Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Han ligger sig sgu ik' med vilje.. der er tale om en knockout 

Bork skrev:Tjek lige de underarme!

nosebiter92 skrev:Har han ikke bælte på? Og noget der ligner en bænkpres trøje? Så er det da ikke helt raw

MrMads skrev:Kald mig bare en klovn, men hvordan hjælper en trøje egentlig til at man kan løfte mere?

SørenDP skrev:MrMads skrev:Kald mig bare en klovn, men hvordan hjælper en trøje egentlig til at man kan løfte mere?
den spænder dine led op i en bestent position, som den gerne vil tilbage til. Når du så sænker stangen vil den ligesom en elastik forsøge at bevæge sig tilbage mod udgangspunktet, som er strakte arme. Derved kan den hjælpe til at du løfter mere.

Xiva skrev:SørenDP skrev:MrMads skrev:Kald mig bare en klovn, men hvordan hjælper en trøje egentlig til at man kan løfte mere?
den spænder dine led op i en bestent position, som den gerne vil tilbage til. Når du så sænker stangen vil den ligesom en elastik forsøge at bevæge sig tilbage mod udgangspunktet, som er strakte arme. Derved kan den hjælpe til at du løfter mere.
Så vidt jeg har hørt kan en trøje give 10-15 kilo, det er en god del

TheFatboy skrev:Xiva skrev:SørenDP skrev:MrMads skrev:Kald mig bare en klovn, men hvordan hjælper en trøje egentlig til at man kan løfte mere?
I visse forbund bruger de trøjer som giver noget i nærheden af 100kg og derover.

TheFatboy skrev:Xiva skrev:SørenDP skrev:MrMads skrev:Kald mig bare en klovn, men hvordan hjælper en trøje egentlig til at man kan løfte mere?
I visse forbund bruger de trøjer som giver noget i nærheden af 100kg og derover.

SørenDP skrev:TheFatboy skrev:Xiva skrev:SørenDP skrev:MrMads skrev:Kald mig bare en klovn, men hvordan hjælper en trøje egentlig til at man kan løfte mere?
Alene at de kan klare smerten af at have den på, gør at jeg synes det er okay, haha.

Birkkjaer skrev:Nogen der ved hvorfor de giver så meget ekstra?

Birkkjaer skrev:Ups sorry så ikke havde ikke lige set forklaringen

SørenDP skrev:Birkkjaer skrev:Nogen der ved hvorfor de giver så meget ekstra?
Som sagt fordi at de er "opbygget" på den bestemte måde at de ønsker at gå tilbage til udgangspunktet. Du kan sammenligne det med en elastik. Når du strækker elastikken ud svarer til at du har sænket stangen. Så vil elastikken gerne trække sig sammen igen mod "slap tilstand", og det vil trøjen også gerne. Trøjens slappe tilstand er når armene er strukket op i vejret (læs: lockout).

t.nielsen skrev:SørenDP skrev:Birkkjaer skrev:Nogen der ved hvorfor de giver så meget ekstra?
Som sagt fordi at de er "opbygget" på den bestemte måde at de ønsker at gå tilbage til udgangspunktet. Du kan sammenligne det med en elastik. Når du strækker elastikken ud svarer til at du har sænket stangen. Så vil elastikken gerne trække sig sammen igen mod "slap tilstand", og det vil trøjen også gerne. Trøjens slappe tilstand er når armene er strukket op i vejret (læs: lockout).
Det med elastikken er lidt sort/hvid stillet op. Det er minimalt hvad der er af elastikeffekt i en trøje.
Den giver et spænd/modstand over brystet, hvorved man kan hente nogle kilo hvis man kan holde brystet imod.

SørenDP skrev:t.nielsen skrev:SørenDP skrev:Birkkjaer skrev:Nogen der ved hvorfor de giver så meget ekstra?
Det med elastikken er lidt sort/hvid stillet op. Det er minimalt hvad der er af elastikeffekt i en trøje.
Den giver et spænd/modstand over brystet, hvorved man kan hente nogle kilo hvis man kan holde brystet imod.
Men er det ikke også det spænd over brystet der gerne vil trække sig sammen som en elastik?

t.nielsen skrev:SørenDP skrev:t.nielsen skrev:SørenDP skrev:Birkkjaer skrev:Nogen der ved hvorfor de giver så meget ekstra?
Men er det ikke også det spænd over brystet der gerne vil trække sig sammen som en elastik?
Nej man kan skabe et spænd over brystet ved at holde brystet oppe imod trøjen. Hvis du ikke holder brystet oppe vil trøjen bare klemme dig sammen, og man vil ikke kunne bruge den. Kan godt forstå hvad du mener med din elastikteori, men der er altså ikke elastik i en trøje.
Trøjerne i gamle dage var der mere elastik i. Men dem kunne man ikke hente særligt mange kilo i, i forhold til dem man har i dag. En gog udstyrs bænker i dag kan hente omkring 70-80 kilo i en trøje.

SørenDP skrev:t.nielsen skrev:SørenDP skrev:t.nielsen skrev:SørenDP skrev:Birkkjaer skrev:Nogen der ved hvorfor de giver så meget ekstra?
Nej man kan skabe et spænd over brystet ved at holde brystet oppe imod trøjen. Hvis du ikke holder brystet oppe vil trøjen bare klemme dig sammen, og man vil ikke kunne bruge den. Kan godt forstå hvad du mener med din elastikteori, men der er altså ikke elastik i en trøje.
Trøjerne i gamle dage var der mere elastik i. Men dem kunne man ikke hente særligt mange kilo i, i forhold til dem man har i dag. En gog udstyrs bænker i dag kan hente omkring 70-80 kilo i en trøje.
Fair nok, så har jeg forstået det forkert. Det er åbenbart lidt mere komplekst end som så.
Så kunne jeg godt tænke mig at spørge dig, om det kræver decideret træning for at bænke mere med trøje eller det bare kommer første gang man hopper i den?
Jeg forstår nemlig ikke rigtig ideen i at konkurere med trøjer, da det vel egentlig er trøjen der løfter, og ikke manden og musklerne? Eller er det også skævt forstået.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster