På et offentligt gymnasium må lærerne så godt rende rundt og teste eleverne med alkoholmetre?
På forhånd tak
(Vi har Stay Awake i morgen og sidder og håber på at det kun er politiet der har beføjelser til det)

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Jenslyn87 skrev:Hvis du virkelig er så fuld, at du er nervøs for at blive testet, giver det jo ikke mening at møde op alligevel...

James Last skrev:Øh kan ikke se hvorfor de ikke skal kunne gøre det, dog kan jeg ikke se hvad de kan bruge det til.

Dingo skrev:Det tror jeg sagtens de må. Når i er på skolens område skal i indrette jer efter skolens regler og lærernes anvisninger og anviser de jer at puste i et alkometer.. tja..
Nu er der jo også forskel på alkomåler og peberspray vil jeg nok mene

sund skrev:James Last skrev:Øh kan ikke se hvorfor de ikke skal kunne gøre det, dog kan jeg ikke se hvad de kan bruge det til.
Fair, kunne godt være der var en nice paragraf der sagde det kun er politiet der må bruge peberspray, alkohol målere mv.
Ja jeg ved ikke lige hvorfor de skal teste det, i stedet for blot at bortvise folk pga. for fuld opførsel.
Hvis de tester os, vil alle 3.g'erne have en promille over 0.5 den specielle dag.

James Last skrev:sund skrev:James Last skrev:Øh kan ikke se hvorfor de ikke skal kunne gøre det, dog kan jeg ikke se hvad de kan bruge det til.
Fair, kunne godt være der var en nice paragraf der sagde det kun er politiet der må bruge peberspray, alkohol målere mv.
Ja jeg ved ikke lige hvorfor de skal teste det, i stedet for blot at bortvise folk pga. for fuld opførsel.
Hvis de tester os, vil alle 3.g'erne have en promille over 0.5 den specielle dag.
Problemet er at bortviser man en ud fra en alkholmåler, så holder det ikke en meter. Dem politiet brugte tidligere har vist sig at måle ekstremt forkert, så nogle straffesager endda kører om nu.
Olai skrev:Det er tale om et tvangsindgreb som kræver udtrykkelig lovhjemmel. Er der ikke det, så må de ikke. Spørg dem hvilken hjemmel der henvises til i forbindelse med indgrebet. Er der ingen hjemmel, og tvinger de jer alligevel, er der tale om ulovlig tvang hvilket er strafbart.

Olai skrev:Det er tale om et tvangsindgreb som kræver udtrykkelig lovhjemmel. Er der ikke det, så må de ikke. Spørg dem hvilken hjemmel der henvises til i forbindelse med indgrebet. Er der ingen hjemmel, og tvinger de jer alligevel, er der tale om ulovlig tvang hvilket er strafbart.

Når uret bliver til ret, bliver modstand til en pligt!

Hippo skrev:Når uret bliver til ret, bliver modstand til en pligt!
lol du joker ? uret? Hvis skolen ikke vil have at de møder møgfulde op,
så er den vel ikke længere?
Jeg kan overhovedet ikke se problemet, hvis de vil følge traditionen og være
vågne og feste, så må de vel os være indstillet på at blive sendt hjem hvis
det kommer så vidt, men hvorfor gøre et problem ud af det?

James Last skrev:Problemet er at bortviser man en ud fra en alkholmåler, så holder det ikke en meter. Dem politiet brugte tidligere har vist sig at måle ekstremt forkert, så nogle straffesager endda kører om nu.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Franz_Beckenbauer skrev:Som Ratz siger, hvad er så det værste der kan ske. Det er sgu da alligevel sidste dag eller hvordan det nu er. Mon ikke bare det er noget lærerne har sagt for at tage pis på jer, og i så fald så er det lykkedes dem ret godt må jeg sige. Man kan derfor sige du er blevet godt owned af lærerne.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster