Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65811 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049610 indlæg i 100423 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1161
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1158

Følg bodybuilding.dk på

DNP - nogle erfaringer

Udskriv emne


Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping





Har en kammi som er vil begynde på dnp. Har pøvet at overbevise ham om han skal holde sig fra det? Så vidt jeg ved er det farligt og svært at kontrollere? nogen der ved noget mere?
www.bodyman.dk - super fedt sted at handle.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 151
Tilmeldt: 16. mar 2006, 22:10
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er noget farligt stads. Det virker ved at tillade protoner at gå gennem mitrokondiemembranen, istedet for at som normalt at gå gennem ATP-syntaseenzymer, hvad der derfor får hele kulhydrat og fedtstofskiftet til at spilde en masse energi (da der jo ikke bliver dannet ATP af dem i den afgørende sidste fase). Energien bliver istedet til varme, og derfor kan man dø af varme og energimangel.

Bestemt ikke noget legetøj, folk dør af det.

Det skal dog ikke være nogen hemmelighed at visse prof bodybuildere (og fotomodeller, har jeg ladet mig høre) bruger det som et enormt effektivt slankemiddel, da det kan give fedttab på halve kilo om dagen.

Som en pige, jeg havde forklaret om DNP engang sagde: "Nåja, så dør man da tynd!"
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



Som en pige, jeg havde forklaret om DNP engang sagde: "Nåja, så dør man da tynd!"

Nå ja, ligesom det gamle 80´er motto der blev brugt flittigt i krudt-kredse "Det gør ikke noget man dør ung, bare kisten er tung" :lol:

Men bed venligst din ven holde sig LANGT fra DNP. DNP er en phenol (di-nitro-phenol), og phenoler betragtes normalt som ekstremt kræftfremkaldende. Så hvis man er så heldig at overleve eksperimentet uden akutte reaktioner, så risikerer man alvorlige sygdomme på sigt.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nå ja, ligesom det gamle 80´er motto der blev brugt flittigt i krudt-kredse "Det gør ikke noget man dør ung, bare kisten er tung" LOL

Pigen havde netop forklaret mig en foruroligende beretning om sin veninde, der ustandsligt tog coke for at tabe sig (jeg var tæt på at foreslå amfetamin istedet hvis det endeligt skulle være):D

At de generelt er ekstremt kræftfremkaldene ved jeg nu ikke om jeg kan gå med på. Jeg kan da nævne et par, jeg er vældig begejstret for. :wink:
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



DNP er muligvis noget af det farligste man kan røre ved når det kommer til doping i træningssammenhæng. Drop alle tanker om DNP, da det kan brænde din hjerne af og skade leveren.

Hvis man endelig skulle bruge en fatburner kunne det være ECA´-stack, der i mildere grad har lidt den samme effekt.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



JEG har selvfølgelig også prøvet DNP

Ud over at det er et kraftigt Oxidationsmiddel så du kraftigt forøger din sandsynlighed for at udvikle kræft - så er det også en direkte cellegift. DNP står for Dinitrophenol - dvs to Nitrogengrupper på en phenolring. Og ja det virker som smeden siger ved at ødelægge membranpotentialet - Dvs det svarer til at du giver bilen fuld gas og brænder benzin af mens du har trykket koblingen i bund. Også deraf det er kaldet en cellulær uncoupler (tror det staves sådan).


Du har det mildest talt ad helvede til mens du tager det, så ud over at udsætte dit liv nu og her for høj fare så kan du formentlig takke dig selv og din ungdommelige dumhed for de svulster der udvikler sig når du når op i en højere alder.

Derudover så er dit stofskifte så påvirket at din thyroidfunktion er helt i bund efter brug af DNP og derfor vil du hurtigt tage fedtmasse på igen og tabe muskelmasse når du er færdig med DNP -

Men held og lykke herfra.
Be the best you can be!
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 27. aug 2006, 14:12
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Derudover så er dit stofskifte så påvirket at din thyroidfunktion er helt i bund efter brug af DNP og derfor vil du hurtigt tage fedtmasse på igen og tabe muskelmasse når du er færdig med DNP
Hvorfor egentlig? Hvis DNP bare virker som en uncoupler (ja, korrekt stavet :mrgreen: ) på lokaltcellulært plan burde der da ikke være nogen endokrin effekt?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



Jeg er desværre ikke biolog (gid jeg var) - men dette cut out fra Pubmed er temmelige interessant:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... med_docsum


[Dnitrophenol--a dangerous doping agent][Article in Norwegian]
Sand P, Madsen S.
Humana Medisinske Senter Postboks 63 1300 Sandvika.

BACKGROUND: Performance-enhancing drugs are frequently used by bodybuilders: anabolic steroids, growth hormone and insulin, only to mention a few. Many little known drugs are also used. MATERIAL AND METHODS: Two men aged 20 and 32 years, both active bodybuilders, complained about lassitude and malaise. Clinical and laboratory evaluation revealed an unusual cause of their complaints. RESULTS: Laboratory investigation showed very low serum levels of free thyroxin and thyroid stimulating hormone (TSH), suggesting central depression of thyroid function. Both men then admitted taking dinitrophenol (approximately 5 mg/kg bodyweight/day) to "burn fat" before body-building competitions. INTERPRETATION: Doctors should be aware that bodybuilders might use dinitrophenol. This toxic compound has severe metabolic effects. Overdose may cause hyperpyrexia and death. Use should be strongly discouraged.

PMID: 12098904 [PubMed - indexed for MEDLINE]
Be the best you can be!
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 27. aug 2006, 14:12
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nå det var satans. Endnu en grund til at holde sig fra lortet. Har du prøvet det, Nidding?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



Jep selvfølgelig har jeg det :P #-o
Be the best you can be!
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 27. aug 2006, 14:12
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



He he, nogen af tingene du kan nikke genkendene til?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



Jeg kommer ind på mine DNP erfaringer i del 3 af min historie som kommer på siden om en uges tid. Så sorry kan ikke løfte låget nu - ville være dumt at give mere "preview" af artiklen end allerede givet.
Be the best you can be!
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 27. aug 2006, 14:12
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg syntes ikke der er nogen tab af muskelmasse ved brug af DNP!

Jeg fik målt min fedt% hverdag under min DNP cycle og det er satans effektivt! Men inden man begynder skal man læse ALT det man kan finde ud det på nettet! Ellers kan man godt få en dårlig oplevelse :(

btw. Har kun positive oplevelser med DNP

her er lidt copy past:

DNP var oprindeligt lavet til at afløse den sprængende sammensætning i TNT, men ved brug i mennesket vil DNP hæve kropstemperaturen ved at blande sig med mitochondrial oxidative (forbrændingsproces) phosphorylation (fosfor). Måden hvorpå dette kan ske i kroppen er ved at DNP deler fedtsyrerne fra ATP-produktionen og får dem til at forlade kroppen i form af sved og varme.



Aspirin, Clenbuterol og Ephedrin gør det samme, bare i en meget lavere udstrækning. Dette er grunden til at man føler at kropstempraturen stiger ved brug af disse produkter.



DNP blev brugt som et slankestof i starten af 1930erne. Der var 1% tilfælde hvor bruger fik grå stær, og da DNP endnu ikke var blevet markedsført som slankeprodukt, blev det hurtigt fjernet fra markedet.



Det som gør DNP så tillokkende for de fleste bodybuildere er at det hæver ens stofskifte som ingen andre produkter. Selv med en meget lav dosis, i området af 3-5 mg / kg af kropsvægten om dagen, vil stofskiftet hæve med 30%. Hvis doserne fortsætter daglig vil det hæve den helt op til 50%. Når man snakker så højt et stofskifte, vil man være i stand til at brænde ½ kg fedt om dagen. DNP kan være et meget farlig produkt at bruge, en dosis på bare fire gange den anbefaldede mængde kan være livsfarlig.



Lige så vel som dette produkt kan hæve kropstemperaturen, kan det hæve den for altid. Man kan dø eller blive hjerneskadet hvis ens temperatur stiger til mere end 40 grader. Man skal være opmærksom på at temperaturen kan stige yderligere. Hvis en hjerneskade eller døden ikke er afskrækkende nok, kan man yderligere skade lever og/eller nyren, ved at bruge produktet for længe – selv ved ”normal” dosis. DNP er kendt for at skære ned på dannelsen af T3 og T4 i leveren. For en person som er aktiv og samtidig på en stram kalorie diæt, vil DNP reducere ATP i løbet af få dage, når dette sker vil kropstemperaturen falde til det normale, og det eneste der kan hjælpe er et supplement af Cytomel ( T-3) i en dose af 150 mcg om dagen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. nov 2006, 14:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hmandersen skrev:Jeg syntes ikke der er nogen tab af muskelmasse ved brug af DNP!

Jeg fik målt min fedt% hverdag under min DNP cycle og det er satans effektivt! Men inden man begynder skal man læse ALT det man kan finde ud det på nettet! Ellers kan man godt få en dårlig oplevelse :(

btw. Har kun positive oplevelser med DNP

her er lidt copy past:

DNP var oprindeligt lavet til at afløse den sprængende sammensætning i TNT, men ved brug i mennesket vil DNP hæve kropstemperaturen ved at blande sig med mitochondrial oxidative (forbrændingsproces) phosphorylation (fosfor). Måden hvorpå dette kan ske i kroppen er ved at DNP deler fedtsyrerne fra ATP-produktionen og får dem til at forlade kroppen i form af sved og varme.



Aspirin, Clenbuterol og Ephedrin gør det samme, bare i en meget lavere udstrækning. Dette er grunden til at man føler at kropstempraturen stiger ved brug af disse produkter.



DNP blev brugt som et slankestof i starten af 1930erne. Der var 1% tilfælde hvor bruger fik grå stær, og da DNP endnu ikke var blevet markedsført som slankeprodukt, blev det hurtigt fjernet fra markedet.



Det som gør DNP så tillokkende for de fleste bodybuildere er at det hæver ens stofskifte som ingen andre produkter. Selv med en meget lav dosis, i området af 3-5 mg / kg af kropsvægten om dagen, vil stofskiftet hæve med 30%. Hvis doserne fortsætter daglig vil det hæve den helt op til 50%. Når man snakker så højt et stofskifte, vil man være i stand til at brænde ½ kg fedt om dagen. DNP kan være et meget farlig produkt at bruge, en dosis på bare fire gange den anbefaldede mængde kan være livsfarlig.



Lige så vel som dette produkt kan hæve kropstemperaturen, kan det hæve den for altid. Man kan dø eller blive hjerneskadet hvis ens temperatur stiger til mere end 40 grader. Man skal være opmærksom på at temperaturen kan stige yderligere. Hvis en hjerneskade eller døden ikke er afskrækkende nok, kan man yderligere skade lever og/eller nyren, ved at bruge produktet for længe – selv ved ”normal” dosis. DNP er kendt for at skære ned på dannelsen af T3 og T4 i leveren. For en person som er aktiv og samtidig på en stram kalorie diæt, vil DNP reducere ATP i løbet af få dage, når dette sker vil kropstemperaturen falde til det normale, og det eneste der kan hjælpe er et supplement af Cytomel ( T-3) i en dose af 150 mcg om dagen.


At du har haft en god oplevelse med DNP ændrer ikke ved at det er ekstremt farligt at benytte det.

Det du har copy pasted er vist fra BH og svarer nogenlunde til det JBH har skrevet. Når man snatcher en artikel fra et andet site, så husk altid at give et link.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nu hed tråden jo: DNP - nogle erfaringer?

Jeg skrev mine erfaringer er det okay med dig? Er det ikke derfor man har et forum?

Og jo det er fra BH
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. nov 2006, 14:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hmandersen skrev:Nu hed tråden jo: DNP - nogle erfaringer?

Jeg skrev mine erfaringer er det okay med dig? Er det ikke derfor man har et forum?

Og jo det er fra BH


Haha... Ro på Mulle :mrgreen: Det er helt fint med mig, men påpeger blot, at uanset, hvad du har oplevet er det stadig et farligt drug!

Har ikke noget problem med at du deler dine erfaringer med boardets brugere, for som du siger, det er jo det tråden handler om :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Men inden man begynder skal man læse ALT det man kan finde ud det på nettet! Ellers kan man godt få en dårlig oplevelse

btw. Har kun positive oplevelser med DNP


Man skal slet IKKE begynde, så derved kan man godt spare sig denne læsning. Skulle der alligvel være forvildede sjæle der alligevel syntes det er et smart træk, så er det IKKE på nettet og gennem andre brugere/dealere man skal finde info om brug af et så fagligt drugs som dette. Så kan kun som de andre stærkt advare mod brug af DNP og lad jer ikke friste af folk på nettet uden kemisk baggrund der er sluppet heldigt gennem "projektet" - det kunne lige så godt være gået galt :wink:

At du endvidere kun har posivtive oplevelser nu - kan hurtigt vende sig senere. Da du ikke ved om du har fået eller der senere dukker skader op i forbindelse med dit brug af DNP - Så måske betaler man prisen for dette senere som ved brug af så mange andre former for drugs :wink:

Man håber du er sluppet igennem unden men og du ikke har tænkt dig at bruge det igen :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9283
Tilmeldt: 3. jan 2005, 13:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvad blev DNP oprindeligt fremstillet til? Ephedrin opstammer fra en lægeplante som blev brugt til gravide kvinder, superclen var/er astma medicin. Så hvor opstammer DNP fra? Er det kemisk fremstillet?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 698
Tilmeldt: 24. jan 2006, 23:19
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mike2468 skrev:Hvad blev DNP oprindeligt fremstillet til? Ephedrin opstammer fra en lægeplante som blev brugt til gravide kvinder, superclen var/er astma medicin. Så hvor opstammer DNP fra? Er det kemisk fremstillet?


Det tætteste jeg kan komme på et svar er følgende - står iøvrigt længere oppe i tråden på dansk :wink: :

DNP was originally made as a replacement detonating compound in TNT. When used in humans, however, DNP will raise body temperature by interfering with mitochondria oxidative phosphorylation. The way that this is accomplished in the body is that DNP diverts fatty acids away from ATP production and throws them off as heat instead. Aspirin, clenbuterol, and ephedrine all do the same thing but to a much lower extent. This is why you feel your body temperature rising when using these compounds.

DNP was used as a fat loss diet drug in the 1930's. There was a 1% incidence of users developing cataracts though and since DNP was not listed as one of the ingredients in these dieting drugs, they were pulled from the market. The thing that makes DNP so alluring to most bodybuilders is that it will boost your metabolism like no other drug out there. With even a low dosage, in the area of 3-5 mg/kg of bodyweight a day, it will rate your metabolic rate 30%. If this dosage is continued daily, it will raise your metabolism by 50%. At this rate you can burn about 1 lb. of fat a day. This product is very dangerous to use though. An overdose of only 4 times the recommended one will kill you. As far as this product raising your body temperature, it can raise it indefinitely as well. You can die or suffer brain damage after your body temperature goes over 104 degrees. DNP can raise your temperature much higher than that as well. If brain damage and death are not bad enough side effects to you, you can also suffer irreversible liver damage and/or kidney damage as well without even an overdose while using this product if you stay on it for too long.

DNP is known for cutting down on T4 to T3 conversion in the liver. For a person that is highly active and on a calorie restricted diet, DNP will deplete ATP within a matter of days. When this happens your body temperature will go back to normal. The only thing you can do at this point is supplement with Cytomel (see that page on more information) in the dosage area of about 150 mcg/day. This product is only sold as a research chemical. DNP can be used as an insecticide so that can be a reason for purchasing it if someone asks you. Effective Dose: For overweight individuals with a bodyfat level over 15% the recommended dosage is between 3 - 5 mg/kg of bodyweight. For non-obese individuals with a bodyfat level less than 15%, the recommended dosage is between 5 - 8 mg/kg of bodyweight. In practical terms, a 200 lb. bodybuilder would need a dosage at 8 mg/kg of bodyweight of 728 mg/day. Keep in mind though that a dosage of 4 times this will kill you about 50% of the time. This is a very high, only 4 times the recommended dosage. This makes DNP a very deadly substance to fuck with. Probably the most deadly thing a bodybuilder can take. Street Price: I have not seen this sold on the street. At some research chemical companies it sells for as low as 500 grams for around $20.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9283
Tilmeldt: 3. jan 2005, 13:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fortæller du mig at DNP oprindeligt blev brugt i sprængstof? Det må jeg nok sige.... Det er de skøreste ting man finder ud af at man kan bruge som slankeprodukter. Men ja sorry du har ret det var skrevet længere oppe på dansk det må jeg have overset, men tak for svaret.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 698
Tilmeldt: 24. jan 2006, 23:19
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mike2468 skrev:Fortæller du mig at DNP oprindeligt blev brugt i sprængstof? Det må jeg nok sige.... Det er de skøreste ting man finder ud af at man kan bruge som slankeprodukter. Men ja sorry du har ret det var skrevet længere oppe på dansk det må jeg have overset, men tak for svaret.


Ja, sådan læser jeg det også - det er sku crazy :D Men det er det eneste fornuftige bud jeg har kunne finde - nogle der kan komme med anden forklaring ?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9283
Tilmeldt: 3. jan 2005, 13:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Doping




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster