Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 985
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 982

Følg bodybuilding.dk på

Brysttræning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej derude.
For lidt over to måneder siden kom jeg i gang med at træne seriøst igen efter en lang periode med en skade.
Jeg har den sidste halvanden måned kørt i kalorieoverskud og kan se en markant forskel allerede, dog er jeg i tvivl omkring mit bryst.

På de lidt over to måneder er jeg steget fra 67,5 - 80 kg i bænkpres, og synes egentlig at det kører super godt på styrkefronten. Men tvivler på at jeg får det optimale ud af min brysttræning i forhold til masse.

Grunden til at jeg tvivler er fordi at jeg har læst at det er vigtigt at kunne mærke musklen arbejde, og det er ikke altid at jeg kan det, synes jeg.

Mit spørgsmål lyder så: skal jeg tage mindre kg for at kunne mærke musklen arbejde eller skal jeg bare køre på og stige som jeg har gjort indtil videre?

Mvh
Joachim

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tillykke med din styrkefremgang, hvilket sikkert også skyldes massetilvækst (foruden neurale tilpasninger). Du er steget i vægt, ikke?

Jeg kører relativt tunge bænkpres (sæt med 5 reps) og oplever ikke det store "pump" under pressene, men mine brystmuskler vokser alligevel. Også selvom jeg kun bænkpresser og først fornylig er begyndt at "dip'pe". Hvis du sørger for at deaktivere dine skuldre mest muligt under pressene ved at lave et godt opspænd og derved kan ramme brystmuskulaturen mest muligt, så er du godt kørende (og dit program i øvrigt er fornuftigt skruet sammen).
Sidst rettet af Etrius 19. dec 2013, 16:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 695

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det kan jo være din form er helt adhelvedes til og du bænker med skuldrene, tjek den korrekte bænkpres form så har du nok dit svar.

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Læs evt. Poul Haacker's apopos om brysttræning

MasterBlaster92 skrev:Læs evt. Poul Haacker's apopos om brysttræning

+1. Dén er go'. :)
Brugeravatar

Reputation point: 695

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Vent nu med at spekulere i weak-pointtræning til du har fået noget kød på kroppen.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

peter n skrev:Vent nu med at spekulere i weak-pointtræning til du har fået noget kød på kroppen.

Der er ikke meget weak-point træning, i at lære at bænke korrekt. Endsige lære hvorvidt flad bænkpres med stang, er den optimale brystøvelse for en given person. Det er langtfra alle der får fuld valuta for pengene, ved konventionel bænkpres.

Trådstarter vil kun have godt af af læse noget Poul Haacker, og evt. forsøge sig med dumbbell presses i en periode.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Tak for svarene :-).

Styrkeliste

At man ikke får et vanvittigt pump i patterne når man bænker er næppe et udtryk for minimale gains derpå.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

A Menace To Chicken skrev:
peter n skrev:Vent nu med at spekulere i weak-pointtræning til du har fået noget kød på kroppen.

Der er ikke meget weak-point træning, i at lære at bænke korrekt. Endsige lære hvorvidt flad bænkpres med stang, er den optimale brystøvelse for en given person. Det er langtfra alle der får fuld valuta for pengene, ved konventionel bænkpres.

Trådstarter vil kun have godt af af læse noget Poul Haacker, og evt. forsøge sig med dumbbell presses i en periode.

Min pointe er, at det sandsynligvis endnu ikke er til at sige, hvorvidt der er tale om et weakpoint. Nogen kan bygge et stort bryst med flad bænkpres, nogen kan ikke. Maxer man 80kg i øvelsen, har man ikke nævneværdig muskelmasse, uanset hvilken gruppe man tilhører.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

andreas7074 skrev:At man ikke får et vanvittigt pump i patterne når man bænker er næppe et udtryk for minimale gains derpå.

True, men at opnå et pump i en given øvelse er, uanset hvad, et uomtvisteligt bevis på at øvelsen rammer den muskel der er blevet pumpet. Pump alene er ikke indikator for hypertrofi, men det kan bruges som en udmærket ledetråd. Ligesom DOMS, i nogen grad. Får man epic pump i triceps og delts efter flat barbell bench, men intet i patværket, er det måske en idé at reevaluere sin brysttræning.
Brugeravatar

peter n skrev:
A Menace To Chicken skrev:

Min pointe er, at det sandsynligvis endnu ikke er til at sige, hvorvidt der er tale om et weakpoint. Nogen kan bygge et stort bryst med flad bænkpres, nogen kan ikke. Maxer man 80kg i øvelsen, har man ikke nævneværdig muskelmasse, uanset hvilken gruppe man tilhører.

Det er sandt, men han kan dog alligevel have gavn af at optimere sin teknik - om ikke andet, så for at sikre sig at kv bænk vitterligt ER den rette basisøvelse til bryst, for ham.

Personligt har jeg strålende erfaringer med flad barbell bænk. Bredt greb, elbow flare og moderat opspænd samt stangen kørt til lige over brystvorterne. Folk har det med at glemme at de ikke er styrkeløftere, når de bænker, og forstår sjovt nok ikke at de ikke får kontakt til patterne.
Brugeravatar

Vil lige tilføje at jeg ikke makser 80 kg i bænk, men at det derimod er den vægt jeg anvender i mine sæt. (4x6-8).

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster