Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1427
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1424

Følg bodybuilding.dk på

Weight gainer

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

hej BB's :D

Jeg har nu købt et par kilo weight gainer (her fra bodylab) da jeg gerne vil tage på (helst i muskel selv). jeg vejer 73 og er 182 høj.
mit problem er bare at jeg ikke rigtig kan finde nogle retnings linjer for hvor meget hvor ofte og hvornår jeg skal tage det :)

jeg træner 5-6 gange om ugen. 3 split.
og skal gerne ligge i ca 3600 kcal. så vidt jeg har kunne regne ud.
håber der er ngoen her inde der har gode erfaringer med det da jeg heller ikke ved hvor super udbredt weight gainer er :)

Tak for hjælpen og god søndag til alle :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ikke for at være "a dick", men du burde virkelig læse om tingene INDEN du køber dem.
Du tager ikke muskelvæv på med brug af weightgainer, du får muskelvæv ved at træne hårdt og spise rigtigt.
Hvis du har virkelig svært ve at tage på, eller spis den mængde der skal til så kan weightgainer være en god idé, men du kunne næsten lige så godt spis en pose slik i stedet for.

En bedre idé vil være at spise masser af peanutbutter, du får rigtigt mange kalorier ud af det, og det er sundere end WG.

Måltidserstatning

Bodylab Weight Gainer kan også anvendes som erstatning for enkelte måltider. Er man på farten hele dagen kan det være svært at tilberede 5-6 måltider dagligt. Bodylab Weight Gainer er nem at medbringe og let at tilberede og kan bruges som erstatning for 1-2 af dagens måltider.

Restitutionsdrik

Bodylab Weight Gainer kan også anvendes som restitutionsdrik efter træning, idet den tilfører kroppen både kulhydrat og protein, hvilket er essentielt at indtage umiddelbart efter træning hvis man ønsker optimalt udbytte af sine anstrengelser. Tilføres kroppen ikke både kulhydrat og protein straks efter træning risikerer du nedbrydning af muskelvæv.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog

Hvis du kan få pengene tilbage, så gør det, og køb proteinpulver/mad istedet for.
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du har virkelig svært ve at tage på, eller spis den mængde der skal til så kan weightgainer være en god idé, men du kunne næsten lige så godt spis en pose slik i stedet for.

En bedre idé vil være at spise masser af peanutbutter, du får rigtigt mange kalorier ud af det, og det er sundere end WG.

Det lyder til at du ved hvad du snakker om - men en pose slik i stedet for weight gainer? :-k
Come on bra..

Til TS: Weight gainer er en god måde at få nemme carbs og prots på. Det betyder ikke at du skal gå og drikke 5 shakes hver dag fordi du tror, du bliver stor af det. Mad vil altid være at foretrække, men hvis du - ligesom mig - ikke altid har nemt ved at køre meget mad ind, så er weight gainer et godt supplement - især som post workout shake.
Hvis du har lyst, så kan du følge med i min log. Ja, den er god nok!
http://www.bodybuilding.dk/post1274898.html#p1274898

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Galleri: Vis galleri (10)

Marcg skrev:Hvis du har virkelig svært ve at tage på, eller spis den mængde der skal til så kan weightgainer være en god idé, men du kunne næsten lige så godt spis en pose slik i stedet for.

Det lyder til at du ved hvad du snakker om - men en pose slik i stedet for weight gainer? :-k
Come on bra..

Til TS: Weight gainer er en god måde at få nemme carbs og prots på. Det betyder ikke at du skal gå og drikke 5 shakes hver dag fordi du tror, du bliver stor af det. Mad vil altid være at foretrække, men hvis du - ligesom mig - ikke altid har nemt ved at køre meget mad ind, så er weight gainer et godt supplement - især som post workout shake.

Han har fuldstændig ret. Indholdet i WG er ikke meget anderledes end en proteinshake + f.eks. matordoxmix - Protein og simple kulhydrater. Jeg ville da til en hver tid vælge matadormixen. Her er det usunde da i det mindste akkompagneret af nydelse.

Reputation point: 65

BloodJunkie skrev:Hvis du har virkelig svært ve at tage på, eller spis den mængde der skal til så kan weightgainer være en god idé, men du kunne næsten lige så godt spis en pose slik i stedet for.

Skal vi nu ikke lige slå bak engang.
Weightgainer er da et ganske fornuftigt produkt og kan da ikke tilnærmelsesvis sammenlignes med slik.
Navnet er måske lidt kommercielt, og god mad vil til hver en tid være at foretrække, men hvis man ellers er dækket fornuftigt ind der, og mangler lidt carb og protein i sin madplan, så go for it.

Mht. hvornår du skal tage det, så er det fornuftigt nok at tage det i forbindelse med din træning. Men kan derudover selvfølgelig tages over hele dagen i mindre shakes. Mængderne afhænger i stor grad af hvordan resten af dit kcal indtag ser ud.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Stenalt skrev:
Marcg skrev:Hvis du har virkelig svært ve at tage på, eller spis den mængde der skal til så kan weightgainer være en god idé, men du kunne næsten lige så godt spis en pose slik i stedet for.

Come on bra..

Han har fuldstændig ret. Indholdet i WG er ikke meget anderledes end en proteinshake + f.eks. matordoxmix - Protein og simple kulhydrater. Jeg ville da til en hver tid vælge matadormixen. Her er det usunde da i det mindste akkompagneret af nydelse.

Udover at der både er langsomt- og hurtigt optagelige kulhydrater i WG.
I 100 gram WG er der 59 gr carbs, hvoraf 21 gr af dem er sukkerarter. Tager du en lille pose matador mix er der ca. 3 gange så meget sukker i og ingen prots - så hvorfor vil du sammenligne det?

At hurtige kulhydrater efter træning er vigtige, kan jo så være en helt anden sag.
Hvis du har lyst, så kan du følge med i min log. Ja, den er god nok!
http://www.bodybuilding.dk/post1274898.html#p1274898

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Galleri: Vis galleri (10)

BloodJunkie skrev:Ikke for at være "a dick", men du burde virkelig læse om tingene INDEN du køber dem.
Du tager ikke muskelvæv på med brug af weightgainer, du får muskelvæv ved at træne hårdt og spise rigtigt.

Måltidserstatning

Bodylab Weight Gainer kan også anvendes som erstatning for enkelte måltider. Er man på farten hele dagen kan det være svært at tilberede 5-6 måltider dagligt. Bodylab Weight Gainer er nem at medbringe og let at tilberede og kan bruges som erstatning for 1-2 af dagens måltider.

Restitutionsdrik

Bodylab Weight Gainer kan også anvendes som restitutionsdrik efter træning, idet den tilfører kroppen både kulhydrat og protein, hvilket er essentielt at indtage umiddelbart efter træning hvis man ønsker optimalt udbytte af sine anstrengelser. Tilføres kroppen ikke både kulhydrat og protein straks efter træning risikerer du nedbrydning af muskelvæv.

ikke for at være en "dick" :) men jeg har læst om det :) jeg spørger ikke om det virker eller hvordan det virker. med udelukkende omkring dosering. der der ikke står hvor meget det må erstatte eller lign,. det eneste jeg spørg om er dosering,. hvilket du heller ikke kunne svare på. så helt dumt et spørgsmål er det vel heller ikke.
det ligemeget med at få pengene tilbage jeg kna jo bare æde det og se hvordan det virker og hvis ikke køber jeg vel bare noget protein pulver i stedet ? kan da lige så godt bare prøve det af,. det jo ikke dessideret DÅRLIGT ?
(når jeg læser det igennem lyder jeg arrogant men er på ingen måde min mening sætter stort pris på dit svar. er bare dårlig til at formulere mig)

Jazzy skrev:
BloodJunkie skrev:Hvis du har virkelig svært ve at tage på, eller spis den mængde der skal til så kan weightgainer være en god idé, men du kunne næsten lige så godt spis en pose slik i stedet for.

Weightgainer er da et ganske fornuftigt produkt og kan da ikke tilnærmelsesvis sammenlignes med slik.
Navnet er måske lidt kommercielt, og god mad vil til hver en tid være at foretrække, men hvis man ellers er dækket fornuftigt ind der, og mangler lidt carb og protein i sin madplan, så go for it.

Mht. hvornår du skal tage det, så er det fornuftigt nok at tage det i forbindelse med din træning. Men kan derudover selvfølgelig tages over hele dagen i mindre shakes. Mængderne afhænger i stor grad af hvordan resten af dit kcal indtag ser ud.

ja det er klart. og tak for det konstruktive svar :)
men tlnker jeg vil bruge det som et mellem måltids suplement. da min appetit ikke er så stor og dermed ikkekan spise 6-7 gange om dagen,. og når jeg endelig spiser så er det ikke så meget,.
men hvis mottoet med weight gainer er "jo mindre jo bedre" (mad kontra weight gainer) så kan man vel lige så godt tvinge noget mad i sig og så drikke protein shakes istedet post Work out. og så bare tvinge mad i sig,. jeg vil hellere gøre det bedste, frem for det nemmeste. makes sense ?

Thegame skrev:Hvis du kan få pengene tilbage, så gør det, og køb proteinpulver/mad istedet for.

noteret. er der et sted hvor man kan finde ud af hvad optimal dosering ville være af protein pulver dagligt ? da bodylab umiddelbart ikke giver info om det på deres produkt.
(meget muligt jeg lyder som en kæmpe noob) men det er jeg nu også.

Jeg skrevede Næsten en pose slik.

Det står vel på bøtten hvor meget en dosering er? Der er ikke nogen der kan svare på hvor meget du skal indtage ad gangen, det afhænger jo lidt på hvor mange kalorier du har brug for oveni det du spiser.
Dvs, hvis du tager en shake som måltidserstatning, så burde du dosere den sådan så den indeholder ca samme kaloriemængde som den måltid du skulle have spist.(hvis du tæller kalorier)

150gr bodylab weightgainer giver 600kcal, 100gr giver 400kcal.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

jeg bruger kun protein pulver + carbs efter hver træning for optimal restituering. synes bestemt du skulle tage det også og så spise mad resten af dagen.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

wantMass skrev:
Jazzy skrev:

ja det er klart. og tak for det konstruktive svar :)
men tlnker jeg vil bruge det som et mellem måltids suplement. da min appetit ikke er så stor og dermed ikkekan spise 6-7 gange om dagen,. og når jeg endelig spiser så er det ikke så meget,.
men hvis mottoet med weight gainer er "jo mindre jo bedre" (mad kontra weight gainer) så kan man vel lige så godt tvinge noget mad i sig og så drikke protein shakes istedet post Work out. og så bare tvinge mad i sig,. jeg vil hellere gøre det bedste, frem for det nemmeste. makes sense ?

Hvis du har problemer med appetitten, så synes jeg ikke du skal bruge dine shakes som mellemmåltider, men nærmere i forlængelse af, at du har spist hvad du kunne til hovedmåltiderne. Det kan være en fin måde at fylde ekstra op på, og samtidig kunne nå, at opbygge ny appetit.
Det bedste vil være, at du i stor udstrækning får dine kcal fra god varieret kost. Når det så er sagt, så tjener shakes'ne da et formål, og det er meget almindeligt, at bruge en post workout.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster