Jeg har lige læst den her
http://fitspace.dk/story/AmdiPT/kaffe-og-sundhed artikel, og har lidt kritik at byde ind med.
Jeg synes til at starte med, at i skal tage et kig på bodybuilding.com og den struktur deres tekst har i deres artikler.
Har i konkret afgjort hvem der er jeres modtager? - Det jeg ligger lidt mærke til, er at artiklen: Indeholder en del "pludreord"; minder om en bageopskrift (instruerer læseren).
Pludreord:Et habituelt kaffeindtag ser ud til at kunne sænke incidensen af Parkinson’s
Det skal først nævnes, at folk omsætter, nedbryder og udskiller koffeinen med forskellig hastighed. Dette er bestemt af ens genetik.
- lyder tørt.
For dem der træner er det vigtigt at nævne at kortisol og testosteron er modsat sammenhængende
- Igen, hvorfor ikke lade læseren om at drage den konklusion?
Det skal dertil nævnes..
- Jeg har ikke ledt artiklen igennem, der er sikkert flere. Men du får indtrykket af hvad jeg mener.
Instruering:Undgå desuden at tilsætte en masse unødvendige kalorier og kemikalier – i form af mælk, sukker, sødemidler osv. – til din kaffe, da disse – udover at tilføje ekstra kalorier – reagerer med de aktive stoffer i kaffen og muligvis udligner de sundhedsgavnlige effekter.
Hvorfor ikke lade folk drage deres egne konklusioner? I kunne nøjes med at fremlægge de forskellige fordele/ulemper eller synspunkter for/imod, og så lad folk selv tage stilling.
Artiklen instruerer rigtig meget, og det får personligt mig til ikke at gide læse den.edit: havde ikke lige opfanget konceptet med siden før bagefter den her besked - det med at i har mange forskellige bloggere. Måske kan I bruge min kritik alligevel.