http://www.news.bodylab.dk/artikler/102 ... re-muskler
'Synes godt om' Bodylab.dk på Facebook og få en gratis shaker

http://www.news.bodylab.dk/templates/bo ... haker.html

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69545 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Forskningen viser klart, at den eccentriske fase i et løft, er den fase som har det største muskeltilvækst-potentiale. Det skyldes, at muskelprotein nedbrydningen i muskelvævet er langt større ved ”eccentrisk-only” træning, end ved ”koncentrisk-only” træning. Det er derfor vigtigt at man ikke sænker stangen alt for hurtigt, når man træner for større muskler. Det skal selvfølgelig ikke foregå så langsomt at det bliver quasi-isometrisk træning.

Casper.S skrev:Jeg synes godt i kunne omformulere dette udsnit lidt:Forskningen viser klart, at den eccentriske fase i et løft, er den fase som har det største muskeltilvækst-potentiale. Det skyldes, at muskelprotein nedbrydningen i muskelvævet er langt større ved ”eccentrisk-only” træning, end ved ”koncentrisk-only” træning. Det er derfor vigtigt at man ikke sænker stangen alt for hurtigt, når man træner for større muskler. Det skal selvfølgelig ikke foregå så langsomt at det bliver quasi-isometrisk træning.
Hvis man ikke vidste bedre, så ville diverse nybegyndere nok bare begynde at sænke med f.eks. 3 sekunder, hvilket ikke er optimalt. De ved jo ikke hvad quasi-isometrisk træning er. Kom med en dybere forklaring, eller forsøg at sætte et ca. sekundt tal på.
Eller formuler det i retning af:
"Forskningen viser klart ... end ved ”koncentrisk-only” træning.
Det er derfor vigtigt, at man ikke bare lader vægten falde, men derimod sænker vægten kontrolleret. Ikke sådan at det tager adskillelige sekunder, men nok til at føle at vægten sænkes. Omkring 1-1½ sekundt synes passende.
Overall fin artikel som mange vil kunne få gavn af

Af ren nysgerrighed, hvad er quasi-isometrisk træning?

Thomas Jagd skrev:Jeg synes ikke der er nogen grund til at angive et bestemt antal sekunder. Folk er ikke så dumme, at de ikke kan forstå, at man hverken skal sænke den overdrevet langsomt, eller overdrevet hurtigt.

Casper.S skrev:Thomas Jagd skrev:Jeg synes ikke der er nogen grund til at angive et bestemt antal sekunder. Folk er ikke så dumme, at de ikke kan forstå, at man hverken skal sænke den overdrevet langsomt, eller overdrevet hurtigt.
Jeg tror, ærlig talt ikke at Brian ude fra Thisted Motionscenter kan gennemskue, at han ikke skal sænke stangen super langsomt. Det gjorde de jo i den Arnold film han så nogle år tillbage...
Jeg skal ikke kunne sige hvor mange der er som Brian, men der er helt sikkert nogle. Hvorfor ikke garderer sig mod den slags?

Thomas Jagd skrev:
Jeg synes ikke der er nogen grund til at angive et bestemt antal sekunder. Folk er ikke så dumme, at de ikke kan forstå, at man hverken skal sænke den overdrevet langsomt, eller overdrevet hurtigt.

Rasmus Thorup skrev:Så er der tilføjet en note med lidt ekstra info:
http://www.news.bodylab.dk/artikler/102 ... re-muskler

poul hansen skrev:FIndes der nogen referencer på det med at sænke langsomt?
Jeg har aldrig set nogen. Faktisk kun set det modsatte i et forsøg med biceps træning i et isokinetisk apparat.
Det er et spændende område men jeg har ikke kunnet finde nogle ordentlige svar i den tilgængelige litteratur.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster