Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 834
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Bulk og forstørret mavesæk.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB.

Jeg sad og spiste, og jeg er så gået i gang med at bulke for første gang.
Min far sagde, så til mig at han ikke kan forstå det.
Han sagde, at når jeg nu har bulket mig op til de x-antal kg, så vil min mavesæk være blevet meget større, og er vant til at få meget mad i løbet af dagen. (simple version af det han sagde)
Så sagde han, at når jeg nu vil cutte om de x-antal måneder vil der ske det, at jeg kan tage 2 valg.
Det ene er, at spise til jeg er mæt og blive fed.
Den anden er, at jeg hele tiden er sulten men at jeg taber mig.
Han sagde også, at når jeg så om 20 år (hvis det nu sker) ender med, at jeg så ikke får tid til at træne lige så meget eller bare ikke gider det mere, så bliver jeg fed.
Her sagde, han så at hvis jeg kiggede på de gamle BB og når de er stoppet så er de tit tykke/fede efter x antal år.

Mit spørgsmål er: Er der noget om snakken? - Passer det, at hvis jeg bulker at jeg hele tiden er sulten når jeg cutter? - Vil jeg ende om som fed mand om de x antal år, hvor jeg måske har mistet lysten til at træne?

Håber i kan give mig nogle svar! :D
- Marcus

Reputation point: 25

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Så længe du bulker clean, og spiser som du nærmest ville under cut - bare i større portioner, så er det ikke det store problem. Der er ingen grund til at høvle en masse kalorier ind og være usund, når man bulker, men det vil jo selvfølgelig stadigvæk altid være en omvæltning at gå fra et overskud af kalorier til et underskud af kalorier, og du vil derfor blive sulten under cut, så man skal lige vænne sig til det fysisk såvel som psykisk. Alternativet er jo bare at vedligeholde din vægt og ikke komme videre.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog

Del portionerne. 6-7 små måltider om dagen giver konstant mæthed, og maven for ro til at fordøje. :D
Welcome my son, welcome to the machine.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Tiergarten

Styrkeliste
- Squat: 35.00

Der er da også mange andre folk som var slanke i deres unge dage og som bliver fede når de bliver ældre. Måske en lige lovlig drastisk parallel at drage mellem folk der bulker/cutter.
Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right, greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms; greed for life, for money, for love, knowledge.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aabenraa

foxmadem skrev:Der er da også mange andre folk som var slanke i deres unge dage og som bliver fede når de bliver ældre. Måske en lige lovlig drastisk parallel at drage mellem folk der bulker/cutter.

Det sagde jeg også, men så var jeg en flab ](*,)
Jeg er bare, en af dem altid været en af dem med konstant six-pack pga. at jeg aldrig gainede vægt. Tror han er bange for, at jeg skal få problemer med min vægt nu og i fremtiden.

fordi du bulker i 3 mdr, vil det ikke have nogen effekt på din mave om 20 år. Bulk du rolig i et par mdr. Har du idag en pæn og trænet mave, skal du nok også få det igen. Når du er færdig med at bulke, skulle du jo gerne have taget på i vægt, fedt såvel som muskler. Derefter træner du jo så efter at smide lidt overflødig fedt. Har du i forvejen en høj forbrænding så giv den bare gas.

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Det er 100% bullshit..

Det er rigtigt at maven er et elastisk organ som udvidder sig når man fylder den lidt ekstra. Den vil dog trække sig sammen igen når du så fylder mindre i den.
Det er slet ikke noget hverken du eller den far bør bekymre sig om.

Som en sidebemærkning, så er det ikke en nødvendighed at spise mindre (masse) når man cutter, det handler bare om at vælge nogle råvare, der ikke er så energitætte.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:Det er 100% bullshit..

Det er rigtigt at maven er et elastisk organ som udvidder sig når man fylder den lidt ekstra. Den vil dog trække sig sammen igen når du så fylder mindre i den.
Det er slet ikke noget hverken du eller den far bør bekymre sig om.

Som en sidebemærkning, så er det ikke en nødvendighed at spise mindre (masse) når man cutter, det handler bare om at vælge nogle råvare, der ikke er så energitætte.

Hvis du har et link til en kilde ville det være super :D - Så kunne jeg vise min far, at der er ham der tager fejl :dance:

Det har jeg ikke, det er dog ret alm. kendt. Prøv evt. google.

Hvis du absolut skal have en kilde din far ville stole på, så post dit spørgsmål inde på NetDoktor. Der er et panel af læger der svare på div. spørgsmål. Så bliver det også 100 % specifikt.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:Det har jeg ikke, det er dog ret alm. kendt. Prøv evt. google.

Hvis du absolut skal have en kilde din far ville stole på, så post dit spørgsmål inde på NetDoktor. Der er et panel af læger der svare på div. spørgsmål. Så bliver det også 100 % specifikt.

Okey tak for hjælpen, jeg skriver derind så :drink:

Et andet spørgsmål:

Jeg er "bange" for at bulke. Mest af den grund er, at jeg altid har haft six-pack 24/7 pga. at jeg er tynd. Er det normalt, at føle sådan når man bulker? Fordi lige nu overvejer jeg bare, at træne og så spise relativt normalt. Jeg har jo en markeret krop, vil jeg selv sige og jeg ved ikke helt om jeg vil af med den og så blive større...
Jeg har også skrevet sammen med ca. 25 piger, og de siger alle sammen at de syntes min krop er/var lækker eftersom min mavemuskler er ved at forsvinde..
Så jeg står ved en vej der går 2 veje: fissekrop <--> større krop.

Ville det være fint hvis jeg bulker i 2½-3 måneder og så cutte og holde det cut i ca. 1-1½ måned hvorefter jeg bulker igen? Fordi når jeg bulker kan jeg godt vifte farvel til de flotte piger :cry: :-({|=

Thelittleone skrev:Et andet spørgsmål:

Jeg er "bange" for at bulke. Mest af den grund er, at jeg altid har haft six-pack 24/7 pga. at jeg er tynd. Er det normalt, at føle sådan når man bulker? Fordi lige nu overvejer jeg bare, at træne og så spise relativt normalt. Jeg har jo en markeret krop, vil jeg selv sige og jeg ved ikke helt om jeg vil af med den og så blive større...
Jeg har også skrevet sammen med ca. 25 piger, og de siger alle sammen at de syntes min krop er/var lækker eftersom min mavemuskler er ved at forsvinde..

Ville det være fint hvis jeg bulker i 2½-3 måneder og så cutte og holde det cut i ca. 1-1½ måned hvorefter jeg bulker igen? Fordi når jeg bulker kan jeg godt vifte farvel til de flotte piger :cry: :-({|=

Det kommer jo alt sammen an på dine mål med træningen - Har du ikke lyst til at blive større end du er nu, er det jo ikke nødvendigt. Har du lyst til at blive lidt større (og få en ordentlig six-pack, da det mest af alt lyder som en "skinny-pack"), kan du bulke. Jorden går ikke under af den grund, og du vågner jo ikke lige pludselig op en dag og ligner et monster på roidz

Din bulk / cut plan kan du sagtens følge. Som skrevet ovenover, så skal du nu engang gøre hvad der er bedst for dig

Sidenote: Hvis pigerne fravælger dig fordi du bulker og ikke længere har six-pack, tror jeg det vil være en meget god måde at få ryddet op i tåber i sin vennekreds :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Jok skrev:
Thelittleone skrev:Et andet spørgsmål:

Det kommer jo alt sammen an på dine mål med træningen - Har du ikke lyst til at blive større end du er nu, er det jo ikke nødvendigt. Har du lyst til at blive lidt større (og få en ordentlig six-pack, da det mest af alt lyder som en "skinny-pack"), kan du bulke. Jorden går ikke under af den grund, og du vågner jo ikke lige pludselig op en dag og ligner et monster på roidz

Din bulk / cut plan kan du sagtens følge. Som skrevet ovenover, så skal du nu engang gøre hvad der er bedst for dig

Sidenote: Hvis pigerne fravælger dig fordi du bulker og ikke længere har six-pack, tror jeg det vil være en meget god måde at få ryddet op i tåber i sin vennekreds :wink:

Okey tak for hjælpen. Tror så jeg prøver det med bulk :P - Det er jo også det når man går til fester på clubs, så kan det godt være lidt trist med en stor mavse :wink:
Men det handler også om, at min far eller mor hverken støtter mig i mit valg med bulk. No matter what i say :cry: :x

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster