Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

JohnDoe skrev:Det er ganske fint:)

Necok skrev:Hej Alle...
har nu trænet B2B Version 1 siden Januar og nu har jeg overvejet at lave mine sæt om til 4*8 ved hver øvelse i stedet for 4*6 så jeg kan få noget mere masse på.
er jeg helt forkert på den eller er det helt okay at gøre sådan?.

Alex789 skrev:Du vil sagtens kunne ændre på gentagelser - evt. variere dem fra øvelse til øvelse
Men det kommer nok ikke til at give der mere masse
Mange reps = markeret og få reps = masse, er en gammel og for længst forældet myte.
Stig i styrke og lig i kalorie overskud - så burde massen komme

er vi ikke enige om at 4-6 reps er hvad man bruger når man træner styrke, 8-10 når man træner masse og 12+ hvis man træner udholdenhed ?

Thomas Jagd skrev:er vi ikke enige om at 4-6 reps er hvad man bruger når man træner styrke, 8-10 når man træner masse og 12+ hvis man træner udholdenhed ?
Nej, det er vi ikke enige om. Jeg vil KRAFTIGT anbefale dig at læse nedenstående artikel:
http://news.bodylab.dk/artikler/1403-ge ... ioner-reps
Du kan få større muskler af 3 reps og du kan få større muskler af 15 reps, hvis du sætter det korrekt op. 6-8 reps er en rigtig god rep-range hvis man ønsker et solidt fundament i styrke og muskelmasse.

men vil dog stadig sige at det er en god ide for topicstarter at gå op til at lave 8 reps nu hvor hans mål er masse

rasm7181 skrev:Thomas Jagd skrev:er vi ikke enige om at 4-6 reps er hvad man bruger når man træner styrke, 8-10 når man træner masse og 12+ hvis man træner udholdenhed ?
Nej, det er vi ikke enige om. Jeg vil KRAFTIGT anbefale dig at læse nedenstående artikel:
http://news.bodylab.dk/artikler/1403-ge ... ioner-reps
Du kan få større muskler af 3 reps og du kan få større muskler af 15 reps, hvis du sætter det korrekt op. 6-8 reps er en rigtig god rep-range hvis man ønsker et solidt fundament i styrke og muskelmasse.
ja okaykan godt se din pointe nu hvor jeg har læst artiklen, men vil dog stadig sige at det er en god ide for topicstarter at gå op til at lave 8 reps nu hvor hans mål er masse

toto_G4M3R skrev:du har vist fuldstændig misforstået progressionene i programmet....
Det er jo også meningen du skal komme op på 4 x 8. Men når du så kan det smider du måske 2,5 kg på så det ser sådan ud:
8 reps
7 reps
7 reps
6 reps
Og så fortsætter du med den vægt til du rammer 8 reps i alle sæt, og smider så igen vægt på.

Histologen skrev:Så må jeg alså spørge om , hvilket af disse 2 programmer giver mest styrke og masse :
1) Hepburns program med ca. 8 sæt a 2-3 reps med 80 % RM f.ex. mandag og torsdag i 4 uger og så øge vægten med f.ex. 5 kg
eller
2) Programmet " Effekten af volumentræning for benstyrken " fra BodyLab :
8 sæt a 6-8 reps med 80% RM f.ex. mandag og torsdag i 4 uger og så øge vægten med f.ex. 5 kg og så fremdeles hver måned ???
Tak

Histologen skrev:Udmærket!
Giver valg 2) så også mere styrke end valg 1) ?? , da den eneste forskel på de 2 programmer er 2-3 reps eller 6-8 reps ??
Belastningen er jo 80% RM og frekvensen 2 gange om ugen i begge programmer ??
Tak

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster