TheNextArnold skrev:drop morfar'en og gå et par timer tidligere i seng om aftenen istedet for..
Cade skrev:Du er bare inde i en dårlig rytme hvor du bliver træt midt på dagen.
Drop at sove midt på dagen og hold dig selv i nakken i en uges tid, også selvom det kan være svært. Så vil det problem være løst

Det skal jeg prøve på! Og så få noget mere søvn om aftenen! Tak.
DHL^ skrev:Hmm.. Vågner du med hovedepine? (...)
Men kunne lyde lidt underligt, men får du ilt nok?(...)
Nej jeg vågner fint om morgenen. Helt smadret og ligner lort i ansigtet!

Jeg dyrker også en smule cardio træning 2 gange om ugen uden det store besvær.
Stankelben skrev:50 mikrogram D vitamin dagligt har været et mirakel mod min træthed. evt også magnesium.
50 mg D vitamin er meget! Anbefalet dosis er 10 mg. Jeg har på fornemmeren at i rimelig meget skider på hvad der er anbefalet. Men er det nu sundt?
Jeg vil prøve at komme noget D vitamin ind i min kost. Se om det virker.
0210 skrev:Jeg døjede selv med træthed i en lang periode, mit forslag er som følger:
7 dages dekon hvor du får styr på følgende:
-Daglig D-vitamin
-Daglig C-vitamin
-Daglig Multivitamin
-1 fiskepille ved hvert måltid
-Godt med frugt inden middag
-Drop kæmpe måltider lige inden sengetid.(en dåse makrel på to stk rugbrød er en perfekt mængde)
-Afskaf din lur om eftermiddagen og gå tidligere i seng.
-Fokuser på andre ting end din træning, måske du er kørt træt i den samme trummerum.
-Når du træner så kør for alt i verden ikke til failure medmindre dit træningspas kræver det.
Rasmus
Hmm, normalt er jeg bare skide sulten inden sengetid! Og plejer at spise en masse mad! Det er der på dagen hvor jeg lettest kan spise et måltid.
Jeg går på dekon i en uge og prøver at få en god søvnrytme og få styr på kosten og så poster jeg tilbage senere på ugen for at se om det har virket. Tusind tak!
Wopper skrev:Jeg tror ikke der er nogen grund til at give kosten noget af skylden her. Det er da klart, at han har en forringet søvnkvalitet ved 6-7 timers søvn og en daglig morfar..
Når det er sagt, så gør det ikke noget, at han får mere styr på kosten - det er så gavnligt på alle mulige andre ting, det er nok bare ikke deri søvnproblemet ligger.

Ellers er det også essentielt at få nok jern mht. træthed.
Jeg sover meget mere end mine jævnalderene. Er du klar over hvor lidt man sover når man går i gymnasiet? Mange af jer har vel selv prøvet det. Jeg går i seng klokken 12-halv 1 og vågner lidt over 7.
Men du foreslår vel jeg kommer op på 8 timer mindst? Så skal jeg gå i seng klokken 11.. christ!

Så når jeg kun lige at se børnetime!
Jeg skal nok prøve men har også haft lidt svært ved at sove på det seneste. Og det kræver lidt tilvænning tror jeg. Men hvis jeg bare kan slippe af med at være så træt hele tiden så er det sku det hele værd!!
mic skrev:Wopper skrev:Ellers er det også essentielt at få nok jern mht. træthed.
Jeg havde jernmangel i de tidlige teenage-år.. gik til lægen for at få taget blodprøver i et års tid.
Jeg fik, såvidt jeg husker, besked på at spise mere kød, mere rugbrød.. ..og så hentede vi et Jerntilskud på apoteket. Det hjalp mig, og jeg var selv ALTID træt..
Mht jern som også er nævnt i citatet oven over så spiser jeg ikke så meget kød som jeg burde (dog meget rugbrød) så jeg tror jeg vil følge jeres råd og få lidt mere indsigt i min kost. Tak!

Glad for jeg ikke er den eneste der har de her problemer.
På baggrund af hvad mange har skrevet tror jeg at jeg har kastet min krop ud i noget træning den ikke er klar til livsstilsmæssigt. Dårlige søvnvaner og en kost der måske ikke rækker.
Det vil jeg straks lave om på. Tak!
Helsinghof skrev:Motionere du? Efter jeg er begyndt med en god gang cardio næsten hver dag har jeg næsten for meget energi, men lejlighed har aldrig været så ren

Ja det er jeg faktisk begyndt på. Jeg gør det faktisk om aftenen for at jeg skal blive træt så jeg kan gå tidligere i seng. Det hjælper!