Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1255
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1252

Følg bodybuilding.dk på

Billeder inkl. spørgsmål

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Pyha, nu har jeg siddet i noget tid og overvejet, om jeg vil uploade billederne sammen med indlægget, men jeg er nået frem til den konklusion, at det i sidste ende bare motiverer mig til, at hvis jeg nogensinde skal smide sådanne billeder op igen, så må kroppen se anderledes ud.

Jeg har bare en masse små-spørgsmål, som jeg håber, at nogle kan svare på. Jeg er ret klar over, at jeg må i gang med at cutte nu, så jeg kan få sænket min fedtprocent - jeg ved dog ikke præcist, hvad den er på, men jeg tænker, at billederne giver en bedre fornemmelse af kroppen end hvis jeg blot skrev vægt og højde.
Jeg kunne dog også godt tænke mig at opbygge muskelmasse, men efter at have læst en masse artikler, så kan jeg ligesom forstå på det hele, at det er problematisk at sænke fedtprocent og opbygge muskelmasse på samme tid - er det korrekt forstået?
For at sænke fedtprocenten, så har jeg tænkt mig at eat clean og få skrevet kosten ned, så jeg kan holde styr på, om jeg ligger i kcal underskud. Jeg har været ved at læse Cut Til Sommer, og jeg synes også, at den fortæller, at planlægning er en vigtig del samt at spise mad med stor mæthedsværdi. Jeg tænker også, at jeg vil sørge for, at en stor del af min kost er proteiner, men jeg ved ikke, om I har nogle specifikke tips I synes, der er værd at give videre?

Jeg har lige holdt to måneders pause fra min træning pga. eksaminer mm., men jeg er netop startet op igen. Jeg regner med at styrketræne 3-4 gange i ugen (fullbody) - af og til vælger jeg dog at ro 5-10 km.i stedet for styrke. Jeg overvejer at benytte programmerne fra B2B, men det er ikke dem, jeg bruger pt. Har I nogle kommentarer til det?

I sidste ende, så vil jeg bare gerne have en trimmet krop og gerne markerede muskler. :) Jeg ved dog ikke, hvornår jeg kan forvente, at opnå dette - jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvad der er realistisk at sætte som deadline (det handler selvfølgelig også om viljestyrke).

Men ellers så må I endelig sige, hvad I har af tips, kommentarer mm. :)
God weekend!
Sidst rettet af Mstand 24. feb 2013, 12:52, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

alt hvad du skriver er stort set rigtig og du skal bare igang skal du :).. lyder som om du har styr på, om du kører fullbody 3 gange i ugen eller b2b 4 gange i ugen gør ikke den store forskel. Lad dog være med at bytte en styrketræning ud med roning, og gør det istedet efter styrketræning eller på hviledagene.
man kan ikke tage på i muskelmasse og tabe fedt på en gang nej, med mindre man starter som helt nybegynder så kan det godt lade sig gøre i et lille stykke tid. men cut du bare først indtil du føler det er fint og så bulk derefter. :)
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Kostplan: Vis kostplan

mit foreslag vil uden tvivl være:

Fokuser på at ændre dine vaner istedet for at lave en kostplan. Analyser din hverdag. Hvad er det, der har gjort dig overvægtig?

Måske går du med vennerne ned i kantinen. Når de så bestiller noget junk, bestiller du måske også noget junk. Tag en madpakke med istedet

Tag trappen istedet for elevatoren. Tag cyklen istedet for bilen. Sørg for at gå og stå så meget som muligt.

Væn dig til at spise noget mættende proteinrig morgenmad
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Ja, med din fedt% ville det kunne lade sig gøre at opbygge muskelmasse samtidig med at du taber fedt.. Men jeg vil ikke sige du skal cutte, da det ikke giver nogen mening, da du stort set ikke har nogle muskler at 'passe på'.. Du skal derimod ændre din livsstil og kostvaner! Det er det som er problemet her imo.. Der vil gå laaaang tid før du kan blive markeret! Her skal du lære at være tålmodig.. For mig lyder det useriøst, at du bare lige har holdt pause i 2 måneder! Piger har ekstremt svært ved at gaine bare lidt muskler i forvejen og de mister dem langt hurtigere end mænd.. selvfølgelig grundet deres lave indhold af testosteron.. - Du skal simpelthen bare på en diæt bestående af 1000 kcal og en masse cardio! (jeg cutter med 2300 og vejer 107, så det kan du godt).. Ingen undskyldninger og ingen 'snyde dage' det har du ikk råd til! Du blir ikk markeret til sommer! sry to say.. men hvis du skal leve anstændigt, altså 1000 kcal, så skal du, med din nuværende fedt%, væbne dig med tålmodighed!

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog

er simpelthen nødt til at vide hvorfor du har højhælede på?
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Altså med pause på to måneder, så mener jeg bare, at der næsten ikke har været nogen træning der. Ikke at jeg havde meget muskelmasse i forvejen. Pt. er min vægt ca. på 73-74 kg og er 169 cm, så jeg tænker at smide 10 kg og så tage det derfra, hvad jeg så synes. Det kan godt være, at jeg ikke kan blive markeret til sommer, men jeg vil da ikke mene, at de 10 kg vil være urealistisk? Desuden så forvirrer det mig, at der står, at jeg ikke skal cutte, men samtidigt, at jeg skal ligge i kcal underskud. Det er vel det et cut indebærer? Er det ikke modstridende det, der blev skrevet? :)

Haha angående skoene, så var det faktisk bare fordi de var nye, og jeg var ved at gå dem til.

Mstand skrev:Altså med pause på to måneder, så mener jeg bare, at der næsten ikke har været nogen træning der. Ikke at jeg havde meget muskelmasse i forvejen. Pt. er min vægt ca. på 73-74 kg og er 169 cm, så jeg tænker at smide 10 kg og så tage det derfra, hvad jeg så synes. Det kan godt være, at jeg ikke kan blive markeret til sommer, men jeg vil da ikke mene, at de 10 kg vil være urealistisk? Desuden så forvirrer det mig, at der står, at jeg ikke skal cutte, men samtidigt, at jeg skal ligge i kcal underskud. Det er vel det et cut indebærer? Er det ikke modstridende det, der blev skrevet? :)

Haha angående skoene, så var det faktisk bare fordi de var nye, og jeg var ved at gå dem til.

Nej det er ikke modstridende! Bodybuildere cutter og 'almindelige' mennesker kører slankekur.. Som bodybuilder vil man gerne bevare så meget muskelmasse som muligt og dette kræver bla. et meget højt protein indtag mm... Almindelige mennesker har ikke sådanne bekymringer, da de ikke har nogle muskler at tabe og de kan i teorien tabe sig på en kost bestående af vingummi bamser og en vitaminpille! Du vil meget vel kunne slanke dig 10 kg til sommer, men du vil aldrig kunne gennemføre et fornuftigt cut på 10 kg til sommer! Hvis du forstår.. Hvis du insisterer på du vil cutte men samtidig have optimale betingelser for dine muskler, så gå ind i kostplanen og sammensæt en kost hvor du er 500 kcal i minus og har protein indtag på minimum 200g pr. dag.. Når du så endelig engang kommer ned og bliver normalvægtig, så det der hvor der virkelig skal kæmpes for en six pack og markereder musker!

Styrkeliste

Jeg forstår godt din pointe nu, tak. Men fordelen ved at indtage mange proteiner i fht. kulhydrater er vel også, at det giver en større mæthedsfølelse, så selvom det ikke indtages pga. muskelbevaring, så er der vel god fornuft i at have en proteinrig kost, så man bare generelt føler sig mere mæt.

Tank91 skrev:
Mstand skrev:Altså med pause på to måneder, så mener jeg bare, at der næsten ikke har været nogen træning der. Ikke at jeg havde meget muskelmasse i forvejen. Pt. er min vægt ca. på 73-74 kg og er 169 cm, så jeg tænker at smide 10 kg og så tage det derfra, hvad jeg så synes. Det kan godt være, at jeg ikke kan blive markeret til sommer, men jeg vil da ikke mene, at de 10 kg vil være urealistisk? Desuden så forvirrer det mig, at der står, at jeg ikke skal cutte, men samtidigt, at jeg skal ligge i kcal underskud. Det er vel det et cut indebærer? Er det ikke modstridende det, der blev skrevet? :)

Nej det er ikke modstridende! Bodybuildere cutter og 'almindelige' mennesker kører slankekur.. Som bodybuilder vil man gerne bevare så meget muskelmasse som muligt og dette kræver bla. et meget højt protein indtag mm... Almindelige mennesker har ikke sådanne bekymringer, da de ikke har nogle muskler at tabe og de kan i teorien tabe sig på en kost bestående af vingummi bamser og en vitaminpille! Du vil meget vel kunne slanke dig 10 kg til sommer, men du vil aldrig kunne gennemføre et fornuftigt cut på 10 kg til sommer! Hvis du forstår.. Hvis du insisterer på du vil cutte men samtidig have optimale betingelser for dine muskler, så gå ind i kostplanen og sammensæt en kost hvor du er 500 kcal i minus og har protein indtag på minimum 200g pr. dag.. Når du så endelig engang kommer ned og bliver normalvægtig, så det der hvor der virkelig skal kæmpes for en six pack og markereder musker!

Du vrøvler og forvirrer mere end nødvendigt - et cut og en diæt er principielt det samme, da de begge har samme formål: smide kg (primært fedt). Det du nok mener er, at Mstand skal korrigere på den livsstil der i første ombæring fik hende i denne situation, og dermed en mere permanent ændring kontra det man ville associere en diæt med; kortere tidsrum med kcal-underskud og fastlagt deadline.

Mstand: først og fremmest er det super at se, du har brugt tid på at læse lidt, før du kaster dig ud i projektet. Mange af dine overvejelser er korrekte og det teoretiske udgangspunkt er rimeligt.
Spm 1: Man benævner termet begyndergains for den tid, hvor man er helt ny i faget og kan øge de vægte man løfter på trods af et kcal-underskud. Dette er dog midlertidigt og derefter har du ret: man bliver ikke stærkere og større, når man ligger i kcal-underskud. Én ting af gangen.
Spm 2: En tommelfingerregel jeg selv benytter: 2g protein pr. kropskg, 1g "sundt fedt" (nødder, fisk osv) pr. kropskg og så gerne fiberrigt mad. Få opbygget nogle "gengangere" i dine måltider, som du kender indholdet af præcist, så du er nogenlunde klar over din niveau efter et måltid. F.eks. kan morgenmaden altid være den samme, så du ved du har fået 400kcal (for mig er det havregryn og mælk :wink: ). Jeg selv er ikke god til at planlægge dage på forhånd, men fylder på denne sides kostplan løbende, sådan jeg ved jeg ikke kommer for højt.
Spm 3: fullbody er fint, og hvis du føler for mere tid med vægtene, så kan B2B være et dejlig simpelt program.
Mht tid: lad være med at tænke på, at dato X/Y står du knivskarpt og "færdig" - det ved de færreste af os og er nok også en utopisk tanke. Tag og nyd processen velvidende om, at du er på vej i den rigtige vej. Tag eventuelt og læs denne glimrende apropos fra bb.dk: http://www.bodybuilding.dk/apropos.php?page=14

Go' vind
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

Mstand skrev:Jeg forstår godt din pointe nu, tak. Men fordelen ved at indtage mange proteiner i fht. kulhydrater er vel også, at det giver en større mæthedsfølelse, så selvom det ikke indtages pga. muskelbevaring, så er der vel god fornuft i at have en proteinrig kost, så man bare generelt føler sig mere mæt.

Helt klart! det jo ikke fordi proteiner kun er forbeholdt bodybuildere :P Men jeg vil gerne se hvor mange af dine veninder som alligevel klemmer +200g ned om dagen med det mål at bevare muskel.. Der er flere måder at øge mæthedsfornemmelsen, f.eks. en masse grøntsager eller et stort koldt glas vand gør underværker! Men spørgsmålet er, om du vil betegne dig selv som bodybuilder eller normal.. udfra dit svar er der 2 forskellige måder du skal håndtere dit vægttab på! Det er selvfølgelig helt din egen vurdering, men når jeg sammenligner dig med piger fra mit center, som er imponerende ripped!, og samtidig med at du lige kan holde to måneders semi-pause:) Så tror Jeg at du måske er på det forkerte board.. Fordi dit hovedmål (tabe 10kg fedt) er ikke muligt til sommer med en bodybuilders synspunkt! det ville være et useriøst og ufornuftigt cut... Men som normal buttet pige syn kan det måske godt være en mulighed:)

Styrkeliste

Tak for jeres svar og kommentarer! Som der bliver skrevet, så synes jeg, at det lyder som en god idé at føre journal med kost og lade nogle måltider gå igen, så man har styr på kcal.
Og som der også blive nævnt, så kan det godt være, at jeg skal se lidt anderledes på det - få smidt fedt og derefter opbygge muskler.
Men hvertfald tusinde tak for jeres kommentarer! :) Jeg vil slette den her tråd om lidt, så jeg ikke ender op med at blive mega forvirret over en masse kommentarer, men jeg har taget jeres kommentarer til mig. God søndag!

tank91:

Du siger først, at hun skal indtage 1000 kcal og lave en masse cardio. Derefter siger du, at hun skal indtage minimum 200g proteiner om dagen. 200g protein = 800kcal, hvilket betyder, at hun har 200kcal tilbage til alt andet. 3g protein pr. kg kropsvægt er sindssygt overkill, når man cutter med så få kcal. 1000kcal er også alt for lavt, hvis hun har en nogenlunde normal hverdag. Derudover skal hun styrketræne og dyrke massere af cardio. Hun ender højst sandsynligt med at gå død i diæten meget hurtigt.

Der er ingen grund til at gøre det sværere end det i virkeligheden er. Hun er en normal pige, der gerne vil få en flot bikinikrop. Hun er på ingen måde nogen mr. olympia contendant, der skal passe på sin muskelmasse. Hun kan på alle mulige måder helt og aldeles sagtens 110% godt køre et fornuftigt 10kgs cut til sommer. Det er bare et spørgsmål om at træne hårdt og spise en hel del kød, fisk og grøntsager
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Først og fremmest så fandt jeg ud af, at man åbenbart ikke kan slette indlæg, så det må blive. Men jeg er nået frem til med mig selv, at jeg bare vil prøve at køre konstant kcal-underskud, styrketræne 3 gange i ugen og én gangs cardio. Hvis det ikke får vægten til at gå ned, så må jeg jo bare prøve at justere indtil, at der sker noget. Men planen (uanset om det hedder cut eller ej) er bare sund, varieret, protein-rig kost. så må jeg jo se, hvad der sker og tage det derfra. :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster