Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1477
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1474

Følg bodybuilding.dk på

Utrolig sulten efter træning

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej guys,

Jeg har før haft det problem at jeg bliver vildt vildt sulten efter jeg har trænet med vægte. Lige meget hvor meget jeg spiser efter jeg har trænet så er jeg konstant sulten. Når jeg ikke træner og spiser det samme er jeg godt fyldt og har slet ikke denne her konstante sulte fornemmelse.

Denne sultefornemmelse kommer aldrig når jeg feks kun har dyrket cardio i form at løb eller noget. Men den kommer altid når jeg har styrketrænet med vægte.

Selvom jeg ligger over ligevægtsindtaget, så er jeg konstant sulten.

Hvis i vil ha stats så er følgende:
alder: 21
højde: 175
vægt: 78 kg

Her min følgende kostplan:

kostplan

Idag var jeg inde og træne ved 14 tiden og lavede det samme jeg fik til morgenmad som PWO shake. Og spiste et af måltiderne en time efter PWO shaken var indtaget. Men stadig er jeg mega sulten, som om jeg ikke har fået noget mad? Har spist alle mine måltider nu fordi jeg er så sulten og er stadig mega sulten.

EDIT: Forresten så sørger jeg for at spise hver 3 time.

Dagens træning bestod af en om gang arme. 3 øvelser til biceps og 3 øvelser til triceps. 3 sæt til hver øvelse og min workout tager altid kun omkring en time. Løfter selvfølgelig så tungt jeg kan for at få noget ud af min træning. Men lige meget hvad er jeg konstant sulten.

Hvad fanden sker der med min krop? :? :shock:
Sidst rettet af Beef 15. apr 2012, 18:37, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Voldsom mængde protein kontra kulhydrat - men det er nok ikke 100% der at problemmet ligger. Men æd flere carbs i forhold til protein - din krop kan stå og mangle lige præcis 1 ting også tror du automastisk at du bare skal spise.

Et andet problem er vand - ofte er dette en stor faktor. Efter træning har du jo svedt en masse ud, så det kan du prøve at indtage mere af.
Det kunne også være et vitamin/mineral problem hvis det har været en hård træning.

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Alex789 skrev:Voldsom mængde protein kontra kulhydrat - men det er nok ikke 100% der at problemmet ligger. Men æd flere carbs i forhold til protein - din krop kan stå og mangle lige præcis 1 ting også tror du automastisk at du bare skal spise.

Et andet problem er vand - ofte er dette en stor faktor. Efter træning har du jo svedt en masse ud, så det kan du prøve at indtage mere af.
Det kunne også være et vitamin/mineral problem hvis det har været en hård træning.

Edit: Btw skift dine Jasmin ris ud med basmati. Basmati har et glycemik index på ca. 50-55 og jasmin på 100+. Det gør en forskel i blodsukkeret. Desuden indeholder basmati flere fibre og vitaminer/mineral. Fuldkornsris kunne også være et bud

Styrkeliste

Alex789 skrev:Voldsom mængde protein kontra kulhydrat - men det er nok ikke 100% der at problemmet ligger. Men æd flere carbs i forhold til protein - din krop kan stå og mangle lige præcis 1 ting også tror du automastisk at du bare skal spise.

Kosten er sammensat sammen med en der har rigtig godt styr på kost og træning. Så har fulgt hans råd til at sammensætte min egen plan.

Jeg drikker altid en rigtig god slat vand i løbet af mine træninger. Så det burde virkelig ikke være et væske problem. Hmm

Om det et vitamin/mineral problem ved jeg virkelig ikke. De "bivirkninger" jeg har med at være sulten og ha en sultefornemmelse hele tiden selv om jeg får nærring nok er det de rigtige "bivirninger" der tyder på vitamin/mineral problem?

Men noget jeg ikke forstår er at jeg kun har den her mærkelig sultefornemmelse efter vægt/styrketræning. Det er der aldrig rigtig hvis jeg bare løber en tur feks.
Brugeravatar

Hård styrketræning er også mere drænende.
Jeg vil dog søge til en "ekspert"

Styrkeliste

Alex789 skrev:Hård styrketræning er også mere drænende.
Jeg vil dog søge til en "ekspert"

Kan du foreslå nogle eksperter? :)
Brugeravatar

Du kan også spise, det hjælper mod sult.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Bone-14 skrev:Du kan også spise, det hjælper mod sult.

Ja det har du ret i. Men hvis du havde kigget lidt efter så kunne du også se at jeg faktisk spiser meget!
Brugeravatar

4,3k kcal er sgu meget standard. Ellers så flyt da bare et måltid til når du kommer hjem fra træning?
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Læg et stort måltid efter træning - Problem solved.

Du behøver desuden heller ikke at spise hver 3. time.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Jyllinge

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK
Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 280.00

Bone-14 skrev:4,3k kcal er sgu meget standard. Ellers så flyt da bare et måltid til når du kommer hjem fra træning?

Man kan vel ikk kalde 4,3k kcal meget standard. Det er jo forskelligt fra person til person. F.eks. er 4,3k kcal en del over mit ligevægt, så burde jo være godt fyldt op med næring med den kost der.

Det skal også siges at jeg har været syg med en kold lungebetændelse og ved ikke 100% om den er helt ovre endnu. Men jeg har stadig væk prøvet at være lige så sulten hvor jeg ikke har været syg og spist så meget mere end mit ligevægt.

Så fatter seriøst ikke hvad der er galt med min krop.. Det kan ikke passe at jeg skal op på noget der ligner 6k kcal om dagen. For når jeg regner mit ligevægtsindtag ud så er det jo på 2800-3000 kcal.
Brugeravatar

En meget forsigtig første indskyldese, var at det kunne være at du evt. er blevet en smule insulinresistent.

Men det hænger jo ikke rigtigt sammen med at det kun er når du har trænet. Ellers hvis du ellers tager på og, kan du jo bare smide nogle gulerødder ned der er ikke vanvittigt meget energi i dem jo så det skulle ikke gøre noget ved dit samlede energi indtag. Desuden hvis dit lige vægtsindtag er på 3000 vil jeg sige at der ret overkill med 4300 kcal om dagen. Tror ikke at de ekstra 500-700 kcal gør meget andet end at sætte sig på mavsen. Hvor meget tager du ca. på om ugen?

Logbog: Ingen logbog

ominator skrev:En meget forsigtig første indskyldese, var at det kunne være at du evt. er blevet en smule insulinresistent.

Men det hænger jo ikke rigtigt sammen med at det kun er når du har trænet. Ellers hvis du ellers tager på og, kan du jo bare smide nogle gulerødder ned der er ikke vanvittigt meget energi i dem jo så det skulle ikke gøre noget ved dit samlede energi indtag. Desuden hvis dit lige vægtsindtag er på 3000 vil jeg sige at der ret overkill med 4300 kcal om dagen. Tror ikke at de ekstra 500-700 kcal gør meget andet end at sætte sig på mavsen. Hvor meget tager du ca. på om ugen?

Nej det hænger ikk rigtig sammen, for det er kun når jeg har trænet og kroppen skal bruge ressourcer på at restituere osv.

De 3000 kcal er regnet ud fra de der beregnerer på nettet. Men på de 4,3k kcal jeg kører med nu ligger jeg meget fint. Så mit ligevægtindtag er nok en del højere end de 3000 kcal :)

Men tager ned til min egen læge i morgen og forklarer min situation, så må vi se hvad hun siger. For orker ikke at have det sådan her efter træning.
Brugeravatar

Tager du på?
Keep moving forward!
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Mufaza skrev:Tager du på?

Ja tager lige så stille på. Mere når jeg ikk træner end når jeg har været nede og træne. Ofte har jeg oplevet at vægten er faldet lidt de dage hvor jeg har trænet og været utrolig sulten.

Er mit problem at jeg har undervurderet mit ligevægtsindtag og at mit ligevægtsindtag i virkeligheden faktisk noget noget nær det jeg spiser hen af nu? det synes jeg bare er vildt mærkelig hvis det passer?
Brugeravatar

Det er ikke nødvendigt at spise hver 3. time, og det er ret upraktiskt hvis du har et arbejde du skal passe :P

Jeg spiser som regel ikke noget hele dagen, før jeg har trænet, og så ellers bare 1000-1500 kcal efter træning, er du dum man bliver mæt ;)

Men altså, hvis dit mål er at tage på, så er det kun godt du har appetit, skal det dog siges!!! (så bare æd igennem)

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Beef skrev:
Mufaza skrev:Tager du på?

Ja tager lige så stille på. Mere når jeg ikk træner end når jeg har været nede og træne. Ofte har jeg oplevet at vægten er faldet lidt de dage hvor jeg har trænet og været utrolig sulten.

Er mit problem at jeg har undervurderet mit ligevægtsindtag og at mit ligevægtsindtag i virkeligheden faktisk noget noget nær det jeg spiser hen af nu? det synes jeg bare er vildt mærkelig hvis det passer?

Det er meget muligt! Prøv at skrue op for kcal og se hvad der sker :)
Keep moving forward!
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Jeg har prøvet en gang hvor jeg bare spiste alt mad jeg kunne få fat i. Massere af kød, kartofler osv. Men det synes jeg mere resulterede i at jeg tog for meget fedt på kontra muskler :/

Men tager til lægen imorgen og får tjekket om jeg stadig går rundt med noget virus i kroppen og det muligvis kan være det der tærre på min krop, så jeg bruger mere energi end normalt!
Brugeravatar

Problemet er nok hele dit fordøjelses system sundhed

Styrkeliste