Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1261
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1260

Følg bodybuilding.dk på

Ærte, Ris eller Hamp - HJÆLP

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej allesammen :)

Jeg har lige været i gennem en masse tests som viste at jeg ikke så godt kan tåle en del ting (Mælke produkter, okse -og svinekød, Korn produkter). Dette er sygt surt, da jeg ELSKER kød(meatlover!!), skyr, fromage frais, havregrød ](*,)

Men jeg vil gerne have det bedre og er derfor besluttet på at prøve at leve uden disse skønne madprodukter.

Så mit spørgsmål går på:

Hvilket protein pulver skal jeg vælge? Ærteprotein, Risprotein eller Hampprotein?

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig og takker mange gange på forhånd .

/ Katrina

Reputation point: 0

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 32.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvor har du fået taget denne test?
Det lyder til at være sådan noget uautoriseret alternativt pjat.

Reputation point: 65

Kostplan: Vis kostplan

Please, sig at du ikke har været til kinesiolog..
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

Stenalt skrev:Hvor har du fået taget denne test?

RETTELSE: Jeg kan godt tåle det, men min krop bryder sig ikke om det...

Jeg har i mange år døjet træthed, dårligt imumforsvar, eksem og ondt i maven(sådan meget ondt, gas og ja afføring behøver jeg ikke uddybe) . Jeg har levet rigtig sundt i 2 års tid, både for at få det bedre og fordi at min interesse for styrketræning samt sundkost er blevet en del af mig.

Skal lige siges at jeg er selv total "modstander" af at være vegetar, da jeg er altid har troet på at man skal spise det man har lyst til så længe at du holder den sunde linje. <3 stor meatlover <3

Det er lidt noget alternativt pjat ;) Men har selv erfaret at jeg faktisk har det bedre (mindre mave problemer), når jeg undværer f.eks. rugbrød og oksekød. At der så også er andre ting som min krop ikke bryder sig om er bare fucking surt!

Jeg ønsker at give dette et seriøst forsøg, da jeg virkelig hader at min krop ikke er på toppen.
Dog selvfølgelig uden at blive fanatisk, selvfølgelig skal der i særlige tilfælde være plads til en god steak <3

Men det hele stammer fra 4 forskellige test som denne "guro" ekspert lavede:
http://www.helseministeriet.dk/frede-damgaard
Sidst rettet af Kaso 11. maj 2013, 21:51, rettet i alt 1 gang.

Styrkeliste

Helseministeriet? Really?
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Legend skrev:Helseministeriet? Really?

Yes really.. Kan godt høre at dette måske ikke er det rette sted at henvende sig. Havde dog håbet på nogle brugbare svar omkring de forskellige slags protein..

Styrkeliste

Kaso skrev:

Jeg har i mange år døjet træthed, dårligt imumforsvar, eksem og ondt i maven(sådan meget ondt, gas og ja afføring behøver jeg ikke uddybe) . Jeg har levet rigtig sundt i 2 års tid, både for at få det bedre og fordi at min interesse for styrketræning samt sundkost er blevet en del af mig.

Skal lige siges at jeg er selv total "modstander" af at være vegetar, da jeg er altid har troet på at man skal spise det man har lyst til så længe at du holder den sunde linje. <3 stor meatlover <3

Det er lidt noget alternativt pjat ;) Men har selv erfaret at jeg faktisk har det bedre (mindre mave problemer), når jeg undværer f.eks. rugbrød og oksekød. At der så også er andre ting som min krop ikke bryder sig om er bare fucking surt!

Jeg ønsker at give dette et seriøst forsøg, da jeg virkelig hader at min krop ikke er på toppen.
Dog selvfølgelig uden at blive fanatisk, selvfølgelig skal der i særlige tilfælde være plads til en god steak <3

Troede ikke at der var nogen, som var dumme nok til at lytte til alt det mundlort!! Utroligt at man må kalde sig terapeut fordi, at man har taget noget kursus på en urteskole. Vil væde med at du får samme resultat, hvis du bare begynder at spise mere varieret. Man skal have massere af grønt, men man behøver ikke at udelukke kød helt.
Never ever let yourself look down upon what you dream to be.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00

Kaso skrev:Hej allesammen :)

Jeg har lige været i gennem en masse tests som viste at jeg ikke så godt kan tåle en del ting (Mælke produkter, okse -og svinekød, Korn produkter). Dette er sygt surt, da jeg ELSKER kød(meatlover!!), skyr, fromage frais, havregrød ](*,)

Men jeg vil gerne have det bedre og er derfor besluttet på at prøve at leve uden disse skønne madprodukter.

Så mit spørgsmål går på:

Hvilket protein pulver skal jeg vælge? Ærteprotein, Risprotein eller Hampprotein?

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig og takker mange gange på forhånd .

/ Katrina

Før du lægger din kost fuldstændig om, bør du få nogle second opinions. Det lyder lidt vildt. Du kunne også forsøge dig med en paleo-agtig diæt, og enkeltvis introducere flere fødevarer for at se hvor det går galt.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

ProteinPtrutten skrev:
Kaso skrev:

Troede ikke at der var nogen, som var dumme nok til at lytte til alt det mundlort!! Utroligt at man må kalde sig terapeut fordi, at man har taget noget kursus på en urteskole. Vil væde med at du får samme resultat, hvis du bare begynder at spise mere varieret. Man skal have massere af grønt, men man behøver ikke at udelukke kød helt.

Jeg ønsker bestemt heller ikke at udelukke kød, på nogen måde. Vil bare begynde at spise mere kylling og fisk i stedet.

Styrkeliste

peter n skrev:Før du lægger din kost fuldstændig om, bør du få nogle second opinions. Det lyder lidt vildt. Du kunne også forsøge dig med en paleo-agtig diæt, og enkeltvis introducere flere fødevarer for at se hvor det går galt.

Tak :) Jeg havde selv lidt samme tankegang, at give det et forsøg og så efterhånden prøve at tilføje f.eks mælke produkter og se om det har nogen påvirkning. Jeg synes faktisk at det som jeg påtænker mig at gøre minder meget om paleo diæt.
Grundstenene i Paleo-diæten går ud jo ud på at spise primitive fødevarer: kød, fisk og skaldyr, grøntsager uden stivelse, nødder og kerner – praktisk talt alt som man kan jage eller samle.

Det du ikke finder i stenalderdiæten er kornsorter, ris, bønner, kartofler, raffineret sukker, vegetabilske olier, salt, forarbejdet mad og selv mælk.

Hvor forslår du at jeg får en second opinion? :) -for den er jeg helt frisk på, da jeg ikke gør dette af lyst, nærmere nødvendighed/mulighed for at få det bedre.

Men måske at det er for ekstremt at udskifte mit proteinpulver?

Styrkeliste

Jeg kender desværre til Frede Damgaard (jeg vil dog pointere, at jeg aldrig på nogen måde nogensinde har brugt ham). Ham, du har henvendt dig til er en patetisk undskyldning for et menneske. Han praktiserer religiøst diverse "helse"-teknikker/-undersøgelser, selvom den troværdige videnskabelige evidens tydeligt siger, at teknikkerne er komplet ubrugelige. Han siger bl.a., at vi har en vital livskraft, der gennemstrømmer os alle og som i høj grad påvirker alle vores kropslige funktioner (og nej. Han mener ikke blod). Han er uddannet til at virke klog og at bilde folk ind, at hans "naturlige helseteknikker" er fantastiske.

Det pisser mig i høj grad af, når jeg hører om folk som Frede Damgaard, der tyvstjæler fra andre mennesker. Religiøse mennesker bilder, som regel, bare folk en masse bullshit ind gratis. Ham her tager derimod en uhyre sum penge for at bilde folk bullshit ind.

men lad mig lige pointere det igen:

Langt størstedelen af hans teknikker går direkte imod den videnskabelige konsensus

edit:

du kan eventuelt spørge din læge, om han vil checke dig for bl.a. gluten-allergi, laktose-intolerance samt for om du er i D-vitamin-underskud :)

symptomerne på glutenallergi er eksempelvis:

symptomer:

væksthæmning og vantrivsel hos børn

vitamin/mineralmangel (især jern og kalk)

vægttab eller kronisk lav vægt

kronisk diaré

træthed (på grund af jern- eller blodmangel)

Kløende udslet, der skyldes hudsygdommen: "dermatitis herpetiformis"

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... llergi.htm
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Ioxer skrev:Jeg kender desværre til Frede Damgaard (jeg vil dog pointere, at jeg aldrig på nogen måde nogensinde har brugt ham). Ham, du har henvendt dig til er en patetisk undskyldning for et menneske. Han praktiserer religiøst diverse "helse"-teknikker/-undersøgelser, selvom den troværdige videnskabelige evidens tydeligt siger, at teknikkerne er komplet ubrugelige. Han siger bl.a., at vi har en vital livskraft, der gennemstrømmer os alle og som i høj grad påvirker alle vores kropslige funktioner (og nej. Han mener ikke blod). Han er uddannet til at virke klog og at bilde folk ind, at hans "naturlige helseteknikker" er fantastiske.

Det pisser mig i høj grad af, når jeg hører om folk som Frede Damgaard, der tyvstjæler fra andre mennesker. Religiøse mennesker bilder, som regel, bare folk en masse bullshit ind gratis. Ham her tager derimod en uhyre sum penge for at bilde folk bullshit ind.

Langt størstedelen af hans teknikker går direkte imod den videnskabelige konsensus

Jeg er på ingenmåde er nogen helse freak. Jeg vandt behandlingen i en konkurrence og brugte ikke en rød øre. Havde egentlig kun vundet en test, til en times varighed, men endte med at få 4 tests som tog 2,5 time - GRATIS.
Han virkede ikke på mig som en fyr der var ude på at tjene penge, nærmere en der faktisk gerne ville prøve at hjælpe.

Men må dog indrømme at han var spot-on med alle hans antagelser og følte på ingen måde at han prøvede at sælge noget uærligt til mig og jeg er ellers ret skeptisk ang. sådanne ting. Han var overhovedet ikke inde at nævne noget alla "vital livskraft".
Det var meget nede på jorden og uden nogen form for helse religion.

Hvis jeg ikke har hørt forkert så skulle mange mennesker have fået gode resultater af en slags paleo diæt ?

Styrkeliste

Kaso skrev:
Ioxer skrev:Jeg kender desværre til Frede Damgaard (jeg vil dog pointere, at jeg aldrig på nogen måde nogensinde har brugt ham). Ham, du har henvendt dig til er en patetisk undskyldning for et menneske. Han praktiserer religiøst diverse "helse"-teknikker/-undersøgelser, selvom den troværdige videnskabelige evidens tydeligt siger, at teknikkerne er komplet ubrugelige. Han siger bl.a., at vi har en vital livskraft, der gennemstrømmer os alle og som i høj grad påvirker alle vores kropslige funktioner (og nej. Han mener ikke blod). Han er uddannet til at virke klog og at bilde folk ind, at hans "naturlige helseteknikker" er fantastiske.

Jeg takker for din ærlighed og opfattelse, kan dog på ingen måde nikke genkende til det du siger.. :(
Vil dog selvfølgelig tage det med i betragtning ! :D

Jeg er på ingenmåde er nogen helse freak. Jeg vandt behandlingen i en konkurrence og brugte ikke en rød øre. Havde egentlig kun vundet en test, til en times varighed, men endte med at få 4 tests som tog 2,5 time - GRATIS.
Han virkede ikke på mig som en fyr der var ude på at tjene penge, nærmere en der faktisk gerne ville prøve at hjælpe.

Men må dog indrømme at han var spot-on med alle hans antagelser og følte på ingen måde at han prøvede at sælge noget uærligt til mig og jeg er ellers ret skeptisk ang. sådanne ting. Han var overhovedet ikke inde at nævne noget alla "vital livskraft".
Det var meget nede på jorden og uden nogen form for helse religion.

Hvis jeg ikke har hørt forkert så skulle mange mennesker have fået gode resultater af en slags paleo diæt ?

Styrkeliste

Det lyder som en god ide at blive testet for dette :) Jeg tror dog ikke at jeg har gluten- allergi, da jeg kun lider af træthed ( mest når jeg som så mange kvinder lider af blodmangel) og udslæt. Jeg er fornyelig begyndt at tage D-vitamin, så dette burde heller ikke være noget.

Men det skader jo ikke at høre lægen om de gider teste mig for det :) Vil som sagt snart gøre alt for at få en lækker krop -udenpå, som indeni.

Ham Frede sagde også at jeg ikke havde gluten-allergi, men tæt på da min krop ikke brød sig særlig godt om gluten produkter.
(hvis man skal tage hans ord for noget) ;)

Styrkeliste

Har du et link til det der HAMP Protein? Bliver man basket af det? :P :P :P
Hvis du har lyst, så kan du følge med i min log. Ja, den er god nok!
http://www.bodybuilding.dk/post1274898.html#p1274898

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Galleri: Vis galleri (10)

Hvad end du vælger ærte-, ris- eller hamp proteinpulver så er det ens for dem alle, at de har en meget speciel og gennemtrængende smag. (eller det havde de typer, jeg har prøvet) Ligeledes opløses risproteinpulver ikke rigtigt, og bliver ved med at være meget grynet. Men hvis det er bare er for proteinernes skyld, så kan man sagten vende sig til smagen og konsistensen, så det ikke er så slemt. Ellers er der også alternativer som soja- og ægge- proteinpulver. Jeg synes, de smager en hel del bedre.

Reputation point: 35

Marcg skrev:Har du et link til det der HAMP Protein? Bliver man basket af det? :P :P :P

Nej det gør man ikke. Jeg har udelukkende set i det i Matas.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste

Bone-14 skrev:
Marcg skrev:Har du et link til det der HAMP Protein? Bliver man basket af det? :P :P :P

Nej det gør man ikke. Jeg har udelukkende set i det i Matas.

Just for the lulz .. men kunne egentlig være pænt awesome. Hampshake for gains
Hvis du har lyst, så kan du følge med i min log. Ja, den er god nok!
http://www.bodybuilding.dk/post1274898.html#p1274898

Styrkeliste

Galleri: Vis galleri (10)

Du kan købe hamp hos alle større forhandlere af proteinpulver. Det hedder "hemp" på engelsk.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Det her lyder næsten som du arbejder for det firma og prøver at få kunder xD