Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1345
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1342

Følg bodybuilding.dk på

Barbell biceps curl til pande

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Her kommer nok endnu et tåbeligt spørgsmål, men da jeg ikke selv har svaret håber jeg på forståelse :) .

Idag i FW var en gut med de største overarme jeg til dags dato havde set, så jeg fulgte lidt med i hans træning.
Da han kørte barbell biceps curl, førte han stangen op til panden istedet for skulderen, og hermed kommer selvfølgelig en anden vinkel på skulderen (end den normale udførsel).
Biceps er en to hovedet muskel hvor det ene udspringer fra skulderen og det andet fra overarmen.

Er det en fordel at veksle mellem disse metoder eller rammer de biceps ens :-k.

Mvh august

Reputation point: 0

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

august skrev:Her kommer nok endnu et tåbeligt spørgsmål, men da jeg ikke selv har svaret håber jeg på forståelse :) .

Idag i FW var en gut med de største overarme jeg til dags dato havde set, så jeg fulgte lidt med i hans træning.
Da han kørte barbell biceps curl, førte han stangen op til panden istedet for skulderen, og hermed kommer selvfølgelig en anden vinkel på skulderen (end den normale udførsel).
Biceps er en to hovedet muskel hvor det ene udspringer fra skulderen og det andet fra overarmen.

Er det en fordel at veksle mellem disse metoder eller rammer de biceps ens :-k.

Mvh august

Jeg lytter lige med her...

Reputation point: 5

Min far (tidligere nr. 4 i dm 1984) kører også barbell/dumbell curls til over skulderen. Du får jo mere ROM på den måde. Man skal nok ikke køre så tungt, at resten af ens udførelse bliver noget juks.
Og til sidst skal man huske at have en god position i knæene og rette i lænden så der er en solid platform for udførelsen.

Det er mine tanker. Kan være jeg skal spørge ham, kommer vender lige tilbage med hans svar :D

Reputation point: 5

Galleri: Vis galleri (1)

kunne det være han var styrkeløfter? læste nemlig en gang i artikkel om en styrkeløfter, som delte løftet ud i faser.. så han f.eks. øvede "pick up" delen.. og så "curl" delen og så "press" delen.. det var sådan set næsten det samme som dødløft, curls, og millitary press.. bare han kørte dem så bevægelsen mindede mere om faser fra "log press" øvelsen.. ved ikke om det er helt i vejret, men det er et bud :)
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Hobro, nordjylland

Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

Kostplan: Ingen kostplan

Lenned skrev:kunne det være han var styrkeløfter? læste nemlig en gang i artikkel om en styrkeløfter, som delte løftet ud i faser.. så han f.eks. øvede "pick up" delen.. og så "curl" delen og så "press" delen.. det var sådan set næsten det samme som dødløft, curls, og millitary press.. bare han kørte dem så bevægelsen mindede mere om faser fra "log press" øvelsen.. ved ikke om det er helt i vejret, men det er et bud :)

Ronnie Coleman gør/gjorde det også. Hans forklaring (Fra en anden film af ham i Australien) var, at denne måde ramte Biceps på tre forskellige måder.
I denne video først den nedre del, så den øverste del og til sidst den midderste del (Igen som han nævner i en anden film, hvor han er i austarlien 5 dage efter sin 8 Mr. Olympia sejr.)
http://www.youtube.com/watch?v=CjBfKKRW5nE
Hvorfor træner I?

Flaban skrev:For at blive stærkere og vedligeholde styrken så jeg selv kan bære mine indkøbsposer, når jeg bliver en gammel mand.

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (5)

Lenned skrev:kunne det være han var styrkeløfter? læste nemlig en gang i artikkel om en styrkeløfter, som delte løftet ud i faser.. så han f.eks. øvede "pick up" delen.. og så "curl" delen og så "press" delen.. det var sådan set næsten det samme som dødløft, curls, og millitary press.. bare han kørte dem så bevægelsen mindede mere om faser fra "log press" øvelsen.. ved ikke om det er helt i vejret, men det er et bud :)

Hej Lenned nej det lignede han godt nok ikke, nok snarere en fra rocker branchen stoppet med medikamenter. :-#
Bevægelsen var kontrolleret og langsom gennem hele bevægebanen.

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

august skrev:

Hej Lenned nej det lignede han godt nok ikke, nok snarere en fra rocker branchen stoppet med medikamenter. :-#
Bevægelsen var kontrolleret og langsom gennem hele bevægebanen.

okay - så ved jeg det ikke.. men det lyder også meget sansynligt det Iron Hand, skriver omkring det med at ramme biceps fra flere vinkler
Billede
Brugeravatar

Fitness World Kolding

Styrkeliste

Jeg kan, lige umiddelbart, ikke se hvordan det sku give mere fleksion i albueleddet, og dermed øget spænd på biceps. For at få stangen derop, så er det jo overvejende ekstra fleksion i skulderleddet der skal til. Det vil måske give en smule længere TUT , blot fordi selve løftet varer længere tid.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Jeg kan, lige umiddelbart, ikke se hvordan det sku give mere fleksion i albueleddet, og dermed øget spænd på biceps. For at få stangen derop, så er det jo overvejende ekstra fleksion i skulderleddet der skal til. Det vil måske give en smule længere TUT , blot fordi selve løftet varer længere tid.

men udover time under tension, er der så nogle fordele ved det? og den ekstra tid, går vel heller ikke i biceps hele tiden?
Billede
Brugeravatar

Fitness World Kolding

Styrkeliste

Iron Hand skrev:

Ronnie Coleman gør/gjorde det også. Hans forklaring (Fra en anden film af ham i Australien) var, at denne måde ramte Biceps på tre forskellige måder.
I denne video først den nedre del, så den øverste del og til sidst den midderste del (Igen som han nævner i en anden film, hvor han er i austarlien 5 dage efter sin 8 Mr. Olympia sejr.)
http://www.youtube.com/watch?v=CjBfKKRW5nE

Det Ronnie Coleman køre her er det man også kalder 21, da der køres 7+7+7 :-)
Design for satan - http://www.roedz.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Træner her: Fitness World Århus

Brugeravatar

Træner her: Enjoy Fitness, Gilleleje