murdockrates skrev:Nu må I til at slapppe af med jeres hetz mod instruktøre.
Der er under 30 brugere (nok mindre) herinde, der rent faktisk har noget at bakke deres udtalelser op med, så stop venligst med at lyde så bedrevidende. Ja fint, I har fundet bodybuilding.dk, MOL, T-nation og whutever, men det gør jer sq ikke til orakler. Ligesom der hersker diverse dogmer i træningscentre, gør der det fandme også på disse forums. Man er IKKE mr. know-it-all indenfor bodybuilding/fitness/styrke, bare fordi man er stumblet over en smolov cycklus, eller har læst at der er noget der hedder kreatin. Der er så mange indlæg herinde hvor rookies giver rookies råd og dette er vel bedst eksemplificeret, da der i lang tid var bred konsensus om at det var ligegyldigt at lave specifik armtræning. Det er fint nok at størstedelen har den opfattelse, men det passer sjovt nok også meget godt med, at størstedelen herinde render rundt med 32cm 'GUNS'! Du er ikke fitness-guru fordi du har købt dig et par gasp-bukser, læst et par artikler og nu kan nævne Mr. O de sidste 50 år.
Ja der findes da uvidende instruktører, men folk leder jo ligefrem efter en måde at hade dem. Jeg kan godt forstå at de fleste instruktører fraråder sqaut når de bliver spurgt af en stickfigure der vejer 50 kg. I mit center er vi nok 10 der regelmæssigt squatter. 3 af os gør det fornuftigt.
Der en ingen, der tvinger dig til at bruge siden her. Er den så ringe, så find da noget bedre at bruge din tid på mester. ;)
Hvorfor kan du godt forstå, at de fraråder squat til en tynd person?
Og jeg vil sige, at alle de instruktører, jeg har mødt IRL har været LORT. De brugte længere tid på wristcurls end squat, det er altså lidt for overdrevet.