Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1077
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1074

Følg bodybuilding.dk på

2 "nederste" abs

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Ville bare lige høre om der er nogle gode tunge øvelser til ens 2 "nederste" abs.
De øvelser jeg plejer at køre er wiegted crunches (20-30 gentagelser x 6 set) og hanging leg raises + lidt lever plate push.
Sidst rettet af Quest93 19. feb 2010, 16:21, rettet i alt 2 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Dine abs er faktisk 1 enkelt muskel, hvilket vil gøre det svært (måske endda umuligt) at træne de 2 nederste specifikt.
Der er nogen der siger at man kan flytte stresset til den nederste del af musklen, ved at køre øvelser som hanging leg raises, leg raises osv.
Det er dog højst sandsynligt dine gener der forhindrer dig i at få den nederste del. Jeg har iøvrigt samme problem.
Det skal dog også siges at fedtet har en tendens til at sætte sig nederst på maven, så måske du bare skal cutte lidt mere fedt af for at se dem. :)

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 7.00
- Squat: 9.00
- Dødløft: 13.00

Klud skrev:Dine abs er faktisk 1 enkelt muskel, hvilket vil gøre det svært (måske endda umuligt) at træne de 2 nederste specifikt.
Der er nogen der siger at man kan flytte stresset til den nederste del af musklen, ved at køre øvelser som hanging leg raises, leg raises osv.
Det er dog højst sandsynligt dine gener der forhindrer dig i at få den nederste del. Jeg har iøvrigt samme problem.
Det skal dog også siges at fedtet har en tendens til at sætte sig nederst på maven, så måske du bare skal cutte lidt mere fedt af for at se dem. :)

Eller fedtprocent?
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

The Little Kid skrev:
Klud skrev:Dine abs er faktisk 1 enkelt muskel, hvilket vil gøre det svært (måske endda umuligt) at træne de 2 nederste specifikt.

Eller fedtprocent?

Lulz, det skrev jeg jo også lige under.

Styrkeliste

Well, jeg vil mere lægge skylden på fedtprocent end gener som du skriver er det mest sandsynlige.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Ja, det er egentlig meget muligt.
Jeg vurderer bare hans fedtprocent til allerede at være ret lav, men jeg skal ikke kunne udelukke at der kun skal en lavere fedtprocent til for at få dem frem.

Styrkeliste

The Little Kid skrev:Well, jeg vil mere lægge skylden på fedtprocent end gener som du skriver er det mest sandsynlige.

fedtprocenten afgør ikke, hvorvidt han kan opnå de 2 nederste abs, det er lige præcis generne. Fedtproceten bestemmer bare, om de er synlige :)
Dertil synes jeg ikke, at den venstre (nederst) ser så veludviklet ud - altså, den kunne godt trænes større endnu (:
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: M/K Fitness
BodyStudio
VK49

Har ikke styr på fedt procent, men jeg ved den er lav.

Jeg må vel bare rykke stresset ned til underdelen så, og se om det lykkes.. synes bare ikke der er rigtig nolge tunge øvelser til underdelen.

Sixpacken sidder over navlen (jf. http://www.exrx.net/Muscles/RectusAbdominis.html), så det er faktisk dine to "øverste" man ikke kan se så tydeligt.

Jeg kan se at du kører mange reps pr. sæt, så måske vil det være bedre hvis du benyttede evt. en maskine eller en vægtskive, så du tager færre reps. Har læst mange steder at mange reps til maveøvelser ikke giver noget. :)
Just a suggestion :-k
Brugeravatar

Padi skrev:
The Little Kid skrev:Well, jeg vil mere lægge skylden på fedtprocent end gener som du skriver er det mest sandsynlige.

fedtprocenten afgør ikke, hvorvidt han kan opnå de 2 nederste abs, det er lige præcis generne. Fedtproceten bestemmer bare, om de er synlige :)
Dertil synes jeg ikke, at den venstre (nederst) ser så veludviklet ud - altså, den kunne godt trænes større endnu (:

Billede

Alle mennesker ser vel sådan ud så hvis du har lav nok fedtprocent hvorfor skulle de to laveste så ikke vise sig?

Nogen har ikke senestrøget

Billede
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: København

Er jeg den eneste der kan se 8-pack på det billede? En lidt lavere fedtprocent og det hele vil blive tydeligere.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

Jeg er også blevet træt af at lave 40 reps af hanging leg raises, før jeg kan mærke noget. Derfor bruger jeg en øvelse som jeg ikke kender navnet på, og er svær at forklare, men prøver mig frem. Jeg lægger mig på en bænk (på ryggen), og tager en stang om mine fødder (den man bruger til BBcurl, når det er med kabler.) Så bøjer jeg mine ben mod mig, og så bare frem og tilbage igen. Jeg tvivler på at du forstår øvelsen (gør jeg knap nok selv når jeg læser den igennem), men ellers søg på youtube "lower abs excercise", og bedøm om der er nogle gode øvelser ;)
OMG, det er jo håbløst det her. I am out, lav i jeres 5000 mavebøjninger og drik jeres cult shaker efter træning godluck

Lystfiskeren » 27. mar 2010, 13:18

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 120.00

Mun skrev:Jeg er også blevet træt af at lave 40 reps af hanging leg raises, før jeg kan mærke noget. Derfor bruger jeg en øvelse som jeg ikke kender navnet på, og er svær at forklare, men prøver mig frem. Jeg lægger mig på en bænk (på ryggen), og tager en stang om mine fødder (den man bruger til BBcurl, når det er med kabler.) Så bøjer jeg mine ben mod mig, og så bare frem og tilbage igen. Jeg tvivler på at du forstår øvelsen (gør jeg knap nok selv når jeg læser den igennem), men ellers søg på youtube "lower abs excercise", og bedøm om der er nogle gode øvelser ;)

Hvorfor lavede du 40 reps??
Husk at abs skal trænes som alle andre muskler :wink:

Salt -> Det billede af Arnold? For jeg kan sku ikke se en 8-pack
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: M/K Fitness
BodyStudio
VK49

For ikke at stjæle æren quoter jeg.

Every day at the gym, I watch people spend anywhere from 10–30 minutes on their upper abs, lower abs, and sides. Can anyone tell me what is wrong with that statement? Ten to thirty minutes is a waste of time to spend on abs. In addition, there isn’t any such thing as “upper abs” and “lower abs.” You have a left side and a right side of your abdominals, not upper and lower.

Læs resten.

http://www.elitefts.com/documents/ab_time_waster.htm
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster