Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Aka. fullbody vel...Jacob skrev:For det første, har jeg svært ved at se hvordan det kan være et "1-split" ?

Jacob skrev:For det første, har jeg svært ved at se hvordan det kan være et "1-split" ?
Og for det andet kan jeg kun støtte op omkring Hampers indlæg. At det virker for ham betyder ikke det virker for dig. Hvis du har lyst, kan du afprøve det, men jeg vil nok ikke foreslå det program til en nybegynder, men nok først anbefale det hvis træningserfaringen er omkring 1-1½ år +.

kuglen skrev:
mit forslag:
dag1+3+5+7+9... fulbody
dag 2+4+6+8... fri
ialt 144 timers forhøjet proteinsyntese på samme antal dage.

Dingo skrev:Aka. fullbody vel...Jacob skrev:For det første, har jeg svært ved at se hvordan det kan være et "1-split" ?

Steve- skrev:Dette skyldes at mange føler, at man på et tidspunkt vil træne sine muskelgrupper endnu hårdere, og dette kræver selvfølgelig en længere restitutions-periode. Derfor splitter man det op over flere dage. Bl.a. Klaus Riis træner 5-split hehe..

Tommy_A skrev:For en uges tid siden snakkede jeg med en tidligere deltager i stærk-mand konkurrencer om hvilken type program man skulle følge..
Jeg fortalte at jeg kører 2-split hvor jeg træner:
bryst, skulder og triceps mandag
ben, ryg, mave og biceps tirsdag
onsdag er pause
bryst, skulder og triceps torsdag
ben, ryg, mave, biceps fredag
Han mente at den træning nemt kunne være overtræning..
i stedet foreslog han at jeg kunne træne:
bryst(3-5 øvelser) og triceps(2-3 iso) mandag
ben tirsdag
fri onsdag
ryg(3-5 øvelser) og biceps(2 iso) torsdag
skulder/nakke(6-8 øvelser) fredag..
Den træning brugte han da han trænede sig op og hvis jeg skal bedømme ud fra hans størrelse tror jeg helt bestemt på ham, men hvad siger i?

Steve- skrev:Dit øvelsesvalg ser egentlig fint ud, du har et godt put af basis-øvelser og det ser fornuftigt ud. Du træner på samme måde som jeg gør, kører også 2-split. Og delt på samme måde som dig. Hvis det virker for dig og du ikke er kørt død, ser jeg ingen grund til at skifte program? Det virker i hvertfald for mig. Men kører du 5x5 i nogle øvelser, eller 3x8 eller hvad? Men hvorfor kører du calfraise på bryst-dagen?

J-S-O skrev:Tommy_A skrev:For en uges tid siden snakkede jeg med en tidligere deltager i stærk-mand konkurrencer om hvilken type program man skulle følge..
Jeg fortalte at jeg kører 2-split hvor jeg træner:
bryst, skulder og triceps mandag
ben, ryg, mave og biceps tirsdag
onsdag er pause
bryst, skulder og triceps torsdag
ben, ryg, mave, biceps fredag
Han mente at den træning nemt kunne være overtræning..
i stedet foreslog han at jeg kunne træne:
bryst(3-5 øvelser) og triceps(2-3 iso) mandag
ben tirsdag
fri onsdag
ryg(3-5 øvelser) og biceps(2 iso) torsdag
skulder/nakke(6-8 øvelser) fredag..
Den træning brugte han da han trænede sig op og hvis jeg skal bedømme ud fra hans størrelse tror jeg helt bestemt på ham, men hvad siger i?
Jeg har ikke fået alle andre indlæg igennem end det jeg har citeret, så hvis jeg gentager folk, så undskylder jeg!
Dit program ligner et typisk 2-split, så jeg synes ikke det ser ud til at ende i overtræning! Det handler dog også om opbygning af dit program, men umiddelbart lyder det til at der ikke er hold i hans kommentar. Desuden kommer overtræner ikke bare lige på én cyklus; det tager ofte flere måneder med hård træning uden pauser, jo mindre du kører med concentrated loading princippet.
Lad dig ikke narre af folks størrelser, for jeg ville eksempelvis aldrig lytte på råd fra Ronnie Coleman til trods for at han har vundet Mr. Olympia otte gange! Det kan meget vel, uden at generalisere, være folk på krudt som anbefaler 4-5-6-7 splits!
Derudover kan man jo sige, at hvis du får en fornuftig fremgang, så er der vel ingen grund til at skifte program?

sniper skrev:Steve- skrev:Dette skyldes at mange føler, at man på et tidspunkt vil træne sine muskelgrupper endnu hårdere, og dette kræver selvfølgelig en længere restitutions-periode. Derfor splitter man det op over flere dage. Bl.a. Klaus Riis træner 5-split hehe..
Det kan man også sagtens uden at lave 5-split.. Og han er jo btw ikke en krudtugle vel..?

Tommy_A skrev:sniper skrev:Steve- skrev:Dette skyldes at mange føler, at man på et tidspunkt vil træne sine muskelgrupper endnu hårdere, og dette kræver selvfølgelig en længere restitutions-periode. Derfor splitter man det op over flere dage. Bl.a. Klaus Riis træner 5-split hehe..
Det kan man også sagtens uden at lave 5-split.. Og han er jo btw ikke en krudtugle vel..?
Nu skal man aldrig sige aldrig, men det vil overraske mig voldsom meget hvis han er...

Steve- skrev:Det er så heller ikke samme antal dage
Hvis du regner på det, vil en træning hver 2.dag resultere i 3 træningspas 1.uge og 4 træningspas i 2. uge.. Men du har ret.

kuglen skrev:Steve- skrev:Det er så heller ikke samme antal dage
Hvis du regner på det, vil en træning hver 2.dag resultere i 3 træningspas 1.uge og 4 træningspas i 2. uge.. Men du har ret.
der er da lige mange dage på 7 uger... ;) du kan jo bare fortsætte remsen ud i en.. pointen er jo netop at du vil have en forhøjet proteinsyntese storset hele tiden ved at træne fullbody hver 2. dag frem for kun 3 gange pr uge.

kuglen skrev:Steve- skrev:Det er så heller ikke samme antal dage
der er da lige mange dage på 7 uger... ;) du kan jo bare fortsætte remsen ud i en.. pointen er jo netop at du vil have en forhøjet proteinsyntese storset hele tiden ved at træne fullbody hver 2. dag frem for kun 3 gange pr uge.

Tommy_A skrev:Steve- skrev:Dit øvelsesvalg ser egentlig fint ud, du har et godt put af basis-øvelser og det ser fornuftigt ud. Du træner på samme måde som jeg gør, kører også 2-split. Og delt på samme måde som dig. Hvis det virker for dig og du ikke er kørt død, ser jeg ingen grund til at skifte program? Det virker i hvertfald for mig. Men kører du 5x5 i nogle øvelser, eller 3x8 eller hvad? Men hvorfor kører du calfraise på bryst-dagen?
Var på et tidspunkt ved at køre død da jeg stagnerede i stort set alle øvelser... Men nu har jeg haft en skade i hånden de sidste 1½ måned så har ikk kunnet træne... med den lange pause jeg så har haft har jeg overvejet at prøve med samme program igen for at se om jeg kan stige igen...
før kørte jeg 4x8 i alle øvelser, men burde jeg gøre det i alle øvelser?? og er 4x8 overhovedet at foretrække i forhold til 3x8??
Grunden til at jeg stod stille inden min skade, kan det skyldes at jeg spiser for lidt?? eller kan der være en anden grund?
Det med calfraise på bryst-dagen var en fejl.. den tager jeg sammen med resten af bentræningen...
? Hvad mener du med at stå stille, voksede du ikke eller steg du ikke i styrke?

Jacob skrev:kuglen skrev:Steve- skrev:Det er så heller ikke samme antal dage
Hvis man har tid til denne metode, vil jeg også selv mene den er at foretrække.

Steve- skrev:[ Og kuglen, du har ret omkring proteinsyntesen, har om den i gymnasiet lige pt.. Meget spændende

sniper skrev:Dingo skrev:Aka. fullbody vel...Jacob skrev:For det første, har jeg svært ved at se hvordan det kan være et "1-split" ?
Der er da heller ikke noget fullbody nogen steder i det der..

Dingo skrev:sniper skrev:Dingo skrev:Aka. fullbody vel...Jacob skrev:For det første, har jeg svært ved at se hvordan det kan være et "1-split" ?
Er ikke helt med på hvad du mener... ?

Steve- skrev:Tommy_A skrev:Steve- skrev:Dit øvelsesvalg ser egentlig fint ud, du har et godt put af basis-øvelser og det ser fornuftigt ud. Du træner på samme måde som jeg gør, kører også 2-split. Og delt på samme måde som dig. Hvis det virker for dig og du ikke er kørt død, ser jeg ingen grund til at skifte program? Det virker i hvertfald for mig. Men kører du 5x5 i nogle øvelser, eller 3x8 eller hvad? Men hvorfor kører du calfraise på bryst-dagen?
Var på et tidspunkt ved at køre død da jeg stagnerede i stort set alle øvelser... Men nu har jeg haft en skade i hånden de sidste 1½ måned så har ikk kunnet træne... med den lange pause jeg så har haft har jeg overvejet at prøve med samme program igen for at se om jeg kan stige igen...
før kørte jeg 4x8 i alle øvelser, men burde jeg gøre det i alle øvelser?? og er 4x8 overhovedet at foretrække i forhold til 3x8??
Grunden til at jeg stod stille inden min skade, kan det skyldes at jeg spiser for lidt?? eller kan der være en anden grund?
Det med calfraise på bryst-dagen var en fejl.. den tager jeg sammen med resten af bentræningen...
Det kan meget vel skyldes manglede kalorie/protein indtag. Det skal jeg ikke kunne vurdere uden nogle tal? Hvad mener du med at stå stille, voksede du ikke eller steg du ikke i styrke?
Altså 4x8 kan du f.eks. køre i de store basis-øvelser (Squat, Bænk, Dips etc.) og så 3x8 i iso-øvelserne.. Det tror jeg funger fint. Jeg kører selv 5x8 i basis og 4x8 i iso, men det er fordi jeg har fundet ud af at min krop restituere rimelig godt efter jeg har kørt dette i et år.. Selvfølgelig med jævne pauser ind imellem

Nej men min pointe gik også ud på at de to ting vel var det samme ? Ikke om det nødvendigvis forefandtes i topicJacob skrev:Dingo skrev:sniper skrev:Dingo skrev:Aka. fullbody vel...Jacob skrev:For det første, har jeg svært ved at se hvordan det kan være et "1-split" ?
Er ikke helt med på hvad du mener... ?
Der er ikke noget Fullbody (eller et såkaldt 1-split) i topic'et, og tjek overskriften.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster