Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1151
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1148

Følg bodybuilding.dk på

Bænkpres - Skulderproblemer

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Har døjet med enormt mange skulderproblemer i min trænings tid, jeg gik derfor til fysioterapeut for lidt siden og hun sagde at mine arme var meget lange så derfor er det åbentbart klart jeg døjer med skulderproblemer hvis jeg går helt ned og rammer brystet med stangen. Hun derfor gav en streng ordre på at jeg skulle ca. stoppe stangen en 3-4cm over brystet, min læge forslog det samme og synes det lød temmelig fornuftigt, men altså jeg er ikke ret meget for at "cheate" i bænkpres, er der noget jeg evt. kan prøve for at få stangen ned og ramme brystet igen? Noget som evt. kunne belaste skuldrene mindre? Fordi jeg har virkelig problemer med det og kan knap putte shampoo i håret, men siden jeg har begyndt at køre den de 3-4 cm. For skuldren er det virkelig blevet meget bedre så måske skulle jeg bare blive ved?
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har aldrig troet på den med ikke at køre til bryst. Med ordentlig teknik og bane, så kan du minimere skulderrotationen. Så det også i en westsidde barbell video hvor han forklarer hvordan du ungår dette, kan desværre ikke lige finde den.

Ved at sørge for at ligge ordentligt, så skulle der ikke være det store problem. Det handler om at have opspænd, lille bane, skulderbladende ind under bænken, og så ellers sørge for at holde albuerne nede.

Personligt har jeg en storebror der kørte til 3-4 cm fra brystet i nogen tid, og da han så en dag vendte tilbage til alm. bænk, SLAM, så smuttede skulderen, hvilket jeg tror skyldes at hans skuldre var blevet vænnet til den korte bane. Og imo ville han med ordentlig teknik, aldrig have oplevet problemer med den alm. bænkpres. Nu døjer han med skulderen til tider, og har fået div. binyrebarkomon osv.

MEN! Det er klart at hvad end der virker for dig og din skulder er vejen frem!!! Så hvis du har positiv respons på at køre den 3-4 cm fra brystet, og derved undgår smerter! DO IT! Så kan du når du er på top, evt. arbejde med at køre din bænk teknik flawless
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Her er filmen:

Hvis du kan oparbejde er ordentligt opspænd kan du måske løse problemet på den måde. Du burde nemt kunne skære 3-4 cm af ROM ved lidt øvelse i opspænd.
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

SørenDP skrev:Her er filmen:

Hvis du kan oparbejde er ordentligt opspænd kan du måske løse problemet på den måde. Du burde nemt kunne skære 3-4 cm af ROM ved lidt øvelse i opspænd.

Super du lige kunne finde klippet, det var præcis det jeg tænkte på...
Brugeravatar

Styrkeliste

SørenDP skrev:Her er filmen:

Fed, fed video.

Træner her: Fitness World Farum

Jeg laver allerede et opspænd og der får jeg cuttet de 5-6cm af, men det knaser stadig virkelig i skuldren når stangen er ned og røre det føles som om der er en metalplade der sidder og skraber op af skuldren det vildt ubehageligt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bone-14 skrev:Har døjet med enormt mange skulderproblemer i min trænings tid, jeg gik derfor til fysioterapeut for lidt siden og hun sagde at mine arme var meget lange så derfor er det åbentbart klart jeg døjer med skulderproblemer hvis jeg går helt ned og rammer brystet med stangen. Hun derfor gav en streng ordre på at jeg skulle ca. stoppe stangen en 3-4cm over brystet, min læge forslog det samme og synes det lød temmelig fornuftigt, men altså jeg er ikke ret meget for at "cheate" i bænkpres, er der noget jeg evt. kan prøve for at få stangen ned og ramme brystet igen? Noget som evt. kunne belaste skuldrene mindre? Fordi jeg har virkelig problemer med det og kan knap putte shampoo i håret, men siden jeg har begyndt at køre den de 3-4 cm. For skuldren er det virkelig blevet meget bedre så måske skulle jeg bare blive ved?

Hvis det er at du har meget lange arme cheater du vel heller ikke ved at stoppe stangen 3-4 cm før brystet.
Lasse Ahrendsen
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Sdr. Felding

Træner her: Videbæk Styrkesport

Styrkeliste
- Bænkpres: 192.50
- Squat: 305.00
- Dødløft: 290.00

Lasse7280 skrev:
Hvis det er at du har meget lange arme cheater du vel heller ikke ved at stoppe stangen 3-4 cm før brystet.

det er jo desværre det sidste stykke at brystet bliver aktiveret, og ved at skære en 3-4 cm af bliver øvelsen jo lidt ødelagt

har selv meget lange arme, døjer selv med det samme problem lige efter en dekonditioneringsperiode. Tror du skal have en til at kigge på din teknik, ellers kan du gå over til DB bænkpres?
Brugeravatar

Reputation point: 245

Kostplan: Ingen kostplan

Moody skrev:
Lasse7280 skrev:

det er jo desværre det sidste stykke at brystet bliver aktiveret, og ved at skære en 3-4 cm af bliver øvelsen jo lidt ødelagt

har selv meget lange arme, døjer selv med det samme problem lige efter en dekonditioneringsperiode. Tror du skal have en til at kigge på din teknik, ellers kan du gå over til DB bænkpres?

Så er det selvf noget øv.
Lasse Ahrendsen
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Sdr. Felding

Træner her: Videbæk Styrkesport

Styrkeliste
- Bænkpres: 192.50
- Squat: 305.00
- Dødløft: 290.00

Bone-14 skrev:Jeg laver allerede et opspænd og der får jeg cuttet de 5-6cm af, men det knaser stadig virkelig i skuldren når stangen er ned og røre det føles som om der er en metalplade der sidder og skraber op af skuldren det vildt ubehageligt.

STOP! Med den beskrivelse du laver, så skal du virkelig ikke begynde at eksperimentere... Når det knaser, så kunne det tyde på at brusken er ved at blive ødelagt inde i din skulder. Har haft/døjer, med samme problem i knæet, og det handler om at være nænsom. Du ønsker ikke at ende under kniven.

Det kan ikke trænes væk.
Brugeravatar

Styrkeliste

Trækker du også skulderbladende sammen når du bænker ?? det gør også ROM lidt kortere :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog

Jeg ved ikke om jeg trækker skuldrepladerne sammen, Gør man ikke det automatisk når man skyder brystkassen sammen?

Anyways, det lyder som om jeg lige skal have en fysio til at kigge på det igen, heldigt jeg kender en som er uddannet så han lige kan kigge på mig.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bone-14 skrev:Jeg ved ikke om jeg trækker skuldrepladerne sammen, Gør man ikke det automatisk når man skyder brystkassen sammen?

Anyways, det lyder som om jeg lige skal have en fysio til at kigge på det igen, heldigt jeg kender en som er uddannet så han lige kan kigge på mig.

tror vi har problemet her, troede du havde trukket skulderbladene sammen eftersom du sagde at du havde opspænd:)
Brugeravatar

Reputation point: 245

Bone-14 skrev:Jeg ved ikke om jeg trækker skuldrepladerne sammen, Gør man ikke det automatisk når man skyder brystkassen sammen?

skyder brystkassen sammen??? Mener du skyder brystkassen frem eller trækker brystkassen sammen???

Hvis du skyder brystet frem er du godt på vej... men det er ikke altid nok... prøv om du så vidt muligt kan få albuerne til mødes bag ryggen. På den måde får du trukket skulderbladene sammen.
Dette kan naturligvis ikke lade sig gøre - at albuerne skal mødes omme bag ryggen, stangen vil jo kun kunne gå ned til brystet, men det er også bare billedligt talt - for at få en fornemmelse for hvordan

Geografisk sted: København

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 150.00

Ja doh, undskyld mente selvfølgelig at jeg skyder brystkassen FREM, tror mine øjne blev lidt forvirret af for meget "skyde skuldreplader sammen" :D

Men holder en kort pause for træning til på mandag og snakker med fysioterapeuten imorgen og ser hvad hun siger til mig og så ser jeg lige om skuldren er bedre, fordi det blev hurtigt meget bedre af at køre den 3-4cm fra brystet i 2 ugers tid.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bone-14 skrev:Ja doh, undskyld mente selvfølgelig at jeg skyder brystkassen FREM, tror mine øjne blev lidt forvirret af for meget "skyde skuldreplader sammen" :D

Men holder en kort pause for træning til på mandag og snakker med fysioterapeuten imorgen og ser hvad hun siger til mig og så ser jeg lige om skuldren er bedre, fordi det blev hurtigt meget bedre af at køre den 3-4cm fra brystet i 2 ugers tid.

hmm hvis du har overbelastet din skulder skal du nok holde en længere pause end til på mandag... Og jeg synes det vil være dumt at bænke 'halvt' (dvs. kun ned til 3-4 cm fra brystet), jeg ville holde en pause på 2-3 uger og så starte med lav vægt og bygge rigtigt op med den rette teknik

Geografisk sted: København

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 150.00

prøv at lave noget smal bænkpres í en periode. da der i smalt bænkpres sker en fleksion i skulderleddet, hvor der i traditionelt bænkpres sker en horisontal adduktion i den eccentriske fase, hvilket betyder at drejningsmomentet omkring skulderleddet er langt mindre i smalt bænkpres i forhold til alm. Bænkpres. Det vil sige at belastningen på skulderen er mindre end ved alm. Bænkpres .

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Atletklubben Jyden
Sportshøjskolen

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster