Efter jeg gennem længere tid efterhånden har tabt 30 kg, er det nu ved at stå stille for mig - har vel nærmest et punkteret MTB-dæk rundt om maven!
Jeg har taget mig rigtig lang tid om dette vægttab, og har løbende og kontinuerligt trænet både styrke- og motionstræning, så jeg er for så vidt øvet udi det at træne med vægte, og nu hvor fedtet efterhånden er væk, så kan jeg også se, at det da har givet resultater (...eller måske det bare var godt skjult før
).Jeg har faktisk aldrig rigtig arbejdet med min kost, så det er ikke igennem den, at jeg har tabt mig. Okay, den er selvfølgelig en anderledes end dengang, hvor min eneste træning foregik ved gåturen til pizzapusheren, eller når jeg skulle samle min mus op i stumper rundt omkring i lejligheden efter at være blevet skudt endnu engang i CS!
Nu vil jeg så til at gøre min træning mere seriøs, og derfor vil jeg gerne bede om inputs/kommentarer til det program, som jeg har forsøgt at bikse sammen. Jeg vil gerne have det sidste væk fra maven, så jeg får lidt mere sixpack end den two-pack plus fadølsanlæg, som jeg render rundt med nu. Jeg er også helt med på, at jeg ikke kan forvente samtidigt at opbygge mine muskler - det må jeg gøre efter sommer
Jeg vil dog gerne forsøge at bibeholde det, jeg har nået indtil videre.
Øvelserne laves i den rækkefølge de fremgår:
Mandag: (Ryg, Biceps, lower back)
Pull Downs 3x6-10
Cable Close Grip Pulldown 3x6-10
Seated Row 3x6-10
Dødløft 3x6-10
Hyperextensions med belastning 3x6-10
Dumbell Curl 4x6-10
Barbell Hammer Curl 4x6-10
Tirsdag: (Bryst, Triceps, mave)
Bænkpres 3x6-10
Decline Bænkpres 3x6-10
Incline Bænkpres 3x6-10
Flyers 3x6-10
Dips 3x6-10
Tricep Pushdown 3x6-10
Cable pushdown 3x6-10
Dragonflags 3x8-12
Sit ups 3x30
Leg raises 3x20
"Ab-maskine" med belastning 3x6-10
Onsdag: (Ben, Skulder, nakke, "siden af maven")
Squat 3x6-10
Leg-extensions 3x6-10
Leg-curl 3x6-10
Læg 3x6-10
Dumbell Shoulder press 3x6-10
Front raises 3x6-10
Rear lateral raises 3x6-10
Shrugs 3x6-10
Narrow-grip barbell shrugs 3x6-10 (Den hvor der trækkes op til brystet
)Weighted 45° Side Bend 3x6-10
Dumbell Side Bend 3x6-10
Torsdag: (som dag 1)
Fredag: (som dag 2)
Lørdag: (som dag 3)
Søndag: ZzzzZzzZZzzZzz
De dage hvor der er overskud til det, der dyrker jeg gerne en halv times cardio. Enten lige efter ovennævnte træning eller senere på dagen.
Jeg presser altid mig selv til det yderste, men dog meget sjældent til failure.
Der, hvor jeg selv er i tvivl, er omkring bryst. Som I kan se, så er der fire øvelser, og jeg er for det første i tvivl om, om det er for mange, og om det er nødvendigt/dumt/godt at jeg både kører incline og decline.
Kom endelig med nogle kommentarer til mit program - kontruktiv kritik er altid godt!
PS: Mht til kosten, så er jeg stadig igang med at forbedre den. Jeg kan se, at der er tusindvis af artikler og tråde omhandlende dette, så dem skal jeg nok få fulgt op på. Dermed ikke sagt, at hvis en af jer lige skulle ligge inde med en genial madplan, så tager jeg da gerne mod inspiration

Så nu har jeg måttet droppe den, og betændelsen bliver samtidigt væk!

Nej, det er ikke dig, der har overset mine calf-raises - det er endnu engang mig, der ikke har fået dem med, for jeg laver dem selvfølgelig:) Ok, så tror jeg at jeg tager rebet over hovedet, og glemmer det som pushdown