Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bubbibjørnen69 skrev:Hvorfor ikke bare skifte til del 2?
http://news.bodylab.dk/artikler/2073-back-to-basics-round-ii

Garik skrev:Du har f***et det op.
Du kører 2:1 i overkrop:underkrop forhold og generelt ingen bentræning. Det er en ommer.

Garik skrev:Du har f***et det op.
Du kører 2:1 i overkrop:underkrop forhold og generelt ingen bentræning. Det er en ommer.

BigHungry skrev:Til OP: Jeg ville fokusere på RDL (baglår) og lave en form for øvre ryg/bagskulder-øvelse så som facepulls, pull-aparts eller lignende, HVIS jeg skulle tilføje til B2B.

Keiral skrev:Garik skrev:Du har f***et det op.
Okay, godt med noget feedback... kan du være mere specifik? Jeg er bange for jeg ikke helt forstår...
Mht. mine øvelser har jeg i mit program:
Dag 1
2 x bryst
2 x skulder
2 x tricep
2 x mave
Dag 2
2x ben (hvis man tæller dødløft med) (kan evt. smide benpres i, så jeg har 3x benøvelser)
3x ryg
2x biceps
Jeg kan ikke se hvad problemet er?

Keiral skrev:BigHungry skrev:Til OP: Jeg ville fokusere på RDL (baglår) og lave en form for øvre ryg/bagskulder-øvelse så som facepulls, pull-aparts eller lignende, HVIS jeg skulle tilføje til B2B.
Okay, tak for feedback, så ender det nok med at jeg smider en benøvelse mere ind, kan måske godt se hvad du mener med RDL.![]()
Har du ellers nogle kritikpunkter af mine modifikation på b2b?

Jmt skrev:Lol, han har da ikke fucked noget op.
I det oprindelige B2B er der 10 overkropsøvelser og 3 underkropsøvelser (hvoraf calf raises er 1 af dem - så egentlig kun 2 underkropsøvelser; squat og DL). Det eneste TS har gjort er at tilfælde 3 ekstra øvelser til overkroppen.
At B2B så i sig selv ikke er noget særlig godt program hvis man ønsker store ben er en anden sag.

Garik skrev:Jeg omformulerer: Det er et lorte-program, du har postet (uanset hvordan B2B ser ud).

justsomebody skrev:At kalde det et lorteprogram, er alligevel offensivt nok.
B2b er et ganske godt program, det er dit egentligt også. Men hvis jeg var dig ville jeg skifte mellem rumænsk dødløft og konventionel. Jeg ville fjerne en af row øvelserne og tilføje en benøvelse. Det handler jo også om , hvor stor en volumen til Squatter med. Personligt vil jeg selv have minimalt med ben øvelser. Man kan jo altid tilføje flere sæt til de få ben øvelser man kører.

Keiral skrev:justsomebody skrev:At kalde det et lorteprogram, er alligevel offensivt nok.
B2b er et ganske godt program, det er dit egentligt også. Men hvis jeg var dig ville jeg skifte mellem rumænsk dødløft og konventionel. Jeg ville fjerne en af row øvelserne og tilføje en benøvelse. Det handler jo også om , hvor stor en volumen til Squatter med. Personligt vil jeg selv have minimalt med ben øvelser. Man kan jo altid tilføje flere sæt til de få ben øvelser man kører.
TAK for noget konstruktivt kritik, justsomebody..
Ja, kan godt se hvad du mener, dog passer de få benøvelser mig egentlig ret godt, men kan vel erstatte seated rows med eksempelvis benpres.

BigHungry skrev:Hvis du fjerner en row-øvelse og erstatter den med benpres, ændrer du på balancen mellem pres og træk. Skift den ud med en isolationsøvelse i bagskulder/øvreryg i stedet for. De fleste har svagheder der (som i øvrigt ofte indirekte påvirker deres dødløft, bænkpres m.m.)

justsomebody skrev: Håber det hjalp

justsomebody skrev:At kalde det et lorteprogram, er alligevel offensivt nok.

Garik skrev:Skal overkroppen være i fokus, jamen så kør 6-8 overkropsøvelser og 4-6 underkropsøvelser i et ganske almindeligt 2-split

Garik skrev:Skal overkroppen være i fokus, jamen så kør 6-8 overkropsøvelser og 4-6 underkropsøvelser i et ganske almindeligt 2-split

Keiral skrev:Garik skrev:Skal overkroppen være i fokus, jamen så kør 6-8 overkropsøvelser og 4-6 underkropsøvelser i et ganske almindeligt 2-split
Jeg begynder at tro at mit program ikke er helt så dårligt som du siger, Garik.... tror bare din kritik bunder ud i at du bedre kan lide bentræning end mig...

Jmt skrev:At spørge om et program er godt handler netop om formålet. Hvis du simpelthen ikke gider træne særlig meget ben (og det er en ærlig sag - folk må træne hvad de har lyst til), så er dit "program" ikke dårligt. Det du har listet er dog blot en række øvelser, der er langt fra et fuldendt program.

Keiral skrev:Jmt skrev:At spørge om et program er godt handler netop om formålet. Hvis du simpelthen ikke gider træne særlig meget ben (og det er en ærlig sag - folk må træne hvad de har lyst til), så er dit "program" ikke dårligt. Det du har listet er dog blot en række øvelser, der er langt fra et fuldendt program.
Nej okay, det har du ret i.. Jeg syntes bare at den bentræning jeg laver nu er tilstrækkelig for mig. Men hvilket program træner du da efter, hvis du træner med et fuldendt program?

Jmt skrev:Et program indeholder som minimum også antal sæt, rep range og en form for planlægning ift. progression, som dog kan være på dagsform. Nogle tager så programmering til et mere avanceret niveau og beregner samlet volume mhp. at sikre progressionen, inddeler eventuelt programmet i mikro- og makrocyklusser og inddrager overvejelser omkring specifikke øvelse og tempomanipulation m.m. Det er bl.a. noget af det, der skiller de gode PT'ere fra de dårlige.

Keiral skrev:Jmt skrev:Et program indeholder som minimum også antal sæt, rep range og en form for planlægning ift. progression, som dog kan være på dagsform. Nogle tager så programmering til et mere avanceret niveau og beregner samlet volume mhp. at sikre progressionen, inddeler eventuelt programmet i mikro- og makrocyklusser og inddrager overvejelser omkring specifikke øvelse og tempomanipulation m.m. Det er bl.a. noget af det, der skiller de gode PT'ere fra de dårlige.
Ja okay, men dér antog jeg bare at i kendte b2b's elementer, såsom sæt, rep range, progression.
Det er en 6-8 rep range, 4 sæt, og når man kan tage 8 reps af øvelsen, bumper man vægten up og reps ned.

Jmt skrev:Keiral skrev:Jmt skrev:Et program indeholder som minimum også antal sæt, rep range og en form for planlægning ift. progression, som dog kan være på dagsform. Nogle tager så programmering til et mere avanceret niveau og beregner samlet volume mhp. at sikre progressionen, inddeler eventuelt programmet i mikro- og makrocyklusser og inddrager overvejelser omkring specifikke øvelse og tempomanipulation m.m. Det er bl.a. noget af det, der skiller de gode PT'ere fra de dårlige.
Ja okay, men dér antog jeg bare at i kendte b2b's elementer, såsom sæt, rep range, progression.
Det er en 6-8 rep range, 4 sæt, og når man kan tage 8 reps af øvelsen, bumper man vægten up og reps ned.
Prøv det du har stablet sammen og se om det fungerer.

peter n skrev:Garik skrev:Skal overkroppen være i fokus, jamen så kør 6-8 overkropsøvelser og 4-6 underkropsøvelser i et ganske almindeligt 2-split
Det er klart at man skal bruge flere overkropsøvelser end underkropsøvelser i et almindeligt, balanceret program. Der er flere muskler, og flere funktioner at træne i overkroppen, og mindre carry-over øvelserne imellem (hvis vi kigger på de største, og mest brugte øvelser).
Keiral skrev:Garik skrev:Skal overkroppen være i fokus, jamen så kør 6-8 overkropsøvelser og 4-6 underkropsøvelser i et ganske almindeligt 2-split
Jeg begynder at tro at mit program ikke er helt så dårligt som du siger, Garik.... tror bare din kritik bunder ud i at du bedre kan lide bentræning end mig...

BigHungry skrev:Man kan godt blive stærkere og få en pænere ben(fysisk) af at træne to benøvelser (4x8) to gange om ugen (faktisk er det tre, hvis du tæller læg med). Der er masser af folk herinde, der kører B2B, der er et bevis på det.
Men kan det være optimalt at fx træne en unilateral benøvelse som lunges eller split-squat og noget mere bagkædedominant som RDL, GHR eller leg curls? Ja, muligvis. Jeg vil ofte sætte folk til det, dog afhængig af deres mål og udgangspunkt. Men de der meget pompøse udmeldninger om, at et split som B2B eller lignende er "fucket up" eller "ikke giver gains", fordi der ikke er flere benøvelser, passer simpelthen ikke.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster