Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Henr94 skrev:Har ikke super styr på sådan ting, men kan det skyldes ernæringen ? Evt. lavt indtag af carbs eller kcal?
Bliver selv lettere svimmel når jeg ligger med meget lavt kcal underskud

Smiled skrev:Det skal nok lige nævnes at jeg ikke har det når jeg sidder ned, eller går rundt.. Kun i "specielle" stillinger hvis man kan sige det. ( Do not misunderstand )

Hippokrates skrev:Smiled skrev:Det skal nok lige nævnes at jeg ikke har det når jeg sidder ned, eller går rundt.. Kun i "specielle" stillinger hvis man kan sige det. ( Do not misunderstand )
Hvilke stillinger? Får du det kun ved stillingsændring fra liggende til stående?

Smiled skrev:Hippokrates skrev:Smiled skrev:Det skal nok lige nævnes at jeg ikke har det når jeg sidder ned, eller går rundt.. Kun i "specielle" stillinger hvis man kan sige det. ( Do not misunderstand )
Hvilke stillinger? Får du det kun ved stillingsændring fra liggende til stående?
Den første øvelse som jeg omtaler i første post, var bænkpræs, så ved liggende stillinger med præs på kroppen, hvis jeg bare ligger mig ned normalt bliver jeg lidt svimmel, men det går væk efter få minutter, men ofte ved hurtig stilling skift ja, samt bevægelser.

Hippokrates skrev:Smiled skrev:Hippokrates skrev:Smiled skrev:Det skal nok lige nævnes at jeg ikke har det når jeg sidder ned, eller går rundt.. Kun i "specielle" stillinger hvis man kan sige det. ( Do not misunderstand )
Den første øvelse som jeg omtaler i første post, var bænkpræs, så ved liggende stillinger med præs på kroppen, hvis jeg bare ligger mig ned normalt bliver jeg lidt svimmel, men det går væk efter få minutter, men ofte ved hurtig stilling skift ja, samt bevægelser.
Svimmelhed er et symptom, som kan skyldes mange forskellige ting. Din beskrivelse kunne dog tilsyneladende lyde som ortostatisk hypotension, hvor man ved pludselige stillingsændringer - ofte fra liggende til stående - mindsker blodtilførslen til hjernen, hvilket kan medføre svimmelhed (evt. besvimelse). Men langt de fleste tilfælde af svimmelhed, som forsøges behandlet i almen praksis (hos lægen) er af idopatisk årsag, altså ukendt årsag. Jeg synes ikke du skal tænke for meget over det, men hvis det gentager sig flere gange, så er det selvfølgelig noget du bør reagere på.

Alex4049 skrev:Tag en c-vitamin / Multivitamin, gå i seng og se hvordan det er i morgen:)
Influenza kan jo have mange forskellige symptomer for enhver alt efter hvor stærkt immunsystemet er. Kan jo være du har trænet for hårdt og er blevet udsat?
- Klog beslutning at aflyse træningen.
God bedring!

. Men hvis det går helt galt er den goe' gamle doktormand nok villig til at hjælpe dig 

Alex4049 skrev:Tja - engang gik jeg virkelig til den med dødløft og squat den samme dag, og min lænderyg var så smadret flere dage efter + at jeg faktisk led af forkølelse og en svag FLU dagen efter. heldigvis får jeg det ikke sådan mere! ;)
Ens krop bliver altså belastet af tung træning, ikke kun muskler men også immunsystemt osv. osv.
Men man skal ikke gøre så meget ud af en lille sygdom - de kommer altid i vejen. Men hvis det går helt galt er den goe' gamle doktormand nok villig til at hjælpe dig

NGS skrev:Minder om når jeg har pandehulebetændelse

Smiled skrev:NGS skrev:Minder om når jeg har pandehulebetændelse
Hmm, ikke noget jeg har haft før, hvad gør du for at kurere det?
Og hvor lang tid vare det?

NGS skrev:Smiled skrev:NGS skrev:Minder om når jeg har pandehulebetændelse
Drikker en pokkers masse væske, og sover med hovedet lidt højere oppe end normalt.
Plejer at gå 3-5 dage

Smiled skrev:NGS skrev:Smiled skrev:NGS skrev:Minder om når jeg har pandehulebetændelse
Drikker en pokkers masse væske, og sover med hovedet lidt højere oppe end normalt.
Plejer at gå 3-5 dage
Thanks man!![]()
- Noget der kan påvirke træningen uden videre?
altså med hensyn til pauser og lign, skal jeg tage en uge off?
Har bare en mærkelig følelse i kroppen hvis jeg ikke får trænet en hel uge..

Funken skrev:Jeg har haft nogenlunde samme problem, og fik min fader, som er læge, til at undersøge mig.
Det viste sig at jeg havde lavet et eller andet med hovedet, som havde fået ørestenene, som markerer tyngdekraften i balanceorganet, på afveje.(læs mere om det her)
http://www.dr.dk/sundhed/Sygdom/Svimmel ... 141548.htm
Han rykkede lidt på mit hoved, og gav mig nogle tips til ikke, i nogen tid, at ryste mit hoved for meget (no headbanging to Iron Maiden![]()
)
Btw. Hvis du tager nogen form for medicin kan dette også have en bivirkning af svimmelhed, og ellers kan det have noget med blodcirkulationen eller blodmangel af gøre. Spis nogle fiskepiller og få noget ekstra jern (persille f.eks.) i din mad i noget tid og se om det hjælper.
cheers fra funken

Lenned skrev:havde en gang for nogle år siden en grim oplevelse... jeg var rejst mig op, og blev svimmel.. benene sak sammen, og synet forsvandt.. så jeg brugte arme/hænder til at søge efter støtte, og ramte en glas låge der selvfølgelig sprang så der var glas ud over hele stuen.. heldighvis skar jeg mig ikke.. og synet og kontrollen over kroppen kom tilbage i løbet af et par minutter.. aner ikke hvad der skete. det var hverken varmt den dag, og jeg havde ikke overanstrengt mig.. og jeg mener at have drukket nok vand og spist normalt.. jeg gik ikke til læge med det, da det kun kom den ene gang.. men min idræts lærer dengang sagde "spis dit æble og drik vand og mælk - det kurerer alt" det klingede helt når han sagde den sætning..
men hvis nogen har nogle råd til hvordan man fremover kan undgå disse uheldige svimmelanfald, så spidser jeg meget gerne mine ører!

Smiled skrev:Funken skrev:Jeg har haft nogenlunde samme problem, og fik min fader, som er læge, til at undersøge mig.
Det viste sig at jeg havde lavet et eller andet med hovedet, som havde fået ørestenene, som markerer tyngdekraften i balanceorganet, på afveje.(læs mere om det her)
http://www.dr.dk/sundhed/Sygdom/Svimmel ... 141548.htm
Han rykkede lidt på mit hoved, og gav mig nogle tips til ikke, i nogen tid, at ryste mit hoved for meget (no headbanging to Iron Maiden![]()
)
Btw. Hvis du tager nogen form for medicin kan dette også have en bivirkning af svimmelhed, og ellers kan det have noget med blodcirkulationen eller blodmangel af gøre. Spis nogle fiskepiller og få noget ekstra jern (persille f.eks.) i din mad i noget tid og se om det hjælper.
cheers fra funken
Joouu, jern, ja might be.... Man Thanks Funken.. I will keep your advise in mind!Blodmangel, hvor skulle det blod være jeg mangler, har ikke haft noget opkast eller været ud for nogen ulykke eller lign

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 74 gæster