Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1308
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1306

Følg bodybuilding.dk på

Arnold - 5 timers træning 6 dage om ugen?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej
Jeg er igang med at læse Arnold Schwarzeneggers nye og iøvrigt spændende selvbiografi, "Mit Utrolige Liv". Jeg er har lagt mærke til at der flere gange står at han selv og andre af de store fyre træner adskellige timer hver dag. Det sidste jeg læste var at han trænede 5 timer om dagen 6 dage om ugen. Der var tilmed en der trænede 6 timer om dagen. I forhold til hvad man læser her inde er der da en hel del ting der ikke giver mening. Hvad med f.eks.: Overtræning? Massive skader? Manglende restitution? m.m.

Der står også om at der for visse grupper af muskler blev trænet talrige sæt og her er det altså ikke bare standard 3-4 sæt der snakkes om.

Er der nogen der har mere indgående kendskab til hans og andre store BB'eres træning og hvordan det kan lade sig gøre at træne så ufatteligt meget og så stadig undgå de massive problemer som formådes at kunne opstå ved så hård en træning?

Glæder mig til at høre jeres bud/viden.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Én af de ting jeg IKKE tror har noget med det at gøre, er deres brug af forskellige medikamenter.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

s0enice skrev:Én af de ting jeg IKKE tror har noget med det at gøre, er deres brug af forskellige medikamenter.

Arnold er 100% clean. haha

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

Han skriver også i bogen at han tog roids.

Reputation point: 5

mcviking skrev:Hej
Jeg er igang med at læse Arnold Schwarzeneggers nye og iøvrigt spændende selvbiografi, "Mit Utrolige Liv". Jeg er har lagt mærke til at der flere gange står at han selv og andre af de store fyre træner adskellige timer hver dag. Det sidste jeg læste var at han trænede 5 timer om dagen 6 dage om ugen. Der var tilmed en der trænede 6 timer om dagen. I forhold til hvad man læser her inde er der da en hel del ting der ikke giver mening. Hvad med f.eks.: Overtræning? Massive skader? Manglende restitution? m.m.

Der står også om at der for visse grupper af muskler blev trænet talrige sæt og her er det altså ikke bare standard 3-4 sæt der snakkes om.

Er der nogen der har mere indgående kendskab til hans og andre store BB'eres træning og hvordan det kan lade sig gøre at træne så ufatteligt meget og så stadig undgå de massive problemer som formådes at kunne opstå ved så hård en træning?

Glæder mig til at høre jeres bud/viden.

Men de pro bbere træner og spiser på samme måde som os andre. Den eneste forskel er at de er født med en vanvittig genetik og krudter den som sindsyge.

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

Når du tager krudt restituere dine muskler langt hurtigere end andre mener det er 12 timerer ret mig hvis jeg tager fejl. :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Grundahl skrev:Når du tager krudt restituere dine muskler langt hurtigere end andre mener det er 12 timerer ret mig hvis jeg tager fejl. :)

Du tager fejl.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

Grundahl skrev:Når du tager krudt restituere dine muskler langt hurtigere end andre mener det er 12 timerer ret mig hvis jeg tager fejl. :)

Så firkantet kan man ikke stille det op. Det kommer i høj grad an på hvilke AAS man tager, ens grundlæggende genetik, kosten og selvfølgelig den egentlige træning.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Jo mere din krop er vant til at træne, jo mere kan du holde til i træningslokalet.
Og selv den dag i dag træner de altså 4-5 timer om dagen, så det er ikke unormalt.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

Og...

fire-fem timer om dagen, behøver ikke nødvendigvis være eet pas. Arnold trænede i perioder to gange om dagen.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

wtbig skrev:Han skriver også i bogen at han tog roids.

Hvad skriver han om sit forbrug? Nu er det noget tid siden jeg læste i hans 'Encyclopedia Of Modern Bodybuilding', men jeg mener at han et sted i bogen siger, at han ikke kender nogen som har taget steroider som andet end en "sidste afpudsning af en i forvejen superb fysik". Er der større indrømmelser i den nye bog?
Brugeravatar

Reputation point: 190

Hvad skriver han om sit forbrug? Nu er det noget tid siden jeg læste i hans 'Encyclopedia Of Modern Bodybuilding', men jeg mener at han et sted i bogen siger, at han ikke kender nogen som har taget steroider som andet end en "sidste afpudsning af en i forvejen superb fysik". Er der større indrømmelser i den nye bog?

Der hvor jeg er nået til har han ikke givet større indrømmelser.
Sidst rettet af mcviking 1. nov 2012, 22:44, rettet i alt 1 gang.

Styrkeliste

Mini-Arnold skrev:Jo mere din krop er vant til at træne, jo mere kan du holde til i træningslokalet.
Og selv den dag i dag træner de altså 4-5 timer om dagen, så det er ikke unormalt.

Er det antallet af sæt der gør at det tager så mange timer, eller har de bare et ufatteligt stort antal forskellige øvelser i dagen program?
Ville "almindelige" mennesker som os få et stort udbytte muskelmæssigt hvis vi brugte lige så lang tid i centret hver dag?

Styrkeliste

Nu ved jeg ikke hvad Arnold betegner som træning, men hvis de tæller posering, udstrækning, cardio osv med, så kan du hurtigt komme op på 5 timer dagligt. Det behøver ikke være mere end 2-3 timers egentlig styrketræning fordelt over 2 gange, og resten er mobilitet, udstrækning, posering.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

mcviking skrev:
Mini-Arnold skrev:Jo mere din krop er vant til at træne, jo mere kan du holde til i træningslokalet.

Er det antallet af sæt der gør at det tager så mange timer, eller har de bare et ufatteligt stort antal forskellige øvelser i dagen program?
Ville "almindelige" mennesker som os få et stort udbytte muskelmæssigt hvis vi brugte lige så lang tid i centret hver dag?

Ja, almindelige mennesker kan, hvis de krudter den. Hvis ikke, så overtræner du lynhurtigt.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (3)

Euphorica skrev:
mcviking skrev:

Ja, almindelige mennesker kan, hvis de krudter den. Hvis ikke, så overtræner du lynhurtigt.

Kroppen kan gradvist klare mere og mere træning uden at nedbryde muskelvæv, men det tager lang tid at tilvende kroppen en høj træningsmængde, og det er i øvrigt kun noget man arbejder med i teorien, da ingen forskere giver præcise svar på hvor meget kroppen reelt kan holde til.

Personligt kan jeg sagtens holde til at træne i et par timer eller tre, uden problemer.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

I filmen 'Raw Iron', ekstra materialet til 'Pumping Iron', siger Arnold 'Of course we took steroids' we didnt know about the side effects' - somethibg like that. Ikke nogen vildere nyhed.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Guitar Slim skrev:
wtbig skrev:Han skriver også i bogen at han tog roids.

Han skriver at jo de tog roids og hvad de ellers kunne få fat på, men det var ikke ulovligt dengang. Lægerne mente dengang ikke at det havde nogen større effekt, det kunne kun give 2-3% ekstra. Derfor var det hele HARD WORK dengang. Senere tog det overhånd med de nye generationer af BB'ere, og det har han også prøvet at bekæmpe. Dobbeltmoralen i at han så afholder Arnold Classic med roid monstre samtidig med at han mener han kæmper for roid free bodybuilding, kommer han ikke ind på.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Han skriver også i bogen at han som 18 årig havde 19 inch biceps og det var før han begyndte med steroider. Så han har vel også haft held med genetikken.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aulum

Træner her: Fitness world Herning
AG Motion & Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 70.00

Galleri: Vis galleri (1)

Frank Zane , Mr. Olympia i 1977 skriver i sin bog Bodybuilding for mænd ,at han efter 2-3 ugers fri i juleferien starter på sit
begynderprogram med ryg-biceps-lægge-mave-træning mandag og torsdag samt bryst-skulder-triceps-mave-træning om tirsdagen
og fredagen i ca. 1 måned.
Et ex. på hans brysttræning var bænkpres 4x10 med 81 kg-incline 4x10 med 68 kg-flyes 4x10 med 16 kg og pullover 4x10 med 27 kg .
Herefter fortsætter Frank med "mellemprogrammet" i 3-5 måneder : Bænk 4x10 m.100 kg-incline 4x10 m. 80 kg-flyes m. 4x10 m.
23 kg-pullover 4x10 m. 32 kg.håndvægte + dips 4x10 .
Til sidst "konkurrenceprogrammet" : Bænk 5x6 m. 120 kg - incline 4x6 m. 88-flyes 4x10 m.20 kg-pullover 4x10 m.34 kg håndvægte-
cable cross 4x15 og til sidst dips 4x10 . Dette progr. trænes tirsd.-torsd.-lørd. morgen sammen m.skulder-tric-mave .
Endelig mand.-onsd.-fred. morgen m. ryg-biceps-underarme og på eftermiddagene lår-lægge .
Husker ikke om vægtene var Zanes egne eller en gennemsnitsbodybuilders ?
Så både Zane og Arnold trænede stort set de samme øvelser og op til Mesterskaberne : mandag-onsdag-fredag formiddage og
eftermiddage samt tirsdag-torsdag-lørdag formiddage og eftermiddage .-Så det er nok mindre tidskrævende at være styrkeløfter ??

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster