Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1130
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1128

Følg bodybuilding.dk på

Bænkpress teknik - mht. håndled?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej...

Er lige startet op seriøst igen, efter et ½ års træning pause. (tror det blev til 10 trænings pas på det ½ år :S).
Nu har jeg trænet et par uger. Efter jeg kom hjem fra træningen i går kunne jeg mærke en irritation ved håndleddet (kørte tung i bænkpress) , er sikkert en lille form for Seneskedehinde Betændelse.
Har haft det sammen problem før.

Er ret overbevist om det er pga forkert teknik i bænkpress eller et meget svagt håndled.

Når jeg kører bænkpress så hvis jeg holder utolig bredt!!! (overdrivelse fremmer forståelsen), så når jeg locker stangen ud vil mine hånled jo bøje en hel i en unaturlig position og er sikkert på det er derfor, jeg kan mærke den irritation.
Men hvis jeg nu kører så mine håndled er lige når jeg locker ud i bænk, så skal jeg jo holde utrolig tæt og det blir CG bænkress i stedet :S

Når i locker ud skal man så ikke strakke armene helt?

Ved ik om det er til at forstå, men er rigtig irriterende. Har tænk at kører DB bænk et stykke tid i stedet, men vil det hjælpe vel være det samme når jeg så går tilbage til alm. bænk igen.

Lidt hjælp vil være super :D

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hey minimee.

Du kan jo prøve at kigge på ham her, han har en særdeles god teknik:

http://www.youtube.com/watch?v=Hsr1-xcXFL8

Reputation point: 100

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

Jeg har selv haft store problemer med mit håndled og jeg fik et tip af en kammerat om, at man kunne flytte tommelfingeren over på den anden side af stangen. Man mister ret meget af grippet, men efter lidt tilvænning er det ikke noget problem. Gå evt lidt ned i vægt indtil du er sikker på at du har styr på det..

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg
Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 130.00

Lithium skrev:
Atombomben skrev:Jeg har selv haft store problemer med mit håndled og jeg fik et tip af en kammerat om, at man kunne flytte tommelfingeren over på den anden side af stangen. Man mister ret meget af grippet, men efter lidt tilvænning er det ikke noget problem. Gå evt lidt ned i vægt indtil du er sikker på at du har styr på det..

Thumbless grip = :thumpdown:

lige præcis DERFOR er det en dårlig ide

Det gør ondt hver gang jeg ser den video #-o
Yeah - Ubehageligt !!
Citat: Asbjørn Riis

Du kan se ind i MIN LOG her
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Torshavn (Færøerne)

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (1)

Atombomben skrev:Jeg har selv haft store problemer med mit håndled og jeg fik et tip af en kammerat om, at man kunne flytte tommelfingeren over på den anden side af stangen. Man mister ret meget af grippet, men efter lidt tilvænning er det ikke noget problem. Gå evt lidt ned i vægt indtil du er sikker på at du har styr på det..

Vil lige prøve at kører sådan. Troede ellers man skulle lave lockout fuldt ud - hver gang. Men der er jeg helt galt på den??

Har også hørt om thumbless grip og UDEN at ha' set videoen, så tør jeg ikke det.

Styrkeliste

Jussefar skrev:Hey minimee.

godt være han viser god teknik, men hold kæft jeg synes hans krop ser underlig ud :shock:
Brugeravatar

Jussefar skrev:Hey minimee.

arr.. så god teknik har han vist heller ikke.. Han har ret i det med at man skal bænke med et lille opspænd, men det er stortset også det eneste fornuftige han siger i den video..

Kritik punkter:
- Man skal locke armene helt ud.
- Stangen skal helt ned og røre brystet..
- Han sænker stangen for højt på brystet. Han anbefaler mellem kraveben og nipples.. Det er for højt oppe, istedet sænk stangen til omkring nippels. Hvis stangen er i nærheden af kravbenet, så er man HELT galt på den..
- Man skal presse hårdt om stangen med hænder/fingerne.. Han siger et eller andet om at man ikke skal presse hårdt om stangen..

Geografisk sted: København

Træner her: Odense Styrkeløfter Klub
The Gym

js_h skrev:Kritik punkter:

Kan i så fortælle mig hvad det er jeg gør galt?

Vil det hjælpe med nogle håndledsøvelser, vil det også hjælpe på senerne??

og hold jer lige til topic tak :D

Styrkeliste

Ved desværre ikke hvordan du undgår smerten i håndledene.. :| Men jeg ville nok ikke køre bænk uden lock out, desto mindre det primært er brystet du vil træne ved bp. Hvis du bænker uden lock out, mener jeg ihvertfald at du snyder dig selv for en masse lækker triceps træning #-o

Logbog: Ingen logbog

minimee skrev:

Ups, havde jeg ikk lige set :D

Men kom forresten i tanker om jeg mener at have læst, at der er nogen der bruger reverse curls for at styrke håndledene til når de skal køre bænkpres. Ved ikk om det ville kunne hjælpe dig hvis det er der den er gal..

Logbog: Ingen logbog

minimee skrev:

Det er muligvis ikke det vrid i håndledet du omtaler der er årsagen, men muligvis vridet bagover... Det har jeg haft problemer med.

Arbejd evt. på at holde håndled lige, og ikke bøje dem bagover. Hvilket også bliver ekstremt hvis du holder thumbless, det skal man aldrig begynde på. #-o

Desuden er det en god ide, hvis du har svage håndled, at eliminere de øvelser der forværrer problemet. Mange døjer ved f.eks. bb curls og andre former for curls.

Desuden er det vel ikke hensigtsmæssigt at du holder ekstremt bredt, med find et punkt hvor dine overarme går i 90 graders vinel med dine underarme i bunden af løftet.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

minimee skrev:

Du er nød til at prøve dig frem.. Prøv fx at holde dine håndled rette istedet at bøje dem bagover som bundsball også er inde på..

Du kan også købe nogle håndledsbind, de vil helt sikkert hjælpe.. Men lad det ikke være en sovepude, sørg for at få en ordenlig grebsteknik så du også kan bænke uden håndledsbind..

Geografisk sted: København

Træner her: Odense Styrkeløfter Klub
The Gym

Bundesball skrev:Det er muligvis ikke det vrid i håndledet du omtaler der er årsagen, men muligvis vridet bagover... Det har jeg haft problemer med.

Arbejd evt. på at holde håndled lige, og ikke bøje dem bagover. Hvilket også bliver ekstremt hvis du holder thumbless, det skal man aldrig begynde på. #-o

Desuden er det en god ide, hvis du har svage håndled, at eliminere de øvelser der forværrer problemet. Mange døjer ved f.eks. bb curls og andre former for curls.

Desuden er det vel ikke hensigtsmæssigt at du holder ekstremt bredt, med find et punkt hvor dine overarme går i 90 graders vinel med dine underarme i bunden af løftet.

Har også tænkt på om jeg bøjer håndleddet bagover som i siger. men synes ikke jeg gør det når jeg kører mine set. er jeg faktisk ret sikker på men hører lige min makker de næste gange.
Det eneste tidspunkt jeg er sikker på det er når jeg lægger vægten tilbage, der kan jeg godt ha' tendens til at tage håndleddet bagover.

Kunne mærke lidt da jeg trænede sidst, men var lige i starten, der skulle bare lidt opvarmning til. har ik mærket noget specielt dagene efter.
og synes ikke der sker noget med at kører biceps curls, men selvfølgelig hvis jeg mærker noget så holder jeg op med den øvelse.

Holder nu heller ikke særlig bredt. det var bare så i kunne forstå hvad jeg mente ;) - synes faktisk jeg holder meget smalt. næsten ligesom når jeg kører CG bænk :S - og det er pga.
holder omkring skulderbredde, lidt mere måske.

js_h skrev:Du er nød til at prøve dig frem.. Prøv fx at holde dine håndled rette istedet at bøje dem bagover som bundsball også er inde på..

Du kan også købe nogle håndledsbind, de vil helt sikkert hjælpe.. Men lad det ikke være en sovepude, sørg for at få en ordenlig grebsteknik så du også kan bænke uden håndledsbind..

ja, synes jeg har prøvet mig frem mange gange, derfor jeg skriver herinde, for lidt råd :)
men skal lige ha tjekket om jeg tager den bagover, og så må jeg få min makker til at lægge vægten på plads for mig, så ser vi om det gør nogen forskel.

håndledsbind ser jeg ikke som en permanent løsning, så de har jeg ik så meget lyst til. - men var en mulighed :)

Styrkeliste

Lithium skrev:[
Thumbless grip = :thumpdown:

lige præcis DERFOR er det en dårlig ide
Jaja, men man kan jo også komme til skade ved at holde "normalt", ellers ville han jo ikke have haft ondt i håndleddet ;)

Hvis man har styr på stangen, som ham i filmen åbenlyst ikke har, kan jeg ikke se noget galt i thumbless grip, men selvfølgelig skal man være forsigtig.

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg
Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 130.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding