Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1699
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1696

Følg bodybuilding.dk på

Window of Opportunity & Veje fødevarer

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej

Lige to hurtige spørgsmål! :D

Er der nogle tidspunkter der er bedre at træne på end andre? Er det bedre at træne før eller efter man har spist? Jeg tænker nemlig at placere min træning fra 06:00 - 07:00 - Og i den forbindelse vil jeg jo ikke have spist noget siden det sidste mellemmåltid kl. 20 dagen før.
Og hvad så med window of opportunity? Hvis jeg tager en proteinshake og en banan lige efter træningen, og jeg så kører, tager et bad og derefter spiser yderligere 100g havregryn med 200g mælk, ødelægger det så den muskelopbyggende process, forbrænding eller lignende? Hvad er mest optimalt?

Det andet spørgsmål går ud på at veje sine fødevarer. Her tænker jeg primært på aftensmad som jeg selv personligt ikke står for. Men lad os nu sige at jeg ved at jeg skal ramme ca. 2500 kalorier, og jeg har min morgenmad, frokost og diverse mellemmåltider udregnet, og jeg så kommer hjem og finder ud af at vi skal have en hakkebøf med kartofler og diverse grøntsager. Dette er blot et eksempel, det kunne også være ris med et eller andet halløj.
Lad os sige at jeg ved at min aftensmad må indeholde 600 kalorier for at jeg ender på det daglige indtag af 2500 kalorier sammenlagt med alle de andre måltider på dagen. Er det bare at slå op hvad kartofler f.eks indeholder og hvor meget jeg må tage af dem, hvor meget kødet indeholder, og hvor meget grøntsagerne indeholder af sammenlagt kcal og så veje det op i en vægt hver for sig så jeg ender med ca. 600 kalorier på tallerkenen?

Og hvad gør man f.eks med kartofler, ris, kød osv. når man slår det op i det her kostplanssystem? Når den kommer med nogle tal på hvad de her fødevarer indeholder af kcal, protein, carbs osv. er det så med forbehold for at risene og kartoflerne f.eks er kogt? Og kødet måske enten er stegt eller grillet?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg fik det til 12 spørgsmål
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Logbog: Vis logbog

Hej

Det var så en overordenlig indledende løgn.

Der findes mange gode artikler her på sitet der kan svare dine spørgsmål.

Reputation point: 255

Er ret sikker på at "window of opportunity" desværre er blevet debunked.... :D
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Kostplan: Ingen kostplan

awesome skrev:Er ret sikker på at "window of opportunity" desværre er blevet debunked.... :D

tjaa. Det kommer vel an på om han træner fasted, som i hans første eksempel?
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Mht. træning om morgenen:
post1886284.html#p1886284

Læs desuden i denne tråd:
post1887000.html#p1887000
post1887047.html#p1887047

Ifht. anabolic window:
post1890911.html#p1890911

Se især argumentationen for vigtigheden af pre-exercise meals ifht. post exercise meal.

De andre spørgsmål virker lidt ligegyldige ærligt talt. Du kan ikke tage forbehold for alt. Gør det så godt som du kan.
Brugeravatar

Reputation point: 205

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 147.50
- Dødløft: 165.00

serotonin skrev:Mht. træning om morgenen:
post1886284.html#p1886284

Læs desuden i denne tråd:
post1887000.html#p1887000
post1887047.html#p1887047

Ifht. anabolic window:
post1890911.html#p1890911

Se især argumentationen for vigtigheden af pre-exercise meals ifht. post exercise meal.

De andre spørgsmål virker lidt ligegyldige ærligt talt. Du kan ikke tage forbehold for alt. Gør det så godt som du kan.

Tak! :D Det var lige præcis det jeg havde behov for at vide.. Jeg napper morgenmaden inden træningen, og så må jeg nøjes med en proteinshake og en banan indtil næste mellemmåltid.
Angående det sidste.. Er det så den fremgangsmåde man ville tage? Det er rigtigt nok utroligt svært at få kalorierne til at gå helt op hvis man vil leve et nogenlunde normalt liv og spise det samme som resten af familien, men hvis jeg i det mindste kan kontrollere mine portioner så de går op med det samlede antal kalorier jeg har behov for ville det jo ikke skade.

Og er der i det hele taget nogen der ved om kostplanssystemet på siden regner kcal, proteiner, carbs osv. ud fra at ris, kartofler osv. er kogt? Går i hvert fald ud fra at der er forskel på 200g rå ris og 200g kogt ris?

Window of Opportunity er hele døgnet rundt, du bør hele tiden være fuld for at vokse mest muligt, folk som ikke æder 2 timer før træning for at træne på tom mave, går glip af mange kg pga det lort, din krop er selvfølgelig bedst dækket ind ved konstant mæthed.
At lade kroppen sulte er ikke vejen til mere masse, hverken under træning eller om natten.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Centos kostplanssystemet går ud fra at dine indtastede fødevare ikke er tilberedt.

100 gr. Ris er altså 100 gr. Rå ris.
Medmindre du vælger den der hedder ris (kogt) ;)

Udover det kan du selv indtaste de forskellige macros og så udregner den selv energiindholdet, super smart :thumpup:

Reputation point: 255

Centos skrev:Hej

Er der nogle tidspunkter der er bedre at træne på end andre? Er det bedre at træne før eller efter man har spist? Jeg tænker nemlig at placere min træning fra 06:00 - 07:00 - Og i den forbindelse vil jeg jo ikke have spist noget siden det sidste mellemmåltid kl. 20 dagen før.

Du kan sagtens træne uden at spise, men jeg kunne forestille mig, at du ikke kan træne så hårdt som du måske gerne vil? Derfor vil jeg anbefale at spise inden træningen og så bare give den gas!

Og hvad så med window of opportunity? Hvis jeg tager en proteinshake og en banan lige efter træningen, og jeg så kører, tager et bad og derefter spiser yderligere 100g havregryn med 200g mælk, ødelægger det så den muskelopbyggende process, forbrænding eller lignende? Hvad er mest optimalt?

Det mest optimale, er, at få det rigtige antal kalorier og sikre et højt indtag af protein - hvis du gerne vil spise ifølge "Window of Opportunity, så gør det. Dette er dog stadig en gråzone, men højst sandsynligt har det enten en neutral eller positiv effekt - så hvorfor ikke? :)

Det andet spørgsmål går ud på at veje sine fødevarer. Her tænker jeg primært på aftensmad som jeg selv personligt ikke står for. Men lad os nu sige at jeg ved at jeg skal ramme ca. 2500 kalorier, og jeg har min morgenmad, frokost og diverse mellemmåltider udregnet, og jeg så kommer hjem og finder ud af at vi skal have en hakkebøf med kartofler og diverse grøntsager. Dette er blot et eksempel, det kunne også være ris med et eller andet halløj.
Lad os sige at jeg ved at min aftensmad må indeholde 600 kalorier for at jeg ender på det daglige indtag af 2500 kalorier sammenlagt med alle de andre måltider på dagen. Er det bare at slå op hvad kartofler f.eks indeholder og hvor meget jeg må tage af dem, hvor meget kødet indeholder, og hvor meget grøntsagerne indeholder af sammenlagt kcal og så veje det op i en vægt hver for sig så jeg ender med ca. 600 kalorier på tallerkenen?

Det lyder som en mulighed.

Og hvad gør man f.eks med kartofler, ris, kød osv. når man slår det op i det her kostplanssystem? Når den kommer med nogle tal på hvad de her fødevarer indeholder af kcal, protein, carbs osv. er det så med forbehold for at risene og kartoflerne f.eks er kogt? Og kødet måske enten er stegt eller grillet?

Jeg ved ikke helt hvordan det ser ud, men i de kostprogrammer jeg benytter mig af, er det som regel i rå tilstand medmindre andet er beskrevet (eksempelvis: "ris, brune, kogt").

Reputation point: 5

Søren pedersen skrev:Window of Opportunity er hele døgnet rundt, du bør hele tiden være fuld for at vokse mest muligt, folk som ikke æder 2 timer før træning for at træne på tom mave, går glip af mange kg pga det lort, din krop er selvfølgelig bedst dækket ind ved konstant mæthed.
At lade kroppen sulte er ikke vejen til mere masse, hverken under træning eller om natten.

mvh

Det er broscience og er blevet debunked mange gange efterhånden. Måltidsfrekvens betyder ikke det store i det samlede billede.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

essensen skrev:
Søren pedersen skrev:Window of Opportunity er hele døgnet rundt, du bør hele tiden være fuld for at vokse mest muligt, folk som ikke æder 2 timer før træning for at træne på tom mave, går glip af mange kg pga det lort, din krop er selvfølgelig bedst dækket ind ved konstant mæthed.

mvh

Det er broscience og er blevet debunked mange gange efterhånden. Måltidsfrekvens betyder ikke det store i det samlede billede.

Næ. Men som mange andre ting i denne træningsverden, så hører man en masse lort. Istedet for at prøve sig frem. Min træning fungere udemærket på IF. Men man fanden, så længe de forskellige producenter kan sælge alle deres kosttilskud.

Tilgengæld tror jeg, at kroppen er konstant overbelastet ved konstant mæthed. Men det er en anden diskussion.

essensen skrev:

mvh

Jeg har altid hørt og forstået på videnskaben at for at optimere fordøjelsen er flere måltider foretrukken, Og det tror jeg stærkt på.
Men du mener at det er bevist at et måltid om dagen eller lade sine muskler sulte i perioder er lige så godt, få fit blodsukker i bund osv, og undvære den kæmpe fordel som forhøjet insulin giver, Tror du slet ikke på virkningen af insulin, for det er jo stortset det som du skriver?
Der er en grund til at diabetes patienter tager deres insulin så tit, I forbindelse med din ganske alm hverdag kan du jo godt købe en blodsukkermåler og se hvor sjovt du kan få tallene til at svinge ved din kost.
Jeg kan slet ikke se logikken i det, Har du et link der er troværdigt, som beviser at et måltid f.eks er nok, og et der beviser at øget insulin niveauer ikke hjælper på muskel opbygning?
Vi taler vel ikke bare kcal overskud her?
For ens fedt depoter kan jo fyldes hurtigt, men det er jo stadig ikke musklernes behov der efterkommes.

Jeg tror at du har fået blandet noget sammen her, Ellers er det mig som har misforstået alt omkring insulin samt fordøjelsen, som jeg nogensinde har læst og følt på egen krop.

Men et link som er videnskabeligt bakket op ville være super lækkert?

mvh
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Styrkeliste

Søren pedersen skrev:
essensen skrev:

mvh

Jeg har altid hørt og forstået på videnskaben at for at optimere fordøjelsen er flere måltider foretrukken, Og det tror jeg stærkt på.
Men du mener at det er bevist at et måltid om dagen eller lade sine muskler sulte i perioder er lige så godt, få fit blodsukker i bund osv, og undvære den kæmpe fordel som forhøjet insulin giver, Tror du slet ikke på virkningen af insulin, for det er jo stortset det som du skriver?
Der er en grund til at diabetes patienter tager deres insulin så tit, I forbindelse med din ganske alm hverdag kan du jo godt købe en blodsukkermåler og se hvor sjovt du kan få tallene til at svinge ved din kost.
Jeg kan slet ikke se logikken i det, Har du et link der er troværdigt, som beviser at et måltid f.eks er nok, og et der beviser at øget insulin niveauer ikke hjælper på muskel opbygning?
For ens fedt depoter kan jo fyldes hurtigt, men det er jo stadig ikke musklernes behov der efterkommes.

Jeg tror at du har fået blandet noget sammen her, Ellers er det mig som har misforstået alt omkring insulin samt fordøjelsen, som jeg nogensinde har læst og følt på egen krop.

mvh

Nu skriver Essensen bare, at måltidsfrekvensen ikke betyder det store, ikke at det er ligemeget. Du lægger alt for mange ord i munden på ham.

Denne her meta-analyse forklarer det meget godt http://www.jissn.com/content/pdf/1550-2783-10-5.pdf.

For de dovne: måltids-frekvens har ikke nogen større effekt i sig selv, udover i et rent madindtags-aspekt. Læs evt. konklusionen i http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9155494: : "We conclude that any effects of meal pattern on the regulation of body weight are likely to be mediated through effects on the food intake side of the energy balance equation."
Sidst rettet af Moody 1. jul 2014, 15:02, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Søren pedersen skrev:
essensen skrev:

mvh

mvh

Shiiiit, du er ude at svømme her :shock:
Sundheds- og fitnessbølgen har taget overhånd
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 230.00

Tror i virkelig ikke på insulin niveauerne har en effekt?

mvh
Fuck Asier!
Brugeravatar

Styrkeliste

Søren pedersen skrev: du bør hele tiden være fuld for at vokse mest muligt

jeg lollede
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

Søren pedersen skrev:Tror i virkelig ikke på insulin niveauerne har en effekt?

mvh

Læser du overhovedet hvad der skrives? Selvfølgelig har det en effekt. Hvad der derimod formentligt ikke er særligt afgørende, er at holde et konstant højt insulinniveau og spike det indenfor 30 min post-exercise. Du er mere end safe hvis du indtager et pre-wo meal et par timer inden træning, og så napper lidt post-wo, f.eks. bare en banan og mælk, en times tid efter. Det er teoretisk spekulation grænsende til ligegyldigt at time 6-8 perfekt adskilte måltider om dagen, og hamrende inkongruent i en travl hverdag.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Moody skrev:

mvh

Læser du overhovedet hvad der skrives? Selvfølgelig har det en effekt. Hvad der derimod formentligt ikke er særligt afgørende, er at holde et konstant højt insulinniveau og spike det indenfor 30 min post-exercise. Du er mere end safe hvis du indtager et pre-wo meal et par timer inden træning, og så napper lidt post-wo, f.eks. bare en banan og mælk, en times tid efter. Det er teoretisk spekulation grænsende til ligegyldigt at time 6-8 perfekt adskilte måltider om dagen, og hamrende inkongruent i en travl hverdag.

Man kan købe en dims til at teste ens blodsukker med på apoteket, den er meget uenig her, samt alle læger som har med diabetes patienter at gøre, Insulin niveauet har en kæmpe betydning har alle former for forskning vist, og med en konstant fuld mave udnytter man det rigtigt godt.
Hvad siger dine blodsukker prøver efter 2 timer?
Mine er dykket meget på 2 timer.
Jeg siger derved ikke at man ikke kan gaine muskler, selv om ens krop bruger lidt længere tid af gangen på og sulte, og ens blodsukker er i bund, men i det store hele betyder det sindssygt meget, at holde sit blodsukker jævnt højt hvis man vil bygge muskler hurtigt.
Jeg ser store forandringer i mit blodsukker hvis jeg venter bare 2 timer imellem hvert måltid, man kan lige så godt benytte sig af de extra fordele man kan få, og her er blodsukkeret noget af det som virkelig kan udgøre en kæmpe forskel i længden.

Man kan selvfølgelig godt lade være, men hvis man vil gaine seriøst og tage det et skridt videre, så bør man benytte sig af de store muligheder der er ved flere små måltider, så man ikke går sukkerkold eller bare kommer i nærheden af det.

mvh
Fuck Asier!
Brugeravatar

Styrkeliste

mvh

Så du har videnskabeligt bevis for at IF ikke kan være en effektiv metode til muskelvækst?

Jeg troede myten med mindst 6 meals a day og "holde maskineriet i gang" var skudt i sænk, men det lever åbenbart i bedste velgående hos dig? :)

Det er sjovt man ser en hel del folk efterhånden, som får gode resultater på IF (også bedre end de nogensinde har fået på BB metoden).

tombolatrompeten skrev:

mvh

Så du har videnskabeligt bevis for at IF ikke kan være en effektiv metode til muskelvækst?

Jeg troede myten med mindst 6 meals a day og "holde maskineriet i gang" var skudt i sænk, men det lever åbenbart i bedste velgående hos dig? :)

Det er sjovt man ser en hel del folk efterhånden, som får gode resultater på IF (også bedre end de nogensinde har fået på BB metoden).

Præcis!!!!

Søren pedersen skrev:
Moody skrev:

mvh

Man kan købe en dims til at teste ens blodsukker med på apoteket, den er meget uenig her, samt alle læger som har med diabetes patienter at gøre, Insulin niveauet har en kæmpe betydning har alle former for forskning vist, og med en konstant fuld mave udnytter man det rigtigt godt.
Hvad siger dine blodsukker prøver efter 2 timer?
Mine er dykket meget på 2 timer.
Jeg siger derved ikke at man ikke kan gaine muskler, selv om ens krop bruger lidt længere tid af gangen på og sulte, og ens blodsukker er i bund, men i det store hele betyder det sindssygt meget, at holde sit blodsukker jævnt højt hvis man vil bygge muskler hurtigt.
Jeg ser store forandringer i mit blodsukker hvis jeg venter bare 2 timer imellem hvert måltid, man kan lige så godt benytte sig af de extra fordele man kan få, og her er blodsukkeret noget af det som virkelig kan udgøre en kæmpe forskel i længden.

Man kan selvfølgelig godt lade være, men hvis man vil gaine seriøst og tage det et skridt videre, så bør man benytte sig af de store muligheder der er ved flere små måltider, så man ikke går sukkerkold eller bare kommer i nærheden af det.

mvh

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Sundheds- og fitnessbølgen har taget overhånd
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 230.00

tombolatrompeten skrev:Så du har videnskabeligt bevis for at IF ikke kan være en effektiv metode til muskelvækst?

Jeg er nødt til at se noget videnskab, der bekræfter dit vås.

Søren pedersen skrev:Jeg siger derved ikke at man ikke kan gaine muskler, selv om ens krop bruger lidt længere tid af gangen på og sulte, og ens blodsukker er i bund, men i det store hele betyder det sindssygt meget, at holde sit blodsukker jævnt højt hvis man vil bygge muskler hurtigt.
mvh

Do you want to get diabetes? Because that's how you get diabetes (altså ved at holde blodsukkeret over normalt konstant)
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Jeg elsker den slags forskning som Brad J Schoenfeld har baseret det over, 30 dages experiment, lavet af følgene:
Department of Health Science, Lehman College, Bronx, NY, USA
California State University, Northridge, CA, USA
Weightology, LLC, Issaquah, WA, USA

Jeres udgangspunkt, er taget over det experiment, Det tager jeg ikke seriøst.

Men lad os da få lidt tal på bordet, kom frisk.

mvh
Fuck Asier!
Brugeravatar

Styrkeliste

Er det bare mig, eller er det som om, at det er de samme problemstillinger der dukker op herinde fra uge til uge?

1. Insulin stimulerer ikke proteinsyntesen, men inhiberer proteolysen. Den myofibrillære proteolyse imellem måltiderne (under normale omstændigheder) er praktisk talt ikke eksisterende, og sker formentlig kun af vedligeholdelsesmæssige årsager.
2. Proteinsyntesen stimuleres af selve træningen samt tilgængeligheden af aminosyrer - dvs. den akkumulerede positive proteinbalance over 24-48 timer post exercise.
3. IF er højst sandsynligt langt fra en god metode til at cutte pga. øget (begyndende) intramuskulær proteolyse ved korte fasteperioder. Under bulk kan jeg slet ikke se idéen ved det.

Afaik er der ingen undersøgelser der viser, at IF skulle være hensigtsmæssigt. Derimod er der undersøgelser der viser, at den intramuskulære (myofibrillære) proteolyse begynder ved 15+ timers faste.
Brugeravatar

Reputation point: 205

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 147.50
- Dødløft: 165.00

Søren pedersen skrev:Jeg elsker den slags forskning som Brad J Schoenfeld har baseret det over, 30 dages experiment, lavet af følgene:

mvh

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3879660/

Hvis du taler om deres meta analyse så har du tydeligvis ikke forstået den, eller måske slet ikke læst den. Under alle omstændigheder burde du (gen)læse den.

Endvidere er det ikke det eneste evidens på området.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Houd skrev:
Søren pedersen skrev:Jeg elsker den slags forskning som Brad J Schoenfeld har baseret det over, 30 dages experiment, lavet af følgene:

mvh

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3879660/

Hvis du taler om deres meta analyse så har du tydeligvis ikke forstået den, eller måske slet ikke læst den. Under alle omstændigheder burde du (gen)læse den.

Endvidere er det ikke det eneste evidens på området.

Lige for at nævne noget sjovt, så er det jo forskning omkring W.O.U. og ikke om at holde sit blodsukker stabilt.

Men det er hermed læst, det viste jo ingen betydelig forskel står der 0,2% forskel over 6 uger, i deres experiment, med W.O.U. det var jo ikke meget.
Men med hensyn til stabilt blodsukker igennem hele døgnet har det jo intet med at gøre.

Jeg syntes dog ikke at nogen af tallene var imponerende, men over 6 uger i det her experiment, så er det jo begrænset hvor meget man kan nå at vokse, men 0,2% forskel lyder ikke af noget som helst.
Når man så kigger på deres samlede gains, så var de heller ikke imponerende over de 6 uger.
Jeg har trænet styrketræning siden jeg var 14, det er 23 år, med 0,2% mere for 6 uge, så er det slet ikke så skidt, Jeg havde dog regnet med mere, mon ikke der er mere med konstant højere blodsukker.

Jeg bør selvfølgelig ikke tage udgangspunkt i mig selv, men gik jeg og styrketrænede for at gøre det i 6 uger, så havde jeg nok ikke gået op i det, men over 23 år med 0,2% mere, så ser det jo ganske fornuftigt ud med W.O.U.
Men jeg holder mig til fuld mave døgnet rundt og holde insulin niveauet højt under opbygning.

Mon Ronnie coleman havde set lige så muskuløs ud hvis han kun åd 2 gange i døgnet, samme antal kcal, Jeg tror det sgu ikke.

Det som jeg mener er jo selvfølgelig at man aldrig bør gå kold, og W.O.U. måske ikke er det vilde, men at man aldrig bør lade sig gå ned på manglende energi på noget som helst tidspunkt af døgnet, derfor fuld mave altid bør kun være en fordel.
Men W.O.U gir åbenbart ikke meget alene, men skide 0,2%.

hvis de haler fra de andre med 0,2 over 6 uger giver vel noget lignene af 8% mere om året, hvilket så ikke længere er særligt ubetydeligt.
Det er jo meget mere end Ben johnson fik ud af hans winstrol.

mvh
Fuck Asier!
Brugeravatar

Styrkeliste

Haha, man støder kun på Alan Aragon referencer nu om dage. :-)

"Det er vigtigt at huske, at manglende beviser for eksistens ikke er et bevis på mangel på eksistens"

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster