Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1125
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1122

Følg bodybuilding.dk på

Alcohol?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey her på fredag skal jeg drikke første gang i et halvt år da jeg tager min træning meget seriøst vil jeg ikke drikke mig helt hen i hegnet :) .

Mit spørgsmål er så hvad kan jeg gøre for at det skader mindst muligt udovere at ikke drikke mig helt hen i hegnet er alcohol bare det samme hvad skal jeg f.eks. vælge af drikkelse eller er det lige meget hvad jeg drikker? . Jeg ved at jeg skal spise meget mad når jeg kommer hjem og drikke masser af vand så jeg ikke dehydrere og det samme dagen efter? . Når jeg drikker skal jeg bare tage det stille roligt og bare tage mine forholdsregler :)

nogle af jer syns måske at det er stivet jeg stiller sådan et spørgsmål, men da jeg prøver at tage træning mest mulig seriøst vil jeg gerne have svare på mine spørgsmål hvis der er noget at svare på ? :8
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 235.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

hvis du er S-E-R-I-Ø-S med din træning, så drikker du self ikk :twisted:

hop da på cola light eller pepsi max og hyg dig uden gift :8
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Herning

Kostplan: Ingen kostplan

tapout skrev:hvis du er S-E-R-I-Ø-S med din træning, så drikker du self ikk :twisted:

Tænkte nok at den ville komme den der :lol:

Da det er over et halvt år siden jeg overhovede har smagt på noget af det stads syns jeg godt jeg kan være mig selv bekendt og få lidt :D

Man skal vel også have et godt fællesskab uden for træning ikke fordi man godt kan have det uden alcohol :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Der er ikke noget seriøst over at drikke. Dermed ikke sagt at du ikke skal gøre det. Men det er IKKE godt for din træning, og det er IKKE sundt. Slå dig nu bare løs, hvis du absolut vil drikke alkohol, lad da være med at gøre det halvt. Enten eller min ven. Bare min mening :)
"Society is an insane asylum run by the inmates" - Erving Goffman

Geografisk sted: All around....

Træner her: Fitness World Husum

Vodka med light cola.

Næsten ingen kcals.
Min log er mere uduelig end mic's.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Aalborg Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

jo mere du indtager jo mere går det udover kroppen.. [-X
alt med måde :drink:

Logbog: Ingen logbog

Du kan tage 4 panodiler 1 time inden du skal drikke og så bruger du følgende drink.

4cl cuba caramel
35gram bodylab caramel whey 80 protpulver
400ml sprite,

i en shake og så bare gå amok, det virker egentlig meget godt efter hensigten!
penge dk - din vej til mere fritid tjek det.tabe sig
Brugeravatar

Niklas! skrev:Der er ikke noget seriøst over at drikke. Dermed ikke sagt at du ikke skal gøre det. Men det er IKKE godt for din træning, og det er IKKE sundt. Slå dig nu bare løs, hvis du absolut vil drikke alkohol, lad da være med at gøre det halvt. Enten eller min ven. Bare min mening :)

quote for truth :8
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Ibody skrev:Du kan tage 4 panodiler 1 time inden du skal drikke og så bruger du følgende drink.

4cl cuba caramel
35gram bodylab caramel whey 80 protpulver
400ml sprite,

i en shake og så bare gå amok, det virker egentlig meget godt efter hensigten!

Hvad skal panodilerne gøre godt for det er det ikke sundt ?
Brugeravatar

Styrkeliste

Panodilerne gir' det der, ekstra kick.
Brugeravatar

Styrkeliste

altså det gør at du bliver påvirket kraftigere af alkohollen, altså det er min erfaring. Kan dog ikke linke til nogle studier der besiver det.
Brugeravatar

Ibody skrev:altså det gør at du bliver påvirket kraftigere af alkohollen, altså det er min erfaring. Kan dog ikke linke til nogle studier der besiver det.

Det faktisk rigtig nok har jeg også hørt noget om engang men ved ikke om det noget jeg vil rode mig ud i :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

Det lyder heller ikke heeeeeeeeeeelt sundt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hæld absint ned hvis du endelig skal drikke
Tobias Wernblad
Venlighed er et sprog som den døve kan høre og den blinde kan se
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (4)

tapout skrev:hvis du er S-E-R-I-Ø-S med din træning, så drikker du self ikk :twisted:

så er det heller ikke værre :) der er ingens træning der er gået helt ned pga lidt alkohol i ny og næ :)
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

Du er 15 år og vejer 48 kg. Ikke for at være en idiot, men med din erfaring kommer alkoholen ikke til at gøre nogen skade. I det hele taget burde du revurdere dit syn på den slags - alkohol er ikke sundt, men det er sgu heller ikke sundt at vælge den slags fra i en SÅ tidlig alder!
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

I likes the alcohol.
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

krang skrev:Du er 15 år og vejer 48 kg. Ikke for at være en idiot, men med din erfaring kommer alkoholen ikke til at gøre nogen skade. I det hele taget burde du revurdere dit syn på den slags - alkohol er ikke sundt, men det er sgu heller ikke sundt at vælge den slags fra i en SÅ tidlig alder!

Hvad ved du om min erfaring jeg vejer da heller ikke 48 kg jeg vejer 56,8 og er en 168 høj :) .

"Med din erfaring kommer det ikke til at gøre nogen skade" det kan jeg ikke helt forstå vil det sige at jeg har for lidt erfaring til at det kan gøre skade eller hvad ? :?
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvordan fanden kan du rådgive om at han skal tage 4 panodiler? Panodiler er sgu da ikke vitaminer. Hvis manden vejer 57kg og tager 4 panodiler bliver han svimmel og dårlig og ødelægger leveren. Panodiler og anden medicin er da kun noget man fylder i sig hvis det er absolut nødvendigt.

Panodiler forstærker den SLØVENDE effekt på alkohol og man bør IKKE kombinere det med alkohol.

BTT:
Jeg ville snuppe en proteinbar med og så spise den senere på aftenen, og så næste dag ville jeg spise så meget og så sundt der nu er muligt.
Sidst rettet af Bone-14 21. dec 2009, 22:36, rettet i alt 2 gange.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Huddi skrev:
krang skrev:Du er 15 år og vejer 48 kg. Ikke for at være en idiot, men med din erfaring kommer alkoholen ikke til at gøre nogen skade. I det hele taget burde du revurdere dit syn på den slags - alkohol er ikke sundt, men det er sgu heller ikke sundt at vælge den slags fra i en SÅ tidlig alder!

Hvad ved du om min erfaring jeg vejer da heller ikke 48 kg jeg vejer 56,8 og er en 168 høj :)

Det gør sku ikke nogen forskel imo

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: Hillerød Fysioterapi & Træningscenter

Macdoody skrev:I likes the alcohol.

+1. Alkohol er BB. :mrgreen:
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: København

PURE-MUSCLE skrev:
Huddi skrev:

Hvad ved du om min erfaring jeg vejer da heller ikke 48 kg jeg vejer 56,8 og er en 168 høj :)

Det gør sku ikke nogen forskel imo

Hvorfor gør det ikke det han mener jo åbenbart at jeg er vejer 48 kg og har for lidt erfaring til at alcohol kan skade mig ? eller er det bare mig der ikke fatter hans indlæg
Brugeravatar

Styrkeliste

Huddi skrev:

Hvad ved du om min erfaring jeg vejer da heller ikke 48 kg jeg vejer 56,8 og er en 168 høj :) .

"Med din erfaring kommer det ikke til at gøre nogen skade" det kan jeg ikke helt forstå vil det sige at jeg har for lidt erfaring til at det kan gøre skade eller hvad ? :?

Altså, hvis du er 15 år kan jeg da med simpel matematik regne ud, at du ikke har ret meget erfaring.

Ja, altså måske er du træt dagen efter, men det er meget begrænset, hvad skade det kan gøre på din træning, hvis du drikker en enkelt aften, når du er på dit stadie. Og det er der skam intet negativt eller ondt ment i.
Brugeravatar

Hvad skulle det usunde være ved at vælge alkohol fra? Ja jeg ved godt det kan være virkelig svært at forestille sig et liv uden alkohol for os danskere, hvor druk jo er fuldt ud accepteret og velkomment og man nærmest er en freak hvis man ikke drikker. Men ligefrem at kalde det usundt, IKKE at drikke, er godt nok at stramme den lidt.

Jeg ville være ekstremt ked af at sige farvel til alkohol. Hvis folk gør det - må det være deres egen beslutning, men det er de færreste på BB.dk der har reel grund til at opgive det pga. træning. De fleste herinde bodybuilder på hobby-niveau. Du er i hvert fald ikke i den kategori, hvor det ville ødelægge alt muligt. Hvis du dog fravælger alkohol pga mange andre ting (ja, måske også træning), så be my guest.

Hvis jeg bliver flamet nu - så får jeg griner på.
Brugeravatar

I et land som Danmark hvor alkohol er en dybt integreret del af kulturen (og specielt ungdomskulturen), så vil det være socialt "usundt" ikke at drikke, medmindre man har en meget god grund. Ikke dermed sagt at man ikke kan have et socialt liv uden alkohol - det er bare noget sværere. Jeg synes i øvrigt heller ikke, at der er nogen god grund til ikke at drikke. Så farligt er det sgu heller ikke.

Macdoody: +1
Sidst rettet af Omerta 21. dec 2009, 22:46, rettet i alt 1 gang.
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

Niklas! skrev:

Hvad skulle det usunde være ved at vælge alkohol fra? Ja jeg ved godt det kan være virkelig svært at forestille sig et liv uden alkohol for os danskere, hvor druk jo er fuldt ud accepteret og velkomment og man nærmest er en freak hvis man ikke drikker. Men ligefrem at kalde det usundt, IKKE at drikke, er godt nok at stramme den lidt.

At det er noget helt forkert at være så fokuseret på, altså at have en flot krop, når man er 15 år, og samtidig være parat til at tilsidesætte sociale arrangementer og deslige for noget så "latterligt" som at have store guns. Man er stadig under udvikling og fuldt i gang med sin identitetsdannelse som 15-årig, og så er det ikke ret sunde tegn, hvis man prioriterer som trådstarter gør efter min mening.

Jeg kunne måske forstå det, hvis han var et naturtalent og på landsholdet i vægtløftning eller noget i den stil.

Jeg er i øvrigt helt enig med Macdoody samt Omerta.
Brugeravatar

Bone-14 skrev:Hvordan fanden kan du rådgive om at han skal tage 4 panodiler? Panodiler er sgu da ikke vitaminer. Hvis manden vejer 57kg og tager 4 panodiler bliver han svimmel og dårlig og ødelægger leveren. Panodiler og anden medicin er da kun noget man fylder i sig hvis det er absolut nødvendigt.

Panodiler forstærker den SLØVENDE effekt på alkohol og man bør IKKE kombinere det med alkohol.

BTT:
Jeg ville snuppe en proteinbar med og så spise den senere på aftenen, og så næste dag ville jeg spise så meget og så sundt der nu er muligt.

der er millioner af studier der viser at panodiler og alkohol kun er godt i forhold til træning, kan dog ikke finde nogle links til den nu.

Dog vil jeg knytte en kommenentar, jeg tager ofte 10 panodiler + 4 øl hvis jeg har ond i hovedet en normal dag, og så falder jeg gerne i søvn og sover så en 10-12 timer jeg vågner og er frisk og klar i hovedet, kan kun anbefales, det eneste der er rimelig nedern er at jeg skal vågner et sted der er rimelig hvidt, tror de kalder det for et hospital,

der er mange af den pro drikkere som deltager i drikke konkurrencer, som tager 2 panodiler og så træner på det fx. for at kunne holde til mere, nogle af den er faktisk kommer op på at kunne intage 25 øl og holde en promille på under 1.2, altså panodiler har en positiv virkning. Tror der var en mand for 3-4 år siden som drak 16 liter øl, og derefter kørte hjem, han blev målt med en promille på 0,64.
Brugeravatar

Ibody du vrøvler.
Brugeravatar

Ja okay, er helt enig i, at han ikke bør vælge at droppe at drikke pga. sin træning, hvis han vitterlig har lyst til det. Så vigtig er træningen heller ikke.

Det bare mere den typiske danske holdning, hvor et liv uden alkohol er forfærdeligt og meningsløst jeg troede du advokerede for.

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster