Pind skrev:MadzP92 skrev:Er proteinpulver med maltodextrin dårligt efter en træning ikke optimalt?. Spørger fordi jeg selv gør det

Efter træning giver det god mening da du gerne vil have det hurtige insulinrespons det giver.
Har lige et spørgsmål til det her. Håber det er i orden for TS.
Jeg er enig med dig i at man opnår den hurtige insulinrespons.
Men synes jeg har læst et sted engang, at "30min vinduet" ikke er så vigtig for os alm. sports udøvere, men mere er for eliten der har brug for den korte restituions tid?
Det det i bund og grund gik ud på var at det var lige meget om vi indtog noget lige efter træningen eller en time efter, resultatet ville blive det samme?
Oppe i mit hoved giver det sådan set fin mening, da som jeg har forstået det giver "vinduet" mulighed for en væsentlig hurtigere restituions tid, og da elite udøvere tit har flere pas samme dag, og træner måske de samme muskler flere dage i træk ville en hurtig restituion jo være en klar fordel!
Men mere alm. mennesker der måske kun 1 gang om dagen, og kun rammer de samme muskler hver 2 eller 3 dag måske. Ikke ville kunne mærke forskellen alligevel?
Det så der JEG tænker. Er der så nogen grund til og fylde sig med sukker lige efter træningen når man kan få bedre alternativer?
Men tænker også at det selvfølgelig altid må være bedst og få musklen genopbygget så hurtig som muligt.
Kan ikke huske hvor jeg læste det, så kan ikke komme med kilden. Det er laaang tid siden. Har bare gået og lidt over det her på det sidste.
Ret og oplys mig ENDELIG hvis jeg tager fejl!