Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1015
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1012

Følg bodybuilding.dk på

Varighed af Cut/Bulk perioder

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej derude.

Hvor lang tid anbefaler i at man kører de forskellige to slags perioder?
Vil jo helst køre så meget bulk som muligt, men synes efterhånden godt dunken kunne trænge til at blive trimmet lidt. Så ville høre om der er nogle forskellige erfaringer derude.

Lige et andet spørgsmål - hvad er en "refeed dag"? Har set udtrykket under en anden cut-tråd.
Venlig hilsen Thomas

Reputation point: 0

Træner her: AK Thor

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det kommer and på hvor meget overflødigt fedt du er nød til at smide. Men jeg ville cutte cirka 3 måneder. også ligge på omkrig mit ligevægt indtag i 2-3 måneder. Og resten af tiden bulke :)
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg forstår ikke helt hvorfor du vil ligge på ligevægtsindtag? Handler det ikke om at man altid skal ligge på enten overskud (for at tage på) eller underskud (for at cutte). Jeg havde forstået det sådan at hvis man ligger på ligevægt får man ikke rigtigt noget ud af sin træning.

Når du skriver bulke resten af tiden, er det så 1 år du snakker om - altså: 3 måneder bulk, 3 måneder ligevægt, 6 måneder bulk?
Venlig hilsen Thomas

Styrkeliste

Ja, det er et år jeg taler om. Og det med ligevægtigt indtager er om sommeren hvor man skal se godt ud :) Så alt i alt er der et sted mellem 6-7 måneders bulk :)
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Ok, så det er altså 3 måneders stilstand :P Ved ikk lige om jeg har tålmodighed til det. Men det jeg havde tænkt mig frem til juni var:

1. 6 ugersprogram med kalorieoverskud
2. 4 ugerprogram med underskud
3. 6 ugersporgram med overskud
4. 4 ugersprogram med underskud

Vil det fungere med intervaller af den længde?
Venlig hilsen Thomas

Styrkeliste

Det er ikke lige mig. Men ved ikke om det er en god idé :-k Der er nogle andre der må svare dig på den :)
Sidst rettet af jonathanson 4. jan 2011, 14:55, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

jonathanson skrev:Det kommer and på hvor meget overflødigt fedt du er nød til at smide. Men jeg ville cutte cirka 3 måneder. også ligge på omkrig mit ligevægt indtag i 2-3 måneder. Og resten af tiden bulke :)

hvor mange kalorier ligger du så med i underskud når det er du cutter? er det bare lige så meget som du kan komme? eller er det 500 kalorier (som jeg mener er anbefalet at ligge på under cut)?

Hvis du ligger på de der 500 i underskud/overskud når du cutter og bulker, så synes jeg ikke rigtigt det går helt op så tager du jo ifølge mine beregninger ca. 6 kilo overflødigt vægt på årligt?

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 150.00

cfc skrev:
jonathanson skrev:Det kommer and på hvor meget overflødigt fedt du er nød til at smide. Men jeg ville cutte cirka 3 måneder. også ligge på omkrig mit ligevægt indtag i 2-3 måneder. Og resten af tiden bulke :)

hvor mange kalorier ligger du så med i underskud når det er du cutter? er det bare lige så meget som du kan komme? eller er det 500 kalorier (som jeg mener er anbefalet at ligge på under cut)?

Hvis du ligger på de der 500 i underskud/overskud når du cutter og bulker, så synes jeg ikke rigtigt det går helt op så tager du jo ifølge mine beregninger ca. 6 kilo overflødigt vægt på årligt?

Jeg har ikke nogle kostplan. Så jeg går bare efter vægten og spejlet. Så det kan jeg ikke svare dig på :)
Brugeravatar

Troede egentlig at de 500 i overskud/underskud var det "alle" gik efter.
Venlig hilsen Thomas

Styrkeliste

Svaret på dit spørgsmål er at du går på diæt når du synes du er blevet for tyk, punktum.
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)

Hippo skrev:Svaret på dit spørgsmål er at du går på diæt når du synes du er blevet for tyk, punktum.

Jo, den er jeg med på. Men tænkte at der må være nogle herinde som har nogle holdninger til hvordan man opstiller en plan at forholde sig til. Det er også det jeg har det bedst med når jeg skal stige i vægt på øvelser - altså en struktureret fremgangsmåde.
Venlig hilsen Thomas

Styrkeliste

Hippo skrev:Svaret på dit spørgsmål er at du går på diæt når du synes du er blevet for tyk, punktum.

enig..

Hvorfor prøve at periodisere sit bulk/cut på den måde.. hvorfor så meget cut hvis ikke det nødvendigt? Bulk til du ikke gider mere/til du er blevet for fed/til det sommer
og cut så så langt ned som du har lyst til..

længere er den ikke. Der er ikke raket videnskab, så keep it simple

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Mcfeast skrev:

Jo, den er jeg med på. Men tænkte at der må være nogle herinde som har nogle holdninger til hvordan man opstiller en plan at forholde sig til. Det er også det jeg har det bedst med når jeg skal stige i vægt på øvelser - altså en struktureret fremgangsmåde.

bulk bulk bulk, til du synes du er blevet for fed.. Så kan du blive ved med at stige i styrke og masse. :wink:

Styrkeliste

Men hvorfor er den plan så vigtig?

Medmindre du har en deadline fordi du skal stå sceneklar til DM i BB på en bestemt dag,
så kan du vel bare selv styre hvornår du synes du vil cutte. Og hvor meget. Det giver
jo ingen mening at planlægge 6 ugers cut hvis man stadig ligner en flodhest til den tid.
Hvis det er fordi du vil være sommerklar, så se dig selv i spejlet og vær ærlig, og så regner du tilbage fra 1 juni (eller noget) og så ved du hvornår du skal begynde at cutte, mere indviklet er det i så fald ikke.
Deal with it..
Brugeravatar

Styrkeliste

Ok, den foreløbige tidhorisont er også frem til juni. Men for ikke at blive alt for fed undervejs ville jeg så skifte mellem bulk og cut løbende. Men mit spørgsmål går så på, om det giver mere at lægge hele bulkperioden først, og så slutte af med cut? Så bliver det altså 12 ugers bulk, og ca. 8 ugers cut.
Venlig hilsen Thomas

Styrkeliste

Hippo skrev:Men hvorfor er den plan så vigtig?

Medmindre du har en deadline fordi du skal stå sceneklar til DM i BB på en bestemt dag,
så kan du vel bare selv styre hvornår du synes du vil cutte. Og hvor meget. Det giver
jo ingen mening at planlægge 6 ugers cut hvis man stadig ligner en flodhest til den tid.
Hvis det er fordi du vil være sommerklar, så se dig selv i spejlet og vær ærlig, og så regner du tilbage fra 1 juni (eller noget) og så ved du hvornår du skal begynde at cutte, mere indviklet er det i så fald ikke.

Jeg har ikke noget mesterskab jeg skal stå klar til ;)
Jeg fungerer bare bedst, når jeg har en plan jeg kan følge, og et fint excel-skema jeg kan have tingene struktureret i.
Venlig hilsen Thomas

Styrkeliste

Ok, den foreløbige tidhorisont er også frem til juni. Men for ikke at blive alt for fed undervejs ville jeg så skifte mellem bulk og cut løbende. Men mit spørgsmål går så på, om det giver mere at lægge hele bulkperioden først, og så slutte af med cut? Så bliver det altså 12 ugers bulk, og ca. 8 ugers cut

Der er sikkert nogle derude som vil råbe op og svine mig til nu, men jeg vil smide
hovedet på blokken og vove den påstand at folk der hele tiden skifter mellem cut og
bulk på den måde i så korte intervaller, de spilder deres tid og sætter deres fremgang i stå.
Jeg kan ikke på stående fod efter snart 10 års berøring med den her sport, komme i tanke
om een enkelt undtagelse. Undtagen folk der er krådtet op over begge ører.
Deal with it..
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg regner med at du vil skifte mellem bulk og cut hele tiden er fordi du ikke vil tage for meget fedt unødig på. Så hvad med at lean bulke?
Brugeravatar

bulk til du synes der er kommet nok fedt på, også cut bagefter.

længere er den da ikke.. Du ved ikke hvor hurtigt du tager fedt på, hvor længe der går før du synes du ser for blævret ud.. Så kommer du ikke til at være for fed undervejs, men holder en moderat fedt% hele året.

Styrkeliste

Et spørgsmål i forlængelse af den her tråd.

Hvordan påvirker et bulk ens løbeform? Hvis vi nu forestiller os at man laver samme type/mængde konditionstræning under et bulk på 6 måneder (500 kcal over ligevægtsindtag - svarende til en vægtforøgelse på 10 kg*) som man ville gøre under 6 måneder med ligevægtsindtag eller måske cut (-300 kcal).
Ville et bulk have en store negativ effekt på løbeformen (fx. i forhold til tid på 5 km eller en coopertest) set i forhold til beholde samme vægt?

Jeg kan ikke finde nogle artikler eller indlæg omkring emnet - personlige erfaringer er også velkomne.

*hvis man går ud fra at et kilo fedtvæv svarer til 9000 kcal.
“War is the realm of danger; therefore courage is the soldier’s first requirement”

Krigerisk Tilstand - Logbog
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Barsøe skrev:Et spørgsmål i forlængelse af den her tråd.

Hvordan påvirker et bulk ens løbeform? Hvis vi nu forestiller os at man laver samme type/mængde konditionstræning under et bulk på 6 måneder (500 kcal over ligevægtsindtag - svarende til en vægtforøgelse på 10 kg*) som man ville gøre under 6 måneder med ligevægtsindtag eller måske cut (-300 kcal).
Ville et bulk have en store negativ effekt på løbeformen (fx. i forhold til tid på 5 km eller en coopertest) set i forhold til beholde samme vægt?

Jeg kan ikke finde nogle artikler eller indlæg omkring emnet - personlige erfaringer er også velkomne.

*hvis man går ud fra at et kilo fedtvæv svarer til 9000 kcal.

Det hurtige svar er at du vil blive nødt til at forbedre forbedre din kondition for at kunne løbe en coopertest efter 10 kg's bulk på samme tid som inden du tog de 10 kg på. Dette med udgangspunkt i at det kræver mere energi at transportere mere vægt. Så det kræver altså øget cardiotræning hvis man vil bevare sine løbetider under bulk
THE SUN NO LONGER RISES
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00

Hvad er det man siger? Er det 10sec pr. kg ekstra man vejer?

Som det allerede er nævnt, skal man forbedre ens kondition for at opnå samme tider/resultater, som da man var lettere.

Er gået fra 82kg og en 5km tid på lidt under 20.00 til 93kg og en 5km på omkring 21-22 stykker, hvis jeg virkelig brager igennem og er ved at dø (det var jeg ikke tidligere).
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00

Galleri: Vis galleri (8)

Tak for hjælpen, er helt sikkert blevet lidt klogere på emnet.
Venlig hilsen Thomas

Styrkeliste

Garik skrev:Hvad er det man siger? Er det 10sec pr. kg ekstra man vejer?

Som det allerede er nævnt, skal man forbedre ens kondition for at opnå samme tider/resultater, som da man var lettere.

Er gået fra 82kg og en 5km tid på lidt under 20.00 til 93kg og en 5km på omkring 21-22 stykker, hvis jeg virkelig brager igennem og er ved at dø (det var jeg ikke tidligere).

er det så per meter, kilometer eller hvad? Sjov tommelfingerregl imo.. Tror dog det variere rigtig meget fra person til person til at man kan bruge den.

Styrkeliste

Illisher skrev:
Garik skrev:Hvad er det man siger? Er det 10sec pr. kg ekstra man vejer?

er det så per meter, kilometer eller hvad? Sjov tommelfingerregl imo.. Tror dog det variere rigtig meget fra person til person til at man kan bruge den.

Haha, undskyld, det havde jeg slet ikke fået med. Det skulle være pr. km. Det er selvfølgelig en fuldstændig obskur tommelfingerregel, da der, som du selv påpeger, er utroligt mange faktorer, der spiller ind. Men det kan da give TS et fingerpeg om, hvad der skal til.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:Er gået fra 82kg og en 5km tid på lidt under 20.00 til 93kg og en 5km på omkring 21-22 stykker, hvis jeg virkelig brager igennem og er ved at dø (det var jeg ikke tidligere).

Stadig fin tid i forhold til en fremgang på 10 kg, det vil jeg mene bestemt er acceptabelt! :)

Takker for svar.
“War is the realm of danger; therefore courage is the soldier’s first requirement”

Krigerisk Tilstand - Logbog
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster