Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1015
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1012

Følg bodybuilding.dk på

Ekstrem frekvens

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej. Jeg og et par buddies har eksperimenteret med noget SDH inspireret fullbody, og det har virket udemærket at træne bla. bænkpres i op til fire dage i træk. Da vi startede var der naturligvis DOMS på anden og tredje dagen men sådan er det ikke længere, og det mætter i mit tilfælde mit behov for at træne så ofte som muligt. På det helt basale teoretiske niveau syntes jeg det giver fint mening eftersom fullbody hver dag resulterer i at der konstant forekommer hypertrofi (Naturligvis vigtigt at æde som et svin med en sådan frekvens.) Desuden prædiker mange amerikanske træningsguruer og gymrats om at overtræning er meget svært at komme ud i, og at kroppen med nok næring sagtens kan vende sig til voldsom frekvens.

Selvom jeg har læst en god portion positive testimonials til SDH og andre højfrekvens programmer, syntes jeg det er meget sjældent det nogensinde bliver diskuteret herinde, det er næsten som om det er tabu, i modsætning til std. 2-split og lower/upper split :´)

Hvad er jeres tanker omkring en høj-frekvens tilgang til BB?
sødmælk.. sødmælk everywhere
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Der er da mange herinde der advokerer for højfrekvente programmer, det er mere de lavfrekvente programmer og de høje splitprogrammer der får høvl.

.. men des uagtet, så er det et spændende emne.

Billede
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Logbog: Vis logbog

A Menace To Chicken skrev:Der er da mange herinde der advokerer for højfrekvente programmer, det er mere de lavfrekvente programmer og de høje splitprogrammer der får høvl

Billede

Lad mig nu generalisere god damnit! :lol:

Du bærer en fin alpha-krop, hvad er din egen holdning? :)

... But knock yourself out with the lurking, fine sir.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har selv eksperimenteret med højfrekvent Fullbody - og det var med fine resultater.

-Jeg kørte 5-6 pas om ugen på ren dagsform.
-Begrænsede squat og dødløft til et par gange om ugen, for at minimere risikoen for CNS burnout.
-Undgik, så vidt muligt, at køre til failure - af samme årsag som ovenstående.
-Spiste, spiste, spiste..

Det var sjovt :)
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

Nu træner jeg ikke BB, men udelukkende for styrke. Men jeg har samme erfaringer som dig. Jeg trives ganske godt på høj frekvens. Jeg træner 6-7 dage om ugen, i 1-2 timer pr. gang, efter noget der ligger meget tæt på nedenstående.

Dag 1:

Pushpress og/eller military press
Hang cleans
Powershrugs
+ 1-2 mindre øvelser efter behov, tid og lyst

Dag 2:

Olympisk ATG squat eller front squats
Bænkpres
Pullups
+ 1-2 mindre øvelser efter behov, tid og lyst

Skifter så mellem de 2 dage, og holder kun en hviledag, hvis jeg følger mig træt og brugt. Antallet af sæt og reps vælges 100 % instinktivt. Typisk mange sæt, og for det meste nede omkring 1-3 reps.

Synes det fungerer ganske fint for mig.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

DanskPilsner skrev:
A Menace To Chicken skrev:Der er da mange herinde der advokerer for højfrekvente programmer, det er mere de lavfrekvente programmer og de høje splitprogrammer der får høvl

Lad mig nu generalisere god damnit! :lol:

Du bærer en fin alpha-krop, hvad er din egen holdning? :)

... But knock yourself out with the lurking, fine sir.

LURK MOAR! :D (can I has tripcodes?)

Jeg har i korte perioder kørt semi-højfrekvent fullbody, fire til fem dage om ugen, og min krop kunne for så vidt godt håndtere belastningen, sålænge jeg huskede at æde og sove nok. Jeg syntes bare volumen blev for lav, og intensiteten kunne ikke rigtig presses derop hvor den kompenserede for den manglende volumen, da jeg altid var lettere worn out efter dagen før. Min overordnede holdning er at man på sigt kan hente nogle betragtelige styrkegains hjem med superhøj frekvens, men træner man for masse (som det så smukt hedder) så vil jeg til en hver tid vælge høje splits med latterlig grande volumen og lidt lavere frekvens.
Brugeravatar

A Menace To Chicken skrev:Min overordnede holdning er at man på sigt kan hente nogle betragtelige styrkegains hjem med superhøj frekvens, men træner man for masse (som det så smukt hedder) så vil jeg til en hver tid vælge høje splits med latterlig grande volumen og lidt lavere frekvens.

Kan du ikke lige uddybe den en smule mere, nærmere bestemt hvorfor? :mrgreen:
"It’s only a matter of calories in vs. calories out".

Geografisk sted: Jylland

Træner her: Randers FC Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 93.60
- Squat: 118.00
- Dødløft: 124.00

Jeg syntes bare volumen blev for lav, og intensiteten kunne ikke rigtig presses derop hvor den kompenserede for den manglende volumen, da jeg altid var lettere worn out efter dagen før.

Jeg tror det et langt stykke af vejen er et spørgsmål om tilvending. Hvis man langsomt øger workloaden, så vil ens work capacity blive sindssygt god. Jeg kan lave 15 sæt bænkpres med et varierende antal reps, uden at føle den mindste DOMS dagen efter.

Men det afhænger nok af hvor meget udtrætningsarbejde man laver. Hvis man kører til failure i alle sæt, og sågar anvender forced reps, så duer høj-frekvent træning og høj volumen ikke. Hvis man holder sig lidt fra failure, så kan man sagtens træne sig op til at lave mange sæt af 4-8 reps, på regelmæssig basis.
Redaktør

Styrkeliste

Jeg er helt på linje med TJ i denne tråd. Jeg træner selv FB cirka 6 gange om ugen og med gode resultater i både styrke og masse.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Interessante svar indtil videre. Jeg træner nok hovedsagligt for masse, og føler mine arme er bagud ift. bryst og især bredden på ryggen, så det vil jeg forsøge at rette op på for at få et mere æstetisk look (who am i kidding? i want gunz for fistpumping, brah!).

Tror i der er forskel på at træne gunz hver dag, overfor store grupper som bryst og ryg?
Evt. kunne det fungere som et konventionelt 2-split, men hvor gunz trænes ved hvert træningspas? (jersey shore here i come.)

:mrgreen:
Brugeravatar

Styrkeliste

Hmm, det kunne jeg også sagtens finde på at prøve. Kommer altid til at tænke tilbage på en periode, hvor jeg kørte chins så godt som hver eneste dag med fantastiske resultater. Kørte så til gengæld ret sjældent helt til failure. Hvis jeg ligefrem skulle lave noget lignende til samtlige muskelgrupper, ville volumen blive fuldstændig latterlig, men det kunne da være interessant at lege med...
Brugeravatar

Jenslyn87 skrev:Hmm, det kunne jeg også sagtens finde på at prøve. Kommer altid til at tænke tilbage på en periode, hvor jeg kørte chins så godt som hver eneste dag med fantastiske resultater. Kørte så til gengæld ret sjældent helt til failure. Hvis jeg ligefrem skulle lave noget lignende til samtlige muskelgrupper, ville volumen blive fuldstændig latterlig, men det kunne da være interessant at lege med...

.. Det er bare så fandens fristende at køre til failure og "lige et sæt mere" når man træner gunz. God damnit, Brian-gen!
Brugeravatar

Styrkeliste

Bay skrev:Jeg er helt på linje med TJ i denne tråd. Jeg træner selv FB cirka 6 gange om ugen og med gode resultater i både styrke og masse.
Kiggede lige forgæves i din log efter inspiration på din træning. Kan du give et eksempel på en FB uge 6 gange om ugen?

Reputation point: 15

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 230.00

Modige Bøffel skrev:
A Menace To Chicken skrev:Min overordnede holdning er at man på sigt kan hente nogle betragtelige styrkegains hjem med superhøj frekvens, men træner man for masse (som det så smukt hedder) så vil jeg til en hver tid vælge høje splits med latterlig grande volumen og lidt lavere frekvens.

Kan du ikke lige uddybe den en smule mere, nærmere bestemt hvorfor? :mrgreen:

.. det ville blive en lang og broscience-præget smøre om den ene og den anden slags hypertrofi, som jeg ikke er teoretisk bevendt nok til at bakke op med andet end hearsay og henvisninger til undersøgelser jeg alligevel ikke kan finde. Men Thomas indlæg rammer emnet meget godt.
Brugeravatar

Bay skrev:Jeg er helt på linje med TJ i denne tråd. Jeg træner selv FB cirka 6 gange om ugen og med gode resultater i både styrke og masse.

Hvordan ser din volume så ud på dagene?
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Bone-14 skrev:

Overvejet at se i Bay´s log? Der skulle efter sigende stå forskellige ting om hans træning.
Billede
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

DanskPilsner skrev:Interessante svar indtil videre. Jeg træner nok hovedsagligt for masse, og føler mine arme er bagud ift. bryst og især bredden på ryggen, så det vil jeg forsøge at rette op på for at få et mere æstetisk look (who am i kidding? i want gunz for fistpumping, brah!).

Tror i der er forskel på at træne gunz hver dag, overfor store grupper som bryst og ryg?
Evt. kunne det fungere som et konventionelt 2-split, men hvor gunz trænes ved hvert træningspas? (jersey shore here i come.)

:mrgreen:

Incognito herindefra lavede engang et 2-split, hvor man skulle træne arme 4 gange om ugen, og der var vidst flere der fik udmærkede resultater ud af det.

viewtopic.php?f=3&t=22859&start=210

læs denne tråd
Brugeravatar

Reputation point: 5

HowardRoark skrev:
Bone-14 skrev:

Overvejet at se i Bay´s log? Der skulle efter sigende stå forskellige ting om hans træning.
Ja. Jeg startede med at klikke på hans log link her i indlægget som åbenbart peger et andet sted end hans aktuelle log. Men nu har jeg fundet den der indeholder hans træning... :D

Reputation point: 15

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 230.00

shameless bump
Brugeravatar

Styrkeliste

Bone-14 skrev:

Jeg kører ikke 6 FB pas p.t., da jeg snart skal aflevere bachelor. Men når jeg har kører, så har jeg haft 2 "basis" dage som jeg skifter mellem. Jeg kører som regel Russian Squat Routine i squat, bænk og mili og TJ single cyklus i DL. Ud over basisdelen, så har jeg en fokus del som skifter fra gang til gang og følger de tunge dage i cyklussen f.eks. tunge RDLs på tunge DL dage, 10x10 i laterals på tunge mili dag, tunge front på tunge squat dage.

Dag 1:
Squat
Bænkpres
Pullups 5x6

Dag 2:
SU DL
Mili
Pendlay Row
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

DanskPilsner skrev:Hvad er jeres tanker omkring en høj-frekvens tilgang til BB?

Udelukkende positive. SDH sparker røv. Men som JensLyn er inde på, bliver man nødt til at begrænse sine udfoldelser en smule og konsekvent lade være med at træne til failure. Skadespotentialet bliver for stort og ens træninger kommer til at tage en evighed. Desuden er der risiko for overreaching og at man bare generelt skal slæbe sig til træning hver dag. Og sådan skal det selvfølgelig ikke være. Man skal så vidt muligt synes, at det er sjovt at tage til træning hver gang.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Som du selv nævner er termet overtræning noget folk de smider omkring sig til højre og venstre... Træner selv et never-ending 3split og holder kun pause når jeg føler for det (typisk hver 14. dag). Du skal systematisk smadre dine muskler igennem en længere periode, med træning til failure og forced reps kombineret med en elendig kost for at komme så langt ud hvor dit nervesystem ikke kan følge med længere. En klar overbevisning jeg har.

Mine træningspas er min. 2 timer, og jeg kører bryst efter skulder dag, HVERgang uden pause imellem. Føler aldrig fatique, muskelømhed eller lign. Hvis du ved hvad du laver kan du udvide din workcapacity så latterligt meget at du vil føle dig klar til at træne konstant. Bruger selv ca. 2 timer på en bryst træning, og derefter triceps. Jeg kører 4 tunge øvelser bryst og når op på MINIMUM 50 sæt over en periode på halvanden time ca, med low rep range. Føler aldrig muskelømhed eller at mit nervesystem ikke kan følge med. Og det er dagen efter jeg lige har gjort det samme ved mine skuldre i 2timer...

Jeg skal have min PWO-shake og et meal også føler jeg mig egentlig klar til at træne igen.

Det lyder spændende - hold os updated.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Der er forskel på hvad man kan træne sig op til og hvad der er optimalt.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

StefanM skrev:Der er forskel på hvad man kan træne sig op til og hvad der er optimalt.

Optimalt eksisterer ikke, da det er en YDERST individuel ting.
Redaktør

Styrkeliste

Thomas Jagd skrev:
StefanM skrev:Der er forskel på hvad man kan træne sig op til og hvad der er optimalt.

Billede

Brugeravatar

StefanM skrev:
Thomas Jagd skrev:

Yes shit :D
Redaktør

Styrkeliste

Thomas Jagd skrev:
StefanM skrev:
Thomas Jagd skrev:

Og selvfølgelig eksisterer en tilnærmelse af optimal, omend den er individuel. :wink:

Tror dog godt at jeg vil vove skindet og sige at det er de færreste der træner +15 timer om ugen, med +100 worksæt pr muskelgruppe isoleret der forbedrer deres resultater ved at øge deres volumen.

Brugeravatar

StefanM skrev:
Thomas Jagd skrev:
StefanM skrev:
Thomas Jagd skrev:

Og selvfølgelig eksisterer en tilnærmelse af optimal, omend den er individuel. :wink:

Tror dog godt at jeg vil vove skindet og sige at det er de færreste der træner +15 timer om ugen, med +100 worksæt pr muskelgruppe isoleret der forbedrer deres resultater ved at øge deres volumen.

Ja, det er selvfølgelige tættere på optimalt at lave 10 sæt x 3 reps, hvis man vil være stærkere, sammenlignet med 3 sæt x 10 reps. Sådanne eksempler er der mange af :wink:
Redaktør

Styrkeliste

Thomas Jagd skrev:
StefanM skrev:
Thomas Jagd skrev:
StefanM skrev:
Thomas Jagd skrev:

Ja, det er selvfølgelige tættere på optimalt at lave 10 sæt x 3 reps, hvis man vil være stærkere, sammenlignet med 3 sæt x 10 reps. Sådanne eksempler er der mange af :wink:

Nu er vi jo godt nok ude i lidt mere advancerede eksempler pt., men okay, så længe at du er enig med mig.

( :mrgreen: )

Brugeravatar

The Juice skrev:
DanskPilsner skrev:Hvad er jeres tanker omkring en høj-frekvens tilgang til BB?

Udelukkende positive. SDH sparker røv. Men som JensLyn er inde på, bliver man nødt til at begrænse sine udfoldelser en smule og konsekvent lade være med at træne til failure. Skadespotentialet bliver for stort og ens træninger kommer til at tage en evighed. Desuden er der risiko for overreaching og at man bare generelt skal slæbe sig til træning hver dag. Og sådan skal det selvfølgelig ikke være. Man skal så vidt muligt synes, at det er sjovt at tage til træning hver gang.

Hvad gjorde du for armerne :mrgreen: :mrgreen: ?
Brugeravatar

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online