Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1693
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1690

Følg bodybuilding.dk på

Blodtypekost

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Sad netop og så et regionalprogram, hvor en person som har haft blodpropper nævner sin blodtype, hvorefter lægen opremser nogle madprodukter som denne blodtype ikke burde spise. Så af ren nysgerrighed hos mig selv, og evt. andre vil jeg lige skrive nogle få ting fra denne adresse. Læs dette link hvis i vil have det hele med: http://www.vitamindoktor.com/cm13/ Har kun taget et lille udsnit af hver blodtype.

EDIT: hehe sjovt nok finder jeg ud af at selvsamme læge( Speciallæge dr. Knut Flytlie ) som blev udspurgt i regonalprogrammet er skribent på siden, så disse info er nok ikke helt hen i vejret :wink:

Blodtype O ( undertegnede :D , og det er de fleste vist )
Behov for en kost med kød, fisk, grøntsager(grønkål, spinat, salat og broccoli) og frugt. En kost som er rig på vitamin B, K, calcium, jod og magnan som er vigtig for denne blodgruppe.
Undgå svinekød, gås, isdessert, appelsin, jordbær, klementiner, hvede, majs, snittebønner, bønnespirer, hvidebønner, kål, blomkål, sennep, sodavand og brændevin.

Blodtype A
Kosten bør være vegetarisk, baseret på sojaprotein og evt. indeholde kylling, kalkun og fisk. Kosten bør være rig af Vitamin B, -C, -E, -B12, calcium, krom, zink, echinecea, querceetin og hvidtjørn. Vegetarkost fattig på jern. A’ernes immun- og fordøjelsessystem er følsomt for diætfejl. Rolig motion, yoga og tai chi er velegnet for denne blodtype

Blodtype B
Kosten bør indeholde det bedste fra dyre- og planteriget, undtagen kylling, and, svinekød og skaldyr, men må gerne indeholde mælkeprodukter. Denne blodtype B tåler også fint, æg, lamme- og vildtkød, lever, grønne grønsager, frugt og bælgfrugter, men ikke kornprodukter indeholdende rug, byg, hvede og majs. Er der vægtproblemer, bør man undgå mad, der påvirker stofskiftet hos blodtype B: Majs, linser, hvede, boghvede, sesamfrø og jordnødder.

Blodtype AB
Denne blodtype tilrådes en blandet kost bestående af , kød (lam, kalkun, kanin), fisk (undgå skaldyr og ål), korn- og mælkeprodukter, tofu, grøntsager, bælgfrugt og frugt. Er der problemer med overvægt bør man undgå rødt kød, lima- og snittebønner, frø, majs og boghvede til fordel for grønne grøntsager, ananas, kelp, tofu, skaldyr og mælkeprodukter. Af frugt bør AB’erne undgå bananer, appelsiner, mango og rabarber.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Reputation point: 0

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Man bliver klogere hver dag o.O, det faktisk meget intrassant det der
"Folk kan grine fordi jeg lever sundt, men jeg skal nok få min del af kagen" Citat mig

Kostplan: Ingen kostplan

Crai skrev:Man bliver klogere hver dag o.O, det faktisk meget intrassant det der

Det er faktisk meget interessant, men knap så sjovt når der står at jeg med min blodtype bør undgå isdesserter :? Bliver saftsuseme svært her i sommeren :shock:
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

tror jeg vil finde ud af hvad min er
"Folk kan grine fordi jeg lever sundt, men jeg skal nok få min del af kagen" Citat mig

Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)

Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Og så lige en som påstår det kosten ikke har betydning.. http://www.illvid.dk/Crosslink.jsp?d=14 ... &id=8937_9
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Sniper skrev:Og så lige en som påstår det kosten ikke har betydning.. http://www.illvid.dk/Crosslink.jsp?d=14 ... &id=8937_9

Jeg tror heller ikke det har nogen betydning hvilken blodtype man har i forhold til hvad man indtager. Jeg har lavet en hel del rapporter, opgaver osv.. om netop blodtyper, og det fremgår af konklusionen jeg har gjort mig i disse med min klasse, at det intet med kosten har at gøre. Hvis du bare indtager samtlige 9 essentielle aminosyrer, så er der faktisk ikke noget problem i det. Det var i hvertfald vores konklusion. Det virker også underligt, da forskellen blodtyperne imellem ses ved antigenerne, som består udelukkende af proteiner.. Og alle disse transporterer ilt, vitaminer, mineraler og næringsstoffer lige godt rundt til cellerne i kroppen.
Where there is a will, there is a way!

Geografisk sted: Gladsaxe

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog

mig bekendt har det ingen betydning.
Ibi, værten fra paradise hotel . har udgivet en bog om emnet, en kogebog om hvordan man spiser efter sin blodtype og dit og dat.

som blev hængt ud i pressen som værende løgn, og manglende dokumentation på dets effekt!
Eat Sleep Music
Brugeravatar

Geografisk sted: århus C

Træner her: S.A.T.S Parken

Galleri: Vis galleri (3)

Bjarne! skrev:mig bekendt har det ingen betydning.
Ibi, værten fra paradise hotel . har udgivet en bog om emnet, en kogebog om hvordan man spiser efter sin blodtype og dit og dat.

som blev hængt ud i pressen som værende løgn, og manglende dokumentation på dets effekt!

Ja det er også mit indtryk af sagen. Men jeg ved ikke om det har nogen indflydelse. Jeg har bare meget svært ved at tro at den er markant..
Where there is a will, there is a way!

Geografisk sted: Gladsaxe

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Dødløft: 170.00

altså,. vi har nogle bekendte i min familie, som har taget skridtet videre fra det blodtype fis der. og er gået over til at blodtyperne sammenlignes med hvad for en type menneske der i urtiden havde denne blodtype.

Altså, om kroppen er egnet til at spise de forskellige ting.
ud fra jæger samler princip.. samlerne spiste jo kun vegetabilsk, og omvendt med jægerne.

hvilket betyder at vi nytårsaften , (hvis den holdes med dem) . hun skal have én ret. manden skal have en anden, barnet skal have en tredie
.og gæsterne skal så have "den rigtige" middag!!!!!

nu er det jo sådan at uanset om man er jæger eller samler i urtiden. så er menneskets fordøjelsessystem i grundet ikke skabt til at spise kød overhovedet, det er noget vi vender os til. Så på den måde kan jeg ikke se at bare fordi man var jæger for 100000000000000000000000 år siden, at man så skal rå-æde kød nu?
Eat Sleep Music
Brugeravatar

Geografisk sted: århus C

Træner her: S.A.T.S Parken

Galleri: Vis galleri (3)

Der er ingen fornuftig eller holbar baggrund for at spise efter sin blodtype. Det kunne lige så godt være - Spis efter din hårfarve. Blodtypediæten har været fremme en del år, men er heldigvis aldrig slået igennem som et hit.

tror ikke det betyder noget hvad type man har..

men vis man nu vil vide hvad type man har,. kan man så bare gå til sin læge eller hvad ?

Zonered skrev:tror ikke det betyder noget hvad type man har..

men vis man nu vil vide hvad type man har,. kan man så bare gå til sin læge eller hvad ?

Ja de burde vide det hvis du allerede på et tidspunkt har fået taget en blodprøve.. Du kan ringe og høre ad..
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg kan overhovedet ikke se mig selv i nogen af disse skemaer. Der er hele tiden noget som ikke passer. :?
Arbejder i Freeposter, hvor vi tilbyder gratis plakater https://freeposter.dk.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Risskov

Styrkeliste

S.K skrev:Blodtype A
Kosten bør være vegetarisk, baseret på sojaprotein og evt. indeholde kylling, kalkun og fisk. Kosten bør være rig af Vitamin B, -C, -E, -B12, calcium, krom, zink, echinecea, querceetin og hvidtjørn. Vegetarkost fattig på jern. A’ernes immun- og fordøjelsessystem er følsomt for diætfejl. Rolig motion, yoga og tai chi er velegnet for denne blodtype

det stinker!!! jeg skal ikke til at leve af kanin fodder! jeg skal da have noget kød :P
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00

Enig med kuglen. Jeg har altid troet jeg var O og skulle spise kød, men har fået konstateret at min blodtype er A og min krop bryder sig absolut ikke om vegetarisk kost og foretrækker motion som løb og styrketræning

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: FitnessDK Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 45.00
- Squat: 67.50
- Dødløft: 50.00

Galleri: Vis galleri (30)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online