er der nogen der ved hvornår man stopper med at vokse? jeg vil meget gerne være højere. kan jeg nå at vokse til 180? hvordan? måske kan anbefale noget kost eller lign...

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

756812409 skrev:kan styrketrænning kan påvirke på af vokse`??

R-K skrev:Der er forsket at styrketræning ikke påvirker unge/børns udvikling. så længe de træner korrekt. Så tvivler på at du ville blive mindre.
Kroppen udviklier sig til man er 25. Efter man err 25 begynder kroppen at nedbryde.

jesperlinde skrev:R-K skrev:Der er forsket at styrketræning ikke påvirker unge/børns udvikling. så længe de træner korrekt. Så tvivler på at du ville blive mindre.
Kroppen udviklier sig til man er 25. Efter man err 25 begynder kroppen at nedbryde.
Må jeg se dine kilder?
Siger ikke at det påvirker negativt, men jeg nægter simpelthen at tro at styrketræning ikke påvirker unge/børns udvikling.

R-K skrev:http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=12767&highlight=b%F8rn+styrketr%E6ning

jesperlinde skrev:R-K skrev:Der er forsket at styrketræning ikke påvirker unge/børns udvikling. så længe de træner korrekt. Så tvivler på at du ville blive mindre.
Må jeg se dine kilder?
Siger ikke at det påvirker negativt, men jeg nægter simpelthen at tro at styrketræning ikke påvirker unge/børns udvikling.

Hylde skrev:jesperlinde skrev:R-K skrev:Der er forsket at styrketræning ikke påvirker unge/børns udvikling. så længe de træner korrekt. Så tvivler på at du ville blive mindre.
Må jeg se dine kilder?
Du mener altså ikke at det påvirker negativt, men du mener samtidigt at det påvirker deres udvikling.
Og ja det er korrekt, det påvirker deres udvikling: deres knogler og muskler styrkes mere end de ville uden styrketræning

R-K skrev:Der er forsket at styrketræning ikke påvirker unge/børns udvikling. så længe de træner korrekt. Så tvivler på at du ville blive mindre.

Hylde skrev:Men når du ikke selv mener det skader, hvorfor beder du så om kilder?
Hvis det bare er for at få det bekræftet så:
Se side 24 i http://www.e-pages.dk/dgi/52/
eller http://www.motion-online.dk/styrketraen ... etraening/

Bay skrev:Fysisk træningen har ingen negativ effekt på børn, så længe det er alsidig og teknisk korrekt.
Siger en fyr på 173cm

756812409 skrev:jeg tror man skal bare have nok proteiner. fordi krop skal både bruge protein til vokse højde og muskel jo ?? alle de der bodybuilder jeg ser på youtube er jo høj...?

PeterHejleJensen skrev:756812409 skrev:jeg tror man skal bare have nok proteiner. fordi krop skal både bruge protein til vokse højde og muskel jo ?? alle de der bodybuilder jeg ser på youtube er jo høj...?
Alle de bodybuildere jeg ser på youtube er meget lave.
Du har ret i det med næring. Kroppen bliver når aldrig sin biologiske maksimal højde, uden den fornødne ernæring og restitution.

R-K skrev:jesperlinde skrev:R-K skrev:Der er forsket at styrketræning ikke påvirker unge/børns udvikling. så længe de træner korrekt. Så tvivler på at du ville blive mindre.
Må jeg se dine kilder?
Det har vært oppe mange gange. Hvis at børn/unge træner korekt og fornuftigt vil styrketræning ikke være farliger end fodbold og svømning. Men taler ikke om børn på 6år. Taler om unge på 12-16. Drænsen i centerne er os blevet sat ned til 13år.
Jeg har spillet vandpolo 4-6 gange om ugen da jeg var 9-10 til jeg var 16. Der var der os styrketræning indblandet. Det har ikke påvirket mig. Måler 1,89 i højden.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster