Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1070
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1068

Følg bodybuilding.dk på

Bryst

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej jeg er en dreng på 17 år, som vejer 70 kg og er 185 høj. Jeg er tilfreds med min krop, men mit bryst er meget "fladt" og vil derfor gerne have hjælp.
Jeg har problemer med at øge min muskelmasse i mit bryst og dermed gøre det større..
Når jeg bruger øvelser som bænkpress og dumbel flyes er det slet ikke mit bryst det har virkning på, men blot mine arme. Dagen efter kan jeg ingengang mærke at jeg har "trænet" mit bryst, men kan mærke det i mine arme.

Nogle forslag? måske til et træningsprogram, som vil træne mit bryst i stedet for mine arme? :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

DOMS (muskelømhed), er ikke ensbetydende med at dine muskler har haft en hård omgang - men det er en god indikator for det.

Jeg synes du skulle tage at finde et begynder træningsprogram som fokuserer på hele kroppen, du kan måske evt. fokusere lidt mere på bryst under træningen.
Rows before Hoes!

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 40.00

Kostplan: Ingen kostplan

Som der bliver skrevet, så er fraværet af ømhed i musklerne (DOMS) dagen(e) efter træningen ikke lig med at du gør noget forkert i din træning

Hvis du bare laver nogle gode øvelser til bryst (bænk, incline bænk, flies osv.), og er i et kalorieoverskud, så din krop kan opbygge muskler, så burde dit bryst meget gerne begynde at følge med resten af kroppen
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Logbog: Vis logbog

Det kan også være at du skal fokusere mere på at spænde i dit bryst når du kører dine øvelser til bryst, men kan godt have en tendens til at bruge skuldrene, i stedet for brystmuskelen.
:dance:

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Se om det måske er noget med din teknik der gør at de bruger armene mere. Gogo youtube guides!
Solen skinner altid på korpsets hædersmænd!
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Tjek din teknik, evt. på Maxer.dk

Du kunne også prøve dig frem med incline, decline, med DB's, osv.
Jeg syntes selv jeg får rigtig god kontakt med brystet med DB's i modsætning til BB.
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Du kan evt. prøve at pre-exhaust pecs før bænkpres
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Bænkpres har heller aldrig gjort meget for min brystmuskulatur, og det er til dels selvforskyldt - for lidt fokus på aktiveringen simpelthen.

Jeg vil også foreslå at lege lidt med følgende:

- Nogle fly-momenter ind før presseøvelser

- Fokus på at aktivere brystet i presseøvelser (langsomme negativer kan hjælpe, prøv også at komme ned lidt højere på brystet og med armenes vinkel kørt lidt længere ud. Tryk evt. hænderne ind mod hinanden, mens du har fat i stangen)

- Lav en hybridøvelse, hvor du i udgangspunktet presser med håndvægte, men i bunden 'flyer' (er jeg selv blevet ret glad for).

Er selv netop startet på dette brystprogram, som umiddelbart virker som en fed måde at træne på: http://supertraining.dk/articles/18/9-s ... ystprogram

Meget hårdt, og med tilstrækkelig kontrol over momenterne føles det som om, at brystmuskulaturen er ved at sprænges :8. Dermed kan der også spekuleres i, at det kan hjælpe det med at opnå en bedre fornemmelse for, hvornår dit bryst arbejder
Brugeravatar

Hej allesammen, tak for hjælpen er sikker på jeg kan bruge alle de gode råd :)

Teknik er alt afgørende.

http://www.t-nation.com/free_online_pro ... erfect-rep

(I bunden gå til side 3/3 og se video. Kan ikke linke direkte til side3)

Se og hør forklaringen i dette link. Fokuser derudover på at du spænder op i din ryg via dine trapz. På den måde får du det bedste løft når du ikke benytter dig af dragt.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Bare et gæt... - men jeg har efterhånden set det så mange gange, at det er ved at blive standard. Dit greb er for smalt, når du bænker. Hvis jeg havde en tier for alle de knægte jeg har set køre sæt efter sæt, af hvad der mest af alt kan kaldes en god gang close-grip bench press og bagefter undre sig over kun at få DOMS i tricep, så ville jeg være rig. Sørg for at dine underarme flugter med gulvet så dit greb er lidt over skulderbredde, spænd op og stem fødderne i gulvet og kør stangen til patvorterne. Kontrolleret ned, eksplosivt op.

.. at pre-exhauste pecs med isolation før presøvelser er uden tvivl effektivt, men jeg vil mene at det er lige tidligt nok for dig at implementere den slags teknikker i din træning. Når du ikke er stærkere end du er, så risikerer du ikke at kunne løfte en dyt i bænk efter et sæt flyers - og så vinder du intet ved teknikken. Gem den til senere, og fokuser på at lære teknikken i bænk korrekt.

Som nævnt, tjek http://www.maxer.dk - masser af visdom at hente.

Og hvis alt andet slår fejl, så swap til dumbbell's.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

A Menace To Chicken skrev:Bare et gæt... - men jeg har efterhånden set det så mange gange, at det er ved at blive standard. Dit greb er for smalt, når du bænker. Hvis jeg havde en tier for alle de knægte jeg har set køre sæt efter sæt, af hvad der mest af alt kan kaldes en god gang close-grip bench press og bagefter undre sig over kun at få DOMS i tricep, så ville jeg være rig. Sørg for at dine underarme flugter med gulvet så dit greb er lidt over skulderbredde, spænd op og stem fødderne i gulvet og kør stangen til patvorterne. Kontrolleret ned, eksplosivt op.

.. at pre-exhauste pecs med isolation før presøvelser er uden tvivl effektivt, men jeg vil mene at det er lige tidligt nok for dig at implementere den slags teknikker i din træning. Når du ikke er stærkere end du er, så risikerer du ikke at kunne løfte en dyt i bænk efter et sæt flyers - og så vinder du intet ved teknikken. Gem den til senere, og fokuser på at lære teknikken i bænk korrekt.

det kan godt være det bare er mig, men jeg har virkelig svært ved at se hvordan mine underarme skulle kunne flugte med gulvet, når grebet er lidt over skulder bredde. når jeg hører ordet flugter, så er det noget der løber langs med, som i parallelt med gulvet.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

MBang skrev:
A Menace To Chicken skrev:Bare et gæt... - men jeg har efterhånden set det så mange gange, at det er ved at blive standard. Dit greb er for smalt, når du bænker. Hvis jeg havde en tier for alle de knægte jeg har set køre sæt efter sæt, af hvad der mest af alt kan kaldes en god gang close-grip bench press og bagefter undre sig over kun at få DOMS i tricep, så ville jeg være rig. Sørg for at dine underarme flugter med gulvet så dit greb er lidt over skulderbredde, spænd op og stem fødderne i gulvet og kør stangen til patvorterne. Kontrolleret ned, eksplosivt op.

det kan godt være det bare er mig, men jeg har virkelig svært ved at se hvordan mine underarme skulle kunne flugte med gulvet, når grebet er lidt over skulder bredde. når jeg hører
ordet flugter, så er det noget der løber langs med, som i parallelt med gulvet.

My bad, kan godt forstå din forvirring. Jeg mente selvfølgelig vinkelret med gulvet, fik lige rodet rundt i begreberne der.

Godt man ikke er håndværker.
Brugeravatar

Kan også være du svajer meget i ryggen og lats tager noget af øvelsen? Ellers, som nævn, for smalt greb?

Er dine skuldre naturligt fremafrettet (at du krummer i øvre ryg) ?

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00

Ville det være dumt at kører så mange sæt bryst med lav vægt som muligt, så hvis du bruger andet end brystet i starten at den muskelgruppe vil kører træt, og brystet til sidst vil tage over?

Reputation point: 5

Sandman skrev:Kan også være du svajer meget i ryggen og lats tager noget af øvelsen? Ellers, som nævn, for smalt greb?

hans lats?

.. hvordan skulle hans lats kunne blande sig i en presseøvelse, andet end som stabilisering?

:?
Brugeravatar

A Menace To Chicken skrev:
Sandman skrev:Kan også være du svajer meget i ryggen og lats tager noget af øvelsen? Ellers, som nævn, for smalt greb?

hans lats?

.. hvordan skulle hans lats kunne blande sig i en presseøvelse, andet end som stabilisering?

Jo ser du, ved meget bredt greb bliver bænkpres jo en ryg øvelse :mrgreen:
Brugeravatar

Træner her: Enjoy Fitness, Gilleleje

Capa skrev:
A Menace To Chicken skrev:

hans lats?

Jo ser du, ved meget bredt greb bliver bænkpres jo en ryg øvelse :mrgreen:

Sidst jeg hørte den var da jeg spottede en ung fyr i Fitness World.. "jamen, hvis jeg holder bredere bliver det jo en ren rygøvelse!"

Gud, hvor er jeg glad for at jeg har meldt mig ud.
Brugeravatar

Når jeg laver armbøjninger, så bliver jeg øm i lats :-k

Det har mine altid været, selvom jeg prøver aktivt at komme det til livs... hvordan tænker du, det influerer (eller bør influere) brysttræningen?
Brugeravatar

falls skrev:Når jeg laver armbøjninger, så bliver jeg øm i lats :-k

Hah !!

Du vejer 70kg fordelt på 185cm!??

Det handler ikke om for smalt eller for bredt greb, det handler med al sandsynlighed om at du er svag. Bliv stærkere i den bænkpres variant der virker for dig, og du vil ligne en der er stærkere. Bare rolig, hvis du bænker 150, så vil du også ligne en der bænker 150 - uanset om du holder bredt, smalt, medium, pinky eller noget helt femte.

Hold nu kæft hvor er der meget overflødig idioti her.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Legend skrev:Du vejer 70kg fordelt på 185cm!??

Det handler ikke om for smalt eller for bredt greb, det handler med al sandsynlighed om at du er svag. Bliv stærkere i den bænkpres variant der virker for dig, og du vil ligne en der er stærkere. Bare rolig, hvis du bænker 150, så vil du også ligne en der bænker 150 - uanset om du holder bredt, smalt, medium, pinky eller noget helt femte.

Hold nu kæft hvor er der meget overflødig idioti her.

Hvilen del af idiotien er så ikke overflødig?

Men helt ærligt, hvis fyren bare er typen der ikke opnår det store ved konventionel barbell bænkpres, så er det da ikke helt åndet f.eks. at foreslå ham at swappe til dumbbell's? Med mindre han satser på en karriere som styrkeløfter, selvsagt, så er det en helt anden historie. Men hvis hans mål er hypertrofi, så kan det sagtens betale sig at kigge hans teknik efter i sømmene og sikre sig at han faktisk bænker med patterne først og fremmest, og ikke med triceps og skuldre - eller, som nævnt, bede han bruge håndvægte istedet.
Brugeravatar

Det er fuldstændig spild af tid at bekymre sig om, når man vejer 70kg fordelt på 185cm.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Legend skrev:Det er fuldstændig spild af tid at bekymre sig om, når man vejer 70kg fordelt på 185cm.

Warum doch?

.. hvis han vil have store patter, så er der da intet ufornuftigt i at benytte den bænkpresvariant der tillader ham at udnytte pec's optimalt. Og som jeg nævnte tidligere, så er det desværre ikke ualmindeligt at se unge knægte køre close-grip bænkpres med halv ROM i den tro at de træner bryst. Et check-up på fyrens teknik og form kunne såmænd være en rigtig god idé.
Brugeravatar

Forskellen hvor meget man rammer brystet med de forskellige bænkpres-varianter er ikke vanvittig. Der er mange af de førende S&C eksperter der anbefaler et smallere greb i bænkpres af bl.a. skadesforebyggende årsager, men også fordi det er en fin måde at bygge masse på overkroppen.

Når man vejer 70kg fordelt på 185cm så kan man på ingen måde have nogen kropsdel der er "stor" (måske bortset fra kødspyddet). Det er et faktum. Ligegyldig hvordan man vender og drejer det, så får TS ikke store flotte bryster før han kommer op over 80kg og et par cm fra eller til i grebben af bredden betyder ingenting.

Jeg henviser i øvrigt til min liste på 50 punkter han hellere burde bruge sit krudt på.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Ingen tvivl om at din liste er guld værd.. - jeg mindes især et punkt, husker ikke hele ordlyden, der munder i sætningen: "that's why we use dumbbell's". :8

Og jeg kan sagtens følge dig i det omfang at du opponerer mod at instruere ham i at inkl. flyers, cable cross, fokus på incline eller andet gøgl i sit program - men at negligere betydningen af f.eks. grebsvidde og det faktum at nogle mennesker oplever bedre kontakt til pec's med håndvægte end med stang, synes jeg er ærligt talt er lidt i skoven.

Bare fordi han er en splejs, er der ingen grund til ikke at hjælpe med at bænke optimalt.
Brugeravatar

A Menace To Chicken skrev:Ingen tvivl om at din liste er guld værd.. - jeg mindes især et punkt, husker ikke hele ordlyden, der munder i sætningen: "that's why we use dumbbell's". :8

Det er nu bare et Jim Wendler citat og ikke fra min liste, men det er et guldkorn uden tvivl.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Legend skrev:
A Menace To Chicken skrev:Ingen tvivl om at din liste er guld værd.. - jeg mindes især et punkt, husker ikke hele ordlyden, der munder i sætningen: "that's why we use dumbbell's". :8

Det er nu bare et Jim Wendler citat og ikke fra min liste, men det er et guldkorn uden tvivl.

Wendler har i den grad stået fadder til mange guldkorn.

.. men hvorom alting er, så lader det til at TS er forsvundet og uanset hvem af os der har ret i hvad - så spilder vi vores tid.

TS.. - may the Bench be with you.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster