Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

EU arbejder blandt andet på at sikre en bedre forvaltning af indvandringen til Europa og at skabe et fælles europæisk asylsystem. Samtidig arbejder medlemslandene sammen om at bekæmpe ulovlig indvandring ved at etablere partnerskaber med de lande, som de ulovlige immigranter udvandrer fra, og de lande, som de passerer, før de kommer til Europa.

Ieet skrev:Stemmer NEJ.
Løkke Juli 2015 "Vi garanterer at vi ikke vil skære i Dagpengene."
Løkke Oktober 2015 "Dagpenge modtagere vil få det samme krone for krone, dag for dag... Hvert af årets 362 dage."
Løkke November "Vi garanterer ikke til at lade EU bestemme over Danmarks udlændige politik."
Løkke November "Vi garanterer ikke til at lade EU bestemme over Danmarks andre områder."
Har vi ikke hørt den lidt før?
Med venlig hilsen
Ieet

Lucas1994 skrev:Stemmer nej.
EU har udviklet sig til en alt for omfattende union, og den undergraver vores demokrati.
Det er en syg udvikling og vi er nødt til at sige fra i tide.

Bosse101 skrev:...
Man kan ikke stole på vores politikere overhovedet og deres slingrekurs er helt utilstedelig. Så hellere et langsynet EU til at bestemme over dem. Det kan godt være, at EU er et mere liberalistisk projekt end jeg bryder mig om, men i det mindste er der sammenhæng, planlægning og visioner.

Bosse101 skrev:Jeg stemmer "ja". Og det gør jeg fordi vores nationale politikere er stukket fuldstændig af i vanvid - især siden regeringsskiftet. De har brug for at blive administreret af nogen, som er ligeglade med vælgere i Danmark.

Chirstensen skrev:Bosse101 skrev:Jeg stemmer "ja". Og det gør jeg fordi vores nationale politikere er stukket fuldstændig af i vanvid - især siden regeringsskiftet. De har brug for at blive administreret af nogen, som er ligeglade med vælgere i Danmark.
Det var dog en komplet retarderet udtalelse.

Bosse101 skrev:Jeg stemmer "ja". Og det gør jeg fordi vores nationale politikere er stukket fuldstændig af i vanvid - især siden regeringsskiftet. De har brug for at blive administreret af nogen, som er ligeglade med vælgere i Danmark.

Chirstensen skrev:Bosse101 skrev:Jeg stemmer "ja". Og det gør jeg fordi vores nationale politikere er stukket fuldstændig af i vanvid - især siden regeringsskiftet. De har brug for at blive administreret af nogen, som er ligeglade med vælgere i Danmark.
R.L. skrev:Bosse101 skrev:Jeg stemmer "ja". Og det gør jeg fordi vores nationale politikere er stukket fuldstændig af i vanvid - især siden regeringsskiftet. De har brug for at blive administreret af nogen, som er ligeglade med vælgere i Danmark.
Det er jo ikke sådan, at hvis afstemningen ender med et "ja", at Den Europæiske Føderation opstår, mens Danmark stopper med at eksistere som en suveræn stat

Bosse101 skrev:Chirstensen skrev:Bosse101 skrev:Jeg stemmer "ja". Og det gør jeg fordi vores nationale politikere er stukket fuldstændig af i vanvid - især siden regeringsskiftet. De har brug for at blive administreret af nogen, som er ligeglade med vælgere i Danmark.
Overbevisende. Sikke du fik mig der.

Chirstensen skrev:Bosse101 skrev:Chirstensen skrev:Bosse101 skrev:Jeg stemmer "ja". Og det gør jeg fordi vores nationale politikere er stukket fuldstændig af i vanvid - især siden regeringsskiftet. De har brug for at blive administreret af nogen, som er ligeglade med vælgere i Danmark.
Overbevisende. Sikke du fik mig der.
Jeg er ikke ude på at få dig, men når du skriver som du gør ovenfor, hvor du netop udviser din komplet manglende forståelse for, hvad det er vi egentlig stemmer om, så kan du ikke forvente et meget anderledes svar.
Ja-partierne forsøger ved hjælp af skræmmekampagner og gidseltagning af børn udsat for pædofili at tvinge et ja ned over den danske befolkning. Alt i mens ignoreres eller bagatellisereres centrale elementer af afstemningen. Fx at udenlandske domstole kan foretage overvågning af danske borgere, og at man giver et fremtidigt flertal i folketinget bemyndigelse til at underlægge befolkningen under et uendeligt antal EU-bestemmelser vedrørende retspolitiken uden disse politikere igen skal besværes med endnu en propagandistisk folkeafstemning.
EU og dens monetære union har for længst spillet fallit, og det er essentielt at tage afstand fra denne udemokratiske institution, der ikke kunne være mere ligeglade med Danmarks som suveræn nation samt borgernes personlige frihed.

R.L. skrev:Sandy - Hvis jeg må være så fri; udover (antager jeg ud fra mange af dine tidligere posts her og på bloggen) forskellige ideologiske udgangspunkter, hvorfor er det så, at du er så stor modstander af EU - og særligt at de "undergraver vores demokrati"?
Jeg kan ikke ikke mindes en udmelding fra dig, der støtter op om demokratiet som politisk model; du har ikke tiltro til særligt mange politikeres komtepencer eller deres person, og ej heller har du høje tanker om den generelle befolkning, hvorfor det vel ikke giver mening at (i princippet) at lægge magten i befolkningen.

Chirstensen skrev:EU og dens monetære union har for længst spillet fallit, og det er essentielt at tage afstand fra denne udemokratiske institution, der ikke kunne være mere ligeglade med Danmarks som suveræn nation samt borgernes personlige frihed.

"Det står helt fast, at det vil kræve endnu en folkeafstemning, hvis et flertal i Folketinget på et tidspunkt i fremtiden skulle ønske at melde Danmark ind i EU's asyl- og indvandringspolitik." (Lars Løkke)
Men ifølge juraprofessor Peter Pagh, der forsker i EU-ret og grundloven, er det lovforslag, der ligger til grund for folkeafstemningen, slet ikke så klart:
"Lovforslaget, som ligger til grund for folkeafstemningen, er ganske kortfattet. Det beskriver den tilvalgsordning, ja-partierne foreslår at erstatte forbeholdet med, og så fjernes det eksisterende retsforbehold."

Hellerup2900 skrev:Jeg stemmer klart JA, og håber selvfølgelig at dette bliver valgets resultat.![]()
Det er komisk, hvordan der i Danmark er skabt en opstand i mod EU. Heldigvis stemmer de fleste erhvervsfolk og institutioner "ja", så mon ikke disse kan nedstemme "pøblen".![]()
.. Og nej, man er ikke "dum" eller "uviden", hvis man stemmer "ja". Jeg ved vel og mærke godt, hvad et ja indebærer - ligeledes hvad et "nej" indebærer.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 104 gæster