Jiyan skrev:dlr.ma skrev:jonathanson skrev:Hvis du bodybuilder er dumbell press bedst. Fordi det give mere masse, hvor bænk giver mere styreke. Nogle IFBB bodybuilder bænker ikke en gang

Wtf!?
Dorian Yates har udtalt at almindelig bænkpres "is a shitty pec exercise", men jeg tror ikke rigtigt at nogle pro bodybuildere undlader almindelig bænk.
+ dumbbell press = masse
almindelig bænk = styrke? Det er da en værre omgang bro-science.
De fleste styrkeløftere jeg har set har da ret swole patter vil jeg sige.. og de db bænker stortset aldrig
Ja det med Yates er rigtigt nok.. Men til gengæld kører han jo incline press. Læste os at han havde været meget vild med decline. Det er noget med han mener at flad bænk stresser noget af brystet for meget eller sådan noget. Men hvad fanden.. Det kan jo være lige meget om du kører flad eller incline. Branch Warren starter os altid med incline, mens coleman er mere til flad. De giver jo stort set ens alle 3.. Det er minimal forskel der er tror jeg på.
Og db press kører de fleste vel os, men at sige det er for masse og bb er for styrke er da den største omgang lort jeg længe har hørt! Det er skamfuldt at skrive sådan, selv i et begynderforum