Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1540
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1538

Følg bodybuilding.dk på

Unaturligt højt ligevægtsindag

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har efterhånden styrketrænet i 1,5 år og gjort meget ud af bl.a. kosten. Jeg har derfor læst en del artikler herinde og fået godt styr på makrofordelingen, basalstofskifte osv..
Det første stykke tid tog jeg godt med muskelmasse på, men efterhånden er det gået i stå. Jeg har efterfølgende ændret lidt i min kostplan for at sikre mig flere kalorier, men efter et par måneder siger vægten stortset det samme.

Jeg er 18 år gammel og styrketræner 6 gange om ugen. Min vægt ligger på ca. 75 kg og højden er omkring 1.80. Jeg har tidligere bulket med ca. 3700 kalorier om dagen, men da det er gået i stå vil jeg nu prøve med 4500-4600.
Er der andre, der har oplevet, at deres vægt pludselig har haft rigtig svært ved at stige og at ligevægtsindtaget pludselig "eksploderer"? Har folk oplevet dette som et "periode-problem", hvorefter vægten stiger igen? Jeg er selvfølgelig godt klar over, at folk kan have højt stofskifte og derved have sværere ved at tage på, men det undrer mig bare, når jeg tidligere ikke havde svært ved det.

Håber I kan komme med lidt feedback, gerne med egen erfaring.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

JesperSørensen skrev:Jeg har efterhånden styrketrænet i 1,5 år og gjort meget ud af bl.a. kosten. Jeg har derfor læst en del artikler herinde og fået godt styr på makrofordelingen, basalstofskifte osv..
Det første stykke tid tog jeg godt med muskelmasse på, men efterhånden er det gået i stå. Jeg har efterfølgende ændret lidt i min kostplan for at sikre mig flere kalorier, men efter et par måneder siger vægten stortset det samme.

Jeg er 18 år gammel og styrketræner 6 gange om ugen. Min vægt ligger på ca. 75 kg og højden er omkring 1.80. Jeg har tidligere bulket med ca. 3700 kalorier om dagen, men da det er gået i stå vil jeg nu prøve med 4500-4600.
Er der andre, der har oplevet, at deres vægt pludselig har haft rigtig svært ved at stige og at ligevægtsindtaget pludselig "eksploderer"? Har folk oplevet dette som et "periode-problem", hvorefter vægten stiger igen? Jeg er selvfølgelig godt klar over, at folk kan have højt stofskifte og derved have sværere ved at tage på, men det undrer mig bare, når jeg tidligere ikke havde svært ved det.

Håber I kan komme med lidt feedback, gerne med egen erfaring.

Da muskler forbrænder mere energi end fedt, vil dit ligevægtsindtag ligeledes stige. Det lyder dog ret voldsomt, at du vil tillægge yderligere 800-900 kalorier. Hmm.

Tror du ikke, at du har regnet forkert ved dit ligevægtsindtag?

Reputation point: 20

Tak for feedback. Jeg har ikke beregnet mit ligevægtsindtag, men blot holdt øje med vægten i løbet af de sidste par måneder. Ved 3500+ skete der ikke meget, så er blevet ret desperat. Derfor har jeg smidt nogle ekstra kalorier på for at se, om det vil hjælpe. Jeg synes bare, når jeg læser omkring andre med samme stats, at de tager fint med kilo på med et bulk på 3500 kcal, men det kan åbenbart variere meget.

JesperSørensen skrev:Tak for feedback. Jeg har ikke beregnet mit ligevægtsindtag, men blot holdt øje med vægten i løbet af de sidste par måneder. Ved 3500+ skete der ikke meget, så er blevet ret desperat. Derfor har jeg smidt nogle ekstra kalorier på for at se, om det vil hjælpe. Jeg synes bare, når jeg læser omkring andre med samme stats, at de tager fint med kilo på med et bulk på 3500 kcal, men det kan åbenbart variere meget.

Ligevægtsindtag er slet ikke det samme hos alle mennesker.
Hvis din vægt er gået i stå ved 3500 kalorier, kan du prøve at tillægge yderligere 100-300 kalorier.

800-900 er aaaaaaaalt for meget!

Ellers kan du smutte ind og beregne dit Ligevægtsindtag herpå siden. Det gør du inden funktionen "kostplan" i venstre side.

Husk dog på, at denne måde at bestemme Ligevægtsindtaget kun er vejledende.

Held og lykke med det :)

PS. Hvis du er blevet mere fysisk aktiv den sidste tid, vil din krop ligeledes forbrænde mere energi.
Har du været lige aktiv hele tiden?

Cykle i skole?
Løbet?

Alle fysiske ting, som du kan komme i tanke om :)

Det er jeg godt klar over, men det er desværre ikke en faktor, der er gældende. Mit aktivitetsniveau er det samme, desværre.
Jeg tror blot, jeg må se om 4500 kcal kan få min vægt til at stige igen. Det undrer mig bare, at vægten pludselig stopper med at stige. Men tak for hjælpen. :-)

JesperSørensen skrev:Det er jeg godt klar over, men det er desværre ikke en faktor, der er gældende. Mit aktivitetsniveau er det samme, desværre.
Jeg tror blot, jeg må se om 4500 kcal kan få min vægt til at stige igen. Det undrer mig bare, at vægten pludselig stopper med at stige. Men tak for hjælpen. :-)

Ja, det lyder yderst mystisk!
Håber andre kompetente mennesker kommer med nogle brugbare inputs.

At tilføje 1kcal burde overhovedet ikke være nødvendigt!

Giv det tid. Jeg har også uger hvor min vægt ikke rigtig ændre sig og andre uger hvor jeg har store udsving. :)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Logbog: Vis logbog

jeg bulker selv for første gang og spiser ca 36-3800 kcal om dagen minus 500 i weekenderne og tager kun 300 gram på om ugen så kommer an på så meget

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Taekwondo body skrev:jeg bulker selv for første gang og spiser ca 36-3800 kcal om dagen minus 500 i weekenderne og tager kun 300 gram på om ugen så kommer an på så meget

I har ikke nødvendigvis det samme ligevægtsindtag..

Ole_S skrev:
JesperSørensen skrev:Det er jeg godt klar over, men det er desværre ikke en faktor, der er gældende. Mit aktivitetsniveau er det samme, desværre.

Mener du ikke 1000 kcal? 1kcal er sgu ikke særlig meget.

Det er sgu ikke usandsynligt. Du er højst sandsynligt stadig i vokse alderen. Og som du Ole S er inde på så laver du nok også andet aktivt end styrketræning i løbet af ugen? Spis du bare noget mere og se om det ikke hjælper. Dit indtag af kalorier er blot et tal, det er ikke noget du skal være nervøs for.

valde123 skrev:
Ole_S skrev:

Mener du ikke 1000 kcal? 1kcal er sgu ikke særlig meget.

Jo, det gik lige lidt for hurtigt :)
Jeg mente selvfølgelig 1000 kcal.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster