Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69650 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1514
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1512

Følg bodybuilding.dk på

Valle Vs. Kassein?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey, jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på, ved godt at det er godt med en shake efter træning og det er bedst med kassein, spørgsmålet går så på hvis alternativet er en bodylab 80 whey valle protein shake eller spise noget proteinholdigt mad, hvad er bedst og hvorfor, og hvor meget bedre er det med kassein protein istedet for valle? På forhånd tak.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Kasein er bedst til at drikke inden sengetid.. Whey bruges om dagen, før/efter træning...

Geografisk sted: Nordjylland

Galleri: Vis galleri (13)
Kostplan: Vis kostplan

okay, fik bare a vide at det var bedst med kassein efter træning og valle før.

ImbaNoob skrev:Hey, jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på, ved godt at det er godt med en shake efter træning og det er bedst med kassein, spørgsmålet går så på hvis alternativet er en bodylab 80 whey valle protein shake eller spise noget proteinholdigt mad, hvad er bedst og hvorfor, og hvor meget bedre er det med kassein protein istedet for valle? På forhånd tak.

mad indeholder vitaminer og mineraler og det er IMO gay at drikke proteinpulver
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog

Ioxer skrev:mad indeholder vitaminer og mineraler og det er IMO gay at drikke proteinpulver

Hvorfor er det det? :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: M/K Fitness
BodyStudio
VK49

Padi skrev:
Ioxer skrev:mad indeholder vitaminer og mineraler og det er IMO gay at drikke proteinpulver

fordi proteinpulver bliver lavet "på" mad (mælk). Derfor kan man vel lige så godt drikke mælk og spise noget proteinrig mad isteden for. Jeg ved godt at det er nemmere at tage noget pulver med og blande det op med vand, men så må man tage sig sammen og lave en sandwich. Med gay mener jeg btw fesent :)

jeg synes bl.a. også at det er perverst at atleter kalder sig selv for clean når de tager kreatin, whey, multivitamin, fiskeolie, beta-alanin, weightgainer, energizer/koffein osv..

jeg kan godt se, at nogle ting kan være nødvendige engang imellem. Fx koffein hvis man ikke kunne sove, eller whey hvis man ikke lige fik købt ind, men jeg forstår ikke hvorfor så mange folk gør det til sin normale kost.

Nationen har brug for en tilbagevenden til de gode gamle dage, hvor en kvindes værd blev målt i hvor meget brænde hun kunne hugge

nu må i gerne rage og flame mig så meget i vil :D
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Ja, det kan man jo lige så godt, men nu er proteinpulver jo meget mere kalorietæt end 100 gr. mælk. Og hvis man ikke kan få klemt så meget ned, som man har brug for, vil det jo være fordelagtigt.

Hvordan kan det være perverst? Den må du da næsten stå alene med, da de internationale jf. doping ikke indeholder de tilskud, som du opremser. Og det er bl.a. fordi du kan finde det hele i en ganske almindelig kost. Så det er perverst at spise mad, der indeholder alt dette? Det er trodsalt bare taget fra andre råvarer.
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: M/K Fitness
BodyStudio
VK49

Ioxer skrev:
Padi skrev:

fordi proteinpulver bliver lavet "på" mad (mælk). Derfor kan man vel lige så godt drikke mælk og spise noget proteinrig mad isteden for. Jeg ved godt at det er nemmere at tage noget pulver med og blande det op med vand, men så må man tage sig sammen og lave en sandwich. Med gay mener jeg btw fesent :)

jeg synes bl.a. også at det er perverst at atleter kalder sig selv for clean når de tager kreatin, whey, multivitamin, fiskeolie, beta-alanin, weightgainer, energizer/koffein osv..

jeg kan godt se, at nogle ting kan være nødvendige engang imellem. Fx koffein hvis man ikke kunne sove, eller whey hvis man ikke lige fik købt ind, men jeg forstår ikke hvorfor så mange folk gør det til sin normale kost.

Nationen har brug for en tilbagevenden til de gode gamle dage, hvor en kvindes værd blev målt i hvor meget brænde hun kunne hugge

.. jeg kender mange gays, men det er nu kun de af dem der træner der drikker proteinshakes. Jeg kender flere heteroer der drikker shakes, end gays.

Og gud, arltzå, hvor skriver du fornøjeligt meget vrøvl. Koffien, hvis man ikke kan sove? Ok, så. Og fordi proteinpulve er "lavet på mad" er det iflg. dig forkert at indtage dette? Ville det så være ok hvis det ikke var lavet "på mad"?

Og man er "ikke clean", hvis man tager fiskeolie og kreatin? - jeg tror du kunne få en strålende fremtid som rådgiver for ADD eller DGI, send dem en uopfordret ansøgning, husk at anføre at du er ekspert.

Og nej, tak.. - jeg har ikke lydst til at "rage" dig. Dét lyder, imo, til gengæld ret gay.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

A Menace To Chicken skrev:
Ioxer skrev:
Padi skrev:

.. jeg kender mange gays, men det er nu kun de af dem der træner der drikker proteinshakes. Jeg kender flere heteroer der drikker shakes, end gays.

Og gud, arltzå, hvor skriver du fornøjeligt meget vrøvl. Koffien, hvis man ikke kan sove? Ok, så. Og fordi proteinpulve er "lavet på mad" er det iflg. dig forkert at indtage dette? Ville det så være ok hvis det ikke var lavet "på mad"?

Og man er "ikke clean", hvis man tager fiskeolie og kreatin? - jeg tror du kunne få en strålende fremtid som rådgiver for ADD eller DGI, send dem en uopfordret ansøgning, husk at anføre at du er ekspert.

Og nej, tak.. - jeg har ikke lydst til at "rage" dig. Dét lyder, imo, til gengæld ret gay.

jeg skriver bl.a. også "med gay mener jeg festent" :)

og jeg skriver "koffein hvis man ikke kunne sove". Altså hvis man ikke lige kunne sove dagen før og skal træne, så man man godt bruge et "kick".

det jeg mener er, at jeg synes ikke rigtigt at man kan kalde sig selv for clean hvis man tager ca 6-7 kosttilskud. Derimod synes jeg det er helt fint hvis man holder sig til 2-3 stykker

Og fordi proteinpulve er "lavet på mad" er det iflg. dig forkert at indtage dette?

så kan man imo lige så godt spise/drikke maden :) det er ikke forkert.

Jeg kan sagtens forstå at du mener, at min "ukunstige" tilgang til mad/kosttilskud er gay. Jeg blev spurgt om min mening, så den gav jeg bare :)

Both are usually right
Brugeravatar

Ioxer skrev:
Padi skrev:

Jeg ved ikke om jeg skal græde eller grine...
Som sagt, skriv dette ind til en ansøgning til anti doping danmark.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Bone-14 skrev:Jeg ved ikke om jeg skal græde eller grine...

jeg ved godt, at jeg har en anden tilgang til emnet end 99% af dem på bb.dk. Derfor regner jeg selvfølgelig også med at blive flamet. Men hvad er det du mener der er latterligt ved mit indlæg?

Both are usually right
Brugeravatar

Ioxer skrev:

jeg ved godt, at jeg har en anden tilgang til emnet end 99% af dem på bb.dk. Derfor regner jeg selvfølgelig også med at blive flamet. Men hvad er det du mener der er latterligt ved mit indlæg?

Jeg mener at det er mega latterligt at du siger man ikke kan kalde sig clean hvis man snupper en multivitamin pille.

Der er mange (Inklusiv mig selv) som ikke har ret meget appetit efter træning, faktisk direkte kvalme. Derfor er en sandwich ikke lige at foretrække men lige har jeg løbet tør og jeg kører noget tykmælk ned efter træning nu. Men nu kører jeg jo kreatin og en multivitamin pille så jeger på roidz.

Kaffe er okay, men koffein i ren form er ikke ok? Jeg ville foretrække ren narko til en hver tid.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Ioxer skrev: Jeg kan sagtens forstå at du mener, at min "ukunstige" tilgang til mad/kosttilskud er gay. Jeg blev spurgt om min mening, så den gav jeg bare :)

.. jeg mener på ingen måde din holdning er gay, jeg kan ikke se hvad din kostpuritanisme har at gøre med seksuel orientering.

Jeg mener blot at din holdning er forvrøvlet.

.. at tilføre kroppen ekstra protein og kreatin ifbm. træning er måske ikke nødvendigt, men det er på ingen måde "snyd".

Til gengæld er det en rigtig god idé.
Brugeravatar

Bone-14 skrev:
Ioxer skrev:

Jeg mener at det er mega latterligt at du siger man ikke kan kalde sig clean hvis man snupper en multivitamin pille.

Der er mange (Inklusiv mig selv) som ikke har ret meget appetit efter træning, faktisk direkte kvalme. Derfor er en sandwich ikke lige at foretrække men lige har jeg løbet tør og jeg kører noget tykmælk ned efter træning nu. Men nu kører jeg jo kreatin og en multivitamin pille så jeger på roidz.

Kaffe er okay, men koffein i ren form er ikke ok? Jeg ville foretrække ren narko til en hver tid.

det jeg mener er: hvis man tager 6-7-8 kosttilskud så vil man i min verden ikke være clean

Men nu kører jeg jo kreatin og en multivitamin pille så jeger på roidz.

nej. Se ovenstående :)

du ved godt at jeg ikke mente 100% ren koffein :)

Jeg kan sagtens forstå dit synspunkt mht

Kaffe er okay, men koffein i ren form er ikke ok?

men der blev spurgt om min mening. Så den gav jeg :)

og jeg synes at det er fint, at atleter tager ret mange kosttilskud (6-8), men så er de i min verden ikke clean. Jeg burde ikke have skrevet, at det er pervest at de kalder sig clean. Det var en overdrivelse.
Sidst rettet af Ioxer 17. sep 2010, 07:37, rettet i alt 1 gang.

Both are usually right
Brugeravatar

Ioxer skrev: Jeg kan sagtens forstå at du mener, at min "ukunstige" tilgang til mad/kosttilskud er gay. Jeg blev spurgt om min mening, så den gav jeg bare :)

.. jeg mener på ingen måde din holdning er gay, jeg kan ikke se hvad din kostpuritanisme har at gøre med seksuel orientering.

.. at tilføre kroppen ekstra protein og kreatin ifbm. træning er måske ikke nødvendigt, men det er på ingen måde "snyd".

ahhhh okay :D. Jeg troede bare at du skrev at du syntes min holdning var gay. Det var bare mig der ikke læste det ordenligt :)

det kan jeg sagtens forstå. Det synes jeg også selv på nogle punkter.

det har du helt ret i. Det er en fremragende ide hvis man vil blive større/stærkere.

Dem jeg ikke mener er clean, er dem som tager 6-8 kosttilskud.

Jeg tager selv fiskeolie og vitaminpiller engang imellem.

Both are usually right
Brugeravatar

Ioxer:
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

JB skrev:Ioxer:

jeg tænkte det nok. Bare fordi jeg har en anden holdning end resten af boardet er jeg idiot. Men jeg havde ikke regnet med andet end at jeg skulle flames

Both are usually right
Brugeravatar

Folk må selvom hvad de tager af mystiske ting...

Men Ioxer har da ret i, at det ikke er naturligt, når man tager 6-8 "kosttilskud".

Jeg er sikker på at hvis man vidste nok om kosten og gad bruge tiden til at lave noget mad ville man uden problemer kunne få dækket kroppens behov for ALT!

IMO spiller placebo-effekten en ret stor rolle i forbindelse med diverse "kosttilskud" - herunder ikke nævnt proteinpulver.
"Ronnie Coleman, it's not gay to love him. It's gay not too!"
Brugeravatar

Træner her: S.A.T.S Hvidovre
Dansk Fitness Vanløse

Jeg synes ikke folk der spiser kylling kan kalde sig clean.. :D

At der er defineret nogle helt klare retningslinier for hvornår man er "dopet", og dette ikke på nogen måder falder ind under denne kategori, er så ligegyldigt.

Ioxer, dit forsøg på at være provokerende, fremstår bare som noget ævl, du ikke engang selv virker til at ville prøve at argumentere for. Er et kulhydrat tilskud så også doping?

Flot fyr>> drop den "naturligt" argumentation, inden der går alun i diskutionen, stort set alle vores fødevare er idag forbehandlede.
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Ryan skrev:Jeg synes ikke folk der spiser kylling kan kalde sig clean.. :D

At der er defineret nogle helt klare retningslinier for hvornår man er "dopet", og dette ikke på nogen måder falder ind under denne kategori, er så ligegyldigt.

Ioxer, dit forsøg på at være provokerende, fremstår bare som noget ævl, du ikke engang selv virker til at ville prøve at argumentere for. Er et kulhydrat tilskud så også doping?

Flot fyr>> drop den "naturligt" argumentation, inden der går alun i diskutionen, stort set alle vores fødevare er idag forbehandlede.

Ja. Og derfor gør jeg ikke noget ved det i den virkelige verden, fordi jeg ved godt at der er rigtig mange folk, der har en anden tilgang til det. Men endnu engang. Det er min holdning, og den blev der spurgt om.

jeg prøver ikke at være provokerende. Jeg prøver ikke at ændre verden. Jeg er ikke en rebel. Jeg er en standard dude, der går i nike tøj og spiller counter strike. Jeg argumenterer lige pt for det, men jeg er ikke en fuldstændig naturlige helsefreak, at jeg vil argumentere 100% for det.

og endnu engang: kulhydrat tilskud er ikke doping, men jeg synes ikke at man kan kalde sig selv for clean hvis man tager 6-8 kosttilskud. Det her har jeg sagt en del gange nu, men folk lader ikke til at læse det :(

Both are usually right
Brugeravatar

Skarpt argument.

Forstår ikke hvad du har imod "den naturlige"-diskussion?
"Ronnie Coleman, it's not gay to love him. It's gay not too!"
Brugeravatar

Træner her: S.A.T.S Hvidovre
Dansk Fitness Vanløse

Flotfyr20 skrev:

Skarpt argument.

Forstår ikke hvad du har imod "den naturlige"-diskussion?

Hvordan definerer du hvad der er "naturligt"? Naturligt, er et misbrugt udtryk, tillagt en positiv værdi, der ikke nødvendigvis er korrekt, og de færreste kan rent faktisk argumentere på et lidt dybere plan for deres holdninger på det punkt, uden at vi ender i noget der ligner en romantisk ernæringstankegang, der ikke stemmer overens med videnskaben.
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Ioxer:

Jeg rejser næste uge på højdetræningslejr. Hvis du (eller andre) skulle være i tvivl om, hvad det er følg da dette link http://www.altitude.org/altitude_training.php
Dit svar vil selvfølgelig ikke ændre på min deltagelse i denne lejr, men jeg vil alligevel høre din mening, på dette område såvel som du har givet dine meninger vedr. kosttilskud.

Mit spørgsmål lyder:
Kan jeg ikke længere kalde mig clean, når jeg de næste tre uger vælger at træne i over 2000 meters højde for, lovligt, at udvide min lungkapacitet og iltoptagelse?
Eller kan kun de atleter, der nu engang er født "i højden", og bor der til dagligt, forsat høre under kategorien 'clean'?

Jeg vil tilføje, at jeg til dels forstår dit syn på kosttilskud. Jeg havde engang selv lidt den tankegang, at jeg ikke brød mig om at benytte alle disse supplementer i stedet for rigtig mad så at sige. Lige præcis her har elitesport med tiden rykket meget ved min opfattelse, dog absolut ikke ved min grænse. Og grænsen findes jo ganske tydeligt på http://www.antidoping.dk. Jeg synes, i hvert fald ikke, det er på sin plads at sige, at jeg og andre ikke er 'clean' fordi jeg ligger på omkring 6 daglige kosttilskud. Der er sandsynligvis en betegnelse, der ville passe bedre til dit budskab.

Micha
EliteTeam

Geografisk sted: Berlin

Galleri: Vis galleri (7)

Ioxer skrev:Bare fordi jeg har en anden holdning end resten af boardet er jeg en idiot

Enig.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Micha Østergaard skrev:Mit spørgsmål lyder:
Kan jeg ikke længere kalde mig clean, når jeg de næste tre uger vælger at træne i over 2000 meters højde for, lovligt, at udvide min lungkapacitet og iltoptagelse?
Eller kan kun de atleter, der nu engang er født "i højden", og bor der til dagligt, forsat høre under kategorien 'clean'?

Kan man kalde sig clean hvis man er født med et lavt test-niveau i kroppen, og vælger at sprøjte for at få ekstra højt test-niveau i kroppen? Der er jo nogen få der er født med et meget højt testniveau. Er man clean hvis man, i fremtiden, gør brug af myostatin-blokkere for at komme op på samme niveau som de meget få der har det naturligt?

Erman clean hvis man, istedetfor at træne i 2000m højde, blot gør brug af blod-doping som jeg tror det kaldes, eller blod-ombytning?, der har samme effekt?
Nubretpumper
Brugeravatar

.. som jeg forstår det på Ioxer, så er jeg clean hvis jeg æder seks bananer om dagen - men ikke hvis jeg tager et kalium-tilskud på pilleform, fordi jeg bliver træt af alle de skide bananer men gerne vil ha' den gode effekt kalium har på mine led og ligamenter.
Brugeravatar

Misterhamper skrev:
Micha Østergaard skrev:Mit spørgsmål lyder:

Kan man kalde sig clean hvis man er født med et lavt test-niveau i kroppen, og vælger at sprøjte for at få ekstra højt test-niveau i kroppen? Der er jo nogen få der er født med et meget højt testniveau. Er man clean hvis man, i fremtiden, gør brug af myostatin-blokkere for at komme op på samme niveau som de meget få der har det naturligt?

Erman clean hvis man, istedetfor at træne i 2000m højde, blot gør brug af blod-doping som jeg tror det kaldes, eller blod-ombytning?, der har samme effekt?

Testosteron niveauet er givet af naturen, nogle har talentet andre bruger en sprøjte. hvis man skal konkurrere clean er svaret enkelt. Desuden er testniveauset kun den ene side af billedet. Følsomheden af de enkelte receptorer kan også svinge dramatisk.

Jeg kan godt se du har travlt med at legitimere steroidebrug, men det er en enorm fordel, hvilket du selv har set med egne øjne.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

A Menace To Chicken skrev:.. som jeg forstår det på Ioxer, så er jeg clean hvis jeg æder seks bananer om dagen - men ikke hvis jeg tager et kalium-tilskud på pilleform, fordi jeg bliver træt af alle de skide bananer men gerne vil ha' den gode effekt kalium har på mine led og ligamenter.

så forstår du mig ikke :wink: jeg har allerede svaret på lignende ting

Both are usually right
Brugeravatar

Ioxer skrev:
A Menace To Chicken skrev:.. som jeg forstår det på Ioxer, så er jeg clean hvis jeg æder seks bananer om dagen - men ikke hvis jeg tager et kalium-tilskud på pilleform, fordi jeg bliver træt af alle de skide bananer men gerne vil ha' den gode effekt kalium har på mine led og ligamenter.

så forstår du mig ikke :wink: jeg har allerede svaret på lignende ting

Jo, jeg forstår dig udmærket. Jeg finder bare din pointe fjollet, reaktionær, konservativ og ignorant.
Brugeravatar

Jo, jeg forstår dig udmærket. Jeg finder bare din pointe fjollet, reaktionær, konservativ og ignorant.

Hvis du stadig mener at det her er det jeg mener. Så forstår du mig ikke.

Men jeg kan sagtens forstå, at du mener min mening er reaktionær, konservativ og fjollet.

Both are usually right
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster