Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1483
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1480

Følg bodybuilding.dk på

Underlig svimmelhed.

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej.

Det startede idag da jeg skulle ordne en lampe da jeg bukkede mig ned for at komme igang fik jeg sådan en underlig svimmelhed ikke hovede pine men bare svimmelhed. Jeg tænkte at det var nok bare mig der havde lavede en bevægelse for hurtigt med hovedet.

Da jeg så skulle til at starte min træning, og jeg begynder på første øvelse ( jeg køre Back to Basis - programmet ) Fik jeg den samme fornemmelse, jeg tog 2 - 3 reps, og følte ikke at jeg kunne træne med denne svimmelhed, så dagens træning blev aflyst, og nu sidder jeg her og håber på det er væk i morgen.
Jeg drikker ellers masser af vand i gennem dagen, for søvn, ikke overtræning, og er ikke stresset, heller ikke tegn på nogle feber eller andre sygdomme. ( Jeg har heller ikke sukkersyge eller noget i den stil )

- Er der nogen af jer, der har et bud på hvad det kan være, eller har oplevet ligene?
It's not how you start, but how you finish!
Smut et kig forbi loggen, smiled-s-log-t56838.html

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Har ikke super styr på sådan ting, men kan det skyldes ernæringen ? Evt. lavt indtag af carbs eller kcal?
Bliver selv lettere svimmel når jeg ligger med meget lavt kcal underskud
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

Henr94 skrev:Har ikke super styr på sådan ting, men kan det skyldes ernæringen ? Evt. lavt indtag af carbs eller kcal?
Bliver selv lettere svimmel når jeg ligger med meget lavt kcal underskud

Nu følger jeg ikke en "fast" kostplan, men tænker da over hvad jeg spiser vejer også nogle gange og sørge gennaralt for at jeg får hvad jeg skal have. Så nej tror ikke umiddelbart at det kan være det, synes nemlig også det er lidt en underlig følelse.

Styrkeliste

Det skal nok lige nævnes at jeg ikke har det når jeg sidder ned, eller går rundt.. Kun i "specielle" stillinger hvis man kan sige det. ( Do not misunderstand )

Styrkeliste

Smiled skrev:Det skal nok lige nævnes at jeg ikke har det når jeg sidder ned, eller går rundt.. Kun i "specielle" stillinger hvis man kan sige det. ( Do not misunderstand )

Hvilke stillinger? Får du det kun ved stillingsændring fra liggende til stående?
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50

Galleri: Vis galleri (2)

Hippokrates skrev:
Smiled skrev:Det skal nok lige nævnes at jeg ikke har det når jeg sidder ned, eller går rundt.. Kun i "specielle" stillinger hvis man kan sige det. ( Do not misunderstand )

Hvilke stillinger? Får du det kun ved stillingsændring fra liggende til stående?

Den første øvelse som jeg omtaler i første post, var bænkpræs, så ved liggende stillinger med præs på kroppen, hvis jeg bare ligger mig ned normalt bliver jeg lidt svimmel, men det går væk efter få minutter, men ofte ved hurtig stilling skift ja, samt bevægelser.

Styrkeliste

Smiled skrev:
Hippokrates skrev:

Den første øvelse som jeg omtaler i første post, var bænkpræs, så ved liggende stillinger med præs på kroppen, hvis jeg bare ligger mig ned normalt bliver jeg lidt svimmel, men det går væk efter få minutter, men ofte ved hurtig stilling skift ja, samt bevægelser.

Svimmelhed er et symptom, som kan skyldes mange forskellige ting. Din beskrivelse kunne dog tilsyneladende lyde som ortostatisk hypotension, hvor man ved pludselige stillingsændringer - ofte fra liggende til stående - mindsker blodtilførslen til hjernen, hvilket kan medføre svimmelhed (evt. besvimelse). Men langt de fleste tilfælde af svimmelhed, som forsøges behandlet i almen praksis (hos lægen) er af idopatisk årsag, altså ukendt årsag. Jeg synes ikke du skal tænke for meget over det, men hvis det gentager sig flere gange, så er det selvfølgelig noget du bør reagere på.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50

Galleri: Vis galleri (2)

Tag en c-vitamin / Multivitamin, gå i seng og se hvordan det er i morgen:)

Influenza kan jo have mange forskellige symptomer for enhver alt efter hvor stærkt immunsystemet er. Kan jo være du har trænet for hårdt og er blevet udsat?

- Klog beslutning at aflyse træningen.

God bedring!

Reputation point: 5

Galleri: Vis galleri (1)

Hippokrates skrev:
Smiled skrev:
Hippokrates skrev:

Svimmelhed er et symptom, som kan skyldes mange forskellige ting. Din beskrivelse kunne dog tilsyneladende lyde som ortostatisk hypotension, hvor man ved pludselige stillingsændringer - ofte fra liggende til stående - mindsker blodtilførslen til hjernen, hvilket kan medføre svimmelhed (evt. besvimelse). Men langt de fleste tilfælde af svimmelhed, som forsøges behandlet i almen praksis (hos lægen) er af idopatisk årsag, altså ukendt årsag. Jeg synes ikke du skal tænke for meget over det, men hvis det gentager sig flere gange, så er det selvfølgelig noget du bør reagere på.

Ok, tak skal du have buddy :mrgreen: så må jeg jo vente og se om der kan blive noget træning i morgen, da det er noget LORT ikke at kunne træne! [-(

Styrkeliste

Alex4049 skrev:Tag en c-vitamin / Multivitamin, gå i seng og se hvordan det er i morgen:)

Influenza kan jo have mange forskellige symptomer for enhver alt efter hvor stærkt immunsystemet er. Kan jo være du har trænet for hårdt og er blevet udsat?

- Klog beslutning at aflyse træningen.

God bedring!

Tak du, kunne måske være sagen. Jeg træner Mandag, Tirsdag, Torsdag, Fredag. Så burde have nok tid til at hvile. Men vi må se. :)

Styrkeliste

Fandt faktisk engang over nogle øvelser mod svimmelhed. Mange basketball spillere bruger disse øvelser så de undgår svimmelhed ved hurtig bevægelser.
Google er din bedste ven her :D
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

Tja - engang gik jeg virkelig til den med dødløft og squat den samme dag, og min lænderyg var så smadret flere dage efter + at jeg faktisk led af forkølelse og en svag FLU dagen efter. heldigvis får jeg det ikke sådan mere! ;)

Ens krop bliver altså belastet af tung træning, ikke kun muskler men også immunsystemt osv. osv.

Men man skal ikke gøre så meget ud af en lille sygdom - de kommer altid i vejen :blackeye: . Men hvis det går helt galt er den goe' gamle doktormand nok villig til at hjælpe dig :D

Galleri: Vis galleri (1)

Alex4049 skrev:Tja - engang gik jeg virkelig til den med dødløft og squat den samme dag, og min lænderyg var så smadret flere dage efter + at jeg faktisk led af forkølelse og en svag FLU dagen efter. heldigvis får jeg det ikke sådan mere! ;)

Ens krop bliver altså belastet af tung træning, ikke kun muskler men også immunsystemt osv. osv.

Men man skal ikke gøre så meget ud af en lille sygdom - de kommer altid i vejen :blackeye: . Men hvis det går helt galt er den goe' gamle doktormand nok villig til at hjælpe dig :D

Ja, haha.. Alt ting i moderate mængder, som jeg plejer at sige. Ja, man kan vist få for meget af det gode.. :lol:

Styrkeliste

Minder om når jeg har pandehulebetændelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

NGS skrev:Minder om når jeg har pandehulebetændelse :)

Hmm, ikke noget jeg har haft før, hvad gør du for at kurere det?
Og hvor lang tid vare det?

Styrkeliste

Smiled skrev:

Drikker en pokkers masse væske, og sover med hovedet lidt højere oppe end normalt.
Plejer at gå 3-5 dage :)
Brugeravatar

Styrkeliste

NGS skrev:
Smiled skrev:

Drikker en pokkers masse væske, og sover med hovedet lidt højere oppe end normalt.

Thanks man! :P
- Noget der kan påvirke træningen uden videre?
altså med hensyn til pauser og lign, skal jeg tage en uge off?
Har bare en mærkelig følelse i kroppen hvis jeg ikke får trænet en hel uge.. :verysad:

Styrkeliste

Smiled skrev:
NGS skrev:
Smiled skrev:

Thanks man! :P
- Noget der kan påvirke træningen uden videre?
altså med hensyn til pauser og lign, skal jeg tage en uge off?
Har bare en mærkelig følelse i kroppen hvis jeg ikke får trænet en hel uge.. :verysad:

Man må jo faktisk ikke overanstrenge sig når man har det, men jeg træner stadig, dog ikke med så meget vægt som normalt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har haft nogenlunde samme problem, og fik min fader, som er læge, til at undersøge mig.
Det viste sig at jeg havde lavet et eller andet med hovedet, som havde fået ørestenene, som markerer tyngdekraften i balanceorganet, på afveje. :oops: (læs mere om det her)
http://www.dr.dk/sundhed/Sygdom/Svimmel ... 141548.htm

Han rykkede lidt på mit hoved, og gav mig nogle tips til ikke, i nogen tid, at ryste mit hoved for meget (no headbanging to Iron Maiden [-X :( )

Btw. Hvis du tager nogen form for medicin kan dette også have en bivirkning af svimmelhed, og ellers kan det have noget med blodcirkulationen eller blodmangel af gøre. Spis nogle fiskepiller og få noget ekstra jern (persille f.eks.) i din mad i noget tid og se om det hjælper.
cheers fra funken
Welcome my son, welcome to the machine.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Tiergarten

Styrkeliste
- Squat: 35.00

Funken skrev:Jeg har haft nogenlunde samme problem, og fik min fader, som er læge, til at undersøge mig.
Det viste sig at jeg havde lavet et eller andet med hovedet, som havde fået ørestenene, som markerer tyngdekraften i balanceorganet, på afveje. :oops: (læs mere om det her)

Han rykkede lidt på mit hoved, og gav mig nogle tips til ikke, i nogen tid, at ryste mit hoved for meget (no headbanging to Iron Maiden [-X :( )

Btw. Hvis du tager nogen form for medicin kan dette også have en bivirkning af svimmelhed, og ellers kan det have noget med blodcirkulationen eller blodmangel af gøre. Spis nogle fiskepiller og få noget ekstra jern (persille f.eks.) i din mad i noget tid og se om det hjælper.
cheers fra funken

Joouu, jern, ja might be..
Blodmangel, hvor skulle det blod være jeg mangler, har ikke haft noget opkast eller været ud for nogen ulykke eller lign.. Man Thanks Funken.. I will keep your advise in mind!

Styrkeliste

havde en gang for nogle år siden en grim oplevelse... jeg var rejst mig op, og blev svimmel.. benene sak sammen, og synet forsvandt.. så jeg brugte arme/hænder til at søge efter støtte, og ramte en glas låge der selvfølgelig sprang så der var glas ud over hele stuen.. heldighvis skar jeg mig ikke.. og synet og kontrollen over kroppen kom tilbage i løbet af et par minutter.. aner ikke hvad der skete. det var hverken varmt den dag, og jeg havde ikke overanstrengt mig.. og jeg mener at have drukket nok vand og spist normalt.. jeg gik ikke til læge med det, da det kun kom den ene gang.. men min idræts lærer dengang sagde "spis dit æble og drik vand og mælk - det kurerer alt" det klingede helt når han sagde den sætning..

men hvis nogen har nogle råd til hvordan man fremover kan undgå disse uheldige svimmelanfald, så spidser jeg meget gerne mine ører!
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Hobro, nordjylland

Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

Kostplan: Ingen kostplan

Lenned skrev:havde en gang for nogle år siden en grim oplevelse... jeg var rejst mig op, og blev svimmel.. benene sak sammen, og synet forsvandt.. så jeg brugte arme/hænder til at søge efter støtte, og ramte en glas låge der selvfølgelig sprang så der var glas ud over hele stuen.. heldighvis skar jeg mig ikke.. og synet og kontrollen over kroppen kom tilbage i løbet af et par minutter.. aner ikke hvad der skete. det var hverken varmt den dag, og jeg havde ikke overanstrengt mig.. og jeg mener at have drukket nok vand og spist normalt.. jeg gik ikke til læge med det, da det kun kom den ene gang.. men min idræts lærer dengang sagde "spis dit æble og drik vand og mælk - det kurerer alt" det klingede helt når han sagde den sætning..

men hvis nogen har nogle råd til hvordan man fremover kan undgå disse uheldige svimmelanfald, så spidser jeg meget gerne mine ører!

Det kan være blodomløbet til hjernen. Sker tit hvis du har slappet af i lang tid, eller været i en stilling hvor blodet det "falder" ned til hjernen, hvis du så rejser dig op hurtigt, så hovedet er det højeste punkt, så skal kroppen først vende sig til det. Man kan rejse sig langsomt op, så skulle kroppen selv vende sig til det :)

Kan godt være det er en herrens forklaring, men kunne ikke gøre bedre :p

Smiled skrev:
Funken skrev:Jeg har haft nogenlunde samme problem, og fik min fader, som er læge, til at undersøge mig.

cheers fra funken

Joouu, jern, ja might be..
Blodmangel, hvor skulle det blod være jeg mangler, har ikke haft noget opkast eller været ud for nogen ulykke eller lign
.. Man Thanks Funken.. I will keep your advise in mind!

Jeg tror det jeg mente var at kroppen har brug for de rigtige næringsstoffer, for at producerer blod. Hvis man for for lidt at disse, kan man få dårlig blod og dermed dårlig blodcirkulation eller leverproblemer. Dissideret blodmangel var måske lige en fejlagtig beskrivelse. My bad man #-o :D
Welcome my son, welcome to the machine.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Tiergarten

Styrkeliste
- Squat: 35.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 74 gæster