Jeg har ikke haft trænet seriøst før, men over de sidste par måneder er jeg begyndt at få interesse for bodyfitness og bodybuilding. Jeg har ingen intentioner om at blive kæmpe stor, men jeg kunne godt tænke mig at blive slankere, få bygget noget muskelmasse på, og egentlig finde ud af hvor trænet min krop kan blive.
Jeg har cirka trænet i en tre måneders tid.
I starten trænede jeg hele kroppen, men efter jeg fik flere øvelser på, har jeg nu valgt at dele det op i et to-split program, hvor jeg så træner fire gange om ugen.
Mandag træner jeg ben, ryg og biceps. Jeg har 5 benøvelser, 4 rygøvelser og 2 bicepsøvelser.
Tirsdag træner jeg skulder, bryst, mave og triceps. Der har jeg 1 skulderøvelse, 2 brystøvelser, 1 tricepsøvelse og 2 maveøvelser.
Det gentager sig så tirsdag og fredag. Under alle træninger starter jeg med at varme op på en crosstrainer i 30 minutter og slutter af med 10-15 minutter. For at få skudt mit vægttab lidt mere igang, har jeg også planer om at begynde at løbe et par gange om ugen, nu her hvor sneen begynder at smelte.
Mit spørgsmål er om det jeg laver er nok? Om jeg skal lave flere øvelser, træne flere dage om ugen, eller i det hele taget gøre noget andet for at forbedre min træning/mit vægttab. Ærlig talt føler jeg nemlig selv, det er begyndt at stå lidt stille med styrketræningen, efter jeg begyndte at lave to-split program, men jeg er jo så også næsten kun lige startet på det, og jeg har ikke rigtig fået fundet mig en god rytme endnu. Jeg ved heller ikke, om proteinpulver er noget jeg skal prøve mig ud i? Jeg har overvejet det, i så fald hvad ville være godt som nybegynder?
Håber i kan komme med nogle gode råd, for jeg kan helt klart bruge dem.
På forhånd tak.