Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1139
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1136

Følg bodybuilding.dk på

Yoga + vægttræning?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle..

Er der nogen af jer, der med succes har fået yoga på programmet i løbet af ugen? som afspænding fra alle de tunge vægte vi smider rundt med :) og hvad er jeres erfaringer med det? og hvor tit køre i det eventuelt?

Jeg synes nemlig at jeg her på det sidste føler mig godt og grundigt anspændt i solopleksus (eller hvordan det staves) når jeg har anstrengt mig godt og grundigt i de store øvelser, og overvejer derfor at få noget afspænding på programmet regelmæssigt.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hejsa

Jeg har prøvet lidt yoga engang - min mor er instruktør i det, så derfra har jeg hørt en masse godt om det og besluttede mig for at prøve det. Men yoga handler meget om meditation og så noget. Jeg synes ikke jeg fik noget særligt udstrækning ud af det, og mistede hurtigt interessen, da det går meget langsomt og jeg ikke synes at jeg har tid til det. Hvis du skal have noget udstrækning, så prøv nogle foam rollers, det er i hvert fald langt mere tids-effektivt end yoga, hvis formålet er øget smidighed og "opruskning" af muskler som er blevet lidt træge i det.

Min pointe er: Jeg synes ikke at yoga komplimenterer styrketræning særligt godt. Yoga er spændende men er mere en mental sport end en fysisk, og yoga kræver meget tid og engagement, hvilket for de fleste ikke er til rådighed hvis man i forvejen bruger meget tid på styrketræning. Prøv nogle foam roller-øvelser, det lyder som om du kunne have godt af det.
Venlig hilsen Thomas

Træner her: AK Thor

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Tusind tak for dit svar :) dejligt at andre folk vil dele deres erfaringer på en konstruktiv måde :) jeg vil helt sikkert se lidt nærmere på de foam roller-øvelser du snakker om, da mit mål er at blive løsnet lidt op :)

Jeg selv været rigtig glad for at suplere styrketræning med yoga. Dog er yoga mange ting, nogle former mere mentalt prægede end andre. Jeg vil anbefale dig, at prøve dig lidt frem, hvad yoga angår. Det er ihvertfald hver at prøve.
Hvis det blot er dvs. fitnessworldshold, så er det fleste yogatyper meget motionspræget og ofte ikke helt stillestående, men ellers så er det værd at læse lidt om det forskellige typer yoga. :)

Reputation point: 35

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster