Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

01balle skrev:mit foretrukne er det antagonist-baseret da man får en højere frekvens.
dag 1 bryst og ryg
dag 2 ben
dag 3 skulder og arme

Ratz skrev:01balle skrev:mit foretrukne er det antagonist-baseret da man får en højere frekvens.
dag 1 bryst og ryg
dag 2 ben
dag 3 skulder og arme
En højere frekvens af pressemuskulaturen på overkroppen, ja. Mit bør vælges hvis man synes det er sjovere at dødløfte og squatte end at bænke.

lassej skrev:og hvad er rotator-cuff?

lassej skrev:Nu er jeg støt på det her nogle gange når jeg har kigget efter 3 split. Hvad betyder det der antagonist-baseret? og hvad er rotator-cuff?

A Menace To Chicken skrev:Ratz skrev:01balle skrev:mit foretrukne er det antagonist-baseret da man får en højere frekvens.
dag 1 bryst og ryg
dag 2 ben
dag 3 skulder og arme
En højere frekvens af pressemuskulaturen på overkroppen, ja. Mit bør vælges hvis man synes det er sjovere at dødløfte og squatte end at bænke.
Fordelen ved din model er at man kan dødløfte og squatte på forskellige dage, det er ikke at kimse af. Men med et tweak for lats (as in: chins ell. reverse rows-supinated på skulder/arm-dagen) opnår man noget nær optimal frekvens med antagonist-modellen. Når jeg har kørt antagonist 3-split har jeg desuden valgt SLDL istedet for kv-dødløft, og kørt den efter squats.

A Menace To Chicken skrev:Ratz skrev:01balle skrev:mit foretrukne er det antagonist-baseret da man får en højere frekvens.
dag 1 bryst og ryg
dag 2 ben
dag 3 skulder og arme
Fordelen ved din model er at man kan dødløfte og squatte på forskellige dage, det er ikke at kimse af. Men med et tweak for lats (as in: chins ell. reverse rows-supinated på skulder/arm-dagen) opnår man noget nær optimal frekvens med antagonist-modellen. Når jeg har kørt antagonist 3-split har jeg desuden valgt SLDL istedet for kv-dødløft, og kørt den efter squats.

Garik skrev:A Menace To Chicken skrev:Ratz skrev:01balle skrev:mit foretrukne er det antagonist-baseret da man får en højere frekvens.
dag 1 bryst og ryg
dag 2 ben
dag 3 skulder og arme
Eller lavet den frække og køre to forskellige ben-dage; 1) Squats og SLDL og 2) KVDL og hack squats?

Ratz skrev:A Menace To Chicken skrev:Ratz skrev:01balle skrev:mit foretrukne er det antagonist-baseret da man får en højere frekvens.
dag 1 bryst og ryg
dag 2 ben
dag 3 skulder og arme
Måske "optimal" frekvens på overkroppen. Ikke på understellet. Understel > Overstel. Lås tråden.

A Menace To Chicken skrev:Stadig for lav volumen.
.. her er et sample, fra programbanken:
1: bryst & ryg
2: ben + abs
3: skuldre & arme
4: off
5: forfra
Dag 1:
Flad bænk: 1-2 opvarmingssæt af 8-10 reps, 3-4 workset af 8 reps. 1-2 downset af 8-10 reps.
Skrå bænk: 1 opvarmingssæt af 8 reps, 3 workset af 8 reps, 1 downset af 8 reps.
Dumbell flyers ell- cable-cross: 3 sæt af 10-12 reps.
Chins ell. pullups: 4 sæt til failure. Når der kan addes vægt, gå efter 4 workset af 8-10 reps.
Pulldowns: 4 sæt af 10-12 reps.
Rows: 5-6 sæt af 8 reps. Varier mellem div. row-varianter, men gå fortrinsmæssigt efter frivægte.
Crunches eller anden maveøvelse: 3-4 sæt af 10-12 reps, smid vægt på når muligt.
.. skift med mellemrum fokus fra horisontalt til vertikalt træk.
Dag 2:
Squat: 1-2 opvarmingssæt af 8-10 reps, 4-5 workset af 8 reps, 1-2 downset af 8-10 reps.
SLDL: 1-2 opvarmingssæt af 8-10 reps, 3 workset af 8 reps.
Benpres: 3-4 sæt af 10-12 reps. Kan med fordel varieres med hacksquat, eller du kan køre begge dele i ét pas, så nøjes du bar med 3x8 i hver.
Legcurl: 3 sæt af 8 reps.
Legextensions: 3 sæt af 10-12 reps
Calfraise: 4 sæt af 10-12 reps, varier mellem seated og standing. Crunches eller anden maveøvelse: 3-4 sæt af 10-12 reps, smid vægt på når muligt
Dag 3:
Dumbbell, overhead-presses: 1-2 opvarmingssæt af 8-10 reps, 3-4 workset af 8 reps. 1-2 downset af 8-10 reps.
Latraises: 3 sæt af 8-10 reps.
Dips eller CG-bænk (varier fra uge til uge): 6 sæt af 8-10 reps, vægt på dips når muligt.
Tricep iso (pushdowns, fransk press, extensions, varier): 3 sæt af 8-10 reps.
Barbell eller dumbbell curls: 8 sæt af 8-10 reps-
Hammercurls eller concentrationcurls: 3 sæt af 8-10 reps.
Start ud med dette, og sats på at uppe volumen henad vejen når du vænner dig til det. Stor volumen er alpha & omega i splits ala det her.
.. og vedr. mave, så er det en muskel som alle andre muskler og bør trænes som alle andre muskler. Det er rigeligt at ramme vommen hårdt, sammen med ben, to gange om ugen.

A Menace To Chicken skrev:Downset (eller back-off-sets, som det egentlig hedder) kører man alene for at uppe volumen, og mose mest mulig juice ud af den givne øvelse. Har du f.eks. kørt tre worksets af 8 reps, og rammer failure på det fjerde med 7 reps kan du (lad os sige at du bænker) droppe 5kg. og mose en 8'er eller måske en 9'er ud, og derefter droppe yderligere 5kg. og klemme en 10'er ud, blive på den vægt og hente en 8'er eller en 9'er mere.
Eh?

A Menace To Chicken skrev:Stadig for lav volumen.
Dag 1:
Flad bænk: 1-2 opvarmingssæt af 8-10 reps, 3-4 workset af 8 reps. 1-2 downset af 8-10 reps.
Chins ell. pullups: 4 sæt til failure. Når der kan addes vægt, gå efter 4 workset af 8-10 reps.
Rows: 5-6 sæt af 8 reps. Varier mellem div. row-varianter, men gå fortrinsmæssigt efter frivægte.
Crunches eller anden maveøvelse: 3-4 sæt af 10-12 reps, smid vægt på når muligt.

john vs jon skrev:A Menace To Chicken skrev:Stadig for lav volumen.
Dag 1:
er der ikke noget galt her?
burde den øvelse ikke køres på 2. dagen?

lassej skrev:A Menace To Chicken skrev:Stadig for lav volumen.
.. her er et sample, fra programbanken:
Dag 1:
Dag 2:
Squat: 1-2 opvarmingssæt af 8-10 reps, 4-5 workset af 8 reps, 1-2 downset af 8-10 reps.
SLDL: 1-2 opvarmingssæt af 8-10 reps, 3 workset af 8 reps.
Benpres: 3-4 sæt af 10-12 reps. Kan med fordel varieres med hacksquat, eller du kan køre begge dele i ét pas, så nøjes du bar med 3x8 i hver.
Legcurl: 3 sæt af 8 reps.
Legextensions: 3 sæt af 10-12 reps
Calfraise: 4 sæt af 10-12 reps, varier mellem seated og standing. Crunches eller anden maveøvelse: 3-4 sæt af 10-12 reps, smid vægt på når muligt
Dag 3:
Dumbbell, overhead-presses: 1-2 opvarmingssæt af 8-10 reps, 3-4 workset af 8 reps. 1-2 downset af 8-10 reps.
Latraises: 3 sæt af 8-10 reps.
Dips eller CG-bænk (varier fra uge til uge): 6 sæt af 8-10 reps, vægt på dips når muligt.
Tricep iso (pushdowns, fransk press, extensions, varier): 3 sæt af 8-10 reps.
Barbell eller dumbbell curls: 8 sæt af 8-10 reps-
Hammercurls eller concentrationcurls: 3 sæt af 8-10 reps.
Start ud med dette, og sats på at uppe volumen henad vejen når du vænner dig til det. Stor volumen er alpha & omega i splits ala det her.
.. og vedr. mave, så er det en muskel som alle andre muskler og bør trænes som alle andre muskler. Det er rigeligt at ramme vommen hårdt, sammen med ben, to gange om ugen.
Wauw super fedt tak!
har nu kun to spørgsmål, hvad er grunden til at man laver disse downset, og hvor mange procent skal man gå ned i vægt i forhold til sine workset?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster