Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1083
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Vægttab + muskelopbygning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej med jer.

Jeg har i snart 10 år vejet mellem 10 og 20 kg for meget, og har nu valgt at sætte en stopper for det!

Jeg har meldt mig ind i et fitnesscenter og har siden jeg startede for 2 uger siden, været der henholdsvis 4-5 gange om ugen + at jeg går til og fra arbejde 5 gange om ugen (6 km hver dag)
Jeg starter med at varme op på en crossmaskine og går derefter ind og træner næsten alle muskelgrupper.

Efter jeg har læst lidt om det, kan jeg fornemme at det ikke er så godt at træne de samme muskelgrupper flere dage i træk, hvilket jeg finder meget irriterende :P + at hvis man skal muskelopbygge, så skal man have et overskud a kalorier, hvilket jeg jo ikke lige synes passer så godt sammen med mit vægttab?

Mit spørgsmål lyder på, Hvad vil det bedste være for mig ? Jeg vil gerne tabe mig ca 20 kg men jeg vil også gerne være lidt stærkere? Føler bare ikke jeg an tabe mig hvis jeg har overskud af kalorier?
:)
Håber der sidder nogle kloge mennesker med erfaring, der vil hjælpe mig lidt. På forhånd tak :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

1. Hvis du er der 4-5 gange om ugen, så behøver du ikke træne hele kroppen hver gang. Del musklerne op i gruppe i stedet, det vil gøre det nemmere for dig. Eventuelt over to dage, så du træner hver enkel muskelgruppe to gange om ugen (med minimum 24 timers pause)

2. Du kan godt blive stærkere selvom du er i kcal underskud, det kommer dog an på hvor meget. Men siden du er nybegynder får du noget der hedder "begyndergains". Det vil sige, at det første halveårs tid du træner, behøver du ikke træne særlig hårdt, ligge i kcal overskud, eller træne særlig effektivt, du vil stige i stort set alt.

3. Dit fokus bør være på, at tabe dig de kilo du ønsker, og KUN have fokus på det. Det kan sommetider være hårdt nok i sig selv "bare" og skulle tabe sig, kan du overskue begge dele, så gør det endelig!

4. Hvis du ønsker den rette teknik i øvelserne, for at undgå skader og latterlige kommentarer, så kig på den her youtube kanal: http://www.youtube.com/user/maxerDK
- De har en masse videoer med korrektudførrelse af de forskellige øvelser.

Du kan også se det på den her måde: Det giver ingen mening og bygge muskelmasse på, tabe dig og miste masse, for så at bygge på igen :-)
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hej Michelle

Det er rigtigt, at du i længden ikke kan bygge større muskler samtidigt med at du taber dig. Som begynder kan du dog til en vis grad. Hvis du blot vil blive stærkere, så hold fast i træningen og vægttabet. Især som begynder vil du opleve, at der sker en masse med din styrke til at starte med.

Sammensætningen af din kost er dog super vigtig for både vægttab og opbygning af styrke og muskelmasse, det du nu vil få på selvom du ligger i kalorieunderskud. Øverst i begynderforummet er der en fast post, "Newbie helpfile", som handler om hvad du skal spise samt hvordan du med fordel kan træne. Prøv at læse den igennem, så er du godt hjulpet :)

Edit: DonKahle er inde på det samme. Når du har læst om det basale i Newbie helpfile, så check øvelserne i hans link. Videoerne er rigtigt gode, og din løfteteknik er vigtig, især så du undgår skader fra starten.

Reputation point: 10

Tak for jeres svar. Jeg er ikke fokuseret på at skulle være mega stor og trænet, men jeg synes bare det kunne være dejligt at være lidt stærkere :)
Lige nu er jeg nok lidt i kalorieunderskud men ikke voldsomt, for jeg kan mærke at træningen øger min appetit. Men er glad for at læse at jeg godt kan forsætte med kun lidt restriktioner :)

Lige et spørgsmål mere... Vil det være en god idé for mig at indtage protein tilskud, eller er det unødigt?

det kommer an på hvordan din kost lyder

Reputation point: 5

Michellec1988 skrev:Lige et spørgsmål mere... Vil det være en god idé for mig at indtage protein tilskud, eller er det unødigt?

Hvis du får proteiner nok i din hverdag, nej :-) Vent med det til du har tabt det du vil, også kan du begynde og tænke på mullerne
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Logbog: Vis logbog

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster