Philippe Boissard skrev:1. proteinpulver kan nærmest holde sig forever i den pulverform.
- Det er jeg ikke så stor fan af, jeg tror på at rigtig mad kan blive dårligt hurtigt, og kan det ikke .. så er det alt for syntetisk.
Hvis man ved lidt om bakterievækst, så ved man at indholdet af frit vand i en fødevare er en afgørende faktor for hvor godt bakterier kan vokse i den pågældende fødevare. Pulver har i sagens natur ikke et voldsomt højt vandindhold.
Rosiner kan holde sig ret længe.
2. Hvorfor skulle proteinpulver være så godt ?, det meste er lavet på valle, hvilket jeg som laktoseintolerant, har lært faktisk ikke er særlig godt.
- jeg tror på at komælk er til kalve !
At du er laktoseintolerant siger intet om valles næringsværdi.
Frugt er til aber, solsikkefrø og andre frø er til fugle, kød er til løverne og æg er hønsemenstruation. Vi bør faktisk intet spise. Arh, hold nu op. Det er fint at have sine egne meninger, men der må også være bare lidt logik bag. At vi kan udnytte den tætte næringsværdi der er i mælk er genialt lavet fra naturens side.
3. grundet det dumme stads, ser vi alt for mange drenge, især på dette fora som er alt for opsat på hvad de kan købe af ting, i stedet for at lære grundlæggende endokrinologi, fysologi, biologi og anatomi.
- så proteinpulver har flyttet fokus fra det vigtige i træningen.
Absolut rigtigt. Ingen her har sagt at kosttilskud er essentielle for resultater. Din egen form er et godt eksempel på at proteinpulver ikke er et must.
4. Proteinpulver Vs. Skyr / tun ?
Vi ved godt hvem der vinder her!
- rigtig mad slår det stads til hver en tid, og er billigere.
- rema1000 skyr 15,- for 500 g, og i 500g er der ca 55g protein.
Proteinshake fra div. brands giver i en shake til en værdi af 12 dkr 20-30g protein og alt for meget sukker.
Nu er udregningen lavet tidligere, så den vil jeg bare kopiere ind:
Whey = 10 øre pr. gram protein
Skyr = 27 øre. pr gram proteinSå Skyr er altså ikke billigere per gram protein. Det er ret objektivt at udregne det, og altså ikke noget man kan "have en mening om".
Der er ikke tilsat sukker i whey pulver. I så fald er det weightgainer og så snakker vi et helt andet produkt. Hvis du nu pludselig mener færdigblandede shakes som står i køleren i fitnesscentrene, så er det et helt 3. produkt; og slet ikke det vi taler om.
Philippe Boissard skrev:Ok, starter lige med at sige, monosakarider, disakarider eller polysakarider .. i dont give a fuck.. insulin er insulin.
Det eneste jeg tillader at spike min insulin er proteiner.
Der er 5,5 g kulhydrat i Bodylabs whey100. Der er 3,5 g carbs i skyr fra Thise. De 2 grams forskel vil have så godt som ingen effekt på dit blodsukker eller din insulinsekretion hvis man målte det. Både hvis du indtog ækvivalente mængder carbs fra de to kilder, men også fordi der skal mindre pulver til at give samme mængde protein. Det er ret objektivt det her.
Udover det så tror jeg at din pancreas er ret ligeglad med hvad du vil tillade den at gøre - den smider insulin ud næsten uanset hvad du spiser
Et æble kan ikke holde sig 1/10 af det pulver, som om igen.
Siden hvornår er en fødevares/kosttilskuds kvalitet begyndt at blive målt efter hvor længe det kan holde i forhold til et æble?
Du nævner selv tun. Tun på dåse kan holde sig i flere år. Makrel på dåse kan også. Igen; vandindhold og diverse andre faktorer. Siger intet kvaliteten.
og til sidst, det er MIN overbevisning, MINE teorier, OG min blog

Så jeres fantastiske gode svar, må i gemme til nogle SPØRGSMÅL på forummet, hvor folk faktisk gidder høre på det.
Det er helt fair

Men du må også bare være forberedt på at andre har andre overbevisninger og andre teorier, som faktisk er mere velbegrundede.
Med mindre du er mere hakket end mig, eller større .. så tror jeg bare du er fuld af bull

Vi kan godt finde et par stykker herinde der opfylder det krav - gør det pointerne mere valide? Det er en lidt underlig argumentation at "jeg er større end dig, derfor har jeg ret"
Fuck this shit, jeg kan ikke se hvorfor jeg skal erstatte min daglige skyr til 15,- med en proteinshake med mindre protein, mere sukker og som er alt for dyr.
For 15 kr kan du få ~3 scoops (105 g) proteinpulver. Det er 81 gram protein. Det er 6 g carbs (laktose).
500 g Skyr (fra Thise, som mit udgangspunkt) til 15 kr giver dig 55 g protein (26 g mindre end pulver) og 17,5 g carbs (11,5 g mere end pulveret), der ligeledes er laktose.
Ud fra dine argumenter (tag det billigste, med mindst carbs og mest protein for pengene), så vinder pulver altså med flere armslængder. Jeg siger ikke at man skal droppe almindelig mad og kun æde pulver. Jeg prøver bare at finde lidt hoved og hale i det her
Btw, hvis du er laktoseintolerant, hvordan kan du så holde til at kværne minimum 500 g skyr om dagen? Hvis du kan det, så er du ikke laktoseintolerant.
Det her er ikke for at prøve at være smart eller irriterende

! Du har en flot form at være stolt af, og det er helt fair at du ikke gider bruge kosttilskud, men du snakker selv om at du hader broscience, så vi er lidt ude i den med at kaste med sten og glashuse