Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1015
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1012

Følg bodybuilding.dk på

Variation

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB

Jeg har læst at variation er godt, så musklerne eller bliver for vandt til træningen.
Ville bare høre ift. mit træningsprogram om det ville være bedst at lave variation i øvelser eller reps.? og hvordan gør i.? og hvor tit :-)

mit program ser således ud:

Dag 1
Sqauts 5x5
Bench Press 5x5
Bent Over Row 3x8
Barbell Calf Raise 3x8
Hammer Curls 3x8
Weighted Crunch 3x12

Dag 2
Squat 5x5 Mellem tung
Deadlift 5x5
Chin Up 3x8
Military Press 3x8
Barbell Close Grip Bench Press 3x8
Decline Weighted Twist 3x12
Målet er 10 % BF
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Outside Cph !

Træner her: S.A.T.S Hvidovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 135.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

kiiilden skrev:Jeg har læst at variation er godt, så musklerne ellers bliver for vandt til træningen.

BS.
Noget som derimod er godt er progression, så du ikke går død i de samme kilo.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Anker skrev:
kiiilden skrev:Jeg har læst at variation er godt, så musklerne ellers bliver for vandt til træningen.

BS.
Noget som derimod er godt er progression, så du ikke går død i de samme kilo.

Hvordan ville det så ud.?
Målet er 10 % BF
Brugeravatar

Styrkeliste

Prøv at læse den her artikel, den forklarer det ret godt selvom det er en sammenligning af to metoder frem for en redegørelse af den ene.

http://news.bodylab.dk/artikler/1789-li ... ing-vs-dup
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Anker skrev:Prøv at læse den her artikel, den forklarer det ret godt selvom det er en sammenligning af to metoder frem for en redegørelse af den ene.

http://news.bodylab.dk/artikler/1789-li ... ing-vs-dup

tak :)
Sidst rettet af kiiilden 20. feb 2012, 10:38, rettet i alt 1 gang.
Målet er 10 % BF
Brugeravatar

Styrkeliste

Variation er kraftigt overvurderet, og når det misbruges, så er det direkte hæmmende for ens træning. Folk har desværre fået den fejlagtige opfattelse, at variation i sig selv er positivt for ens træning. Det er kun positivt, når ens træning på en eller anden måde er gået i stå. Hvis man konstant skifter øvelser, så hæmmer det ens styrkeudvikling dramatisk, og dræber en hver kontinuitet i programmet. Der er folk som kører de samme øvelser i årevis, og som stadigvæk bliver større og stærkere. Den primære variation skal komme fra progression i belastningen. Hvis man jævnligt bliver stærkere, så er der absolut ingen grund til at skifte øvelser ud med samme frekvens som man skifter underbukser.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd skrev:Variation er kraftigt overvurderet, og når det misbruges, så er det direkte hæmmende for ens træning. Folk har desværre fået den fejlagtige opfattelse, at variation i sig selv er positivt for ens træning. Det er kun positivt, når ens træning på en eller anden måde er gået i stå. Hvis man konstant skifter øvelser, så hæmmer det ens styrkeudvikling dramatisk, og dræber en hver kontinuitet i programmet. Der er folk som kører de samme øvelser i årevis, og som stadigvæk bliver større og stærkere. Den primære variation skal komme fra progression i belastningen. Hvis man jævnligt bliver stærkere, så er der absolut ingen grund til at skifte øvelser ud med samme frekvens som man skifter underbukser.

Som træningen går lige nu, er der faktisk rimelig god styrkefremgang, havde bare forståelsen af man skulle variere. Tror jeg vil give det noget tid som det kører nu, og genoverveje hvis fremgang går i stå.
Målet er 10 % BF
Brugeravatar

Styrkeliste

kiiilden skrev:
Thomas Jagd skrev:Variation er kraftigt overvurderet, og når det misbruges, så er det direkte hæmmende for ens træning. Folk har desværre fået den fejlagtige opfattelse, at variation i sig selv er positivt for ens træning. Det er kun positivt, når ens træning på en eller anden måde er gået i stå. Hvis man konstant skifter øvelser, så hæmmer det ens styrkeudvikling dramatisk, og dræber en hver kontinuitet i programmet. Der er folk som kører de samme øvelser i årevis, og som stadigvæk bliver større og stærkere. Den primære variation skal komme fra progression i belastningen. Hvis man jævnligt bliver stærkere, så er der absolut ingen grund til at skifte øvelser ud med samme frekvens som man skifter underbukser.

Som træningen går lige nu, er der faktisk rimelig god styrkefremgang, havde bare forståelsen af man skulle variere. Tror jeg vil give det noget tid som det kører nu, og genoverveje hvis fremgang går i stå.

Så længe din styrkefremgang kører derud af, så er der absolut ingen grund til at skifte rundt i øvelserne. Det er helt fint at du kører med forskellige sæt/rep setups. Du kan sagtens køre den cyklus du linkede fra min artikel. Den slags variation er fin nok. Problemet opstår, når man konstant skifter øvelser.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Thomas Jagd skrev:
kiiilden skrev:

Så længe din styrkefremgang kører derud af, så er der absolut ingen grund til at skifte rundt i øvelserne. Det er helt fint at du kører med forskellige sæt/rep setups. Du kan sagtens køre den cyklus du linkede fra min artikel. Den slags variation er fin nok. Problemet opstår, når man konstant skifter øvelser.

ok tak. men indtil videre vil jeg kører videre i min stil nu, og hvis fremgang stopper, vil jeg prøve og køre den progression. Beholder mine øvelser som de, er faktisk og så rimelig glad for mit program :-)
Målet er 10 % BF
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg forestiller mig at det er en anden snak når det kommer til variation af set og reps. Er det korrekt antaget?

Hvis ja, hvordan skal jeg forholde mig til dette? Læser konstant hvor vigtigt det er. Jeg oplever stadigvæk gode resultater med mit 3-4x8 fullbody program med fokus på de store basisøvelser og progression. Så længe jeg husker mine deload perioder, hvor væsentlig er variationen så i sets og reps?

SVENNOLOCO skrev:Jeg forestiller mig at det er en anden snak når det kommer til variation af set og reps. Er det korrekt antaget?

Hvis ja, hvordan skal jeg forholde mig til dette? Læser konstant hvor vigtigt det er. Jeg oplever stadigvæk gode resultater med mit 3-4x8 fullbody program med fokus på de store basisøvelser og progression. Så længe jeg husker mine deload perioder, hvor væsentlig er variationen så i sets og reps?

Hvis det går fremad ser jeg ingen grund i at udskifte det.

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster