Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69545 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1109
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1106

Følg bodybuilding.dk på

Bryst?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB'ere..

Jeg har nu i et stykke tid trænet med en kammerat, hvor han træner full body 3 gange ugentligt og jeg træner 2-split 4-6 gange ugentligt. Vi kan tage det samme i bænk og lignende bryst-øvelser, men alligevel er hans bryst noget større og mere markeret end mit, selvom jeg jo træner flere øvelser, spiser hvad jeg skal og træner mere end ham. Min mave er rigtig godt med, så det ville jo være lækkert med en lidt større og mere markeret brystkasse. Hvad kan jeg gøre? Jeg tager kosttilskud, træner 3 brystøvelser, men hvad mere?

Håber virkelig I kan hjælpe?

På forhånd tak!
"Make sure that they will remember, forever, the night they played the Titans!" - Coach Yoast (Remember the Titans)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

præcis hvilke brystøvelser tager du, og hvor mange set og reps i hver ?

Reputation point: 15

Du kan være tålmodig :)
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Flyttet
Thomas Bay
Brugeravatar

Styrkeliste

Okay tak for det!

Jeg må indrømme, at jeg måske ikke har været alt for flittig, men har ikke brugt min log bog overhovedet, så den skal du ikke regne med hehe..

Jeg træner:
BB Bænkpres 5x5
Db Incline Bænkpres 3x8
Pec Deck 3x8
"Make sure that they will remember, forever, the night they played the Titans!" - Coach Yoast (Remember the Titans)

Start med at droppe pec-deck, og få en større volume på bænk og skrå bænk.

.. og dernæst; hvordan ser dit split ud?
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Kostplan: Ingen kostplan

Prøv evt. at variere dine repranges, få en masse volumen ind på øvelserne Menace nævner.

Nogle er fra naturens side udstyret med gode pec-gener. Jeg har selv en ven, der bænker som en skvatmikkel, men alligevel render rundt med en imponerende brystkasse, pisse frustrerende.

Træner her: OBBC

Det er ikke sikkert større volumen på bænk vil hjælpe overhovedet, du er tilsyneladende stærkere i delts og triceps i forhold til dine pecs og træner derfor primært disse når du bænker. Jeg ville sætte dig til at blive ved med at bænke som du gør, dine DB incline pres er også fine, men skifte pec dec ud med flade eller low incline DB flyes, 5x10x10% af din bænkpres 1RM.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50

Søren W har fuldstændig ret.

TS.. - se bort fra min post, eftersom Sørens giver ca. 600% mere mening.

:drink:
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Eller måske har i bare forskellige genetiske egenskaber mht bryst?
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

Pga jeres gener :)
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

Jeg er helt klart med på Søren W vognen - dine triceps og skuldre er så langt foran dit bryst, at du ikke rammer brystet lige så hårdt som du ellers ville gøre i bænk.. Så ja, DB flyes, cable flyes og hvad du ellers kan finde på som går lidt mere isoleret i dit bryst, og hvor du ikke kan kompensere med dine triceps og skuldre.. Prøv også evt at holde lidt bredere i dit bænkpres, eller evt skifte BB bænk ud med DB bænk..
Get at it! :twisted:
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg Centrum

Træner her: Aalborg Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 180.00

The Dane skrev:Eller måske har i bare forskellige genetiske egenskaber mht bryst?

NGS skrev:Pga jeres gener :)

Gode og konstruktive råd funderet i masser af erfaring og viden.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Styrkeliste

Søren W skrev:
The Dane skrev:Eller måske har i bare forskellige genetiske egenskaber mht bryst?

Jamen det er jo ikke løgn. Han sammenligner sig med en ven, og de er nok forskelligt genetisk disponeret når det kommer til masse på brystet.

Så selvfølgelig er det da godt med nogle råd til hvordan han kan træne, men man kan jo ikke komme udenom at vi er alle sammen genetisk forskellige.

Jeg kan ikke se problemet i at vi lige nævner det, det kunne jo være han ikke lige var helt klar over at vi vokser altså ikke ens selvom vi alle træner, og træner cirka det samme.
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

The Dane skrev:
Søren W skrev:

Jamen det er jo ikke løgn. Han sammenligner sig med en ven, og de er nok forskelligt genetisk disponeret når det kommer til masse på brystet.

Så selvfølgelig er det da godt med nogle råd til hvordan han kan træne, men man kan jo ikke komme udenom at vi er alle sammen genetisk forskellige.

Jeg kan ikke se problemet i at vi lige nævner det, det kunne jo være han ikke lige var helt klar over at vi vokser altså ikke ens selvom vi alle træner, og træner cirka det samme.

Hvem siger det har noget som helst med genetik at gøre, måske har han bare stærke delts og tris, har du overvejet det, i stedet for bare at slynge et default og useless svar ud?
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Styrkeliste

Søren: Der er ingen grund til at finde den hårde tone frem. Du har med høj sandsynlighed ret i at han ikke får aktiveret brystet tilstrækkeligt i bænk/bænker med trisser og delts, men man kan jo ikke udelukke de genetiske forskelle mellem de to drenge.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00

flamingopikken skrev:Søren: Der er jo reelt ingen der ved om du eller The Dane har ret, så der er ingen grund til at komme med den hårde tone :wink: Begge svar er nøjagtig lige nyttige.

Erhm, hvordan kan de være lige nyttige, når jeg kommer med et løsningsforslag og "The Fail" slynger ud, at det er en genetisk variation? Hvorledes er hans svar på nogen måde nyttigt? I bedste fald er det informativt, men nyttigt, det har det sgu aldrig været. Mit svar, derimod, det er nyttigt, idet det rent faktisk kan bruges til noget, uanset om forskellen skyldes genetik eller styrkemæssig ubalance.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Styrkeliste

Søren W skrev:
flamingopikken skrev:Søren: Der er jo reelt ingen der ved om du eller The Dane har ret, så der er ingen grund til at komme med den hårde tone :wink: Begge svar er nøjagtig lige nyttige.

Erhm, hvordan kan de være lige nyttige, når jeg kommer med et løsningsforslag og "The Fail" slynger ud, at det er en genetisk variation?

Det kan være nyttigt for TS at vide, at der kan være stor genetisk forskel fra person til person mht. til hypertrofi - og at han ikke bør sammenligne sig med sine venner netop pga. den genetiske forskel. Dit svar er langt mere praktisk brugbart, ingen tvivl om det, men at kalde The Dane's svar for default og useless, holder jo ikke.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00

Der er nogle gode bud i denne tråd på hvorfor dit bryst halter.

Tendensen til og slynge "Genetik" ud, er godt nok blevet høj!
Brugeravatar

Geografisk sted: Søborg

Træner her: FitnessDK Lyngby

Hold jer til emnet i stedet for at gå efter manden.
Thomas Bay
Brugeravatar

Styrkeliste

Så er der ryddet op i tråden. Hold jer til emnet.
Thomas Bay
Brugeravatar

Styrkeliste

ninjaen2800 skrev:Der er nogle gode bud i denne tråd på hvorfor dit bryst halter.

Måske fordi det er ret så relevant? Vi er trods alt alle forskellige, ej at forglemme. Selvfølgelig kan der være så mange andre aspekter, der spiller ind, men pointen er nok mere, at man ikke skal blive frustreret, fordi at ens kammerat responderer bedre på brysttræning, end man selv gør. Ellers meget brugbar kommentar du kom med der, det er lige sådan noget vi har brug for på boardet :roll:
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)

FitnessChamp skrev:
ninjaen2800 skrev:Der er nogle gode bud i denne tråd på hvorfor dit bryst halter.

Måske fordi det er ret så relevant? Vi er trods alt alle forskellige, ej at forglemme. Selvfølgelig kan der være så mange andre aspekter, der spiller ind, men pointen er nok mere, at man ikke skal blive frustreret, fordi at ens kammerat responderer bedre på brysttræning, end man selv gør. Ellers meget brugbar kommentar du kom med der, det er lige sådan noget vi har brug for på boardet :roll:

Med al respekt, hvordan kan du så afgøre om det er genetik eller andre faktorer, der gør sig gældende når det kommer til respons på en given øvelse? Mit bud er, at styrkeforskelle i langt de fleste tilfælde er årsagen til forskelle i respons, ikke proportioner, som må være det I mener med "genetik".

Der står en smule om det i starten af denne artikel, der desværre kun omhandler én side af sagen.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Styrkeliste

Du kunne eventuelt lave nogle meget lette dumbbell fly's med 2-3 kg med fokus på form og aktivering af brystet, under opvarmnings-set'ene når du skal bænke. Jeg har selv haft stor succes med det, yderligere kunne du prøve dig frem med decline bænk, hvis ikke du er i stand til at lave et ordentligt opspænd.
Brugeravatar

Søren W skrev:
FitnessChamp skrev:

Med al respekt, hvordan kan du så afgøre om det er genetik eller andre faktorer, der gør sig gældende når det kommer til respons på en given øvelse? Mit bud er, at styrkeforskelle i langt de fleste tilfælde er årsagen til forskelle i respons, ikke proportioner, som må være det I mener med "genetik".

Der står en smule om det i starten af denne artikel, der desværre kun omhandler én side af sagen.

Hvor skriver jeg at det er årsagen? Tror du skal læse mit indlæg en gang mere. Jeg skriver blot, at det meget vel kan være en betydende faktor, that's all. Jeg har naturligvis intet grundlag for at svare på, hvorfor han ikke reagerer ligeså vel som sin kammerat, det er klart. Så læg nu ikke noget i mit indlæg, som åbenlyst ikke er der :wink:

Jeg mente blot, at når folk nævner gener, er det jo ikke helt ude i skoven. Når det så er sagt, kan man helt sikkert komme langt, ved at tage et kig på kost og tilgang til træningen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Who cares, uanset årsagen kan det adresseres, dog ikke ved bare at læne sig tilbage og sige det er genetikkens skyld. Kost og tilgang til træning vil naturligvis ikke gøre en forskel, det vil øvelsesvalg til gengæld.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Styrkeliste

Søren W skrev:Who cares, uanset årsagen kan det adresseres, dog ikke ved bare at læne sig tilbage og sige det er genetikkens skyld. Kost og tilgang til træning vil naturligvis ikke gøre en forskel, det vil øvelsesvalg til gengæld.

Erh, you do apparently ;-) Selvfølgelig kan kost være en betydende faktor, hvis han ikke spiser nok, hvorimod hans kammerat muligvis gør? Sikke du vrøvler.

I øvrigt kunne du jo foreslå nogle øvelser, så TS rent faktisk får noget ud af dine indlæg, fremfor at bruge tid på at analysere mine. Nu har du jo lænt dig tilbage[i][/i] og fastslået, at øvelsesvalget er hvor problematikken befinder sig! Imponerende konklusion, set i lyset af de sparfulde informationer TS har givet i sit indlæg.
Sidst rettet af FitnessChamp 10. sep 2010, 13:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste

FitnessChamp skrev:
Søren W skrev:Who cares, uanset årsagen kan det adresseres, dog ikke ved bare at læne sig tilbage og sige det er genetikkens skyld. Kost og tilgang til træning vil naturligvis ikke gøre en forskel, det vil øvelsesvalg til gengæld.

Erh, you apparently ;-) Selvfølgelig kan kost være en betydende faktor, hvis han ikke spiser nok, hvorimod hans kammerat muligvis gør? Sikke du vrøvler, det er nok for mig.

Interessant tese, at man kan ændre, hvor en given øvelse primært rammer, vha. kosten.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Styrkeliste

Søren W skrev:
FitnessChamp skrev:

Erh, you apparently ;-) Selvfølgelig kan kost være en betydende faktor, hvis han ikke spiser nok, hvorimod hans kammerat muligvis gør? Sikke du vrøvler, det er nok for mig.

Interessant tese, at man kan ændre, hvor en given øvelse primært rammer, vha. kosten.

PS: Jeg pwner dig i enhver henseende, hej hej.

Jeg kan næsten ikke beskrive hvor i stor en grad din læseforståelse failer, det er imponerende. Jeg skrev tydeligvis intet om at kosten har indvirking på en given øvelse, igen, du vrøvler. Dét, eller også er du bare en sørgelig troll, der burde finde andre fora til at skabe opmærksomhed om din person.
Brugeravatar

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster