Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1479
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1478

Følg bodybuilding.dk på

Alkohol test på gymnasium må de? :-)

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej

På et offentligt gymnasium må lærerne så godt rende rundt og teste eleverne med alkoholmetre?

På forhånd tak :)

(Vi har Stay Awake i morgen og sidder og håber på at det kun er politiet der har beføjelser til det)
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

De behøver næppe en test for at smide jer hjem/ud for at være fulde/drikke i skoletiden.

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Hvis du ikke har drukket, så er der vel intet at frygte?
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Høvelte, Birkerød, Nordsjælland, Sjælland, Danmark.

Træner her: Atletklubben Jyden
Løgstør Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Kostplan: Ingen kostplan

Vi har ingen timer den dag, vi kommer i skole direkte fra byen med kostumer på.
Det er en gammel tradition, og så her i år synes de åbenbart de skal begynde at stramme lidt ind. Rimeligt irriterende for de elever det nu engang rammer hvis jeg selv skal sige det :´)

Jens V. vi har alle drukket siden klokken 18 dagen før pga. den tradition. Jeg spurgte ikke om jeg har noget at frygte eller ej. Men tak for din bekymring.
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Billede
Brugeravatar

Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste

Hvis du virkelig er så fuld, at du er nervøs for at blive testet, giver det jo ikke mening at møde op alligevel...
Brugeravatar

Reputation point: 0

:mrgreen:

Som jens også siger, skid hul i det.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Høvelte, Birkerød, Nordsjælland, Sjælland, Danmark.

Løgstør Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Jenslyn87 skrev:Hvis du virkelig er så fuld, at du er nervøs for at blive testet, giver det jo ikke mening at møde op alligevel...

Jens nummer 2. Spørgsmålet er ikke om det giver mening at komme i skole, læs evt. første post igen. :)

Billede
Brugeravatar

Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste

Øh kan ikke se hvorfor de ikke skal kunne gøre det, dog kan jeg ikke se hvad de kan bruge det til.

Styrkeliste
- Bænkpres: 205.00
- Squat: 240.00
- Dødløft: 280.00

Logbog: Ingen logbog

James Last skrev:Øh kan ikke se hvorfor de ikke skal kunne gøre det, dog kan jeg ikke se hvad de kan bruge det til.

Fair, kunne godt være der var en nice paragraf der sagde det kun er politiet der må bruge peberspray, alkohol målere mv. :)

Ja jeg ved ikke lige hvorfor de skal teste det, i stedet for blot at bortvise folk pga. for fuld opførsel.
Hvis de tester os, vil alle 3.g'erne have en promille over 0.5 den specielle dag. :)

Billede
Brugeravatar

Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste

Det tror jeg sagtens de må. Når i er på skolens område skal i indrette jer efter skolens regler og lærernes anvisninger og anviser de jer at puste i et alkometer.. tja..

Nu er der jo også forskel på alkomåler og peberspray vil jeg nok mene
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Det tror jeg sagtens de må. Når i er på skolens område skal i indrette jer efter skolens regler og lærernes anvisninger og anviser de jer at puste i et alkometer.. tja..

Nu er der jo også forskel på alkomåler og peberspray vil jeg nok mene

Der er forskel på alkomåler og peberspray haha...
Tænkte at det kunne være at der var noget med at man ikke kunne pådutte/tvinge folk at puste når man "blot" er lærer :)

Billede
Brugeravatar

Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste

sund skrev:
James Last skrev:Øh kan ikke se hvorfor de ikke skal kunne gøre det, dog kan jeg ikke se hvad de kan bruge det til.

Fair, kunne godt være der var en nice paragraf der sagde det kun er politiet der må bruge peberspray, alkohol målere mv. :)

Ja jeg ved ikke lige hvorfor de skal teste det, i stedet for blot at bortvise folk pga. for fuld opførsel.
Hvis de tester os, vil alle 3.g'erne have en promille over 0.5 den specielle dag. :)

Problemet er at bortviser man en ud fra en alkholmåler, så holder det ikke en meter. Dem politiet brugte tidligere har vist sig at måle ekstremt forkert, så nogle straffesager endda kører om nu.

Men jeg tror ikke nogle elever eller skoler vil gøre det store ud af en dags/uges bortvisning. Oplevede en fra min gymnasieklasse(mange år tilbage), som blev sendt hjem for upassende opførsel. Han pudsede fandme advokat og det hele på skolen. Hvad der skete efterfølgende ved jeg ikke :roll:

Styrkeliste
- Bænkpres: 205.00
- Squat: 240.00
- Dødløft: 280.00

Det er tale om et tvangsindgreb som kræver udtrykkelig lovhjemmel. Er der ikke det, så må de ikke. Spørg dem hvilken hjemmel der henvises til i forbindelse med indgrebet. Er der ingen hjemmel, og tvinger de jer alligevel, er der tale om ulovlig tvang hvilket er strafbart.
Kan du gætte hvem jeg er? Jeg er ALUN! Den mægtigste og viseste troldmand i norden muhaha.

Geografisk sted: østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Opfør dig nogenlunde normalt så går det nok.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

James Last skrev:
sund skrev:

Problemet er at bortviser man en ud fra en alkholmåler, så holder det ikke en meter. Dem politiet brugte tidligere har vist sig at måle ekstremt forkert, så nogle straffesager endda kører om nu.

Straffesager om hvad? Du bliver aldrig dømt for spritkørsel uden at der er taget en blodprøve netop for at fastslå den korrekte promille og komme uden om evt fejlmargin ved den almindelig tester

Olai skrev:Det er tale om et tvangsindgreb som kræver udtrykkelig lovhjemmel. Er der ikke det, så må de ikke. Spørg dem hvilken hjemmel der henvises til i forbindelse med indgrebet. Er der ingen hjemmel, og tvinger de jer alligevel, er der tale om ulovlig tvang hvilket er strafbart.

Så kan de jo bare se på ham og se at han er stiv, evt. bede ham ånde dem i hovedet (mmmm) og hvis de kan lugte alkohol og har en mistanke, tja så smide ham hjem. Og jeg kan love dig for de kan smide dig hjem
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Hvad er det værste der kan ske hvis en lærer synes at du er mere bagstiv end det fornuftige? 8 timers fravær? Amagad.
Sidst rettet af Ratz 11. maj 2011, 19:28, rettet i alt 2 gange.
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Olai skrev:Det er tale om et tvangsindgreb som kræver udtrykkelig lovhjemmel. Er der ikke det, så må de ikke. Spørg dem hvilken hjemmel der henvises til i forbindelse med indgrebet. Er der ingen hjemmel, og tvinger de jer alligevel, er der tale om ulovlig tvang hvilket er strafbart.

Lol...

For det første er det ikke et tvangsindgreb. Hvordan bliver de tvunget til at puste i alkometeret? De kan vel gå deres vej uden fysisk at blive tilbageholdt. For det andet er det ikke ulovlig tvang, medmindre de bruger vold eller noget andet slemt, jf. straffelovens § 260. Men jeg regner heller ikke med det var seriøst det du skrev :´)
Shut up and squat!
Brugeravatar

Godt spørgsmål, for synes sku tit de regler og den måde lærer tror de kan alt på gymnasier, gør at de sku nok gør det hvis det er.. De plejede altid at bruge den med at vi var der frivilligt at derfor skulle følge deres regler, og følte sku altid man blev behandlet som om man ikke var ældre end en på 10år, og også den med fraværs procenter, er vel op til en selv hvor meget man mener man bør være der får at få de karaktere man vil have... tåbeligt..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

I skal bare aftale, at ingen af jer vil testes frivilligt. Hvad vil de så gøre? Sende alle hjem i en uge? :lol:
Shut up and squat!
Brugeravatar

Opfør jer stille og roligt, og nægt, behersket, men bestemt, at lade jer teste. Undgå at hæve stemmen/bruge ubeherskede vendinger.

Bliver situationen herefter optrappet, forlader I stille og roligt stedet. Sørg for at have snakket om det i forvejen, så I, om muligt, kan stå sammen om det.

Når uret bliver til ret, bliver modstand til en pligt!

lol du joker ? uret? Hvis skolen ikke vil have at de møder møgfulde op,
så er den vel ikke længere?

Jeg kan overhovedet ikke se problemet, hvis de vil følge traditionen og være
vågne og feste, så må de vel os være indstillet på at blive sendt hjem hvis
det kommer så vidt, men hvorfor gøre et problem ud af det?
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)

Hippo skrev:

lol du joker ? uret? Hvis skolen ikke vil have at de møder møgfulde op,
så er den vel ikke længere?

Jeg kan overhovedet ikke se problemet, hvis de vil følge traditionen og være
vågne og feste, så må de vel os være indstillet på at blive sendt hjem hvis
det kommer så vidt, men hvorfor gøre et problem ud af det?

Hvis folk hverken larmer uforholdsmæssigt meget eller på anden måde optræder generende, så er der ingen grund til at bortvise dem, fordi de måske har en lille blæser på. Hvis man konsekvent skulle gøre det, var det HF-kursus, jeg i sin tid gik på, gået fallit for længe siden.

Et er sikkert: Ingen skulle prøve på at teste mig. Heller ikke med f.eks narko-tests i nattelivet. Så forlader jeg hellere stedet.

Medmindre dit fravær er så højt at du ikke ka n pjække 1 dag, kan jeg ikke se hvorfor du overhoved skulle tage i skole? Hvis du alligevel ved du skal drikke og vil være fuld, har da aldrig hørt noget så dumt som at komme fuld i skole? Hvad er det præcist man får ud af det?

Reputation point: 5

Dude, hvis du går så meget i baglås over den slags, så har du sgu problemer...
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)

Med moralen i historien er det så som så: Lær din dreng at drikke, som du lærer ham at gå. Så han ka´ta´ sig en skid, og gå på røven med et brag, og alligevel gå i skole den næste dag!´ (Citat: De Gyldne Løver).

Til topic starter, så kan du jo som sagtens nægte at puste i lortet. Lidt ligesom du kan nægte det ved Politiet. Heraf kan der så komme en konsekvens, som ved Politiet. I det her tilfælde kunne det så være en bortvisning eller lign. Det undre mig da at I ikke har fået mere at vide omkring det.
Men mon ikke hvis man bare opføre sig nogenlunde og ellers følger med, fuld eller ej, så klare man frisag? :)

Og så lidt OT:
James Last skrev:Problemet er at bortviser man en ud fra en alkholmåler, så holder det ikke en meter. Dem politiet brugte tidligere har vist sig at måle ekstremt forkert, så nogle straffesager endda kører om nu.

Hold da op.. Der bliver jo ikke dømt nogen på baggrund af det man puster, men på det som din blodprøve viser. Det der skal du længere ud på landet med. ](*,)
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Som Ratz siger, hvad er så det værste der kan ske. Det er sgu da alligevel sidste dag eller hvordan det nu er. Mon ikke bare det er noget lærerne har sagt for at tage pis på jer, og i så fald så er det lykkedes dem ret godt må jeg sige. Man kan derfor sige du er blevet godt owned af lærerne. :D

Franz_Beckenbauer skrev:Som Ratz siger, hvad er så det værste der kan ske. Det er sgu da alligevel sidste dag eller hvordan det nu er. Mon ikke bare det er noget lærerne har sagt for at tage pis på jer, og i så fald så er det lykkedes dem ret godt må jeg sige. Man kan derfor sige du er blevet godt owned af lærerne. :D

jovist jovist jovist, der blev bortvist et par elever, men det var for at pisse på skolen og lignende. Der er 2 skoledage tilbage :)

Billede
Brugeravatar

Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste

Som flere også har været inde på.
De kan ikke tvinge jer til at blæse.
De kan til gengæld smide jer hjem, hvis de føler jeres opførsel ikke er i orden eller lignende. Det har de alt hjemmel i verden til.

EOD.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 115.00
- Dødløft: 140.00

Hjemmel er et meget fint ord som folk i denne tråd bruger, vil bare lige påpege at hjemmel oversat ikke betyder loven direkte, det er et fagudtryk der mest bruges af advokater, og er et andet ord for en påstand om noget, om det er sandt eller falsk har ingen virkning på ordets betydning.

Reputation point: 5

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster