Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1718
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1716

Følg bodybuilding.dk på

Amino syre

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Har aldrig gjort mig i andet end kreatin og WG når det kommer til kosttilskud, men tænkte at jeg lige ville købe nogle amino syre tabletter med denne gang. Hvornår bør de egentlig indtages og hvor hyppigt?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Køb du heller proteinpulver - du får mere for pengene på den måde :wink:
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Kostplan: Vis kostplan

imo er aminosyre tabs et godt valg til lige efter træning sammen med en protein shake da disse når hurtigere ud i musklerne end protein pulverert gør.
men lad nu være med at udskifte din shake med amino tabs.
4-6 aminosyre tabs efter træning er imo nok.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Bruger selv amino tabs efter træning og når jeg ikke lige har adgang til shake eller glemt den samt før sengetid. Det fungere godt for mig, men vi er nok nede og snakke meget små fordele. Men jeg ser det hele som en samlet pakke og jeg er af den holdning at når man bruger så meget tid på trænig som jeg, så kan man lige så godt kører sin kost og tilskud så optimalt som muligt.

Der er iøvrigt lige kommet en flydende Amino hos Bodyman.dk, den skal jeg selv have fingerne i næste gang jeg bestiller vare :wink:

Liquid whey Amino,1 liter
Proteiner består af aminosyrer. For at kroppen/musklerne kan optage proteinerne skal de ”nedbrydes” til aminosyrer. Liquid Amino bliver optaget hurtigere af kroppen end aminopiller og pulver og derved giver Liquid Amino den hurtigste restitution.

Liquid Amino indeholder en stor mængde af aminosyrer i den frie form.
Amino syrer er essentielle for at bibeholde og opbygge fedtfri muskelmasse. Når man træner ødelægger man musklerne og aminosyrerne går ind og reparerer skaderne og gør det muligt at opbygge fedtfrimuskelmasse. Den frie form for aminosyrer der er i Liquid Amino vil være aktiv i musklerne straks efter indtagelse, da aminosyrerne er klar til at blive optaget af kroppen/musklerne

Anvendelse:
Amino Liquid indtages lige efter træning, eller efter behov og kan drikkes rent eller blandet i vand eller juice.
På ikke træningsdage indtages Amino Liquid inden sengetid.
• Hver servering ( 20 ml. ) indeholder: 51 kcal, 10 gr. protein, 2 gr. kulhydrat og 0 gr. fedt.
• Fås i flasker med 1000 ml.
• Smag: Kirsebær.
Brugeravatar

kuglen skrev:imo er aminosyre tabs et godt valg til lige efter træning sammen med en protein shake da disse når hurtigere ud i musklerne end protein pulverert gør.
men lad nu være med at udskifte din shake med amino tabs.
4-6 aminosyre tabs efter træning er imo nok.

Har skam heller ikke tænkt mig at udskifte shaken. Ville bare gerne supplere lidt, regner jo ikke med at det kommer til at gå dobbelt så hurtigt på den måde, men som Bondi nævner, man kan jo lige så godt få det hele med :wink: Vil prøve med 4-6 tabs så, tak for det.
Brugeravatar

Morrison skrev:Har skam heller ikke tænkt mig at udskifte shaken. Ville bare gerne supplere lidt, regner jo ikke med at det kommer til at gå dobbelt så hurtigt på den måde, men som Bondi nævner, man kan jo lige så godt få det hele med :wink: Vil prøve med 4-6 tabs så, tak for det.

regnede heller ikke med at du ville udskifte den, men ofte læser folk det de vil, og ikke det der står, derfor lagde jeg vægt på at du ikke skulle udskifte din shake, da aminosyre tilskud ikke kan erstatte alm protein tilskud.
Brugeravatar

Styrkeliste

da aminosyre tilskud ikke kan erstatte alm protein tilskud.

Det kan det vel i princippet godt ??? (Men ikke at jeg vil anbefale det)
Brugeravatar

Bay skrev:Køb du heller proteinpulver - du får mere for pengene på den måde :wink:

Enig. Et kvalitetsprotein-pulver indeholder rigeligt med essentielle aminosyrer.
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

Bondi skrev:Det kan det vel i princippet godt ??? (Men ikke at jeg vil anbefale det)

i princippet kan det godt jo, men det vil bare hurtigt sende kropppen fra den anabolske tilstand den kommer i ret hurtigt grundet den hurtige optegelse´, og over i en katabolsk tilstand igen idet det tilførte amino jo også er tilsvarende hurtigt opbrugt.

lidt amino og lidt whey pulver, a,e og c-vitamin samt kreatin efter træning også hjem og have et måltid pumper føde.. det er nok tæt på det optimale.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bondi:

Hvordan vil du indtage "Amino Liquid" efter træning?
Ville du drikke 20ml + en shake? eller hvordan?
"Life is what happens to you while you´re busy making other plans." -- John Lennon
Brugeravatar

Geografisk sted: Sin City

Træner her: FitnessDK Roskilde

GettingBiG skrev:Bondi:

Hvordan vil du indtage "Amino Liquid" efter træning?
Ville du drikke 20ml + en shake? eller hvordan?

Yes, jeg napper min amino så snart jeg er færdig med træningen ca. 20 ml eller 5-6 Amino tabs. Og så nupper jeg shaken når jeg er kommet ud fra badet.
Brugeravatar

Jeg må indrømme jeg holder med Bay og WanneBeBig! Rigtig nok, så skal proteinen i proteinpulver nedbrydes til aminosyrer før det optages, men hvor stor en optagelsesforskel taler vi om? Jeg mener, er der virkeligt tale om andet end marginaler, for i så fald kan man jo blot drikke sin shake fem minutter før med samme resultat? Meninger er selvfølgelig gode, men er der nogen som har nogen videnskabeligt som baggrund på aminosyrers fortræffelige virkninger?

kuglen skrev:lidt amino og lidt whey pulver, a,e og c-vitamin samt kreatin efter træning også hjem og have et måltid pumper føde.. det er nok tæt på det optimale.

A- og E-vitamin er fedtopløselige vitaminer, så hvorfor indtage dem i et non-fedt måltid? Derudover, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvorfor du vil indtage dem, og hvorfor i forbindelse med træningen?
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

sidder og bliver meget forvirret over hvad jeg ska købe, synes der kommer nye ting op konstant

spiser proteinpulver lige nu og ved ikk om jeg nu ska vælge kreatin eller aminosyrer

Hvad siger i til både at spise proteinpulver, kreatin (bodylab) og aminosyrer ??

Geografisk sted: Århus

Logbog: Ingen logbog

J-S-O skrev:Jeg må indrømme jeg holder med Bay og WanneBeBig! Rigtig nok, så skal proteinen i proteinpulver nedbrydes til aminosyrer før det optages, men hvor stor en optagelsesforskel taler vi om?

Ja, og desuden skal pillerne også nedbrydes i maven før de kan optages (de sluges jo hele). Jeg prøvede på et tidspunkt at smide nogle aminosyre-piller i et glas vand og det tog næsten 30 min inden de var opløst i vandet....jeg ved godt at mavesyren nok opløser dem hurtigere...men alligevel .
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

J-S-O skrev:A- og E-vitamin er fedtopløselige vitaminer, så hvorfor indtage dem i et non-fedt måltid? Derudover, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvorfor du vil indtage dem, og hvorfor i forbindelse med træningen?

undskyld det sene svar.. havde ikke set dit spørgsmål.

jeg ved godt at a oo e vitamin er fedt opløslige, men jeg har læst et par studier hvor det har en posetiv effekt på restitutionen, og dannelsen af nyt væv at indtage disse to lige efter træning. c- vitamin skal selvfølgelig indtages fordi imunforsvaret er nedbrudt efter træning.
Brugeravatar

Styrkeliste