Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

hanzilicious skrev:Tænkte noget i stil det samme hvad angår progressionen - men det virker måske også lidt hårdt på den måde?
Sidder der andre med samme program som kører en helt anden progression eller samme slags - som kom gerne med jeres kommentarer

Acid skrev:hanzilicious skrev:Tænkte noget i stil det samme hvad angår progressionen - men det virker måske også lidt hårdt på den måde?
Sidder der andre med samme program som kører en helt anden progression eller samme slags - som kom gerne med jeres kommentarer
Hvorfor mener du at det er hårdt på den måde? Jeg træner selv med denne form for progression, og synes at det er rart da man altid træner efter dagsformen og fx ikke er tvunget til at tage 10 reps fordi ens program siger at i denne uge skal man tage 10.

hanzilicious skrev:Så den progression du har beskrevet - er den progression artiklen hentyder til man skal gøre?

Acid skrev:hanzilicious skrev:Så den progression du har beskrevet - er den progression artiklen hentyder til man skal gøre?
Ja

hanzilicious skrev:Acid skrev:hanzilicious skrev:Tænkte noget i stil det samme hvad angår progressionen - men det virker måske også lidt hårdt på den måde?
Hvorfor mener du at det er hårdt på den måde? Jeg træner selv med denne form for progression, og synes at det er rart da man altid træner efter dagsformen og fx ikke er tvunget til at tage 10 reps fordi ens program siger at i denne uge skal man tage 10.
Så den progression du har beskrevet - er den progression artiklen hentyder til man skal gøre?
Nej, synes faktisk det en fornuftig progression, har også tænkt mig at benytte mig af den her..

Drot skrev:hanzilicious skrev:Acid skrev:hanzilicious skrev:Tænkte noget i stil det samme hvad angår progressionen - men det virker måske også lidt hårdt på den måde?
Så den progression du har beskrevet - er den progression artiklen hentyder til man skal gøre?
Nej, synes faktisk det en fornuftig progression, har også tænkt mig at benytte mig af den her..
Det er da i hvert fald sådan jeg har forstået det og træner efter xD hvor man stille og roligt bygger op til at kunne lave 8 i hvert sæt og derefter øger vægten

hanzilicious skrev:Drot skrev:hanzilicious skrev:Acid skrev:hanzilicious skrev:Tænkte noget i stil det samme hvad angår progressionen - men det virker måske også lidt hårdt på den måde?
Det er da i hvert fald sådan jeg har forstået det og træner efter xD hvor man stille og roligt bygger op til at kunne lave 8 i hvert sæt og derefter øger vægten
Så du kører efter samme progression acid skrev?

Drot skrev:hanzilicious skrev:Drot skrev:hanzilicious skrev:Acid skrev:hanzilicious skrev:Tænkte noget i stil det samme hvad angår progressionen - men det virker måske også lidt hårdt på den måde?
Du kan kigge i min log, er igang med B2B
Jeg køre bænkpress mandag-fredag
Men mandag kunne se sådan ud med 100kg
8x100kg
8x100kg
7x100kg
6x100kg
Så først når jeg kan lave 8 i alle 4 stiger jeg i vægt

hanzilicious skrev:Drot skrev:hanzilicious skrev:Drot skrev:hanzilicious skrev:Acid skrev:hanzilicious skrev:Tænkte noget i stil det samme hvad angår progressionen - men det virker måske også lidt hårdt på den måde?
Du kan kigge i min log, er igang med B2B
Jeg køre bænkpress mandag-fredag
Men mandag kunne se sådan ud med 100kg
8x100kg
8x100kg
7x100kg
6x100kg
Så først når jeg kan lave 8 i alle 4 stiger jeg i vægt
Det jo så en helt anden form for progression du kører..
"Back to basics" programmet følger derfor en naturlig progression, hvor man øger når man kan. Antallet af gentagelser er sat til 6-8 reps, og meningen er så at man vælger en vægt hvor man lige kan tage 6 reps. Når man er steget så meget i styrke, at man kan udføre alle 4 sæt x 8 reps, så øger man vægten, så man igen ryger ned på 4 sæt x 6 reps, og prøver så igen at nå op på 4 sæt x 8 reps.

Startbuilder skrev:Bump! Tillader mig lige at bruge denne tråd. Når man kører B2B i de forskellige øvelser er det jo meningen at det skal være tungt. Men jeg har læst mig frem til at når man udfører øvelse skal man sænke vægten langsomt ned og presse den hurtigt op. Men i B2b er det jo tung vægt. jeg kan godt få stangen op I f.eks bænkpress, men det går ikke super hurtigt. Er det optimalt eller skal der mindre kilo på, så man kan udfører øvelsen hurtigt?
Håber i forstår spørgsmålet

Alex789 skrev:Startbuilder skrev:Bump! Tillader mig lige at bruge denne tråd. Når man kører B2B i de forskellige øvelser er det jo meningen at det skal være tungt. Men jeg har læst mig frem til at når man udfører øvelse skal man sænke vægten langsomt ned og presse den hurtigt op. Men i B2b er det jo tung vægt. jeg kan godt få stangen op I f.eks bænkpress, men det går ikke super hurtigt. Er det optimalt eller skal der mindre kilo på, så man kan udfører øvelsen hurtigt?
6-8 reps er jo ikke "tungt" kun tungt inden for den rep range. Du skal bare presse 100% igennem også må den komme op så hurtigt den kan. Sørg dog for at have ngoet kontrol hvis dit mål er hypertrophy

Startbuilder skrev:Alex789 skrev:Startbuilder skrev:Bump! Tillader mig lige at bruge denne tråd. Når man kører B2B i de forskellige øvelser er det jo meningen at det skal være tungt. Men jeg har læst mig frem til at når man udfører øvelse skal man sænke vægten langsomt ned og presse den hurtigt op. Men i B2b er det jo tung vægt. jeg kan godt få stangen op I f.eks bænkpress, men det går ikke super hurtigt. Er det optimalt eller skal der mindre kilo på, så man kan udfører øvelsen hurtigt?
6-8 reps er jo ikke "tungt" kun tungt inden for den rep range. Du skal bare presse 100% igennem også må den komme op så hurtigt den kan. Sørg dog for at have ngoet kontrol hvis dit mål er hypertrophy
Mener at programmet er for styrke? Og den måde jeg øger på er Hvi sjeg kan tage 8 rep i 4 sæt. Er det forkert?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster