Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

JesperSørensen skrev:Jeg har efterhånden styrketrænet i 1,5 år og gjort meget ud af bl.a. kosten. Jeg har derfor læst en del artikler herinde og fået godt styr på makrofordelingen, basalstofskifte osv..
Det første stykke tid tog jeg godt med muskelmasse på, men efterhånden er det gået i stå. Jeg har efterfølgende ændret lidt i min kostplan for at sikre mig flere kalorier, men efter et par måneder siger vægten stortset det samme.
Jeg er 18 år gammel og styrketræner 6 gange om ugen. Min vægt ligger på ca. 75 kg og højden er omkring 1.80. Jeg har tidligere bulket med ca. 3700 kalorier om dagen, men da det er gået i stå vil jeg nu prøve med 4500-4600.
Er der andre, der har oplevet, at deres vægt pludselig har haft rigtig svært ved at stige og at ligevægtsindtaget pludselig "eksploderer"? Har folk oplevet dette som et "periode-problem", hvorefter vægten stiger igen? Jeg er selvfølgelig godt klar over, at folk kan have højt stofskifte og derved have sværere ved at tage på, men det undrer mig bare, når jeg tidligere ikke havde svært ved det.
Håber I kan komme med lidt feedback, gerne med egen erfaring.

JesperSørensen skrev:Tak for feedback. Jeg har ikke beregnet mit ligevægtsindtag, men blot holdt øje med vægten i løbet af de sidste par måneder. Ved 3500+ skete der ikke meget, så er blevet ret desperat. Derfor har jeg smidt nogle ekstra kalorier på for at se, om det vil hjælpe. Jeg synes bare, når jeg læser omkring andre med samme stats, at de tager fint med kilo på med et bulk på 3500 kcal, men det kan åbenbart variere meget.

JesperSørensen skrev:Det er jeg godt klar over, men det er desværre ikke en faktor, der er gældende. Mit aktivitetsniveau er det samme, desværre.
Jeg tror blot, jeg må se om 4500 kcal kan få min vægt til at stige igen. Det undrer mig bare, at vægten pludselig stopper med at stige. Men tak for hjælpen. :-)

Taekwondo body skrev:jeg bulker selv for første gang og spiser ca 36-3800 kcal om dagen minus 500 i weekenderne og tager kun 300 gram på om ugen så kommer an på så meget

Ole_S skrev:JesperSørensen skrev:Det er jeg godt klar over, men det er desværre ikke en faktor, der er gældende. Mit aktivitetsniveau er det samme, desværre.
Jeg tror blot, jeg må se om 4500 kcal kan få min vægt til at stige igen. Det undrer mig bare, at vægten pludselig stopper med at stige. Men tak for hjælpen. :-)
Ja, det lyder yderst mystisk!
Håber andre kompetente mennesker kommer med nogle brugbare inputs.
At tilføje 1kcal burde overhovedet ikke være nødvendigt!

valde123 skrev:Ole_S skrev:JesperSørensen skrev:Det er jeg godt klar over, men det er desværre ikke en faktor, der er gældende. Mit aktivitetsniveau er det samme, desværre.
Ja, det lyder yderst mystisk!
Håber andre kompetente mennesker kommer med nogle brugbare inputs.
At tilføje 1kcal burde overhovedet ikke være nødvendigt!
Mener du ikke 1000 kcal? 1kcal er sgu ikke særlig meget.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster