Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1171
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1168

Følg bodybuilding.dk på

Vand generelt?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hvorfor er det, at det er så vigtigt at drikke rigtig meget vand, når man styrketræner? Altså ikke kun når man er igang med at træne, men også i løbet af dagen og optil at man træner? :-)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

For at holde kroppen velhydreret. Kroppen har brug for vand for at kunne kører optimalt. Under træning sveder kroppen meget, og hvis ikke du har nok væske i væskedepoterne vil dine kulhydratdepoter også bliver tømt hurtigere, og du vil hurtigere blive sløv. Menneskekroppen består af 2/3 vand, så det giver næsten sig selv at det er ret væsentligt at huske at få nok. :hihi:
Welcome my son, welcome to the machine.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Tiergarten

Styrkeliste
- Squat: 35.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Mange drikker bare alt for meget :roll:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Det gør også dit stofskifte højere, og du renser kroppen ud så du har nemmere ved at optage fx proteiner.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Thomas Jagd skrev:Mange drikker bare alt for meget :roll:

3L om dagen er anbefalet.. Men ja, når jeg drikker 3L under min træning, et det alt for meget de dage.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Der er mange årsager... blandt andet bruger du væske til at svede med, og komme af med varmen. Derudover øger et sundt væskeniveau koncentrationsevnen + dine muskler består hovedsageligt af vand, og det er godt nok at holde dem fyldt op.
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

tazed skrev:
Thomas Jagd skrev:Mange drikker bare alt for meget :roll:

3L om dagen er anbefalet.. Men ja, når jeg drikker 3L under min træning, et det alt for meget de dage.

Der er mange som har en "jo mere jo bedre" holdning til indtagelse af vand. Den menneskelig krop har brug for cirka 2-3 liter væske om dagen, og man får omkring 1 liter væske via kosten alene. Så hvis man drikker mere end 3 liter væske om dagen, så drikker man for meget. Så kan det godt være nogen tænker, "men det er jo kun vand, så det kan vel næppe skade". Men det kan det rent faktisk. Der kan faktisk være flere forskellige følgevirkninger ved at drikke for meget væske. Blandt en forstyrrelse i saltbalancen. Det kan også gå ud over nyrenes evne til at regulere væskebalancen.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Grunden til at man ofte hører at man skal huske at drikke vand op til træningen er vel, at hvis man ikke drikker nok vand hen ad dagen, kan man komme til at drikke for meget til træningen, og så bliver man lidt for skvulpende og fuld, hvilket jo heller ikke er særlig behageligt og godt for træningsydelsen.
Så drik men drik ikke for meget. Det er ikke så stort et problem virkelig, da det er nemt at regulere. :drink:
Welcome my son, welcome to the machine.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Tiergarten

Styrkeliste
- Squat: 35.00

Jeg drikker masser af vand, måske 5-6 liter de dage jeg træner, men jeg sveder også meget. Jeg urinerer ved normal frekvens og farven er lys-gullig, altså antager jeg automatisk at det er a-okay. Jeg ved ikke om det er sandt, men jeg forestiller mig sportsudøvere og især bodybuildere vil have et øget væskebehov, men det kan TJ vel af- eller bekræfte.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Nielze skrev:Jeg drikker masser af vand, måske 5-6 liter de dage jeg træner, men jeg sveder også meget. Jeg urinerer ved normal frekvens og farven er lys-gullig, altså antager jeg automatisk at det er a-okay. Jeg ved ikke om det er sandt, men jeg forestiller mig sportsudøvere og især bodybuildere vil have et øget væskebehov, men det kan TJ vel af- eller bekræfte.

Sveder man mere, har man naturligt et øget behov for væskeindtag.. Hertil kommer at mange sportsfolk, og i sær mange bodybuildere, har et betydeligt indtag af protein.. Dette bevirker øget dannelse af urea (urinstof) hvorfor der ses øget væskeudskillelse i nyrerne.. Det er det sidste faktum, der har givet anledning til visse bekymringer hos nogle, da dette også bevirker øget udskillelse af Ca2+, hvilket kan føre til osteoporose på længere sigt såfremt man ikke sikrer et sufficient calcium og D vit indtag..

Reputation point: 65

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster