Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 783
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 780

Følg bodybuilding.dk på

bodybuilding for børn

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg ved at dette er et kontroversielt emne, men jeg mener at der efterhånden er studier nok til at man kan sige, at det skulle være ok for børn at træne.
Jeg har en knægt på 9 år der godt kunne tænkte sig at løfte nogle vægte, efter han har set far være igang :-)
Det skal være træning derhjemme og jeg har kun nogle barbells at gøre godt med for tiden. Hvilke øvelser, repranges, belastning og den slags bør man køre med? Er det ligesom for voksne, bare i mindre skala? Jeg er fuldt opmærksom på, at man skal holde en supergod form og ikke overbelaste, men er ellers lidt usikker på hvad jeg kan sætte ham igang med andet end mavebøjninger og armbøjninger.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Uden at være ekspert på børnetræning ville jeg nok holde rep range i den høje ende netop for at mindske
risikoen for skader, overbelastning mv.

Noget ala 3x12 til 3x15 når nu knægten ikke er ældre end 9 år. Derudover er det klart at du som far skal være meget ops på hans form/korrekt udførelse af øvelserne, men det lyder også til du er det.

Når det er sagt mener jeg godt han kan køre samme øvelser som voksne, så længe formen er i orden.
Sidst rettet af ExILe2013 17. jul 2013, 12:44, rettet i alt 2 gange.

Uden at have det store indblik i børne-styrke-træning så tror jeg bare, det er noget han vil fordi hans far også gør det. Han ser op til, du er hans forbillede så derfor vil han også gerne træne med vægte. Synes det er fedt og se et barn ser op til sin far på den måde! Men derfor skal knægten, da stadig have chancen for, at prøve hvad det vil sige og træne.

Som skrevet ovenover, lav rep range, og tror ikke du skal kaste ham ud i for besværlige øvelser, dødløft, squat, bænkpres lige fra starten, start med noget simpelt og se hvad han siger til det, så kan han jo altid bevæge sig ud i nogle lidt mere krævende øvelser :-)

Armbøjninger og mavebøjninger kan han sagtens lave, hvis han tage mere end 12-15 stykker, så smid lidt vægt ovenpå ham.
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Han skal bare slå sig løs :) Selvfølgelig under opsyn og grundig vejledning, som det bør være med al slags ny sport.

Der står lidt her, også med hvilke hensyn man bør tage :)

http://news.bodylab.dk/artikler/1479-un ... ketraening

Men ja, reps i den høje ende (måske endda 15-20) for at sikre tilpas lav vægt og så masser af opsyn og tålmodighed.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Han skal bare slå sig løs :) Selvfølgelig under opsyn og grundig vejledning, som det bør være med al slags ny sport.

Der står lidt her, også med hvilke hensyn man bør tage :)

http://news.bodylab.dk/artikler/1479-un ... ketraening

Men ja, reps i den høje ende (måske endda 15-20) for at sikre tilpas lav vægt og så masser af opsyn og tålmodighed.

Go artikel. Kan da huske jeg fik at vide at man sku være 15 år for og starte i centeret og det var i 1995.

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 155.00

Cajus skrev:Go artikel. Kan da huske jeg fik at vide at man sku være 15 år for og starte i centeret og det var i 1995.

Det skal man også mange steder, men det er udelukkende et spørgsmål om modenhed (altså opføre sig voksent i centeret)

Hvorfor tager du ikke knægten med ned i en vægtløfterklub? Her er det en sport og ikke "bare" fokus på det ydre. Børn kan hurtig nok blive fokuseret på det udseende, så hellere en sport.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Sportshøjskolen

Jeg vil os anbefale OL Vægtløftning.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Pull up bar hvis du ikke har en i forvejen, børn kan have overraskende god styrke i kropsvægtøvelser :D
Fuck aesthetics I'm a bodybuilder I want to be massive!
SQUAT AND OATS!!!
Brugeravatar

Er næsten bange for at sige det herinde, da ordet i sig selv er banlyst :D Men min den mindste er startet til CrossFit for ca. 1 mdr. siden. Hun synes det er pisse sjovt.

Billede
Logbog for gamle mænd - Persistence beats even talent!

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Aalborg

ThomasMN skrev:Er næsten bange for at sige det herinde, da ordet i sig selv er banlyst :D Men min den mindste er startet til CrossFit for ca. 1 mdr. siden. Hun synes det er pisse sjovt.

Det tydeligt at se hvem der har fået gode råd om at gå dybt i forhold til de to andre :thumpup:
Fuck aesthetics I'm a bodybuilder I want to be massive!
SQUAT AND OATS!!!
Brugeravatar

ThomasMN skrev:Er næsten bange for at sige det herinde, da ordet i sig selv er banlyst :D Men min den mindste er startet til CrossFit for ca. 1 mdr. siden. Hun synes det er pisse sjovt.

Billede

problemet er den riiinge coaching der er på mange crossfit hold, hvor de ikke lære ordenlig teknik men bare skal smide nogle stænger rundt så hurtigt som muligt i en fart.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Moose skrev:

Billede

problemet er den riiinge coaching der er på mange crossfit hold, hvor de ikke lære ordenlig teknik men bare skal smide nogle stænger rundt så hurtigt som muligt i en fart.

Enig, men de bruger nu meget tid på at rette deres teknik. Hende der står på tæer i baggrunden blev også rettet og så teknikken kom nogenlunde med. Var selv noget skeptisk da hun skulle starte, men synes faktisk de tager sig OK tid til at lærer/rette deres teknik.
Logbog for gamle mænd - Persistence beats even talent!

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Aalborg

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster