Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1047
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1044

Følg bodybuilding.dk på

Bodybuilding

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej

Som jeg skrev , jeg har næsten ingen erfahring!

Jeg har en drøm om at have en stram 6-pack , ikke bare tynd med store tydelige muskler.

Lidt infomation så i måske bedre kan svare:

Om mig:
Jeg er en som drømmer om at blive bodybuilder. Jeg vil ikke sige jeg er tyk men hellere ikke tynd. Jeg er mit i mellem , jeg har et meget lille lag fedt på maven og andre steder som jeg vil have væk. Men inden jeg vil starte med at blive fit så har jeg nogle spørgsmål.

Spørgsmål:
1) Hvis jeg gerne vil tabe mig og gerne styrketræne , skal jeg så gøre det en ad gangen eller må jeg godt gøre det sammetideligt
2) Hvis jeg skal styrke træne skal jeg så træne til det sidste? Eller måske nogle med en plan for nybegynder.
3) Hvor lang tid tager det at få et tydeligt resultat ud fra hvad jeg skriver om mig?

Hvis i har lyst og jeg har fået lagt alle ting på plads vil jeg gerne tage billeder af resultater hver måned eller hver andet. Jeg har tid nok og vil bare klø på så snart jeg har alt på plads.

Noget andet jeg skal vide?

/kennerhoj

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hej Kennerhoj,

Det er meget svært at vurdere din situation uden et billede, vægt og højde. For at gøre det kort, så vil synes jeg du skal starte med at lede i artikelarkivet og finde en artikel om grundlæggende kost i forhold til styrketræning. Nu ved jeg ikke hvor meget fedt du har på maven, men hvis det ikke er særlig meget ville jeg nok starte med at spise en masse og tage nogle kg muskler på inden jeg prøvede at tabe mig. Min egen personlige mening er, at en sixpack ser rimelig ynkeligt ud hvis den er betrukket med tændstiksarme og fuglebryst. Men igen kommer det helt an på hvordan din krop ser ud nu som udgangspunkt. Hvis du er mere tæt bygget, kan det godt være at du blot ved at sænke fedtprocenten en del, kunne få en pæn og markeret krop inden sommer.

Det er rigtig svært at sige omkring tid og resultater, da det kommer helt an på dit udgangspunkt, og så er vi nødt til at se billeder.
Jeg vil sige det sådan, jeg har set kammerater der opbyggede en pæn og markeret krop på 3-6 måneder (relativt), hvor de virkelig gik op i det med liv og sjæl, og omvendt har jeg kammerater der har trænet i 2-3 år,men som man egentlig ikke kan se træner. Hvis jeg var dig, ville jeg begynde med, at tilegne mig en masse viden om vægttab og muskelopbygning gennem sidens artikler osv. Dette vil optimere dine muligheder for at få gode resultater "hurtigst" muligt. Hvis du vil være virkelig stor, skal du dog nok regne med at kaste en del år, blod, sved og tåreind i det her.
Brugeravatar

Okay , tænkte det nok :)

Du vil få nogle billeder , højde osv. Men hvordan skal billederne være?

Kennerhoj skrev:Okay , tænkte det nok :)

Du vil få nogle billeder , højde osv. Men hvordan skal billederne være?

Smid nogen billeder op hvor man kan se din form, dvs. smid trøjen og flex them muscles.

Og så lige en side bemærkning; jeg forstår godt din drøm om sixpack, og det er da også fedt at have, men jeg tror du vil blive gladere for at smide noget mad ind og så få noget kød på kroppen.

Du spørg om du skal adskilles styrketræning og vægttab; du skal også træne selvom du smider kilo, men husk at når du taber dig i vægt, gainer du ikke muskelmasse, så overvej meget om du gerne vil have noget muskelmasse på resten af kroppen inden du skærer ind til mavemusklerne.

Geografisk sted: Danmark

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Kostplan: Vis kostplan

Okay , skal i have hele kroppen? eller kun fra livet og op?

Du kan med fordel lave disse poseringer (eller prøve på det). Få gerne andre til at tage billederne - du vil blive rigtig glad for at have disse billeder senere hen!

Billede

Du kan youtube de forskellige poseringer, hvis der er noget du er i tvivl om.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog

Okay prøver lige , er ikke fuld udviklet.. Men kan hun selv tage billederne

Som sagt er jeg ikke fuld udviklet , men bliver kun kloger så hvis i mener jeg skulle starte med at tabe mig så vil jeg gøre det. For mig er det tyk så derfor vidste jeg ikke om man måtte tabe sig imens man styrke trænede. Det er nok et stykke vej , men venter spændt på svar.

Billede

Billede

Billede

Da i skulle bruge alder , højde vægt osv får i det:

Alder - 15
Højde - Over 181 cm
Vægt - Har ikke lige mulighed for at kigge men sidst var det vidst et sted ved 70.. Er ikke sikker

/Kennerhoj

Kennerhoj skrev:Som sagt er jeg ikke fuld udviklet , men bliver kun kloger så hvis i mener jeg skulle starte med at tabe mig så vil jeg gøre det. For mig er det tyk så derfor vidste jeg ikke om man måtte tabe sig imens man styrke trænede. Det er nok et stykke vej , men venter spændt på svar.

http://postimg.org/image/6c2a7i25t/

http://postimg.org/image/97fded65t/

http://postimg.org/image/bq5nssh9t/

Da i skulle bruge alder , højde vægt osv får i det:

Alder - 15
Højde - Over 181 cm
Vægt - Har ikke lige mulighed for at kigge men sidst var det vidst et sted ved 70.. Er ikke sikker

/Kennerhoj

Du er slet ikke tyk, du kan sagtens tåle at spise endnu.

Meget forsimplet kan man sige det sådan; Når du spiser meget og tager på, tager du også på i muskler hvis du træner ordenligt, når du spiser mindre og taber dig, vedligeholder du bare den muskelmasse du allerede har. Der er selvfølgelig modifikationer til det.
Hvis jeg var dig, ville jeg få styr på noget kostplan, så hold øje med hvad du spiser og så bare få nok af det, og så bare løft noget støbejern nede i centeret. Kig evt. på programmet her Back to basics: http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics
Husk at en six pack ikke er alt :thumpup:

Et lille tip til nogen fødevare med nogen gode kcal; Mandler, avokado, sødmælk, peanut butter. det er en nem måde lige at få noget fedt ned.

Geografisk sted: Danmark

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Tak for svar!

Jeg tænker bare , går jeg ind i fitness og får min forældre til at skrive under , kan jeg så også få en instruktør på? Har ikke en ide om hvordan jeg gør og jeg er jo hellere ikke 18 endu :)

Vil ham instruktøren så også hjælper mig med kostplan og alt sådan noget?

Jeg elsker hård træning og kan ikke vente til at starte , men har bare ingen plan om hvordan og hvorledes

Hvis du er i kbh området og melder dig ind i fitness world så skriv til mig, jeg vil gerne hjælpe dig igang :)

BorisG skrev:Hvis du er i kbh området og melder dig ind i fitness world så skriv til mig, jeg vil gerne hjælpe dig igang :)

Og hvis Roskilde så er jeg klar, men så skal du med mig i jernhulen RAK.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Jeg bor dsv i sønderjylland , pænt af jer :)

Tror at du med tiden ikke vil tænke så meget over sixpacken hvis du bliver grebet af træning :) Jeg fyldte 16 for omkring en måned siden, så vi er ca. lige gamle. Det bliver meget federe for dig at se hvordan dine overarme vokser, og at se sig selv i spejlet når dit bryst er blevet stort, og ryg bred :D Du tænker nok mest at piger synes godt om sixpack, men fuck det, du skal ikke træne for andres skyld. Men gør det hvis du har lyst ;)

Og held og lykke med din forvandling :)

Styrkeliste
- Squat: 90.00

Hvis i kigger på mine billeder kan jeg bare ikke se jeg kan få trænet noget op så det er syndligt? Jeg tror man skal være helt tynd for det er tydeligt. Det som om når man træner at musklerne bare gemmer under fettet? Eller hvad?

Og stadig tak for svar!!!

Kennerhoj skrev:Hvis i kigger på mine billeder kan jeg bare ikke se jeg kan få trænet noget op så det er syndligt? Jeg tror man skal være helt tynd for det er tydeligt. Det som om når man træner at musklerne bare gemmer under fettet? Eller hvad?

Og stadig tak for svar!!!

Når du ligger i kalorieoverskud vil du med hård træning og god søvn udvikle dine muskler så de med tiden bliver større. Det tager lang tid at få store og flotte muskler, men de skal nok komme, hvis man træner ordentligt. Når man ligger i kalorieoverskud vil der automatisk ryge noget fedt med, men det skal der til.
Brugeravatar

Har set på priserne for en træner 30 klip 12000. Det jo dyrt ... er det ikke billiger at købe udstyret og se en video og klare tingenf selv? Vil jeg så også opnå samme resultat eller?

Kennerhoj skrev:Har set på priserne for en træner 30 klip 12000. Det jo dyrt ... er det ikke billiger at købe udstyret og se en video og klare tingenf selv? Vil jeg så også opnå samme resultat eller?

Start i et center i stedet for at købe udstyret selv, det bliver du helt sikkert gladest for! Videoer er en god måde at finde ud af det på, og her på forummet kan du evt. lægge videoer op af ting du vil have tjekket teknik på, så er jeg ret sikker på folk nok skal hjælpe/rette :-)
Brugeravatar

Hej , jeg starter i fitness idag.. har set en masse videor hvordan man kunne starte osv. Men det er bare det , synes det er lidt akavet at stå der.. 15 år og prøve mig frem imens erfarende ved hvad de gør. Det er en ting , en anden er det med kostplan jeg har stadig ikke fundet ud af noget , findes der ikke et sted hvor man kan lave sådan een? Det må godt koste noget.

Og stadig tak til jer der ude, var det ikke jer havde jec slet ikke started!

Jeg ville ønske en havde sagt det her til mig da jeg var 15, så derfor siger jeg det til dig.
Find en SL eller VL klub eller noget der hen ad. (SL = Styrkeløft, VL = vægtløftning)
Som regel er disse klubber fyldt med venlige sjæle, med stor erfaring, praktisk og teoretisk viden omkring "styrketræning".
Derfor kan de hjælpe dig.

Her er et link med info om styrkeløft.
http://www.styrke.dk/?page=styrkeloeft

Hvis ovenstående ikke er muligt, så prøv at find en træningspartner der kan hjælpe dig på vej. :)
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Kennerhoj skrev:Hej , jeg starter i fitness idag.. har set en masse videor hvordan man kunne starte osv. Men det er bare det , synes det er lidt akavet at stå der.. 15 år og prøve mig frem imens erfarende ved hvad de gør. Det er en ting , en anden er det med kostplan jeg har stadig ikke fundet ud af noget , findes der ikke et sted hvor man kan lave sådan een? Det må godt koste noget.

Selv ham den store gut du står, ved siden af har været nybegynder!
Pain is weakness leaving your body!
Slagter logbogen! :roll:

Geografisk sted: Vestjylland, 7600, Struer

Træner her: Herkules

Styrkeliste
- Dødløft: 100.00

Startede så idag , fik vist diverse ting , og træner alle muskel grupper mandag , onsdag og fredag. Jeg fik kun trænet meget lidt idag , kan jeg så godt gå i fitness på onsdag så planen køre?

Og fik at vide at jeg efter 3-4 uger skal prøve at ta mere vægt på , men kan kun se man kan ta 10 kg mere og ikke et halvt? er det så stadig ok?

Fik det meste at vide , så det var faktisk super fedt og det er bestemmt noget jeg vil holde ved lige. Så kan ikke takke jer nok i er ligsom et power up!! :)

Kennerhoj skrev:Startede så idag , fik vist diverse ting , og træner alle muskel grupper mandag , onsdag og fredag. Jeg fik kun trænet meget lidt idag , kan jeg så godt gå i fitness på onsdag så planen køre?

Og fik at vide at jeg efter 3-4 uger skal prøve at ta mere vægt på , men kan kun se man kan ta 10 kg mere og ikke et halvt? er det så stadig ok?

Fik det meste at vide , så det var faktisk super fedt og det er bestemmt noget jeg vil holde ved lige. Så kan ikke takke jer nok i er ligsom et power up!! :)

Super du fik startet, bare klø på i morgen! :)
Ja bare smid 1kg på, når du vil til at tage nogle flere kg.
Pain is weakness leaving your body!
Slagter logbogen! :roll:

Geografisk sted: Vestjylland, 7600, Struer

Træner her: Herkules

Styrkeliste
- Dødløft: 100.00

Kennerhoj skrev:Hej , jeg starter i fitness idag.. har set en masse videor hvordan man kunne starte osv. Men det er bare det , synes det er lidt akavet at stå der.. 15 år og prøve mig frem imens erfarende ved hvad de gør. Det er en ting , en anden er det med kostplan jeg har stadig ikke fundet ud af noget , findes der ikke et sted hvor man kan lave sådan een? Det må godt koste noget.

Jeg havde det på samme måde da jeg startede for 1.5 måned siden. Er selv 15 så, men det går hurtigt over. Som Mikkelmaj sagde: "Selv ham den store gut du står, ved siden af har været nybegynder" :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00

Clean bulk.

Styrkeliste
- Bænkpres: 37.50
- Squat: 20.00
- Dødløft: 45.00

Nu har i jo nogle billeder af mig og så står jeg jeg jo og tænker om jeg skal tabe mig for at man vil kunne se musklerne tyderliger? Jeg vil jo ikke bare træne i lang tid og så man ikke vil kunne se noget. Eller skal jeg bare klø på og jeg vil få markeret krop selv ved 250 kcal overskud og hår træning?

Kennerhoj skrev:Nu har i jo nogle billeder af mig og så står jeg jeg jo og tænker om jeg skal tabe mig for at man vil kunne se musklerne tyderliger? Jeg vil jo ikke bare træne i lang tid og så man ikke vil kunne se noget. Eller skal jeg bare klø på og jeg vil få markeret krop selv ved 250 kcal overskud og hår træning?

Ja, du bør have et kalorieoverskud og træne hårdt - ellers får du aldrig en bedre fysik. Når du føler du har opbygget tilstrækkelig muskelmasse kan du begynde at skære lidt i dit kalorieindtag for at blive mere markeret.

Styrkeliste
- Bænkpres: 37.50
- Squat: 20.00
- Dødløft: 45.00

Vil det være muligt at have en markeret krop til sommer? Nu mener jeg ikke noget stort , men mere så jeg nogle tydelige muskler?

Et andet spørgsmål , Så selv om jeg ligger i de 250kcal overskud og træner hårdt , vil fedtet så bare blive sidende? Er lidt forvirret ^^ Da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre nu

Tror ikke du skal satse på det helt store inden sommer. Kran bulk sommeren over og sats på strandform i 2014. Det er også det jeg gør :-)

Hej

Nu har jeg snart trænet i et måned. Jeg har holdt min kostplan som skrevet. Trænet når der skulle trænes osv.

Men jeg har taget 2kg på, jeg skulle jo ikke gerne tage på? Er lidt usikker om jeg skal lave min plan om

Næste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster