Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

dornerd skrev:Det program er lavet af folk der ved meget mere end dig, om styrketræning, jeg vil råde dig til at følge det som det er.

dornerd skrev:Det program er lavet af folk der ved meget mere end dig, om styrketræning, jeg vil råde dig til at følge det som det er.

Jmt skrev:AMTC, hvad synes du selv om back to basics? Godt eller overvurderet?
Jeg har aldrig forstået ideen i et pas til bryst, skulder og triceps (knapt så store muskelgrupper) og et pas til ben og ryg (kroppens største på samme dag). Men jeg ved heller ikke særlig meget.

Broseidon skrev:Personligt kan jeg ikke se hypet omkring Back to basics. Synes der er for lidt volume, især til armene.
Er dog personligt heller ikke meget for "fastlagte" programmer, idet hver enkelt krop er forskellig, og man har forskellige mål. F.eks. kan jeg ikke bare gå fra mine side laterals over i en skullcrusher, selv med 2-3 opvarmning. Deruodver kan jeg ikke få nok kg på til at det stimulere ordentligt. Derfor er det mest optimale for mig at preexhauste, so my elbows be all warm and moist, før jeg køre tungt i skullcrushers, hvis jeg overhovedet vælger at køre dem.
Det er da fair nok at alle skal have en basis grundlag for træning, for netop at finde sin egen personligt stil at gøre tingene på, og back to basics kan sagtens bruges her. Lass5999 mener dog at det ikke passer helt til ham, og spørger til tilføjelser til programmet, hvor i bare svare at der ikke er noget i vejen med det.
.....

Almond skrev:Hvis en nybegynder først får lov til at ændre i et færdiglavet program, går det ofte meget galt. Derfor er det nemmere at sige, at det bare skal køres efter forskriften. Dog er jeg enig med dig i, at 4x6-8 ikke egner dig til isoøvelser, og samlet set giver for lidt volume.

Active skrev:Jeg mener ikke at der mangler volume til armene i b2b. - b2b er velegnet til begyndere, hvor der i det stadie egentlig ikke er grund til at have iso øvelser med, og ihvertfald ikke mere end 1 øvelse hver til biceps/triceps![]()
Dengang jeg kørte b2b, så droppede jeg endda iso øvelserne til armene og jeg endte fra 35 cm arme, til 39-40 cm arme i den periode jeg kørte programmet

Active skrev:Jeg mener ikke at der mangler volume til armene i b2b. - b2b er velegnet til begyndere, hvor der i det stadie egentlig ikke er grund til at have iso øvelser med, og ihvertfald ikke mere end 1 øvelse hver til biceps/triceps![]()
Dengang jeg kørte b2b, så droppede jeg endda iso øvelserne til armene og jeg endte fra 35 cm arme, til 39-40 cm arme i den periode jeg kørte programmet

Broseidon skrev:Active skrev:Jeg mener ikke at der mangler volume til armene i b2b. - b2b er velegnet til begyndere, hvor der i det stadie egentlig ikke er grund til at have iso øvelser med, og ihvertfald ikke mere end 1 øvelse hver til biceps/triceps![]()
Kørte 9 sæt arme oven i alt mit andet i mit 2 split. Gik fra 29-30cm arme til 40, fra sommerferien til jul. I den periode droppede jeg også armene pga. strækmærker hele vejen op af min biceps/triceps, som jeg ikke undgik alligevel, så jeg begyndte igen.
Prøv at tænk hvor meget større dine kunne have blevet, hvis du havde kørt noget volume oven i.

Broseidon skrev:Active skrev:Jeg mener ikke at der mangler volume til armene i b2b. - b2b er velegnet til begyndere, hvor der i det stadie egentlig ikke er grund til at have iso øvelser med, og ihvertfald ikke mere end 1 øvelse hver til biceps/triceps![]()
Kørte 9 sæt arme oven i alt mit andet i mit 2 split. Gik fra 29-30cm arme til 40, fra sommerferien til jul. I den periode droppede jeg også armene pga. strækmærker hele vejen op af min biceps/triceps, som jeg ikke undgik alligevel, så jeg begyndte igen.
Prøv at tænk hvor meget større dine kunne have blevet, hvis du havde kørt noget volume oven i.

peter n skrev:Broseidon skrev:Active skrev:Jeg mener ikke at der mangler volume til armene i b2b. - b2b er velegnet til begyndere, hvor der i det stadie egentlig ikke er grund til at have iso øvelser med, og ihvertfald ikke mere end 1 øvelse hver til biceps/triceps![]()
Kroppen restitueringskapacitet er begrænset hvilket betyder, at når man når et vist punkt vil alt man tilføjer være et trade-off. Med Actives resultater, der endda er opnået på ganske kort tid, vil jeg påstå at han har prioriteret temmeligt fornuftigt. Ellers flot logik.

Almond skrev:Active skrev:Jeg mener ikke at der mangler volume til armene i b2b. - b2b er velegnet til begyndere, hvor der i det stadie egentlig ikke er grund til at have iso øvelser med, og ihvertfald ikke mere end 1 øvelse hver til biceps/triceps![]()
Nu er det så også dig Active...![]()
Jmt skrev:Active, du kan ikke bruge dig selv som validt eksempel, da din mor tydeligvis krudtede den under graviditeten.
<3
Broseidon skrev:Kørte 9 sæt arme oven i alt mit andet i mit 2 split. Gik fra 29-30cm arme til 40, fra sommerferien til jul. I den periode droppede jeg også armene pga. strækmærker hele vejen op af min biceps/triceps, som jeg ikke undgik alligevel, så jeg begyndte igen.
peter n skrev:Kroppen restitueringskapacitet er begrænset hvilket betyder, at når man når et vist punkt vil alt man tilføjer være et trade-off. Med Actives resultater, der endda er opnået på ganske kort tid, vil jeg påstå at han har prioriteret temmeligt fornuftigt. Ellers flot logik.
Almond skrev:Derudover tror jeg også at en af hemmelighederne bag Actices succes er, at han kan restituere sig fra ret meget/hård træning. Han har igennem længere tid kørt 2-split 6 dage om ugen med ret høj workload, og så vidt jeg kan se har han ikke haft de store symptomer på overreach.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster