Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1303
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1300

Følg bodybuilding.dk på

Udeboende SU-budget

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hey all,

Jeg er studerende på DTU, jeg har 2½ år tilbage af studiet (incl et semester med praktikløn).
Jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig en andel, men jeg er lidt bange for at jeg ikke har råd til det mht budget.

Jeg har boet i Sverige i 1½ år med min tidligere kæreste, vi delte huslejen der var på ca 5500dkr dengang. Yderligere havde jeg ca 1100dkr i transport til/fra studiet. Da min tidligere kæreste arbejde fuldtid, var jeg så heldig at hun tog sig af ting som forsikring, internet, licens etc. Af mad brugte vi ca 2500dkr tilsammen - dette kan man dog ikke helt sammenligne da det jo trods alt er madpriser.

Mit formål med dette indlæg er egentlig at høre hvad I, jer, der er udeboende og på SU, har af regninger etc?
Hvordan ser jeres budget ud? Forsikring mm.?

Man må jo tjene op til 98.000kr årligt før skat ~ ca 53.000kr/årligt -> ~ 4.000kr/md udbetalt
Udeboende SU er ca 4600kr/md
Dvs der er ca 8600kr/md at gøre godt med - dertil kunne man jo tage SU-lån, så man kommer op og har 11.200kr/md.

Umiddelbart hvad jeg kan komme på af udgifter:

Afdrag på lån: ????kr (andelspris: 350.000kr)
Husleje: 2000kr
Indboforsikring: 2500kr (mener at jeg gennem IDA kan få billigere forsikringer, anyone to confirm that?)
Ulykkesforsikring: 1100kr (også gennem IDA)
A'conto: 515kr
Internet: 180kr
Licens: 185kr
Transport: 517kr
Træning: 250kr
Mad: 2000kr (realistisk?) - jeg kan formentlig spise hjemme 2-3 gange om ugen :wink:
Mobil: 120kr