Her er et par stemningsquotes fra diskussionen. Jeg har været for doven til at flytte billeder.
Casper Mikkelsen: takker, skønt med postiv omtale
startede 20. august 2009 lige fyldt 15år med en vægt på 67kg.
20.august 2011 sagde vægten 104kg .
Bekræfter jo bare ens mistanke om roids, sry.
det må du selv om.....
Nej, det må du selv om, & Good luck with your endocrinological shutdown goals of 2020!
Casper Mikkelsen:18 år gammel på billedet, 83kg.. 165kg bænk 2x.
clean hele vejen igennem og min faste træningspartner lige fra starten
casper-mikkelsen har set dig et par gange i byen, og snakker en del med nogle af dine venner og det du siger.. er altså ikke det de har sagt til mig.. no offence fed form uden tvivl men alligevel lidt dobbeltmoralsk? og ja har selv kørt primo med en af dine gode venner....
casper-mikkelsen skrev:
18 år gammel på billedet, 83kg.. 165kg bænk 2x.
clean hele vejen igennem og min faste træningspartner lige fra startenJeg fatter ikke hvordan du vil have os til at han er clean. Han tager 165 x2 i bænk. han vejer 83 kg og er 18 år gammel. Jeg håber selv du kan høre hvor useriøst det lyder, du må sgu lidt længere ud på landet med den der.
Juba000 skrev:
..og krudte til efterår
åh du har ondt i røven altså. Det fed form. Gør det selv hvis du har ondt et vis sted
Min egen kommentar til dette er at det er okay at dope sig. Det ikke okay at lyve om det.
Det er løgnen der giver bodybuilding sit dårlige ry. Netop det at steroid-forbrug er tabubelagt, og ikke kan komme frem i lyset, gør at den almene befolkning ikke kan få lov til at tage stilling til hvorvidt præstationsfremmende midler er så forfærdelige som de fremstår i medierne.
Ordet "snyd" bliver tit brugt og misbrugt i forbindelse med disse diskussioner, og det er netop dette ord der igen og igen former den diskurs der p.t. er herskende i det offentlige når det kommer til doping.
Som modtager overfor de indtryk steroide-brugere giver os (måske steroide-brugere jævnfør billedtråden), mener jeg at vi har forpligtelse til at være åbne overfor deres indstilling til træning. Men jeg mener ydermere at det er den primære forpligtelse ligger hos steroid-brugerne, hvis de er dette, ikke at lyve om forbruget.
Det at give falske forudsætninger for overhovedet at føre en diskussion eller blot en samtale når man baserer den på løgn, er i alle henseender en dødssynd. Alle der har læst Kant burde vide dette, og dem der ikke har burde læse Kant.
Når steroid-brugere lyver om deres forbrug fastholder de den latterlige tabubelagte førnævnte diskurs. De gør kun modtagerne af deres billede og fremtoning mere mistænksomme, de fejloplyser folk der ser op til dem og giver disse falske forhåbninger. De brænder kort sagt de kommunikationsveje de har, hvilke de burde udnytte til at oplyse folk.
Dope dig, men vær for pokker ærlig om det.

Om påstand har hjemmel i realiteterne skal jeg ikke udtale mig om, men baseret på tidligere foradiskussioner er der nok noget om snakken.